Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-03 14:47:55 Längesen man snackade om Davidsson-bröderna. Vore det inte perfekt om Rensfeldt nu lämnar? De två tillsammans borde vara samma kostnad som Rensfeldt om man ska vara rimlig.
Räknar vi med att övriga rykten stämmer, så kör vi Costmar på en kant till att börja med:

Klasen-Krüger-Costmar
Grewe-Davidsson-Davidsson
Blomgren-Weigel-Brodin
Wersäll-Eriksson-Eklund
Frondell-Schlyter-Gradin

15 är kanske något för många dock.
Men detta är en fw-uppställning jag hade gillat och som inte känns omöjlig på något sätt.
Jag tror man behåller Emil Berglund om man lyckas göra sig av med Rensfeldt.
Expert.
Osten östlund
Inlägg: 1729
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

SirDIFalot skrev: 2024-04-03 15:46:08
Nattuggla_ skrev: 2024-04-03 14:47:55 Längesen man snackade om Davidsson-bröderna. Vore det inte perfekt om Rensfeldt nu lämnar? De två tillsammans borde vara samma kostnad som Rensfeldt om man ska vara rimlig.
Räknar vi med att övriga rykten stämmer, så kör vi Costmar på en kant till att börja med:

Klasen-Krüger-Costmar
Grewe-Davidsson-Davidsson
Blomgren-Weigel-Brodin
Wersäll-Eriksson-Eklund
Frondell-Schlyter-Gradin

15 är kanske något för många dock.
Men detta är en fw-uppställning jag hade gillat och som inte känns omöjlig på något sätt.
Jag tror man behåller Emil Berglund om man lyckas göra sig av med Rensfeldt.
Berglund verkar vara lojal. Sa i ngn intervju att han väntar på vad Wikegård vill göra!?

Gissar på att Wikegård även "slängt in ngt typ spela för din framtid" till Rensfeldt (SHL så blir han nog kvar).

Bättre har han varit iallafall, under slutspelet!
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2024-04-03 15:46:08
Nattuggla_ skrev: 2024-04-03 14:47:55 Längesen man snackade om Davidsson-bröderna. Vore det inte perfekt om Rensfeldt nu lämnar? De två tillsammans borde vara samma kostnad som Rensfeldt om man ska vara rimlig.
Räknar vi med att övriga rykten stämmer, så kör vi Costmar på en kant till att börja med:

Klasen-Krüger-Costmar
Grewe-Davidsson-Davidsson
Blomgren-Weigel-Brodin
Wersäll-Eriksson-Eklund
Frondell-Schlyter-Gradin

15 är kanske något för många dock.
Men detta är en fw-uppställning jag hade gillat och som inte känns omöjlig på något sätt.
Jag tror man behåller Emil Berglund om man lyckas göra sig av med Rensfeldt.
Ja, mest troligt blir det väl så.
Men med Bröderna i truppen blir det lite dyrare men väldigt mycket spetsigare.
Osten östlund
Inlägg: 1729
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Mario Kempe kommer han och spelar för "kaffepengar nu"?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Osten östlund skrev: 2024-04-03 20:37:18 Mario Kempe kommer han och spelar för "kaffepengar nu"?
Ärligt talat. Skulle man ens offra en plats på en spelare i hans ålder, med den skadehistoriken och den uteblivna sportsliga leveransen senaste två åren, även om det handlar om kaffepengar? Jag vore tveksam.
Expert.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Vikas »

SirDIFalot skrev: 2024-04-03 20:52:55
Osten östlund skrev: 2024-04-03 20:37:18 Mario Kempe kommer han och spelar för "kaffepengar nu"?
Ärligt talat. Skulle man ens offra en plats på en spelare i hans ålder, med den skadehistoriken och den uteblivna sportsliga leveransen senaste två åren, även om det handlar om kaffepengar? Jag vore tveksam.
Om ryktena kring hans uppförande i lagen han spelat i är sanna så är det väl tveksamt om han så skulle spela gratis.

Kan bli ren minuseffekt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly Season 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

Osten östlund skrev: 2024-04-03 20:37:18 Mario Kempe kommer han och spelar för "kaffepengar nu"?
Ett otroget ex som flörtar med dig i smyg när det går bra för dig mest för att hålla dörren öppen, men samtidigt skaffat kids med flertalet andra som "skämt bort" henne bättre? Som nu, decenniet senare, som ett nedgånget kantstött ras med flertalet könssjukdomar och bitter på livet kommer krypandes och säger att hon älskar dig nu när alla andra alternativ är väck, när hon egentligen bara behöver tak över huvudet för att inte själv gå under. Hade du tagit tillbaka henne? För din värdighets skull hoppas jag: v e r k l i g e n i n t e
Säg den glädje som varar
Osten östlund
Inlägg: 1729
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

DIF_Soldier skrev: 2024-04-03 21:46:20
Osten östlund skrev: 2024-04-03 20:37:18 Mario Kempe kommer han och spelar för "kaffepengar nu"?
Ett otroget ex som flörtar med dig i smyg när det går bra för dig mest för att hålla dörren öppen, men samtidigt skaffat kids med flertalet andra som "skämt bort" henne bättre? Som nu, decenniet senare, som ett nedgånget kantstött ras med flertalet könssjukdomar och bitter på livet kommer krypandes och säger att hon älskar dig nu när alla andra alternativ är väck, när hon egentligen bara behöver tak över huvudet för att inte själv gå under. Hade du tagit tillbaka henne? För din värdighets skull hoppas jag: v e r k l i g e n i n t e
Kommer väll visa sig snart vilken "värdighet " Wikegård har?

Det är ju ett "namn" som går hem hos sponsorer/media.

Men tveksamt vad han skulle tillföra sportsligt!?



Är då så jävla underbart när det finns en sån som Kruger!

Inte bara snackar, utan är äkta!!! Fast han har förlängt kontraktet (är lika mycket värt som toapapper). Så vet man att han kommer fullfölja det till 100%!
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Mår lite dåligt över Rensfeldt. Sjukt lojal kille kunde dragit som nästan alla gjorde efter shl uttåget. Han var en av få som stod upp.

Bara han blir juste behandlad i samtalen.
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

EspenK skrev: 2024-04-04 05:35:08 Mår lite dåligt över Rensfeldt. Sjukt lojal kille kunde dragit som nästan alla gjorde efter shl uttåget. Han var en av få som stod upp.

Bara han blir juste behandlad i samtalen.
Svåra beslut att ta, men fattar att det är just det kontraktet som bearbetas och inte Brodins.

Ang Kempe. Vad är kaffepengar på den här nivån för en sådan som han? Pratar vi 50k eller 100k? Finns inte ett lag i Hockeyallsvenskan som hade tackat nej till Mario för 50k/månaden. Så allt är relativt.
En Djurgårdare som kommer hem och spelar av karriären hemma ger ett helt annat värde till sponsorer och dessutom skulle han ju självklart tillföra på den här nivån.

Jag ser inte hans historik i Luleå som ett av problemen. Om hans version stämmer så är det ju inte lika farligt, det är väl åldern och skadehistoriken isåfall. Fyller 36 år när nästa säsong börjar.

Jag tvivlar dock på att han kommer hem och spelar för den lönen som nämns ovanför.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av jsson »

Jag har svårt att se Kempe komma och spela för kaffepengar när lillebror håvar in cash i NHL.
Han kommer gå till högstbjudande.

Lika bra det.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Börjar också luta åt att hoppas Klasen slutar.
Då försvinner en till hög lön. Och jag vet inte exakt hur Kimby fungerar som person, men han känns inte som typen som låter Klasen styra och ställa. Anar konflikter där (bara spekulerar dock).

Hade varit otroligt skönt om Klasen och Rensfeldts kontrakt skulle rivas.
Det måste vara 180-230k bara där (hög sign on på Klasen men gissar runt 80, och Rensfeldt 100-150k?).
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-05 06:46:38 Börjar också luta åt att hoppas Klasen slutar.
Då försvinner en till hög lön. Och jag vet inte exakt hur Kimby fungerar som person, men han känns inte som typen som låter Klasen styra och ställa. Anar konflikter där (bara spekulerar dock).

Hade varit otroligt skönt om Klasen och Rensfeldts kontrakt skulle rivas.
Det måste vara 180-230k bara där (hög sign on på Klasen men gissar runt 80, och Rensfeldt 100-150k?).
Som jag förstått det har Klasen ingen hög lön med våra mått mätt. Däremot fick han en enorm sign on på sex miljoner. Finns tyngre kontrakt att bli av med isf.
Expert.
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2024-04-05 06:51:11
Nattuggla_ skrev: 2024-04-05 06:46:38 Börjar också luta åt att hoppas Klasen slutar.
Då försvinner en till hög lön. Och jag vet inte exakt hur Kimby fungerar som person, men han känns inte som typen som låter Klasen styra och ställa. Anar konflikter där (bara spekulerar dock).

Hade varit otroligt skönt om Klasen och Rensfeldts kontrakt skulle rivas.
Det måste vara 180-230k bara där (hög sign on på Klasen men gissar runt 80, och Rensfeldt 100-150k?).
Som jag förstått det har Klasen ingen hög lön med våra mått mätt. Däremot fick han en enorm sign on på sex miljoner. Finns tyngre kontrakt att bli av med isf.
6.jävla.mille? What. Va i helvete.
Hur kan man tycka det är en bra idé att ge en spelare den summan halvvägs in på första säsongen i Hockeyallsvenskan? Det är ju helt sinnes.

Men vad tror du han sitter på då, är det så lågt som 30-40k vi snackar om?

Rensfeldt förstår jag ju, men vad finns mer. Krüger har ju precis förlängt, och det finns ingen chans att vi gör oss av med Brodin.
GULD
Inlägg: 380
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av GULD »

Kruger måste vara skadad inte samma spel inte ens i närheten
Skriv svar