Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nattuggla_
Inlägg: 3131
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

LG08 skrev: 2024-03-26 13:27:55 Vill man ens spela myrenberg?
Tyckte han var svag förra slutspelet. Upplevde det som att media och supportrar var alldeles för snälla i sin befogade kritik mot myrenberg.
Är Myran ens bättre än Lidö..? Förmodligen, men myrenberg är precis som Hävelid överskattad.

GIvet att KG skulle regga honom, igen. Tyvärr.
Men ok, vi har tillgång till en bättre målvakt än Hävelid även fast man hade förhoppningar att en SHL målvakt skulle vara betydligt mer än bara det.
Jag var lika skeptisk som du, men iprincip alla hyllar honom som en bra målvakt. Och jag har även kollat SM-slutspelet. Tycker han gör det jättebra.
Det är inte samma målvakt som förra säsongen.

Ser det också positivt att han känner igen Djurgården och de flesta spelare hos oss samt att han har fått slutspelsrutin både från förra våren och nu med Linköping.
Smart av KG på det sättet.

Baserat på vad jag sett av match 1-2 av LHC och våra mot Löven så håller jag definitivt Myrenberg högre.
Men det kan ju också bero på bättre försvarsspel osv. Dock möter han också ett betydligt bättre lag.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2024-03-26 14:27:27, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2682
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av klintan85 »

Om Mora vinner får man hemmaplansfördel men annars vete fan om jag inte hellre har AIK i semin. Mora känns stabilare och farligare. Det är bara tur att aik fortfarande är med i denna matchserie.
Jag tycker förutom Karlskoga så är DIF de laget som har överraskat mest positivt i slutspelet hittills. Mora hade varit före om de inte var så otroligt ineffektiva i sin matchserie mot AIK.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Döden »

klintan85 skrev: 2024-03-26 14:25:46 Om Mora vinner får man hemmaplansfördel men annars vete fan om jag inte hellre har AIK i semin. Mora känns stabilare och farligare. Det är bara tur att aik fortfarande är med i denna matchserie.
Jag tycker förutom Karlskoga så är DIF de laget som har överraskat mest positivt i slutspelet hittills. Mora hade varit före om de inte var så otroligt ineffektiva i sin matchserie mot AIK.
Livrädd för Mora, Ajk not so much
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Slutspelet 2024

Inlägg av Rojk »

Unnar verkligen inte aik dem extra pengar de får i publikintäkter ifall de går vidare till semi
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Inlägg: 57
Blev medlem: 2021-12-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Disciplinnämnden »

klintan85 skrev: 2024-03-26 14:25:46 Om Mora vinner får man hemmaplansfördel men annars vete fan om jag inte hellre har AIK i semin. Mora känns stabilare och farligare. Det är bara tur att aik fortfarande är med i denna matchserie.
Jag tycker förutom Karlskoga så är DIF de laget som har överraskat mest positivt i slutspelet hittills. Mora hade varit före om de inte var så otroligt ineffektiva i sin matchserie mot AIK.
Möter vi solna så är det ju fyra stycken bortamatcher "utan publik" eftersom Globen är stängd. Känns inte som det är bästa förutsättningarna.
Eller går det att köra derbymatcher på Tele 2? (..vilket jävla jippo det hade blivit).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Mattias_87 »

Disciplinnämnden skrev: 2024-03-26 15:13:55 Möter vi solna så är det ju fyra stycken bortamatcher "utan publik" eftersom Globen är stängd. Känns inte som det är bästa förutsättningarna.
Eller går det att köra derbymatcher på Tele 2? (..vilket jävla jippo det hade blivit).
Ja att möta Aik utan bortapublik vore skit. Det ska ju gå att lägga is på Tele2 då den ska bli vår extraarena äckligt nog när Hovet rivs. Men ett slutspel ska inte vara ett jippo.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Slutspelet 2024

Inlägg av Henkos »

Enligt Fimpen i senaste kulturtimmen så är det inte möjligt med Tele2. Han hade snackat med Ryman och det skulle kosta 15M att ha is där en vecka om jag fattade det rätt.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2682
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av klintan85 »

Nu är man lika överlägsna igen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av daaviid »

daaviid skrev: 2024-03-15 18:05:58 Brynäs - Nybro 4-0
Ssk - Karlskoga 4-2
Ajk - Mora 3-4
Dif - Löven 4-1
Mja, totalt snett ute med BIKBOK men annars är det ju hyffsat. 8)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Slutspelet 2024

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det sköna är att det blir som det blir, oavsett vad som önskas.

Ser för och nackdelar med både Mora och aik.
Det är inte bara tur att aik fortfarande är med i matchen, Mora saknar spets och behöver massor av lägen för att göra mål.

BIK känns som Nitlotten just nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Slutspelet 2024

Inlägg av #10 »

Döden skrev: 2024-03-26 14:35:46
klintan85 skrev: 2024-03-26 14:25:46 Om Mora vinner får man hemmaplansfördel men annars vete fan om jag inte hellre har AIK i semin. Mora känns stabilare och farligare. Det är bara tur att aik fortfarande är med i denna matchserie.
Jag tycker förutom Karlskoga så är DIF de laget som har överraskat mest positivt i slutspelet hittills. Mora hade varit före om de inte var så otroligt ineffektiva i sin matchserie mot AIK.
Livrädd för Mora, Ajk not so much
Exakt, har vi ambitioner att gå upp kan vi inte vara rädd för Mora eller gnägget
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Andspe »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-03-26 21:50:38 Det sköna är att det blir som det blir, oavsett vad som önskas.

Ser för och nackdelar med både Mora och aik.
Det är inte bara tur att aik fortfarande är med i matchen, Mora saknar spets och behöver massor av lägen för att göra mål.

BIK känns som Nitlotten just nu
Jag känner mest att ska vi ha någon chans att rå på Brynäs i bäst av 7 behöver vi ett helt lag. Därför hoppas jag inte på aik.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av sirwilliam »

Andspe skrev: 2024-03-26 22:01:02
Lee Harvey Oswald skrev: 2024-03-26 21:50:38 Det sköna är att det blir som det blir, oavsett vad som önskas.

Ser för och nackdelar med både Mora och aik.
Det är inte bara tur att aik fortfarande är med i matchen, Mora saknar spets och behöver massor av lägen för att göra mål.

BIK känns som Nitlotten just nu
Jag känner mest att ska vi ha någon chans att rå på Brynäs i bäst av 7 behöver vi ett helt lag. Därför hoppas jag inte på aik.
Exakt. För mig ser jag helst Mora. Minst fysiskt skulle jag gissa, och då skulle vi ha en chans att utmana Brynäs iaf. Med gnaget kommer skador och slutkörda spelare, lite samma med bik.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Slutspelet 2024

Inlägg av DIF_Soldier »

Wiklund på semester:

Bild
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Slutspelet 2024

Inlägg av Glory1 »

Får Costmar lira med oss om LHC åker ur?
Skriv svar