Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Olon
Inlägg: 215
Blev medlem: 2008-02-05

Slutspelet 2024

Inlägg av Olon »

Praetori skrev: 2024-03-25 22:43:20
Mattias_87 skrev: 2024-03-25 22:41:13
Praetori skrev: 2024-03-25 22:39:44 Vet inte vad jag tycker om det här. Inte slut än
Det vore sjukt coolt att få möta gnaget i semi. Brynäs lär välja ett tröttkört Mora över BIK och slår vi Löven imorgon väljer de garanterat inte oss. Ryker gnaget så kan de inte ens välja oss. Hmm..
Tror du verkligen att Brynäs ens överväger att välja Mora istället för Karlskoga? Hm. Då tänker vi helt olika.

Hoppas det blir vi och Mora som går vidare så vi får se vem som får rätt.
Ett utvilat BIK vs ett tröttare och sargat Mora? Jag är inte alls säker på att Brynäs väljer BIK över Mora när dammet lagt sig. Som Karlskoga tog hand om SSK skulle jag tänka både en och två gånger.
Jag skulle bli väldigt förvånad om Brynäs väljer Karlskoga över Mora. Som du säger kommer de vara slutkörda efter den här serien, oavsett om den går till 6 eller 7 matcher. Både mentalt och fysiskt. Det är skador på deras spetsspelare, deras målvakt som varit den största anledningen till Moras tabellplacering har sviktande form, samtidigt som Karlskoga är formstarkast i serien de senaste månaderna, har två bra målvakter som båda fick vinna två matcher var mot SSK, och som har ett jävla självförtroende efter att ha svept tabelltvåan.

Nä, väljer de BIK så är det bara att tacka och ta emot för oss.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1387
Blev medlem: 2021-01-22

Slutspelet 2024

Inlägg av Exile »

Klart Brynäs väljer ett slutkört Mora, är väldigt säker på att att det blir DIF mot BIK ifall vi och Mora vinner respektive serier.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1648
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av jsson »

Rögle BK har matchboll med tre raka mot Färjestad. Helt sinnes vilken säsong det här är
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Janzoo »

Helt fel liga, men jävligt skönt att se att FBK har det jävligt tufft i slutspelet. 0-3 i matcher mot bottenlaget Rövle nu.

Edit: avgörandet efter en puck som Lindbom absolut ska ha. Allt gott åt honom, men myser ändå lite över att han inte briljerar hos FBK.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1648
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av jsson »

Janzoo skrev: 2024-03-25 23:32:35 Helt fel liga, men jävligt skönt att se att FBK har det jävligt tufft i slutspelet. 0-3 i matcher mot bottenlaget Rövle nu.
Sjuan BIKBOK tar tvåan SSK, Nian(!) Rögle på god väg att ta serievinnaren Färjestad. Det här är varför hockey är en så fantastisk och framförallt jämn sport.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Slutspelet 2024

Inlägg av Praetori »

Janzoo skrev: 2024-03-25 23:32:35 Helt fel liga, men jävligt skönt att se att FBK har det jävligt tufft i slutspelet. 0-3 i matcher mot bottenlaget Rövle nu.

Edit: avgörandet efter en puck som Lindbom absolut ska ha. Allt gott åt honom, men myser ändå lite över att han inte briljerar hos FBK.
Tar ju på Öhgren(?) på vägen fram. Absolut inte en puck han "ska" ha då den ändrar riktning.
Men ja han hade kunnat haft en roligare uppgift framför sig just nu i DIF med chans att bli odödlig i föreningen om han lyssnat mer på hjärta och mindre på agenter.
Sen är det lätt att vara efterklok och jag förstår absolut beslutet karriärmässigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Inlägg: 1152
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Donkels-3.0 »

Unnar inte Lindbom och Öhgren någon framgång i den där övervidriga klubben
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Slutspelet 2024

Inlägg av captcash »

Donkels-3.0 skrev: 2024-03-25 23:47:52 Unnar inte Lindbom och Öhgren någon framgång i den där övervidriga klubben
Agree, drar man till fbk så förtjänar man bara torsk! Himla välkommen hem dock till nästa säsong! ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Janzoo »

Praetori skrev: 2024-03-25 23:40:14
Janzoo skrev: 2024-03-25 23:32:35 Helt fel liga, men jävligt skönt att se att FBK har det jävligt tufft i slutspelet. 0-3 i matcher mot bottenlaget Rövle nu.

Edit: avgörandet efter en puck som Lindbom absolut ska ha. Allt gott åt honom, men myser ändå lite över att han inte briljerar hos FBK.
Tar ju på Öhgren(?) på vägen fram. Absolut inte en puck han "ska" ha då den ändrar riktning.
Men ja han hade kunnat haft en roligare uppgift framför sig just nu i DIF med chans att bli odödlig i föreningen om han lyssnat mer på hjärta och mindre på agenter.
Sen är det lätt att vara efterklok och jag förstår absolut beslutet karriärmässigt.
Jo, jag var för het på gröten och skrev innan alla slowmotionrepriser :lol:

Med det sagt så har han ju långt ifrån räddat sitt lag kvar så som han förmodligen hade kunnat göra i HA. Vet att han har ett par fina räddningar under bältet, men han spelar för serievinnaren och de har fler än en kniv mot strupen i en serie mot ett bottenlag. Han hade säkerligen kunnat bli avgörande för en hel serie här i HA.

Med det sagt så måste man ju som du säger förstå beslutet. Det är en kort karriär de har och även om man har hjärta så är det dumt att välja någonting som inte ger karriären fördel. SHL är en större scen och det kommer nog gynna honom att ha varit där den här säsongen, även om jag som sagt myser lite över att han inte är den som räddar kvar sitt lag (vilket ingenstans behöver vara hans fel) i denna serie.
nalland
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: röda linjen

Slutspelet 2024

Inlägg av nalland »

Så långt som de två första matcherna i kvartsfinalserierna var man övertygad om att vi skulle möta vinnaren i Solna-Mora. Med tanke på att Karlskoga var så obehagliga för serietvåan är det inte alls omöjligt att Brynäs svänger och istället väljer vinnaren i det mötet. Oavsett så ska vi imorgon göra jobbet och inte vara livrädda för varken Karlskoga, Mora (eller Solna om det gud förbjude blir så).
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av DIFLuWi »

Praetori skrev: 2024-03-25 23:40:14
Janzoo skrev: 2024-03-25 23:32:35 Helt fel liga, men jävligt skönt att se att FBK har det jävligt tufft i slutspelet. 0-3 i matcher mot bottenlaget Rövle nu.

Edit: avgörandet efter en puck som Lindbom absolut ska ha. Allt gott åt honom, men myser ändå lite över att han inte briljerar hos FBK.
Tar ju på Öhgren(?) på vägen fram. Absolut inte en puck han "ska" ha då den ändrar riktning.
Men ja han hade kunnat haft en roligare uppgift framför sig just nu i DIF med chans att bli odödlig i föreningen om han lyssnat mer på hjärta och mindre på agenter.
Sen är det lätt att vara efterklok och jag förstår absolut beslutet karriärmässigt.
Fast... Är det verkligen karriärmässigt det bästa?
Att han hade åkt över till NHL nästa säsong var väl helt klart? Måste ju vara att Vegas som ville ha han i SHL.
Han behöver ju knappast ha en SHL-säsong för att "utvecklas" i sitt spel. Den här säsongen kommer ju knappast ha gett han mer skills i NHL.

Nej, återigen så handlar det om att NHL dikterar i svensk hockey. Och agenter svanser efter med munnen öppen.
Soldaten brukar välja rätt ord vid sånna här tillfällen.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1648
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av jsson »

Janzoo skrev: 2024-03-25 23:51:36 "..även om jag som sagt myser lite över att han inte är den som räddar kvar sitt lag (vilket ingenstans behöver vara hans fel) i denna serie."
Det är jävligt sällan du kan lägga en hel slutspelsserie-förlust på målvakten. Hur det än slutar så ligger det inte på Lindbom att ta FBK vidare. På samma sätt ligger det inte på Andrén att ta oss vidare mot Löven. Det är en gubbe i vardera mål. Övriga 55 meter av banan styrs av de ca 36 utespelarna. Där spelas hockeyn. Att vara målvakt måste vara det mest otacksamma du kan göra i en ishockeykarriär
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Janzoo »

jsson skrev: 2024-03-26 00:09:09
Janzoo skrev: 2024-03-25 23:51:36 "..även om jag som sagt myser lite över att han inte är den som räddar kvar sitt lag (vilket ingenstans behöver vara hans fel) i denna serie."
Det är jävligt sällan du kan lägga en hel slutspelsserie-förlust på målvakten. Hur det än slutar så ligger det inte på Lindbom att ta FBK vidare. På samma sätt ligger det inte på Andrén att ta oss vidare mot Löven. Det är en gubbe i vardera mål. Övriga 55 meter av banan styrs av de ca 36 utespelarna. Där spelas hockeyn. Att vara målvakt måste vara det mest otacksamma du kan göra i en ishockeykarriär
Instämmer, men extraordinära räddningar får inte skina om du förlorar matchen, vilket är min poäng. Däremot kan en målvakt stå för matchavgörande räddningar, vilket jag tror att han hade kunnat göra i HA. Bevisligen inte något han gör i SHL i år, eftersom det går åt helvete för dem
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

Kikade på ajk-mora igår.

Shit va Mora åker skridskor. Verkar inte mattas heller.
Vi har inte vunnit en match mot dem, stabilt försvar och riktigt rörligt anfallsspel. Precis det vi har svårt för.

OM vi går vidare väntar en knallhård serie.
Allt talar för brynäs tyvärr som får en lätt resa mot final.

Brynäs-Bik. 4-0
DIF-morA 3-4
Användarvisningsbild
Rirre
Inlägg: 201
Blev medlem: 2006-09-24

Slutspelet 2024

Inlägg av Rirre »

EspenK skrev: 2024-03-26 05:20:39 Kikade på ajk-mora igår.

Shit va Mora åker skridskor. Verkar inte mattas heller.
Vi har inte vunnit en match mot dem, stabilt försvar och riktigt rörligt anfallsspel. Precis det vi har svårt för.

OM vi går vidare väntar en knallhård serie.
Allt talar för brynäs tyvärr som får en lätt resa mot final.

Brynäs-Bik. 4-0
DIF-morA 3-4
Håller med. Tycker Mora ser oroväckande bra ut. Många snabba, tekniska lirare som hittar ytor och vågar spela ut. Det som talar för oss är att de har luckor bakåt och att deras målvakt ser mänsklig ut. Hade hellre tagit ajk i en semi faktiskt, dom har levt allt för länge på måleffektivitet och bra målvaktsspel, men nu är de slut. Gissar på att vi förlorar 2-4 mot Mora i en semi.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Skriv svar