Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Slutspelet 2024

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-08 10:01:09 Tror Moras "ut och bara köra" är deras största styrka och samtidigt deras största svaghet, if that makes sense.
När det går så går det jäkligt bra och det ser så enkelt ut, men när det går emot så lämnas stora ytor.

Fredrik Söderström poängterar ofta hur Djurgården spelar vuxet. Kanske därför vi ofta hittar sätt att vinna trots att vi stundtals är utspelade mot frejdiga lag som Mora.
Tycker deras brister påminner lite om HVs denna säsong. Det finns en viss naivitet som gör att det är möjligt att få ingångar i fart mot dem och då har de inte materialet att hantera det. Det har sminkats av bra målvaktsspel under säsongen men det finns ju en anledning att våra skridskostarka juniorer verkar få bättre utväxling än våra mer meriterade kedjor (och det nästan oavsett vilket manskap som Mora matchat in). Vi måste vara äckligt disciplinerade och orka åka mycket skridskor (i alla lägen) så tror jag att det kan gå vägen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Slutspelet 2024

Inlägg av m0ng00se »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-08 08:35:17
m0ng00se skrev: 2024-04-08 07:34:48 3-0 tidigt i en match kan vara knepigt. mycket tid kvar att spela och behöver inte vara välförtjänt/spegla matchen

6-3 en bit in i 3e perioden är en helt annan sak. Det ska vara spiken i kistan. Då ska man bara spela av resten av matchen och inte bjuda på en milimeter. Vi har ingen som helst anledning att göra 7-3 men samtidigt inte bara lägga sig på försvar utan spela syniskt, klokt, enkelt, snålt, hårt, resolut, låta tiden jobba till vår fördel.

var på plats i smidjegrav i lördags. vilken jäkla berg å dalbana. Ska vi lyckas ta oss förbi mora och ge Brynäs (?) en match så lär det här snäppas upp ett gäng snäpp. Kommer inte hålla att ge motståndaren 3 stolpskott i sin jakt på en kvitering i slutet.

spännande match ikväll. foooorrrrzzzaa!
Tyckte inte Nilsson eller Gradin heller och lät två kanonfria lägen gå till spillo när vi hade 6-3, dumt såhär i efterhand. :D
Haha ja Gradins kommer jag inte ihåg men Nilsson. Var det när han var fri å fumlade ner pucken i sarghörnet? Bedrövligt..

Ja jag säger naturligtvis inte att om vi har lägen så är det bara att spela för att göra mål men prio måste vara att inte släppa in motståndaren i matchen igen och låta klockan jobba till vår fördel:)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

m0ng00se skrev: 2024-04-08 12:23:59
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-08 08:35:17
m0ng00se skrev: 2024-04-08 07:34:48 3-0 tidigt i en match kan vara knepigt. mycket tid kvar att spela och behöver inte vara välförtjänt/spegla matchen

6-3 en bit in i 3e perioden är en helt annan sak. Det ska vara spiken i kistan. Då ska man bara spela av resten av matchen och inte bjuda på en milimeter. Vi har ingen som helst anledning att göra 7-3 men samtidigt inte bara lägga sig på försvar utan spela syniskt, klokt, enkelt, snålt, hårt, resolut, låta tiden jobba till vår fördel.

var på plats i smidjegrav i lördags. vilken jäkla berg å dalbana. Ska vi lyckas ta oss förbi mora och ge Brynäs (?) en match så lär det här snäppas upp ett gäng snäpp. Kommer inte hålla att ge motståndaren 3 stolpskott i sin jakt på en kvitering i slutet.

spännande match ikväll. foooorrrrzzzaa!
Tyckte inte Nilsson eller Gradin heller och lät två kanonfria lägen gå till spillo när vi hade 6-3, dumt såhär i efterhand. :D
Haha ja Gradins kommer jag inte ihåg men Nilsson. Var det när han var fri å fumlade ner pucken i sarghörnet? Bedrövligt..

Ja jag säger naturligtvis inte att om vi har lägen så är det bara att spela för att göra mål men prio måste vara att inte släppa in motståndaren i matchen igen och låta klockan jobba till vår fördel:)
Nilssons var ju värre, helt klart, :D
Gradin sköt "bara" en decimeter över i ett friläge. :)

Blev en riktig nagelbitare till slut....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
EspenK
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

Ganska säker på att det står 2-2 efter kvällens match. Mora kommer inte bjuda på tre mål i första som senast. Flera som måste upp i kvällens match.

Hävdar fortsatt att Brodin ska spela med Kruger och Klasen.

Får vi igång dem så har vi ett sjukt bra vapen.

Brodin Kruger Klasen
Eklund Eriksson Wersäll
Blomgren Rensfeldt Gradin/Nilsson
Schlyter Berglund Liss
daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av daaviid »

EspenK skrev: 2024-04-08 14:43:47 Ganska säker på att det står 2-2 efter kvällens match. Mora kommer inte bjuda på tre mål i första som senast. Flera som måste upp i kvällens match.

Hävdar fortsatt att Brodin ska spela med Kruger och Klasen.

Får vi igång dem så har vi ett sjukt bra vapen.

Brodin Kruger Klasen
Eklund Eriksson Wersäll
Blomgren Rensfeldt Gradin/Nilsson
Schlyter Berglund Liss
Du tar ta mig fan rekord i pessimism. Varför håller du inte på HV istället?
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Slutspelet 2024

Inlägg av Eriksson »

daaviid skrev: 2024-04-08 15:48:09
EspenK skrev: 2024-04-08 14:43:47 Ganska säker på att det står 2-2 efter kvällens match. Mora kommer inte bjuda på tre mål i första som senast. Flera som måste upp i kvällens match.

Hävdar fortsatt att Brodin ska spela med Kruger och Klasen.

Får vi igång dem så har vi ett sjukt bra vapen.

Brodin Kruger Klasen
Eklund Eriksson Wersäll
Blomgren Rensfeldt Gradin/Nilsson
Schlyter Berglund Liss
Du tar ta mig fan rekord i pessimism. Varför håller du inte på HV istället?
Skulle snarare kalla EspenK för realist, vi hade tur som en tok senaste matchen. Mitt tips är att M.horan vinner tyvärr
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1263
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Slutspelet 2024

Inlägg av Henkos »

Knappast, vi var bättre. Det tycker tom Moraiterna.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Slutspelet 2024

Inlägg av Eriksson »

Henkos skrev: 2024-04-08 16:11:53 Knappast, vi var bättre. Det tycker tom Moraiterna.
Nja, Jag tycker Mora var bättre, vi hade turen på vår sida. Vad Moraiterna tycker är samma sak som vad fåglarna skiter för mig :wink:
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
EspenK
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

daaviid skrev: 2024-04-08 15:48:09
EspenK skrev: 2024-04-08 14:43:47 Ganska säker på att det står 2-2 efter kvällens match. Mora kommer inte bjuda på tre mål i första som senast. Flera som måste upp i kvällens match.

Hävdar fortsatt att Brodin ska spela med Kruger och Klasen.

Får vi igång dem så har vi ett sjukt bra vapen.

Brodin Kruger Klasen
Eklund Eriksson Wersäll
Blomgren Rensfeldt Gradin/Nilsson
Schlyter Berglund Liss
Du tar ta mig fan rekord i pessimism. Varför håller du inte på HV istället?
Kul att höra! Ja det är väl på grund av att man fick stryk i skolan ett antal gånger, fick halsdukar och mössor sönderrivna… allt för att man var DIF när man skulle hålla på håve. Kanske gör det en pessimistisk. Brinner minst lika mycket för DIF som du. Det vågar jag lova. Däremot tycker jag inte att vi förtjänat ett 3-1 läge. Vi har haft en enorm tur om man ska vara ärlig. Ingen är gladare än jag om vi vinner.
daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av daaviid »

EspenK skrev: 2024-04-08 16:56:47
daaviid skrev: 2024-04-08 15:48:09
EspenK skrev: 2024-04-08 14:43:47 Ganska säker på att det står 2-2 efter kvällens match. Mora kommer inte bjuda på tre mål i första som senast. Flera som måste upp i kvällens match.

Hävdar fortsatt att Brodin ska spela med Kruger och Klasen.

Får vi igång dem så har vi ett sjukt bra vapen.

Brodin Kruger Klasen
Eklund Eriksson Wersäll
Blomgren Rensfeldt Gradin/Nilsson
Schlyter Berglund Liss
Du tar ta mig fan rekord i pessimism. Varför håller du inte på HV istället?
Kul att höra! Ja det är väl på grund av att man fick stryk i skolan ett antal gånger, fick halsdukar och mössor sönderrivna… allt för att man var DIF när man skulle hålla på håve. Kanske gör det en pessimistisk. Brinner minst lika mycket för DIF som du. Det vågar jag lova. Däremot tycker jag inte att vi förtjänat ett 3-1 läge. Vi har haft en enorm tur om man ska vara ärlig. Ingen är gladare än jag om vi vinner.
Hehe, jag menade ju självklart inte att jag är mer DIF än vad du är. Men kolla din historik och säg att den inte är full utav nedsnack på vårat lag.
Frågan om HV var väl bara ett litet tillägg med tanke på att du ändå alltid snackar ner vårat lag. :wink:

Sedan om vi haft tur..? Mja, ibland kanske. Men det var ju mest på grund utav slarv senaste matchen som Mora kom in i gamet igen. Visst, dom hade några stolpskott.. men då kan man ju vända på det och säga att dom inte är så effektiva som dom borde vara. Vilket vi även sett vid alla frilägen som dom har bjudits på.
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Slutspelet 2024

Inlägg av Erik af Sibirien »

supreme skrev: 2024-04-07 23:56:06
Erik af Sibirien skrev: 2024-04-07 20:08:06 Imponerande hur Brynäs har råd med så bra amerikaner utan att ens behöva ha reklam på tröjorna. Kan någon ge en snabb rekapitulation om hur det arrangemanget ser ut? (Att de inte har reklam på tröjorna, alltså)
Lite bakgrund till tröjorna. Lastgammal artikel, men kanske kan kasta lite ljus på deras deal med kommunen.

https://www.arbetarbladet.se/2015-10-13 ... nas-trojor
Tackar. Så sedvanligt kommunmygel inlindat i någon sorts godhetssignalering. Rätt motbjudande..
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Mattias_87 »

Tänk om vi ändå skulle gå upp med det här laget då kommer vi bli mer rövknullade än Oskarshamn blev den här säsongen. Kanske mest utspelade laget under hela 2000-talet.
Avskaffa tre mot tre.
daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av daaviid »

Mattias_87 skrev: 2024-04-08 21:18:50 Tänk om vi ändå skulle gå upp med det här laget då kommer vi bli mer rövknullade än Oskarshamn blev den här säsongen. Kanske mest utspelade laget under hela 2000-talet.
Äh, nu får du fan ta dig i kragen. Jag vet inte vem utav dig eller Espen som är bäst på att snacka ner vårat lag hela jävla tiden. Patetiskt. :lol:
EspenK
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

Mattias_87 skrev: 2024-04-08 21:18:50 Tänk om vi ändå skulle gå upp med det här laget då kommer vi bli mer rövknullade än Oskarshamn blev den här säsongen. Kanske mest utspelade laget under hela 2000-talet.
Ska man ändå bli rövknullad så kan man lika väl bli det i en fin säng på hotell(SHL) än på en uttjänt madrass på golvet i en källare i förorten(HA).
EspenK
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

daaviid skrev: 2024-04-08 21:23:01
Mattias_87 skrev: 2024-04-08 21:18:50 Tänk om vi ändå skulle gå upp med det här laget då kommer vi bli mer rövknullade än Oskarshamn blev den här säsongen. Kanske mest utspelade laget under hela 2000-talet.
Äh, nu får du fan ta dig i kragen. Jag vet inte vem utav dig eller Espen som är bäst på att snacka ner vårat lag hela jävla tiden. Patetiskt. :lol:
Det är ingen tävling Daaviid. Behöver inte tävla i allt. 😂
Skriv svar