Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Slutspelet 2024

Inlägg av #10 »

K-g har redan flyttat match 7 pga fotbollen, han räknar alltså med en 7e match….
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Slutspelet 2024

Inlägg av #10 »

thelinho skrev: 2024-04-10 22:17:43 Jag hatar det här laget. Jag hatar att jag lagt ner min tid på det här dysfunktionella projektet. Att man gång på gång insisterat för fru, familj och vänner att man har något vintigt att göra när Djurgården Hockey spelar. Att man försvarat KG, försvarat Kruger Klasen Honken. Jag hatar att jag tillåtit mig att tro att det ska gå.

Vi förtjänar inte att spela semi. Vi förtjänade inte ens att spela slutspel.

Men jag tänker fan inte upp. Snubbla igenom en match till. I en final kan allt hända. Även om alla, till och med jag, förstår att Brynäs kommer äta upp oss och förnedra oss levande.

Men har man sett Janne Tauer bli matchhjälte och räddat skölden en gäng, då tror man väl på tomten i resten av sitt liv.

Ge oss lite glädje.. Eller ännu bättre: gör slut på vårt lidande.
Lugn nu, så kommer det alltid vara, djurgårn berör oss, vi är djurgården och vi ger aldrig upp.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8116
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev: 2024-04-10 22:18:29 K-g har redan flyttat match 7 pga fotbollen, han räknar alltså med en 7e match….
Måste ju vara beredd på det värsta. Det är alltså 15:00 på söndag ?
Avskaffa tre mot tre.
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Slutspelet 2024

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2024-04-10 22:32:51
#10 skrev: 2024-04-10 22:18:29 K-g har redan flyttat match 7 pga fotbollen, han räknar alltså med en 7e match….
Måste ju vara beredd på det värsta. Det är alltså 15:00 på söndag ?
Nä vi skulle spela senare som jag fattade det, 19,30 kanske?
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

Hävdar fortsatt att vi bör röra runt i kedjor som inte producerar eller skapar.
Kanske ge Dahlström chansen? 5 matcher mot Mora och spelet har funkat i 3 av 15 perioder. Resten har vi blivit räddade av Moras oförmåga och ineffektivitet.

Igår var de hypereffektiva och då släpper vi in mål på mål.

Med lite eftertanke så tror jag på:

Brodin Rensfeldt Klasen (Gubbkedja men just nu är Rensfeldt bättre än Kruger på allt utom tekningar).
Eklund Eriksson Wersäll (rör ej!)
Gradin Kruger Nilsson ( Värt att testa Kruger utan Klasen)
Dahlström Blomgren Schlyter/Grewe (Blomgren kommer att vinna fler kamper och tekningar i en match än Berglund gjort totalt i semi)

Berglund(värdelös just nu)
Liss (långsam och stillastående)
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Slutspelet 2024

Inlägg av Manijock »

Önskar tre saker rent truppmässigt och en drös övriga. Få tillbaka Grewe så vi kan köra Liss som nr 13. Få in Glad så vi kan överleva åtminstone 30 sek i BP. Och avslutningsvis, ring i Myrenberg så vi kan börja få lite räddningar på övre halvan av buren. Andrén gör inga tabbar i vanlig ordning, men han räddar verkligen ingenting som håller någorlunda bra nivå. Vi behöver en målvakt som är lite mer än ok som bäst.

Sen PPt är ju självskrivet. Splitta Krüger och Klasen på heltid. Låt Rensfeldt köra första PP framför kassen och skit i Brodin helt. Gradin framför mål i andra och inte på half wall. In med Eklund där istället.

Kedjor:

Nilsson - Eriksson - Eklund
Grewe - Krüger - Brodin
Klasen - Rensfeldt - Gradin
Schlyter - Berglund - Blomgren
Liss

Kommer någonting av detta hända? Naturligtvis inte. Exakt samma uppställning att vänta. Sen favorit-argumentet hos en del: " Men är det likadant efter typ 10 min då måste det hända någonting" :lol: Bara liiiiiiiite kontinuitet till.....
Nattuggla_
Inlägg: 3144
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

"Vi har ju vunnit varför ska Honken ändra på saker".
Ett vinnande lag är inte automatiskt ett fungerande lag. Det där är skitsnack och kallas luftslott.

Om alla utomstående kan se att det här aldrig kommer hålla, så borde en tränare för Djurgården också se det.
Att vi vann 3 matcher beror till stor del på Moras ineffektivitet och målvaktsspel, inte att vi gör saker bra.

Att förlusten skulle komma förr eller senare visste alla, och gör man förändringar i tid så har man chansen att reda ut det, utan stress.
Nu är det kniven mot strupen för oss, som panikartat måste ändra på saker.
Spela in en ny PP-enhet inför imorgon, skruva om i kedjor, och dessutom en målvaktsfråga att ta tag i, då Andrén är tillbaka i sitt varannan-match läge. Finns mycket att diskutera och finns mycket man KAN ändra.

Mora å andra sidan, de kan bara andas ut och ha en lätt genomgång, för allting fungerar i det där laget.
Det är en stor skillnad, och även om vi leder med 3-2 så skulle jag säga att vi är mer stressat, det syntes igår.

Altså, fördel Mora.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9455
Blev medlem: 2009-12-01

Slutspelet 2024

Inlägg av Jim Morrison »

SPELA JUNIORERNA din envisa jävel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Slutspelet 2024

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2024-04-11 06:54:33 SPELA JUNIORERNA din envisa jävel.
Hade ju varit en sak om de andra spelarna fungerade dugligt. Att juniorerna var bäst men de andra levererade. Då kan man argumentera för skynda långsamt för att inte bränna kidsen. Men nu? Nej det är inkompetens.

Grymt orolig för nästa säsong med både Honken och Andersson kvar i staben.
Tellqvist32
Inlägg: 584
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Tellqvist32 »

På 10 slutspelsmatcher är det bara två forwards som gjort fler än 2 mål. Det är Rensfeldt och LInus Eriksson.
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Slutspelet 2024

Inlägg av #10 »

Tellqvist32 skrev: 2024-04-11 10:29:56 På 10 slutspelsmatcher är det bara två forwards som gjort fler än 2 mål. Det är Rensfeldt och LInus Eriksson.
Man kan ju lugnt säga att vi inte har nån sniper
mb81
Inlägg: 8658
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av mb81 »

Igår så gör vi en bra match i 5vs5. Det är väl egentligen special teams som suger. Vid lika styrka spelar junnarna nu(igår) lika mycket som Krüger, Klasen, Rensfeldt osv. Kollar man till exempel corsin igår så är Blomgren-Krüger-Klasen överlägsna sina motståndare. Liss-Berglund-Schlyter katastrofala. De ligger runt helt sinnessjukt dåliga 10%!

Nåt måste göras i special teams. Vårt tidigare riktigt bra BP släpper in allt och PP även fast vi gjort en del mål mot Mora har inte fungerat under hela slutspelet. Spelet vid lika styrka var ändå ett steg i rätt riktning igår.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag tycker vi gör vår bästa match i semifinalserien igår.
Vi skapar flera klara målchanser och borde kunnat ta ledningen och mer därtill.
Men hockey är inte alltid logiskt och jag kan inte heller tycka det är orättvist att Mora vann denna gång.
De har varit bättre på att skapa andra matcher och då har vi gjort de avgörande målen.
Jag tar med mig att vi gjorde vår bästa match igår, och att vi gjorde våra sämsta de 2 första hemma på Hovet.
Är det en slump att vi spelmässigt blivit bättre ju längre serien gått?
Jag tror inte det utan tänker fortsatt att vår fördel är bredden på truppen.
(hade önskat att vi hade haft mer spets, men vi har det lag vi har, på gott och ont)
Nu vänder vi blickarna mot nästa match och jag ser inte någon nackdel med att det väntar en bortamatch.
Jag tror knappast vi kommer vända runt matchbilden och börja föra spelet i stora delar av matchen och då passar en bortamatch perfekt.

Finns det saker som talar emot? Jodå.
- Kruger har varit en "medelmåtta" i slutspelet.
- PP är skrutt
- Moras "top 3 - spets" är bättre än vår topp 3
(sett över hela trupperna tycker jag däremot vi har fler killar som kan kliva fram, dvs vår bredd är bättre när man blickar djupare in i lagen)

Kommer bli jämt, svårt och tufft. Hoppas vi avgör imorgon, men nog kan denna serie tvinga fram en "game seven" .
Kämpa DIF.
4 segrar kvar
mb81
Inlägg: 8658
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av mb81 »

#10 skrev: 2024-04-10 22:36:04
Mattias_87 skrev: 2024-04-10 22:32:51
#10 skrev: 2024-04-10 22:18:29 K-g har redan flyttat match 7 pga fotbollen, han räknar alltså med en 7e match….
Måste ju vara beredd på det värsta. Det är alltså 15:00 på söndag ?
Nä vi skulle spela senare som jag fattade det, 19,30 kanske?
Fotbollen är 16.30. Vore väldigt dumt om de spelades samtidigt och tror inte det kommer bli så. Hockeyn har alternativen att börja typ 13.30(förängningsrisk dock) eller typ 19.30.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

#10 skrev: 2024-04-10 22:18:29 K-g har redan flyttat match 7 pga fotbollen, han räknar alltså med en 7e match….
Den jäveln alltså…..fyfaaaan va ruttet gjort.
4 segrar kvar
Skriv svar