Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Slutspelet 2024

Inlägg av Daniel942 »

Manijock skrev: 2024-03-12 07:19:41
DIF_Soldier skrev: 2024-03-12 01:18:02 Nu har jag supit till rejält en måndag. Jag är sex (eller sju?) bärs in. Jag är blödig. Tänker tillbaka på Tellan och Espen, vars tröja jag hittade i garderoben. Jag kan inte få på den, jag var bara liten grabb när jag köpte den på skategate.com. (Ja, minns ni att DIF:s första hemsida hette så?)

Tre tankar slår mig.

- Inte en chans i helvete. Det är klart att vi misslyckas. Vi har varit för ojämna.

MEN

- Vi har Hovet. Vi har världens bästa supportergrupp med världens bästa tifo som till och med ger påven stånd

OCH

- Vi har Klasen, Svensk hockeys i särklass största artist och vi har Krüger, Sveriges i särklass bästa kapten.

Så länge Krüger inte bryter armen (igen!), tar vi det här. Kom igen nu bröder, nu bär vi fram vårt lag som inga andra supportrar ens är i närheten av-
Fina Fina skategate.... Hade vi inte typ Crash Bandicoot som maskot vid denna tiden?
Bild
DIF!
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Slutspelet 2024

Inlägg av Manijock »

Daniel942 skrev: 2024-03-12 23:38:11
Manijock skrev: 2024-03-12 07:19:41
DIF_Soldier skrev: 2024-03-12 01:18:02 Nu har jag supit till rejält en måndag. Jag är sex (eller sju?) bärs in. Jag är blödig. Tänker tillbaka på Tellan och Espen, vars tröja jag hittade i garderoben. Jag kan inte få på den, jag var bara liten grabb när jag köpte den på skategate.com. (Ja, minns ni att DIF:s första hemsida hette så?)

Tre tankar slår mig.

- Inte en chans i helvete. Det är klart att vi misslyckas. Vi har varit för ojämna.

MEN

- Vi har Hovet. Vi har världens bästa supportergrupp med världens bästa tifo som till och med ger påven stånd

OCH

- Vi har Klasen, Svensk hockeys i särklass största artist och vi har Krüger, Sveriges i särklass bästa kapten.

Så länge Krüger inte bryter armen (igen!), tar vi det här. Kom igen nu bröder, nu bär vi fram vårt lag som inga andra supportrar ens är i närheten av-
Fina Fina skategate.... Hade vi inte typ Crash Bandicoot som maskot vid denna tiden?
Bild
Man blir tårögd det blir man. Enklare tider! Innan hockeyfientliga disciplinnämnder, innan videogranskningar, innan Växjö, innan corsi och framförallt, när DIF var Djurgården...

En bättre sport. En svunnen tid! Utveckling blev avveckling...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Mattias_87 »

Ser ut som att valen inte blir förrän på fredag. Kanske är bra att våra motståndare inte kan planera resa långt i förväg?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Slutspelet 2024

Inlägg av SirDIFalot »

Kände som Almtuna skulle få till en kvittering där i början på tredje när dom satte Nybro under tryck. Men nu är det snart över.

Blir intressant att se hur Kimby kan assistera Honken och Patrik under vårt slutspel. Officiellt eller inofficiellt. Nu är det ju desstom klart att dom två ska vara dom han jobbar med nästa år så finns väl ingen anledning att inte hjälpa till på något sätt.
Expert.
Torpeden
Inlägg: 34
Blev medlem: 2024-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Slutspelet 2024

Inlägg av Torpeden »

Då åkte Hanviken ut så Lidö bör vara tillgänglig framåt om vi så önskar!
Nattuggla_
Inlägg: 3130
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2024-03-13 21:11:14 Kände som Almtuna skulle få till en kvittering där i början på tredje när dom satte Nybro under tryck. Men nu är det snart över.

Blir intressant att se hur Kimby kan assistera Honken och Patrik under vårt slutspel. Officiellt eller inofficiellt. Nu är det ju desstom klart att dom två ska vara dom han jobbar med nästa år så finns väl ingen anledning att inte hjälpa till på något sätt.
Vet du om det hänt tidigare?
Jag tänker att i och med att vi vet att Honken och Patrik ska jobba vidare, som du säger, och att Kimby ska komma in som headcoach. Då känns det väl mer "naturligt" att Kimby skulle kunna komma med lite tips och trix nu, om de och han vill. Exempelvis om Kimby ser någon brist som Honken inte ser osv.

Men bara det inte blir någon konflikt där, att Honken känner sig åsidosatt. För egentligen är det ju "hans" lag tills säsongen är över.
Får se hur de gör.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nattuggla_ skrev: 2024-03-14 07:37:00
SirDIFalot skrev: 2024-03-13 21:11:14 Kände som Almtuna skulle få till en kvittering där i början på tredje när dom satte Nybro under tryck. Men nu är det snart över.

Blir intressant att se hur Kimby kan assistera Honken och Patrik under vårt slutspel. Officiellt eller inofficiellt. Nu är det ju desstom klart att dom två ska vara dom han jobbar med nästa år så finns väl ingen anledning att inte hjälpa till på något sätt.
Vet du om det hänt tidigare?
Jag tänker att i och med att vi vet att Honken och Patrik ska jobba vidare, som du säger, och att Kimby ska komma in som headcoach. Då känns det väl mer "naturligt" att Kimby skulle kunna komma med lite tips och trix nu, om de och han vill. Exempelvis om Kimby ser någon brist som Honken inte ser osv.

Men bara det inte blir någon konflikt där, att Honken känner sig åsidosatt. För egentligen är det ju "hans" lag tills säsongen är över.
Får se hur de gör.
Jag både hoppas och tror att Kimby ansluter först till nästa säsong.
Dels tror jag han har en utvärdering att göra med Almtuna, (gissar han har kontrakt åtminstone Mars månad ut, ev även April. Säsongen brukar inte avslutas direkt efter sista matchen, brukar alltid vara efterarbete.
Sedan , finns ju inget magiskt att göra nu, annat än komma in som ny röst. Men låt Honken ta säsongen i mål nu. Och tänk om Kimby kommer in, vi ryker i 4 raka mot Löven. Härlig start på kommande tränaruppdraget :( .
Vi har haft hyffsat lätt mot Löven under säsong och så kommer Kimby in och "förstör".

Men skulle Honken vilja ha några tips på sidan om så är jag övertygad om att han kollar med Kimby. Men jag hoppas det stannar på det stadiet, som högst.
4 segrar kvar
Nattuggla_
Inlägg: 3130
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-14 10:40:05
Nattuggla_ skrev: 2024-03-14 07:37:00
SirDIFalot skrev: 2024-03-13 21:11:14 Kände som Almtuna skulle få till en kvittering där i början på tredje när dom satte Nybro under tryck. Men nu är det snart över.

Blir intressant att se hur Kimby kan assistera Honken och Patrik under vårt slutspel. Officiellt eller inofficiellt. Nu är det ju desstom klart att dom två ska vara dom han jobbar med nästa år så finns väl ingen anledning att inte hjälpa till på något sätt.
Vet du om det hänt tidigare?
Jag tänker att i och med att vi vet att Honken och Patrik ska jobba vidare, som du säger, och att Kimby ska komma in som headcoach. Då känns det väl mer "naturligt" att Kimby skulle kunna komma med lite tips och trix nu, om de och han vill. Exempelvis om Kimby ser någon brist som Honken inte ser osv.

Men bara det inte blir någon konflikt där, att Honken känner sig åsidosatt. För egentligen är det ju "hans" lag tills säsongen är över.
Får se hur de gör.
Jag både hoppas och tror att Kimby ansluter först till nästa säsong.
Dels tror jag han har en utvärdering att göra med Almtuna, (gissar han har kontrakt åtminstone Mars månad ut, ev även April. Säsongen brukar inte avslutas direkt efter sista matchen, brukar alltid vara efterarbete.
Sedan , finns ju inget magiskt att göra nu, annat än komma in som ny röst. Men låt Honken ta säsongen i mål nu. Och tänk om Kimby kommer in, vi ryker i 4 raka mot Löven. Härlig start på kommande tränaruppdraget :( .
Vi har haft hyffsat lätt mot Löven under säsong och så kommer Kimby in och "förstör".

Men skulle Honken vilja ha några tips på sidan om så är jag övertygad om att han kollar med Kimby. Men jag hoppas det stannar på det stadiet, som högst.
Jag är nog beredd att hålla med.
Om Almtuna tillåter och han vill, samt att Honken vill, då kan man säkert köra något möte parterna emellan. Men in i båset eller ens officiellt går in och hjälper till hoppas jag inte heller.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av mb81 »

Kimby kommer inte stå i båset. Vore väldigt konstigt. Men kanske scouta motståndare med mera?
Osten östlund
Inlägg: 1691
Blev medlem: 2022-08-10

Slutspelet 2024

Inlägg av Osten östlund »

Nattuggla_ skrev: 2024-03-14 11:12:53
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-14 10:40:05
Nattuggla_ skrev: 2024-03-14 07:37:00
SirDIFalot skrev: 2024-03-13 21:11:14 Kände som Almtuna skulle få till en kvittering där i början på tredje när dom satte Nybro under tryck. Men nu är det snart över.

Blir intressant att se hur Kimby kan assistera Honken och Patrik under vårt slutspel. Officiellt eller inofficiellt. Nu är det ju desstom klart att dom två ska vara dom han jobbar med nästa år så finns väl ingen anledning att inte hjälpa till på något sätt.
Vet du om det hänt tidigare?
Jag tänker att i och med att vi vet att Honken och Patrik ska jobba vidare, som du säger, och att Kimby ska komma in som headcoach. Då känns det väl mer "naturligt" att Kimby skulle kunna komma med lite tips och trix nu, om de och han vill. Exempelvis om Kimby ser någon brist som Honken inte ser osv.

Men bara det inte blir någon konflikt där, att Honken känner sig åsidosatt. För egentligen är det ju "hans" lag tills säsongen är över.
Får se hur de gör.
Jag både hoppas och tror att Kimby ansluter först till nästa säsong.
Dels tror jag han har en utvärdering att göra med Almtuna, (gissar han har kontrakt åtminstone Mars månad ut, ev även April. Säsongen brukar inte avslutas direkt efter sista matchen, brukar alltid vara efterarbete.
Sedan , finns ju inget magiskt att göra nu, annat än komma in som ny röst. Men låt Honken ta säsongen i mål nu. Och tänk om Kimby kommer in, vi ryker i 4 raka mot Löven. Härlig start på kommande tränaruppdraget :( .
Vi har haft hyffsat lätt mot Löven under säsong och så kommer Kimby in och "förstör".

Men skulle Honken vilja ha några tips på sidan om så är jag övertygad om att han kollar med Kimby. Men jag hoppas det stannar på det stadiet, som högst.
Jag är nog beredd att hålla med.
Om Almtuna tillåter och han vill, samt att Honken vill, då kan man säkert köra något möte parterna emellan. Men in i båset eller ens officiellt går in och hjälper till hoppas jag inte heller.
Att man pratar är nog inga problem. Men ingen Kimby in i båset nu.

Han får vara symbolen", för en nystart om det går åt pipan!

Går vi upp, så får han börja med att servera kaffe till Honken, under försäsongen!

Ragge snackar ju med Almtuna, är väll klar!? Får dock lön härifrån t om sista april?!
Osten östlund
Inlägg: 1691
Blev medlem: 2022-08-10

Slutspelet 2024

Inlägg av Osten östlund »

Inga överraskningar i kvartsfinalen lottas ikväll efter ( Bik- Kalmar)?

Brynäs- Nybro ( Kalmar ifall dom vinner )

SSK - Bik

Råtta - Mora

DIF- Björklöven
Nattuggla_
Inlägg: 3130
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

Osten östlund skrev: 2024-03-14 12:29:04 Inga överraskningar i kvartsfinalen lottas ikväll efter ( Bik- Kalmar)?

Brynäs- Nybro ( Kalmar ifall dom vinner )

SSK - Bik

Råtta - Mora

DIF- Björklöven
Ne, inga överraskningar tror inte jag heller, men däremot svårare lag än man tror på plats 7-8.
Karlskoga kan nog skrälla mot SSK, så jag hoppas på de två faktiskt. Nybro kan kanske ta 1-2 matcher av Brynäs.

Kalmar och Almtuna hade ju varit plockpotatis för Brynäs och Södertälje, tror jag.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Slutspelet 2024

Inlägg av Manijock »

Är långt ifrån självklart att Aik väljer Mora. Kan mycket väl överraska och köra Löven trots grundseriefacit! Många har tagit det till en omöjlighet. Men tabelläget säger ju något helt annat. Tabeller ljuger inte! Mora är bättre än Björklöven.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Mattias_87 »

Manijock skrev: 2024-03-14 13:49:50 Är långt ifrån självklart att Aik väljer Mora. Kan mycket väl överraska och köra Löven trots grundseriefacit! Många har tagit det till en omöjlighet. Men tabelläget säger ju något helt annat. Tabeller ljuger inte! Mora är bättre än Björklöven.
Jag känner sådär också, jag förstår inte hur i princip hela journalistkåren och Twittrare är så säkra på att Aik väljer Mora. För mig tror jag spelmässigt att Löven passar oss bättre än Mora och har inget emot det, däremot kommer ju också Löven ta mer på krafterna om vi går vidare.

Det blir vad det blir helt enkelt.
Avskaffa tre mot tre.
Nattuggla_
Inlägg: 3130
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

Mattias_87 skrev: 2024-03-14 14:31:34
Manijock skrev: 2024-03-14 13:49:50 Är långt ifrån självklart att Aik väljer Mora. Kan mycket väl överraska och köra Löven trots grundseriefacit! Många har tagit det till en omöjlighet. Men tabelläget säger ju något helt annat. Tabeller ljuger inte! Mora är bättre än Björklöven.
Jag känner sådär också, jag förstår inte hur i princip hela journalistkåren och Twittrare är så säkra på att Aik väljer Mora. För mig tror jag spelmässigt att Löven passar oss bättre än Mora och har inget emot det, däremot kommer ju också Löven ta mer på krafterna om vi går vidare.

Det blir vad det blir helt enkelt.
Kanske om det hade varit mer jämnt kanske, men de har en vinst mot Björklöven, och fyra mot Mora. Jag tror det spelar stor roll.
Björklöven har spetsen att matcha vem som helst, även Brynäs. Det är ju lite så man måste se det också. Det är idiotiskt att välja Björklöven då deras högstanivå är i nivå med SSK/Brynäs.

Björklöven har haft skadebekymmer egentligen hela säsongen och i slutet nu spelade man utan Powell/Schilkey, de kommer komma tillbaka. För första gången så har de både spets och tyngd och seriens kanske bästa målvakt.
Skriv svar