Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av klintan85 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-04-09 21:16:03
Vikas skrev: 2024-04-09 21:09:30 Känns som att de enda som kan slå Brynäs är Brynäs själva. Mentala hjärnspöken som kan ställa till det.

För när de spelar som de kan så är det inte ens nära.
Håller egentligen med, med en reservation.

Av övriga lag i (Piss & Skit-serien gud glömde/gav faan i) så har ändå DIF bästa förutsättningarna att störa BIF iaf en gnutta.
Alla från Gävle ljuger, det är sedan gammalt, men jag törst lova att DIF och Hovet ändå är något som gnager en gnutta i osäkerhetsnerven hos BIF

Meeeen, först ska vi avliva Mora
Karlskoga pressar dem till tre övertidsmatcher med lite tur så kunde Karlskoga lett med 3-2 i matcher det tycker inte jag känns som ett skrämmande lag. De är inte svåra alls att få i rubbning. Sen deras målvakt Clara är inte jättebra. Nu har DIF redan mött de två bästa målvakterna i Hockeyallsvenskan och i stort sett besegrat dem enkelt. Så Clara blir inge problem alls.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-04-09 21:07:03
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-09 20:14:26
Brynäs gör ju som de vill när de vill.
Så har jag då hört att det är.
Statistiken lutar kämpigt emot den som vill försöka hävda motsatsen.
På de senaste 19 matcherna har BIF 1 förlust, den kom i sudden.

Men jag lutar mig tillbaka och litar lugnt på expertisen, för strax kommer BIF-bluffen avslöjas :wink:
Kanske redan är uttjatat, men statistik ger jag inte mycket för, möjligen när det gäller poker. :D
Därför oroades jag inte över att vi torskat ALLT mot Mora denna säsong.
Fattar inte hur folk kan oroa sig över Brynäs. Menmen, jag börjar uppriktigt ledsna på så många Djurgårdares pessimism. Vi är en match från final och flera bölar över Brynäs storhet.

Lev å må broder så kanske vi hörs i finalen, som vi verkligen får hoppas infrias imorgon..
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Slutspelet 2024

Inlägg av DIF_Soldier »

3 matchbollar i en semifinal. Då är glädjen och optimismen som vanligt skyhög på Beckomberga Forum
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av klintan85 »

Det som talar för DIF i en tänkbar Final mot Brynäs är effektiviteten och målvaktsspelet. För där har DIF varit mycket bättre än Brynäs hittills.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Vikas »

klintan85 skrev: 2024-04-10 18:21:19 Det som talar för DIF i en tänkbar Final mot Brynäs är effektiviteten och målvaktsspelet. För där har DIF varit mycket bättre än Brynäs hittills.
Det som talar för Brynäs är att de har en tränare.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av klintan85 »

Vikas skrev: 2024-04-10 20:00:17
klintan85 skrev: 2024-04-10 18:21:19 Det som talar för DIF i en tänkbar Final mot Brynäs är effektiviteten och målvaktsspelet. För där har DIF varit mycket bättre än Brynäs hittills.
Det som talar för Brynäs är att de har en tränare.
Gnällstedt skulle jag kalla tränare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

Om Mora spelar som idag har de större chans mot Brynäs än vi. Utan tvekan. Tar bort all fart i vårt anfallsspel. Håller oss på utsidan. Vinnande spel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Slutspelet 2024

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mora har ju bjudit oss på 3 matcher hittills (vunnit skotten, prickat alla stolpar som finns, bränt mängder av frilägen...men torskat ändå).
Tror BIF gör processen kort med Mora isf

Jag tror däremot DIF kommer sno någon match.... om vi tar oss dit
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Slutspelet 2024

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev: 2024-04-10 21:00:00 Om Mora spelar som idag har de större chans mot Brynäs än vi. Utan tvekan. Tar bort all fart i vårt anfallsspel. Håller oss på utsidan. Vinnande spel.
Alltså.. nej. Att Mora vann handlar främst om vår egen oförmåga och att Mora var mer konsekventa. Vi har uppvisat betydligt bättre spel under säsongen.
Vi faller helt och hållet på eget grepp i de 2 matcher vi torskat.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Vikas »

Ärligt talat. Om Kruger nu är för skadad för att spela hockey (igen) så låt honom sitta på läktaren. Så som han spelar nu gör han ändå ingen nytta. Ta in nån som orkar åka skridskor.

Måste i alla fall splittra på honom och Klasen. De har väl varit den sämsta kedjan i samtliga matcher under slutspelet.
Manijock
Inlägg: 7820
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Slutspelet 2024

Inlägg av Manijock »

Vikas skrev: 2024-04-10 21:15:49 Ärligt talat. Om Kruger nu är för skadad för att spela hockey (igen) så låt honom sitta på läktaren. Så som han spelar nu gör han ändå ingen nytta. Ta in nån som orkar åka skridskor.

Måste i alla fall splittra på honom och Klasen. De har väl varit den sämsta kedjan i samtliga matcher under slutspelet.
Skulle Honken flytta på sina polare? Nej nej, har han sagt att de är bra ihop så är de det......

Tidernas segaste mest handlingsförlamade coach den här föreningen skådat. Samma uppsyn som Ullareds-Morgan när han ska hämta en ny lastpall...
Nattuggla_
Inlägg: 3164
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

”Det är fortfarande ett bra läge”, Krüger till Hockeynews.
Herregud.
Knivskarp analys.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Slutspelet 2024

Inlägg av Glory1 »

Honken är ju nummer tre i ordningen nu som inte lyckas få ut något av den här stommen bortsett från kortare perioder. Så även om Honkens oförmåga att coacha och göra om är sjukt frustrerande ligger nog huvudproblematiken någon annanstans, eller så har vi bara haft tre helt värdelösa tränare. Tror mer på att det stora problemet är att vi sitter på ett gäng trötta gubbar som inte är vad de en gång var med långsammare fötter, sämre reaktionsförmåga och inte samma glöd som tidigare hur mycket de än försöker intala sig själva annat. Skillnad är det när juniorkedjan kommer in med allt det här.. Och tragiskt nog sitter majoriteten på kontrakt även över nästa säsong samtidigt som de blir ett år äldre.. Becksvart.
Senast redigerad av Glory1 den 2024-04-10 22:20:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Mattias_87 »

Ja vi måste verkligen föryngra truppen inför nästa säsong. Ta in spelare i 20-25 års åldern men som inte blommat ut helt ännu. Emil Berglund ska vi absolut inte förlänga med, han blir inte bättre än såhär.
Avskaffa tre mot tre.
thelinho
Inlägg: 987
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av thelinho »

Jag hatar det här laget. Jag hatar att jag lagt ner min tid på det här dysfunktionella projektet. Att man gång på gång insisterat för fru, familj och vänner att man har något viktigt för sig när Djurgården Hockey spelar match. Att man försvarat KG, försvarat Kruger Klasen Honken. Jag hatar att jag tillåtit mig att tro att det ska gå.

Vi förtjänar inte att spela semi. Vi förtjänade nog inte ens att spela slutspel.

Men jag tänker fan inte upp. Snubbla in en match till. I en final kan ju allt hända. Även om alla, till och med jag, förstår att Brynäs kommer äta upp och förnedra oss levande.

Men har man sett Janne Tauer bli osannolik matchhjälte och räddat skölden en gång, då tror man väl på tomtar i resten av sitt liv?

Ge oss lite glädje.. Eller helst av allt: gör slut på vårt lidande.
Senast redigerad av thelinho den 2024-04-10 22:21:14, redigerad totalt 1 gånger.
Wikegårds järnkaminer
Skriv svar