Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Cyber
Inlägg: 219
Blev medlem: 2022-11-27

Slutspelet 2024

Inlägg av Cyber »

Hockeygubbe skrev: 2024-04-02 11:34:03
Henkos skrev: 2024-04-02 07:48:10 Borde inte Benn blivit anmäld för crosschecking mot huvud i gårdagens match med tanke på anmälningar i övrigt under säsong. Otroligt hur domarna kan missa utvisning där.
Benn försöker skydda sig själv. Intressant att du har något emot den men tar inte upp Olséns crosscheck som var klart mycket mer medveten...?
Försöker skydda sig själv. Hur var det nu? För alla utom Brynäsare brukar det heta att man är ansvarig för sin egen klubba, men det gäller tydligen inte om man håller på Brynäs? Egen regelbok?
Hockeygubbe
Inlägg: 11
Blev medlem: 2024-04-02

Slutspelet 2024

Inlägg av Hockeygubbe »

Cyber skrev: 2024-04-02 14:08:54 Försöker skydda sig själv. Hur var det nu? För alla utom Brynäsare brukar det heta att man är ansvarig för sin egen klubba, men det gäller tydligen inte om man håller på Brynäs? Egen regelbok?
Sure, det var fult. Vi säger så. Men från utsidan är det kul att se hur inlägg efter inlägg skrivs om Benn när BIK hade en spelare som gjorde samma sak om inte fulare.

Men jag har sagt mitt. Ska lämna, har redan rört upp känslorna ser jag.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hockeygubbe skrev: 2024-04-02 13:13:33
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-02 12:41:27 Skydda sig?

Att markera är en sak, men Benn fullföljer rörelsen framåt.
Fegt och fult. Hoppas på karma. En fet crosscheck i skallen på Benn.

Så kanske han lär sig hur man skyddar dig..
Pyskopat-varning på dig.

Ville bara poängtera att drevet mot Benn blev lite väl när Olséns var fulare.
Men om Benn sätter en crosscheck i skallen är det ok?
Då är det att " skydda sig".

Sänker mig inte till din nivå och kallar dig saker. Men jag gissar att du inte har särskilt många a- lagsmatcher på kontot.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av crike »

Tror BIF tar det där i fyra raka faktiskt (jag är dock dålig på att tippa) men tar vi oss till final så tror jag det kan bli åka av. Det kommer definitivt bli en roligare final (för den som är oberoende) än förra året. Rätt säker på att det blir mer tjafs och gruff mellan oss och BIF än mot Modo och där tror jag vi tjänar mer på det.

Låt oss nu städa av Mora lite snabbt bara...och skadefritt.
Cyber
Inlägg: 219
Blev medlem: 2022-11-27

Slutspelet 2024

Inlägg av Cyber »

Hockeygubbe skrev: 2024-04-02 14:26:23
Cyber skrev: 2024-04-02 14:08:54 Försöker skydda sig själv. Hur var det nu? För alla utom Brynäsare brukar det heta att man är ansvarig för sin egen klubba, men det gäller tydligen inte om man håller på Brynäs? Egen regelbok?
Sure, det var fult. Vi säger så. Men från utsidan är det kul att se hur inlägg efter inlägg skrivs om Benn när BIK hade en spelare som gjorde samma sak om inte fulare.

Men jag har sagt mitt. Ska lämna, har redan rört upp känslorna ser jag.
Då är du rätt ensam om att tycka att BIKaren gör någonting fulare. Jag lyssnar på en del poddar och följer debatten och det är ingen som helst tvekan om att Benns upplevs mycket fulare av "hockeysverige".
Du har nog cyklopögonen på annars.

De flesta verkar tycka att Benn borde fått matchstraff, men att det räckt där. Dvs, ingen avstängning.
daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av daaviid »

Hockeygubbe skrev: 2024-04-02 11:34:03
Henkos skrev: 2024-04-02 07:48:10 Borde inte Benn blivit anmäld för crosschecking mot huvud i gårdagens match med tanke på anmälningar i övrigt under säsong. Otroligt hur domarna kan missa utvisning där.
Benn försöker skydda sig själv. Intressant att du har något emot den men tar inte upp Olséns crosscheck som var klart mycket mer medveten...?

Du kan lägga upp Benns crosscheck också, jag missade den.
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Janzoo »

daaviid skrev: 2024-04-02 16:14:57

Du kan lägga upp Benns crosscheck också, jag missade den.
Simpan
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Simpan »

Janzoo skrev: 2024-04-02 17:28:03
daaviid skrev: 2024-04-02 16:14:57

Du kan lägga upp Benns crosscheck också, jag missade den.
Ha ”skyddar sig själv”!
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5730
Blev medlem: 2012-09-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Vikas »

Janzoo skrev: 2024-04-02 17:28:03
daaviid skrev: 2024-04-02 16:14:57

Du kan lägga upp Benns crosscheck också, jag missade den.
Ännu ett bevis på hur urusla svenska domare är.

Han fullständigt perfekt synfält och gör ändå ingenting.
daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av daaviid »

Janzoo skrev: 2024-04-02 17:28:03
daaviid skrev: 2024-04-02 16:14:57

Du kan lägga upp Benns crosscheck också, jag missade den.
Oj fan, den där var saftig. Solklar femma.

Ytterligare ett bevis för att domarna i matchen gav enorma fördelar till brunsås. Löjligt enkla utvisningar på BIKBOk spelare och släpper sådant här åt andra hållet. :lol:
GULD
Inlägg: 380
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av GULD »

Blir Klasen avstängd ?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Slutspelet 2024

Inlägg av DIF_Soldier »

GULD skrev: 2024-04-02 20:38:33 Blir Klasen avstängd ?
Ja. Det blir "spännande" då
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Slutspelet 2024

Inlägg av DIF_Soldier »

Jaha, match ett. Ingen var särskilt glad efter första. Brodin tillbaka i gamla hjulspår, Wiktor fortsatt kallare än kallast. Men det var absolut inte lika nattsvart som de största psykfallen ville få det till. Här är ändå ljusglimtarna:

- Vinst i match 1. Mycket är psykologiskt. Faktumet är att vi vänder mot Mora i tredje OCH vinner för första gången mot dem är enormt för framtiden. Klart det sitter lite i huvudet med en historiskt svår motståndare. Vi får hoppas att det här var första strået som kommer knäcka dem.
- Tifot. JK Tifo är jävla hjältar alltså. Oerhört härligt med grabbbar som brinner för RÄTT sport ;)
- Boxplay. Ojoj, tycker verkligen vi lyft BP till förra slutspelets nivå när vi var överjävliga i spelformen. Med Moras trubbighet är det en match made in heaven, även om de är väldigt bra i PP.
- Blomgren. Bästa forward utan tvekan. Han har hållit konsekvent nivå hela serien, oerhört stabil bakåt och vass framåt.
- Daniel Glad. 3-4 hack bättre driv i grillorna än sina kollegor när vi var som sämst, särskilt i andra. Han blir verkligen livsviktig, hoppas det håller i sig.
- Andrén. Första kanske en tabbe, men ser det mest som slump. Kom upp oerhört starkt och tog frilägen. Tycker också han LIMMADE fler puckar idag. Han växer till den gigant vi behöver.
- Juniorerna. Bästa formationen igen. Driv, smuts och finess. Så fint att se. Vem fan är Östlund?
- Klasen. Jaa vad ska man säga. Lagom osynlig och ointresserad, men ÄNDÅ 1+1. Han är den han alltid varit.
- Ragnarsson. Fick hjälmen välförtjänt. Sticker, återigen ut, utan att sticka ut.

Så JÄVLA viktigt med första trots att det såg ut så här. Jag har sagt det förut, men vi är som ett segt jävla tuggummi under skon. Väldigt svårslagna.
Säg den glädje som varar
Bogart

Slutspelet 2024

Inlägg av Bogart »

Är det helt orimligt att vilja se Axel Andersson på Klasens position i PP om Klasen blir avstängd? Han gör det ju väldigt i den ytan 5v5 och visst är det skillnad mellan 5v5 och 5v4 men hade varit intressant. Gillar hur han kliver upp djupt på den sidan, då faller en av deras spelare ned och Ytterell/Loponen kan komma i den ytan de gör oftast mål från i PP. Sen skjuter ju Axel väldigt bra från just det området, han har hittat bortre krysset typ 4 -5 ggr den här säsongen varav två i slutspelet. Kanske Krüger ska in i Brodins plats också? Så sätter vi en Gradin eller Blomgren runt kassen.
dr111DIF
Inlägg: 1030
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av dr111DIF »

Bogart skrev: 2024-04-02 21:05:30 Är det helt orimligt att vilja se Axel Andersson på Klasens position i PP om Klasen blir avstängd? Han gör det ju väldigt i den ytan 5v5 och visst är det skillnad mellan 5v5 och 5v4 men hade varit intressant. Gillar hur han kliver upp djupt på den sidan, då faller en av deras spelare ned och Ytterell/Loponen kan komma i den ytan de gör oftast mål från i PP. Sen skjuter ju Axel väldigt bra från just det området, han har hittat bortre krysset typ 4 -5 ggr den här säsongen varav två i slutspelet. Kanske Krüger ska in i Brodins plats också? Så sätter vi en Gradin eller Blomgren runt kassen.
Nej, Axel är bra och dessutom het offensivt nu. Det är åtminstone solklart att någon som kan ta en ingång i fart måste in i PP1 även på sikt. Det är tydligt tycker jag hur nuvarande uppställning plockas bort. Man vet att det inte kommer gå fort så man styr spelet ut till rightare Liss/Brodin på höger sida och överbelastar sedan dit. Har en spelare som ligger kvar åt vänster för att täcka yta och spelet i rundeln. I bästa fall stopp redan innanför blå, annars i rundeln.

PP2 inte alls samma problem för Axel/Wiktor är bra på rören så det går inte att överbelasta när de kommer längs kanten, då trampar de bara förbi.
Skriv svar