Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Tellqvist32
Inlägg: 588
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Tellqvist32 »

Brynäs kunde enkelt bygga ett lag som cruisar sig till final, vinner grundserien enkelt.

Vi däremot...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Slutspelet 2024

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BrunSås kan bli historiska som första lag att gå rent i ett kvalspel.
Dom har överlägsen spets i truppen men kanske också den viktigaste egenskapen, tydligt högst lägstanivå.
Det ser inte så imponerande ut alla gånger, men dom gör precis det som behövs, inte ett skit mer…..och det är imponerande

BIK ryker i 4 raka, Mora möter samma öde (om dom lyckas krångla sig vidare dvs).
Blir det DIF i final tror vi kan sno två matcher på Hovet

Det svider en gnutta fortfarande när tankarna går till 2023, då DIF var ”i Fallskämsläge” och bara skulle upp igen, men MoDo var ändå det bättre laget i merparten av finalmatcherna.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5728
Blev medlem: 2012-09-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Vikas »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-04-03 20:04:10 Det svider en gnutta fortfarande när tankarna går till 2023, då DIF var ”i Fallskämsläge” och bara skulle upp igen, men MoDo var ändå det bättre laget i merparten av finalmatcherna.
Brynäs har varit smarta i sitt lagbygge. Lagt de stora pengarna på spetsiga poängspelare.

Vi la alla pengar på rollspelare.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Slutspelet 2024

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-04-03 20:04:10 BrunSås kan bli historiska som första lag att gå rent i ett kvalspel.
Dom har överlägsen spets i truppen men kanske också den viktigaste egenskapen, tydligt högst lägstanivå.
Det ser inte så imponerande ut alla gånger, men dom gör precis det som behövs, inte ett skit mer…..och det är imponerande

BIK ryker i 4 raka, Mora möter samma öde (om dom lyckas krångla sig vidare dvs).
Blir det DIF i final tror vi kan sno två matcher på Hovet

Det svider en gnutta fortfarande när tankarna går till 2023, då DIF var ”i Fallskämsläge” och bara skulle upp igen, men MoDo var ändå det bättre laget i merparten av finalmatcherna.
Aaaand he's back :D Ett inlägg tog det, heheh.

Visst, Brynäs är världsbäst osv... men nånstans är det härliga i den här sporten de glaspsyken som hockeyspelare alltjämt lever med. Jag vill hävda att allt kokar ned till det mentala spelet. Och vi vet att vi kan slå Brynäs. Enklare än Mora, faktiskt.
Säg den glädje som varar
Osten östlund
Inlägg: 1709
Blev medlem: 2022-08-10

Slutspelet 2024

Inlägg av Osten östlund »

Vikas skrev: 2024-04-03 20:39:22
Lee Harvey Oswald skrev: 2024-04-03 20:04:10 Det svider en gnutta fortfarande när tankarna går till 2023, då DIF var ”i Fallskämsläge” och bara skulle upp igen, men MoDo var ändå det bättre laget i merparten av finalmatcherna.
Brynäs har varit smarta i sitt lagbygge. Lagt de stora pengarna på spetsiga poängspelare.

Vi la alla pengar på rollspelare.

Ta en sån som Kopacka. Brynäs hade väll aldrig plockat honom. Ifall dom ej åkte ut. Han kom ifrån Kristianstad.

Där plockade vi Gradin istället från Tingsryd. Hade vi då valt Kopacka istället ( tror han fick 40-45K månaden )!?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Slutspelet 2024

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev: 2024-04-03 20:40:42 Och vi vet att vi kan slå Brynäs.
Jaa, jag säger ju det, vi vinner två matcher :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Slutspelet 2024

Inlägg av DIF_Soldier »

Osten östlund skrev: 2024-04-03 20:42:56
Vikas skrev: 2024-04-03 20:39:22
Lee Harvey Oswald skrev: 2024-04-03 20:04:10 Det svider en gnutta fortfarande när tankarna går till 2023, då DIF var ”i Fallskämsläge” och bara skulle upp igen, men MoDo var ändå det bättre laget i merparten av finalmatcherna.
Brynäs har varit smarta i sitt lagbygge. Lagt de stora pengarna på spetsiga poängspelare.

Vi la alla pengar på rollspelare.

Ta en sån som Kopacka. Brynäs hade väll aldrig plockat honom. Ifall dom ej åkte ut. Han kom ifrån Kristianstad.

Där plockade vi Gradin istället från Tingsryd. Hade vi då valt Kopacka istället ( tror han fick 40-45K månaden )!?
Gradin hade ett bätte fjolår än Kopacka, så det är lätt att vara efterklok. Ingen trodde nog att han skulle göra 33 mål (bara sex fler än några år yngre Gradin förra året).

Hade Gradin gått till Brynäs innan säsongen hade det muttrats varför vi inte högg på honom istället (27 mål som 23-åring osv). Ingen hade kunnat förutse Kopackas explosion
Säg den glädje som varar
#10
Inlägg: 13633
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Slutspelet 2024

Inlägg av #10 »

DIF_Soldier skrev: 2024-04-03 21:27:24
Osten östlund skrev: 2024-04-03 20:42:56
Vikas skrev: 2024-04-03 20:39:22
Lee Harvey Oswald skrev: 2024-04-03 20:04:10 Det svider en gnutta fortfarande när tankarna går till 2023, då DIF var ”i Fallskämsläge” och bara skulle upp igen, men MoDo var ändå det bättre laget i merparten av finalmatcherna.
Brynäs har varit smarta i sitt lagbygge. Lagt de stora pengarna på spetsiga poängspelare.

Vi la alla pengar på rollspelare.

Ta en sån som Kopacka. Brynäs hade väll aldrig plockat honom. Ifall dom ej åkte ut. Han kom ifrån Kristianstad.

Där plockade vi Gradin istället från Tingsryd. Hade vi då valt Kopacka istället ( tror han fick 40-45K månaden )!?
Gradin hade ett bätte fjolår än Kopacka, så det är lätt att vara efterklok. Ingen trodde nog att han skulle göra 33 mål (bara sex fler än några år yngre Gradin förra året).

Hade Gradin gått till Brynäs innan säsongen hade det muttrats varför vi inte högg på honom istället osv. Ingen hade kunnat förutse Kopackas explosion
Kopacka får ju spela iaf, lättare att producera då
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Slutspelet 2024

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-04-03 20:46:12
DIF_Soldier skrev: 2024-04-03 20:40:42 Och vi vet att vi kan slå Brynäs.
Jaa, jag säger ju det, vi vinner två matcher :wink:
Jag tror tyvärr att det blir sju igen om det blir BIF. Och jag orkar inte ens tänka på det. Ska väl boka psyket redan.

Om vi nu kommer dit, för Mora kommer hålla jämna steg med oss.
Säg den glädje som varar
Nattuggla_
Inlägg: 3155
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

Vet inte hur vi ska kunna slå Brynäs 4 jävla matcher.
Otrolig individuell skicklighet.

Jag ser inget som talar för oss i en -eventuell- final.
Skulle väl vara att Myrenberg är bättre än Clara. Men han tränar ju inte ens med laget och hans mentala status efter uttåget kanske inte är den bästa heller.
Utöver det så är Brynäs bättre på allt.

Skulle det bli final så är det återigen, för andra året i rad, där man är lite sämre än motståndaren på allting.
Det är deprimerade på riktigt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF_Soldier skrev: 2024-04-03 20:40:42

Visst, Brynäs är världsbäst osv... men nånstans är det härliga i den här sporten de glaspsyken som hockeyspelare alltjämt lever med. Jag vill hävda att allt kokar ned till det mentala spelet. Och vi vet att vi kan slå Brynäs. Enklare än Mora, faktiskt.
Just så.

Hockey är mycket skalle, grit.

Jag är inte ett dugg rädd Brunsås.
Skulle en final bli enkel? Absolut inte.
Men inte fan är vi slagna på förhand.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Janzoo »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-03 21:49:21
DIF_Soldier skrev: 2024-04-03 20:40:42

Visst, Brynäs är världsbäst osv... men nånstans är det härliga i den här sporten de glaspsyken som hockeyspelare alltjämt lever med. Jag vill hävda att allt kokar ned till det mentala spelet. Och vi vet att vi kan slå Brynäs. Enklare än Mora, faktiskt.
Just så.

Hockey är mycket skalle, grit.

Jag är inte ett dugg rädd Brunsås.
Skulle en final bli enkel? Absolut inte.
Men inte fan är vi slagna på förhand.
Fortsätter med min negativa trend, men ska det här laget, som kan dra fram en sådan lägstanivå som de kan i ett slutspel, slå Brynäs? Aldrig
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Slutspelet 2024

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev: 2024-04-03 20:40:42
Visst, Brynäs är världsbäst osv... men nånstans är det härliga i den här sporten de glaspsyken som hockeyspelare alltjämt lever med. Jag vill hävda att allt kokar ned till det mentala spelet. Och vi vet att vi kan slå Brynäs. Enklare än Mora, faktiskt.
100%.
Bild
Manijock
Inlägg: 7812
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Slutspelet 2024

Inlägg av Manijock »

Enstaka matcher absolut. Men som ett litet smolk varje vinst vi tar så påminns man om en liten meningslöshet när man ser Brynäs dagen efter.... Vitryssland ska slå Sverige i fyra matcher 2002 för att vi ska nå fram!

Chansen finns, men oj va liten den är. Folk har suttit hela säsongen: "Snart börjar brynäs darra, snart så. När det blir slutspel, då blir det något annat. Då prövas psykena. Snart så. Alldeles strax"... Har man ens sett en tendens till halvdarr? Som LHO skriver, Brynäs kan mycket väl gå rent hela slutspelet... Eller så förlorar de en, kanske rentav två. Men fler vore en skräll.

Avis på er som känner så starkt på hoppet. Det måste jag säga.
Nattuggla_
Inlägg: 3155
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2024-04-04 06:47:58 Enstaka matcher absolut. Men som ett litet smolk varje vinst vi tar så påminns man om en liten meningslöshet när man ser Brynäs dagen efter.... Vitryssland ska slå Sverige i fyra matcher 2002 för att vi ska nå fram!

Chansen finns, men oj va liten den är. Folk har suttit hela säsongen: "Snart börjar brynäs darra, snart så. När det blir slutspel, då blir det något annat. Då prövas psykena. Snart så. Alldeles strax"... Har man ens sett en tendens till halvdarr? Som LHO skriver, Brynäs kan mycket väl gå rent hela slutspelet... Eller så förlorar de en, kanske rentav två. Men fler vore en skräll.

Avis på er som känner så starkt på hoppet. Det måste jag säga.
Kollar man underliggande siffror så styrker ju det som de flesta ser, dvs, det är ingen dominans. Matchen senast var ganska jämn till och med.
Men stressen i Brynäs kommer ju aldrig, som du skriver. Ligger under med 2-0 och de bara fortsätter spela precis som vanligt. I bakhuvudet har de med sig att snart är vi ikapp.

Ibland kan det låta klyschigt att säga "de växlar upp och sen är man förbi". Men tycker det stämmer bra in på Brynäs 23/24. Det ser lite halvlojt ut. Allmänhetens åkning. Men utan att stressa upp sig så går man upp någon procent i alla moment och plötsligt är man förbi. Det ser så jäkla enkelt ut.
Skriv svar