Nej.
Slutspelet 2024
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Slutspelet 2024
LHC som äger hans rättigheter tyvärr.
Slutspelet 2024
Fasen då, vet du vad skillnaden är mellan typ Myrenberg som ju verkar få lira hoss oss och Simon Robertsson som jag uppfattar det får gå tillbaka till Brynäs om Skellefteå släpper honom? För jag menar det är väl samma där att LHC respektive SAIK äger rättigheterna?
-
Slutspelet 2024
Tror inte Robertson får gå tillbaka?Glory1 skrev: ↑2024-03-26 22:14:55Fasen då, vet du vad skillnaden är mellan typ Myrenberg som ju verkar få lira hoss oss och Simon Robertsson som jag uppfattar det får gå tillbaka till Brynäs om Skellefteå släpper honom? För jag menar det är väl samma där att LHC respektive SAIK äger rättigheterna?
Det är en(1) övergång mellan klubbarna efter deadline och då är den permanent.
Reggade målvakter kan hoppa mellan klubbarna. Typ som Hävelid och Myrenberg.
Jag fick förklaringen av Jonas (från DIF podden) i en annan tråd. Om jag minns rätt så är det åldern på Costmar som gör skillnaden.
Ni får gärna rätta mig om det är fel.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2024-03-26 22:24:56, redigerad totalt 2 gång.
Slutspelet 2024
Ok, det förklarar saken, tack! Kan mycket väl vara så att Robertsson inte får gå tillbaka jag minns bara att jag läste eller hörde i samband med det att Skellefteå tillfälligt kallar tillbaka honom och tolkade väl det som att det kanske bara var någon match.Nattuggla_ skrev: ↑2024-03-26 22:20:00Tror inte Robertson får gå tillbaka?Glory1 skrev: ↑2024-03-26 22:14:55Fasen då, vet du vad skillnaden är mellan typ Myrenberg som ju verkar få lira hoss oss och Simon Robertsson som jag uppfattar det får gå tillbaka till Brynäs om Skellefteå släpper honom? För jag menar det är väl samma där att LHC respektive SAIK äger rättigheterna?
-
Slutspelet 2024
Aha okej. Ja det var inte jättetydligt.Glory1 skrev: ↑2024-03-26 22:24:09Ok, det förklarar saken, tack! Kan mycket väl vara så att Robertsson inte får gå tillbaka jag minns bara att jag läste eller hörde i samband med det att Skellefteå tillfälligt kallar tillbaka honom och tolkade väl det som att det kanske bara var någon match.Nattuggla_ skrev: ↑2024-03-26 22:20:00Tror inte Robertson får gå tillbaka?Glory1 skrev: ↑2024-03-26 22:14:55Fasen då, vet du vad skillnaden är mellan typ Myrenberg som ju verkar få lira hoss oss och Simon Robertsson som jag uppfattar det får gå tillbaka till Brynäs om Skellefteå släpper honom? För jag menar det är väl samma där att LHC respektive SAIK äger rättigheterna?
Hittade svaret från annan tråd när jag frågade om Costmar och PJ får spela för oss om deras lag åker ur:
”Nej det kan de inte.
En klubb (SHL i det här fallet) kan placera 5 juniorer (födda 04 och 05) och/eller 5 överåriga (födda 02 och 03) i HA eller HE (vi kan göra samma men placera i HE/division två) och då kan de flytta fritt mellan föreningarna fram till och med 15e februari. Efter det kan man göra EN övergång.
PJ och Costmar är 01:or så de kan bara lånas ut konventionellt och således inte vara namngivna och ej göra några övergångar efter 15e februari.”
Så han verkar ha koll!
Skönt för oss. Robertson var bra.
-
Slutspelet 2024
Likaså med Anton Olsson som råttorna lånade. Han återvänder inte heller till råttorna.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Slutspelet 2024
Såja, semifinal.
Känns bra att tuffa vidare med Odelius,Bergström, Degnell, Nilsson, Eriksson, Dahlström som sparkapital.
Önskar mig Karlskoga i semifinal.
Men ett skadeskjutet och mörbultat Mora fungerar också.
Ser ingen mening att möta AIK. Vi lär vinna, men kan bli en Pyrrhusseger.
Känns bra att tuffa vidare med Odelius,Bergström, Degnell, Nilsson, Eriksson, Dahlström som sparkapital.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Slutspelet 2024
Oavsett lag som vinner semi så kommer det laget möta ett utvilat brynäs.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-03-26 22:52:44 Såja, semifinal.
Brynäs kommer välja bik. Allt annat vore hjärndött.
Slutspelet 2024
Jag tycker Bofors känns mest läskiga. Verkar ha ett ruskigt go i laget.
aik tror jag vi nöter ner över 7 matcher men kan bli dyrköpt som nämnts.
Ge mig Mora, tror inte de orkar ladda om.
aik tror jag vi nöter ner över 7 matcher men kan bli dyrköpt som nämnts.
Ge mig Mora, tror inte de orkar ladda om.
Slutspelet 2024
Otroligt viktigt att få tillbaka Linus Eriksson
Slutspelet 2024
Jag hoppas Mora torskar. Vore fett med derby och jag är inte ett dugg rädd för kolsäckarna i en semi. Löven är resor bättre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Slutspelet 2024
Se där... Loponen blev visst 7e back.. han var trots allt farligt nära att bli just det. Undra vem som fick ta emot skit för att man kunde lista ut det....