Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av sirwilliam »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-06 20:26:52 Blomgren är lika bra idag, men Klasen-Krüger fortfarande svaga. Tror hela den kedjan behöver brytas upp. Räcker inte bara med en annan tredjegubbe.
Krüger är ju största besvikelsen i detta slutspel sett till förväntan. Helt klart.

Wersäll-Eriksson-Eklund. Presterat bäst hittills. Förstår inte varför man inte börjar lasta istid där istället. Finns inga ursäkter längre.
Jag tycker ändå att ikväll hade de lite mer tyngd än tidigare. Säkert för att wn inte var där och tappade pucken stup i ett
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Slutspelet 2024

Inlägg av #10 »

sirwilliam skrev: 2024-04-06 21:21:37
Nattuggla_ skrev: 2024-04-06 20:26:52 Blomgren är lika bra idag, men Klasen-Krüger fortfarande svaga. Tror hela den kedjan behöver brytas upp. Räcker inte bara med en annan tredjegubbe.
Krüger är ju största besvikelsen i detta slutspel sett till förväntan. Helt klart.

Wersäll-Eriksson-Eklund. Presterat bäst hittills. Förstår inte varför man inte börjar lasta istid där istället. Finns inga ursäkter längre.
Jag tycker ändå att ikväll hade de lite mer tyngd än tidigare. Säkert för att wn inte var där och tappade pucken stup i ett
Wn går inte för en ända spelare just nu, han ska inte ens vara ombytt.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Slutspelet 2024

Inlägg av BigJ »

sirwilliam skrev: 2024-04-06 21:21:37
Nattuggla_ skrev: 2024-04-06 20:26:52 Blomgren är lika bra idag, men Klasen-Krüger fortfarande svaga. Tror hela den kedjan behöver brytas upp. Räcker inte bara med en annan tredjegubbe.
Krüger är ju största besvikelsen i detta slutspel sett till förväntan. Helt klart.

Wersäll-Eriksson-Eklund. Presterat bäst hittills. Förstår inte varför man inte börjar lasta istid där istället. Finns inga ursäkter längre.
Jag tycker ändå att ikväll hade de lite mer tyngd än tidigare. Säkert för att wn inte var där och tappade pucken stup i ett
Ja, de gjorde det helt ok, fortsätt med Blomgren så lossnar det snart för dem.
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 133
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Slutspelet 2024

Inlägg av bbjs »

Bästa insatsen i år av förstakedjan (jo Klasen/Krüger har haft show ett par ggr men som formation en hel match..) vad det nu kan bero på...
Tycker Blomman i det tysta är vår jämnaste FW, har han gjort 2-3 dåliga byten på hela säsongen ?

Värt att notera, på 7 min spel Fimpen +4 å Linus två mål... Wersäll gör 5 grymt bra minuter.
Om de fortsätter såhär kommer de bli eviga legender som de junisar som tog oss hem till SHL.
Media skriver om norska 18-åringar när de borde hylla svenska 17-åringar (nåja..)
Galet bra, låt dem få minuter.
thelinho
Inlägg: 987
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av thelinho »

bbjs skrev: 2024-04-06 23:09:01 Bästa insatsen i år av förstakedjan (jo Klasen/Krüger har haft show ett par ggr men som formation en hel match..) vad det nu kan bero på...
Tycker Blomman i det tysta är vår jämnaste FW, har han gjort 2-3 dåliga byten på hela säsongen ?

Värt att notera, på 7 min spel Fimpen +4 å Linus två mål... Wersäll gör 5 grymt bra minuter.
Om de fortsätter såhär kommer de bli eviga legender som de junisar som tog oss hem till SHL.
Media skriver om norska 18-åringar när de borde hylla svenska 17-åringar (nåja..)
Galet bra, låt dem få minuter.
Blomman helt klart årets järnkamin. Det tror jag dom flesta insatta håller med om.

Ett fiasko att JK delade ut priset till Klasen. No offense, men det är bara så fel.
Wikegårds järnkaminer
DavidSvenne
Inlägg: 189
Blev medlem: 2013-03-13

Slutspelet 2024

Inlägg av DavidSvenne »

I dag är det 10 år sedan vi gick upp senast, låt oss göra det igen!
coden
Inlägg: 153
Blev medlem: 2010-03-18

Slutspelet 2024

Inlägg av coden »

DavidSvenne skrev: 2024-04-07 08:42:23 I dag är det 10 år sedan vi gick upp senast, låt oss göra det igen!
Fick precis en notifikation från datorn att "du har minnen från den här dagen för 10 år sedan" och så kommer det upp ett bildspel som jag plåtade på Hovet när vi gick upp och folk stormade planen i glädjerus......ståpäls!!
Mange_Edgarsson
Inlägg: 172
Blev medlem: 2024-01-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Mange_Edgarsson »

Grymt bra jobb av vår juniorformation och jag tycker att de hanteras korrekt. Vissa tycker att de ska spela mer, ha mer istid, men jag funderar på om det är rimligt. Vi behöver deras kvickhet och allt den för med sig och ökad istid och ökat ansvar kan få en skapligt brutal negativ effekt. Vi har absolut ingen nytta av söndertacklade, trötta och slitna juniorer. De är en injektion, anser jag, och ska (som Honken sagt) jobba sig in i seniorhockeyn på ett sätt som gynnar dem och oss.

Hur som helst så är de otroligt bra och mycket viktiga.. Kanske kan de få något byte till men det är knivigt att veta var balansen tippar..
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av dr111DIF »

sirwilliam skrev: 2024-04-06 21:21:37
Nattuggla_ skrev: 2024-04-06 20:26:52 Blomgren är lika bra idag, men Klasen-Krüger fortfarande svaga. Tror hela den kedjan behöver brytas upp. Räcker inte bara med en annan tredjegubbe.
Krüger är ju största besvikelsen i detta slutspel sett till förväntan. Helt klart.

Wersäll-Eriksson-Eklund. Presterat bäst hittills. Förstår inte varför man inte börjar lasta istid där istället. Finns inga ursäkter längre.
Jag tycker ändå att ikväll hade de lite mer tyngd än tidigare. Säkert för att wn inte var där och tappade pucken stup i ett
Är på det hela taget inte särskilt förtjust i Klasen med Krüger eller Wiktor för den delen heller. Klasen behöver lekkamrater som han hade med Noah och på slutet Lekki förra slutspelet. Eklund/Eriksson har ju verkligen de egenskaperna. Wersäll gör det ju bra men det är Eklund och Eriksson som driver den kedjan och jag tror Klasens kyla skulle kunna vara värd att prova där iaf några byten initialt.

Sen måste vi splittra PP1 en gång för alla. Gör om PP2 till PP1 rakt av och sedan ett nytt PP2 kring Eriksson, Eklund, Krüger, Brodin/Liss och Karlsson/Loponen.
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Slutspelet 2024

Inlägg av m0ng00se »

Mange_Edgarsson skrev: 2024-04-07 14:33:01 Grymt bra jobb av vår juniorformation och jag tycker att de hanteras korrekt. Vissa tycker att de ska spela mer, ha mer istid, men jag funderar på om det är rimligt. Vi behöver deras kvickhet och allt den för med sig och ökad istid och ökat ansvar kan få en skapligt brutal negativ effekt. Vi har absolut ingen nytta av söndertacklade, trötta och slitna juniorer. De är en injektion, anser jag, och ska (som Honken sagt) jobba sig in i seniorhockeyn på ett sätt som gynnar dem och oss.

Hur som helst så är de otroligt bra och mycket viktiga.. Kanske kan de få något byte till men det är knivigt att veta var balansen tippar..
Kan inte annat än hålla med. Satt å tänkte i samma banor. Tänk er att sätta in tre junisar mot mora igår och så gör mora 6-6 å sen vinner dom matchen. Tankarna som skulle virvla runt i deras huvven då. Nä helt rätt att låta dom blomstra utan nån riktig press och lagom med speltid. Dom är grymma, fantastiska men unga. Går lätt att bryta av en ungt skott. Låt dom växa till kraftiga buskar och sedemera träd💪😃
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av klintan85 »

#10 skrev: 2024-04-06 20:46:49
Praetori skrev: 2024-04-06 20:39:21
Nattuggla_ skrev: 2024-04-06 20:26:52 Blomgren är lika bra idag, men Klasen-Krüger fortfarande svaga. Tror hela den kedjan behöver brytas upp. Räcker inte bara med en annan tredjegubbe.
Krüger är ju största besvikelsen i detta slutspel sett till förväntan. Helt klart.

Wersäll-Eriksson-Eklund. Presterat bäst hittills. Förstår inte varför man inte börjar lasta istid där istället. Finns inga ursäkter längre.
Ganska säker på att det är nån skada på Krüger...igen.
Han är aldrig osynlig när han är hel&frisk.
Ja, det behöver man ju inte vara Einstein för att lista ut
Jo men det är ju DIF som helt bjuder in dem. De skapar inte mycket själva.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av klintan85 »

Brynäs fortsätter ha svårt att göra mål och har väl sett sådär ut hittills i slutspelet. Och målvaktspelet fortsätter se sådär ut. Men ändå så fortsätter experterna i tv4 att fortsätta berömma Brynäs.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 819
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Slutspelet 2024

Inlägg av Rojk »

klintan85 skrev: 2024-04-07 18:09:19 Brynäs fortsätter ha svårt att göra mål och har väl sett sådär ut hittills i slutspelet. Och målvaktspelet fortsätter se sådär ut. Men ändå så fortsätter experterna i tv4 att fortsätta berömma Brynäs.
Det är som att alla experter har bettat på Brynäs - Mora i final.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

klintan85 skrev: 2024-04-07 18:09:19 Brynäs fortsätter ha svårt att göra mål och har väl sett sådär ut hittills i slutspelet. Och målvaktspelet fortsätter se sådär ut. Men ändå så fortsätter experterna i tv4 att fortsätta berömma Brynäs.
Precis som det gullades med Hv, som gjorde ALLT rätt.

Igår spelade vi skjortan av Mora i första. Ändå var det mest prat om hur Mora spelade sämre än vanligt.
Idag var det Brynäs som gjorde en strålande period…..trots 1-1.

Men det där jag faktiskt mest skoj åt numera.

Att inte favorisera Stockholm är sedan gammalt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock
Inlägg: 7836
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Slutspelet 2024

Inlägg av Manijock »

Rojk skrev: 2024-04-07 18:29:15
klintan85 skrev: 2024-04-07 18:09:19 Brynäs fortsätter ha svårt att göra mål och har väl sett sådär ut hittills i slutspelet. Och målvaktspelet fortsätter se sådär ut. Men ändå så fortsätter experterna i tv4 att fortsätta berömma Brynäs.
Det är som att alla experter har bettat på Brynäs - Mora i final.
Det är väl också det troligaste när man tittat på matcherna och hur det sett ut i serierna? Brynäs och Mora är ju de spelmässigt bästa lagen.
Skriv svar