Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Daven
Inlägg: 301
Blev medlem: 2015-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Daven »

Tobbis skrev: 2024-02-24 16:07:29 Va det inte snack om att Andersson stannar?
Räknar med att han spelar i Rögle nästa säsong.
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av sirwilliam »

Knickedick skrev: 2024-02-22 22:06:06
Stenkollsåklart skrev: 2024-02-22 00:53:04
BigJ skrev: 2024-02-21 23:24:31
Knickedick skrev: 2024-02-21 23:11:47
Stenkollsåklart skrev: 2024-02-21 22:59:38

Det kan vi ju göra, men då måste alla här inne också fatta att vi som bäst kommer att vara ett mittenlag. Finns massor av energi och spelglädje, men att över en hel säsong ha två kedjor med juniorer, det kommer inte att hålla. Det ser bra ut från sidan, för det går fort och det är mycket energi, men det tar tid att lära sig att spela seniorhockey och ta vuxna beslut över tid. Det är några få spelare som har tillräckligt mycket sense - tycker jag.Att ha dem i truppen och låta få dem få spela sig till en tröja, absolut, men att dessa sex skulle ingå i någon typ av stomme nästa år blir tunt… den enda som är helt given är Linus Eriksson. Frondell kanske kan vara redo. Eklund kanske. Resten är bra backup, inte mer. Om vi ska ha några ambitioner dvs…. Det är iallafall min åsikt.
Du för såklart blanda på de där med Krüger, Blomgren, Klasen, Grewe och säkert nån mer som bör vara kvar, Axel, Kevin, Glad och Ragge lär bli kvar och det är ju dom som är stommen. Jag tycker inte vi har ekonomin att bredda mer och helt ärligt så tycker jag att de unga som kommit in visat mer glöd. Jag är så urbota trött på alla dåliga värvningar att jag ser det mer som kapitalförstöring. Jag vill ha en riktig tävling med ungdomar som tar tröjor av de som inte presterar.
Jag tror på våra junisar, de står sig bra bland de bästa i Sverige. In med Viggo och Mackan också på en gång.
Förlåt men jag är så jävla trött på våra överreklamerade gamlingar som inte är med i line-uppen mer än två matcher i rad. In med hunger och ge dom förtroende. Dom håller högre klass redan idag än många av de ordinarie dyrare spelarna
Konstigt resonemang. Om du menar Krüger så har han 2 matcher i rad attackerats av aik och deras tränare, är ju knappast beroende på ålder...
Norman fick en puck på foten så han fick en fraktur, knappast beroende på ålder...
De som har varit borta längst är våra juniorbackar, knappast beroende på ålder...
Om det hade varit ett vinnande koncept att spela med ett halvt gäng juniorer så hade väl någon testat detta vinnande koncept? Få juniorer är färdiga hockeyspelare när de är 18år. Det funkar att ta in talang i en grupp med rutin, och få dessa spelare att växa. Men dessa spelare kommer inte vinna de viktiga matcherna ås oss. Så är det bara. Det ser MYCKET bättre ut än vad det är. Att åka fort och fladdra runt ser bra ut och ger energi, men det är inte ett vinnande spel. Och taktiskt så är Rensfeldt bättre än de allra flesta juniorer…

Våra juniorer juniorer är bland de bästa JUNIORERNA i Sverige. I juniorligan. Ett fåtal utav de som går via våra juniorer kommer etablera sig på hög allsvensk nivå eller högre. Steget från juniorhockey till seniorhockey är stort och det håller inte ifall vi vill gå upp. Punkt. Att bygga 2-3 stycken per år, visst. Att ta upp 6st på en gång - nej. Det kommer heller inte ske, så jag borde kanske släppa detta 🙃
Taktik i all ära men man måste ha vissa skills och potentialen i juniorernas skills är högre än Rensfeldts någonsin varit. I dagens moderna hockey är skridskoåkningenIskridskoskikligheten mycket mer betydelsefull särskillt i den här serien där det taktiska tänkandet inte är lika bra som i högre ligor. Vi släpper det, MEN,
Jag kommer att hålla dig till ditt ord, med att ett fåtal av våra juniorer kommer att etablera sig på Hög allsvensk nivå eller högre. Bara förra säsongen hade vi 4-5 egna i truppen som nu är etablerade på högre nivå :lol:
Du har rätt vi lägger ner. Jag tvivlar härmed på ditt öga för talang.
Det är mycket upp och ner i prestation på juniorer. Varför tror du det ser ut som det gör de senaste matcherna. Gårdagens match är w Nilsson och några junisar som är tungan på vågen att vi inte klarar att vinna. Förståeligt då det inte håller en längre tid. De kommer in med väldigt bra energi i början, som sedan mattas av.

Förövrigt var Rensfeldt en av de bättre igår och matchen mot Mora.
Manijock
Inlägg: 7845
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

sirwilliam skrev: 2024-02-24 16:49:42
Knickedick skrev: 2024-02-22 22:06:06
Stenkollsåklart skrev: 2024-02-22 00:53:04
BigJ skrev: 2024-02-21 23:24:31
Knickedick skrev: 2024-02-21 23:11:47

Du för såklart blanda på de där med Krüger, Blomgren, Klasen, Grewe och säkert nån mer som bör vara kvar, Axel, Kevin, Glad och Ragge lär bli kvar och det är ju dom som är stommen. Jag tycker inte vi har ekonomin att bredda mer och helt ärligt så tycker jag att de unga som kommit in visat mer glöd. Jag är så urbota trött på alla dåliga värvningar att jag ser det mer som kapitalförstöring. Jag vill ha en riktig tävling med ungdomar som tar tröjor av de som inte presterar.
Jag tror på våra junisar, de står sig bra bland de bästa i Sverige. In med Viggo och Mackan också på en gång.
Förlåt men jag är så jävla trött på våra överreklamerade gamlingar som inte är med i line-uppen mer än två matcher i rad. In med hunger och ge dom förtroende. Dom håller högre klass redan idag än många av de ordinarie dyrare spelarna
Konstigt resonemang. Om du menar Krüger så har han 2 matcher i rad attackerats av aik och deras tränare, är ju knappast beroende på ålder...
Norman fick en puck på foten så han fick en fraktur, knappast beroende på ålder...
De som har varit borta längst är våra juniorbackar, knappast beroende på ålder...
Om det hade varit ett vinnande koncept att spela med ett halvt gäng juniorer så hade väl någon testat detta vinnande koncept? Få juniorer är färdiga hockeyspelare när de är 18år. Det funkar att ta in talang i en grupp med rutin, och få dessa spelare att växa. Men dessa spelare kommer inte vinna de viktiga matcherna ås oss. Så är det bara. Det ser MYCKET bättre ut än vad det är. Att åka fort och fladdra runt ser bra ut och ger energi, men det är inte ett vinnande spel. Och taktiskt så är Rensfeldt bättre än de allra flesta juniorer…

Våra juniorer juniorer är bland de bästa JUNIORERNA i Sverige. I juniorligan. Ett fåtal utav de som går via våra juniorer kommer etablera sig på hög allsvensk nivå eller högre. Steget från juniorhockey till seniorhockey är stort och det håller inte ifall vi vill gå upp. Punkt. Att bygga 2-3 stycken per år, visst. Att ta upp 6st på en gång - nej. Det kommer heller inte ske, så jag borde kanske släppa detta 🙃
Taktik i all ära men man måste ha vissa skills och potentialen i juniorernas skills är högre än Rensfeldts någonsin varit. I dagens moderna hockey är skridskoåkningenIskridskoskikligheten mycket mer betydelsefull särskillt i den här serien där det taktiska tänkandet inte är lika bra som i högre ligor. Vi släpper det, MEN,
Jag kommer att hålla dig till ditt ord, med att ett fåtal av våra juniorer kommer att etablera sig på Hög allsvensk nivå eller högre. Bara förra säsongen hade vi 4-5 egna i truppen som nu är etablerade på högre nivå :lol:
Du har rätt vi lägger ner. Jag tvivlar härmed på ditt öga för talang.
Det är mycket upp och ner i prestation på juniorer. Varför tror du det ser ut som det gör de senaste matcherna. Gårdagens match är w Nilsson och några junisar som är tungan på vågen att vi inte klarar att vinna. Förståeligt då det inte håller en längre tid. De kommer in med väldigt bra energi i början, som sedan mattas av.

Förövrigt var Rensfeldt en av de bättre igår och matchen mot Mora.
Rensfeldt, Loponen och Grewe är ju några av få som faktiskt har stigande form. Resten blir bara sämre! Juniorerna är absolut inget undantag.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Alltså backsidan ser ju helt ok ut numer, lite individuell tafatthet ibland (mot Aik t.ex) men annars försvarar vi oss bra. Det är ju de genuina målskyttarna vi saknar och jag tycker vi borde släppa denna allergi mot importer. Importer i HA kan göra stor skillnad, man får ju bättre spets per krona var det någon sportchef som sa i studion på TV4/Cmore.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4788
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av diftobbe89 »

Knickedick skrev: 2024-02-21 21:55:55 Kan folk chilla med Värvningar

Möjligen ska vi ta in en toppToppTopp-center
Men vi ska definitivt gå med Juniorerna nästa säsong.

Eklund- Eriksson-Frondell
Wersäll- Stockselius- Drott
Framförallt en tydlig rollfördelning på varenda spelare i laget, snarare än att samla på sig så mycket stjärnspelare man kan och utgå från att det per automatik blir bra för att det är skickliga spelare.

Gillar våra juniorer och tycker dom har slussats in i lagom takt genom åren och det man definitivt kan se är att Linus Eriksson på forwardssidan kan ta en direkt startplats bland 12 spelare i truppen nästa säsong, oavsett serie skulle jag säga, det är inte ens en chansning, Elias Degnell på backsidan likaså, uppträder moget och stabilt och hanterar seniorhockeyn väl.

Vad gäller Eklund och några andra juniorer så känns det lite för valpigt ännu, blir svårt för dom att hävda sig mot vuxna män i långa loppet, kan visserligen hända mycket över sommaren men just nu syns det i närkamper och annat att vissa juniorer inte riktigt är redo för att kontinuerligt spela på den här nivån.

Hockeyettan måste vi däremot fortsätta leta fynd i och hålla ner kostnaderna. Finns en jävla massa hungriga spelare där som bara väntar på att få chansen en liga högre upp och som samlat på sig erfarenhet av seniorhockey, det blir inte lika stort kliv som juniorer hur skickliga många än är.
Spela fult
EspenK
Inlägg: 9054
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

diftobbe89 skrev: 2024-02-24 21:52:58 [quote=Knickedick post_id=556378 time=<a href="tel:1708548955">1708548955</a> user_id=8777]
Kan folk chilla med Värvningar

Möjligen ska vi ta in en toppToppTopp-center
Men vi ska definitivt gå med Juniorerna nästa säsong.

Eklund- Eriksson-Frondell
Wersäll- Stockselius- Drott
Framförallt en tydlig rollfördelning på varenda spelare i laget, snarare än att samla på sig så mycket stjärnspelare man kan och utgå från att det per automatik blir bra för att det är skickliga spelare.

Gillar våra juniorer och tycker dom har slussats in i lagom takt genom åren och det man definitivt kan se är att Linus Eriksson på forwardssidan kan ta en direkt startplats bland 12 spelare i truppen nästa säsong, oavsett serie skulle jag säga, det är inte ens en chansning, Elias Degnell på backsidan likaså, uppträder moget och stabilt och hanterar seniorhockeyn väl.

Vad gäller Eklund och några andra juniorer så känns det lite för valpigt ännu, blir svårt för dom att hävda sig mot vuxna män i långa loppet, kan visserligen hända mycket över sommaren men just nu syns det i närkamper och annat att vissa juniorer inte riktigt är redo för att kontinuerligt spela på den här nivån.

Hockeyettan måste vi däremot fortsätta leta fynd i och hålla ner kostnaderna. Finns en jävla massa hungriga spelare där som bara väntar på att få chansen en liga högre upp och som samlat på sig erfarenhet av seniorhockey, det blir inte lika stort kliv som juniorer hur skickliga många än är.
[/quote]

Håller med till 100%.
Eklund Frondell mfl är vår bredd vilket är fantastiskt då de inte kostar oss ngt i stort sett.

Men i grunden måste vi ha spelare som inte halkar runt på isen.
benganfs
Inlägg: 520
Blev medlem: 2012-05-29

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

Daven skrev: 2024-02-24 16:02:57 Ny/Klasen - Krüger - Ny
Norman - Costmar/Ny - Blomgren
Frondell - Rensfeldt - Brodin
Grewe - Eriksson - Gradin
Wersäll/Schlyter

Ragnarsson - Ny/PJ
Glad - Ytterell
Ny - Loponen/Ny

Hävelid
Lidö

Andersson och Nilsson till SHL.
Tvek om Klasen orkar en säsong till i HA.
Norman är väl tvek, men säkert inte jättedyr med tanke på frånvaron senaste två säsongerna.
Ny center, förhoppningsvis Costmar.
Signa Glad och in med PJ.
Frondell och Eriksson in i truppen på heltid.
Loponen spelat få matcher men fått upp ögonen för honom.
Andrén out, Lidö in.

Om vi är kvar i HA.
Tror att schlyter kommer växa ännu mer nästa säsong ge han chansen!
Morwiin
Inlägg: 696
Blev medlem: 2018-09-21

Silly Season 2024/25

Inlägg av Morwiin »

sirwilliam skrev: 2024-02-24 16:49:42
Knickedick skrev: 2024-02-22 22:06:06
Stenkollsåklart skrev: 2024-02-22 00:53:04
BigJ skrev: 2024-02-21 23:24:31
Knickedick skrev: 2024-02-21 23:11:47

Du för såklart blanda på de där med Krüger, Blomgren, Klasen, Grewe och säkert nån mer som bör vara kvar, Axel, Kevin, Glad och Ragge lär bli kvar och det är ju dom som är stommen. Jag tycker inte vi har ekonomin att bredda mer och helt ärligt så tycker jag att de unga som kommit in visat mer glöd. Jag är så urbota trött på alla dåliga värvningar att jag ser det mer som kapitalförstöring. Jag vill ha en riktig tävling med ungdomar som tar tröjor av de som inte presterar.
Jag tror på våra junisar, de står sig bra bland de bästa i Sverige. In med Viggo och Mackan också på en gång.
Förlåt men jag är så jävla trött på våra överreklamerade gamlingar som inte är med i line-uppen mer än två matcher i rad. In med hunger och ge dom förtroende. Dom håller högre klass redan idag än många av de ordinarie dyrare spelarna
Konstigt resonemang. Om du menar Krüger så har han 2 matcher i rad attackerats av aik och deras tränare, är ju knappast beroende på ålder...
Norman fick en puck på foten så han fick en fraktur, knappast beroende på ålder...
De som har varit borta längst är våra juniorbackar, knappast beroende på ålder...
Om det hade varit ett vinnande koncept att spela med ett halvt gäng juniorer så hade väl någon testat detta vinnande koncept? Få juniorer är färdiga hockeyspelare när de är 18år. Det funkar att ta in talang i en grupp med rutin, och få dessa spelare att växa. Men dessa spelare kommer inte vinna de viktiga matcherna ås oss. Så är det bara. Det ser MYCKET bättre ut än vad det är. Att åka fort och fladdra runt ser bra ut och ger energi, men det är inte ett vinnande spel. Och taktiskt så är Rensfeldt bättre än de allra flesta juniorer…

Våra juniorer juniorer är bland de bästa JUNIORERNA i Sverige. I juniorligan. Ett fåtal utav de som går via våra juniorer kommer etablera sig på hög allsvensk nivå eller högre. Steget från juniorhockey till seniorhockey är stort och det håller inte ifall vi vill gå upp. Punkt. Att bygga 2-3 stycken per år, visst. Att ta upp 6st på en gång - nej. Det kommer heller inte ske, så jag borde kanske släppa detta 🙃
Taktik i all ära men man måste ha vissa skills och potentialen i juniorernas skills är högre än Rensfeldts någonsin varit. I dagens moderna hockey är skridskoåkningenIskridskoskikligheten mycket mer betydelsefull särskillt i den här serien där det taktiska tänkandet inte är lika bra som i högre ligor. Vi släpper det, MEN,
Jag kommer att hålla dig till ditt ord, med att ett fåtal av våra juniorer kommer att etablera sig på Hög allsvensk nivå eller högre. Bara förra säsongen hade vi 4-5 egna i truppen som nu är etablerade på högre nivå :lol:
Du har rätt vi lägger ner. Jag tvivlar härmed på ditt öga för talang.
Det är mycket upp och ner i prestation på juniorer. Varför tror du det ser ut som det gör de senaste matcherna. Gårdagens match är w Nilsson och några junisar som är tungan på vågen att vi inte klarar att vinna. Förståeligt då det inte håller en längre tid. De kommer in med väldigt bra energi i början, som sedan mattas av.

Förövrigt var Rensfeldt en av de bättre igår och matchen mot Mora.
Matchen mot Mora gav vi ju bort och passar man när man har öppet mål så säger ju det sig själv vem som var tungan på vågen.
Osten östlund
Inlägg: 1762
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Någon vänlig själ. Som vil dela med sig av Aftonbladet plus?

Var ngt om sportchef, samt att Liss inte får förnyat.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1265
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Silly Season 2024/25

Inlägg av Henkos »

Här kommer det som rör DIF:

Djurgårdens sportchefsjakt fortsätter
Niklas Wikegård blir ny general manager, eller ”sportsligt ansvarig”, för Djurgården hockey. Men man ska också in med en ny sportchef som ska ha fokus på a-laget.

Diskussioner har förts med NHL-scouten Victor Nybladh, men hittills har inte parterna kommit överens. Nybladh gör en bra karriär hos Boston Bruins och har fått stort förtroende i den anrika klubben. När lön med Djurgården kommit på tal har Nybladh velat ha en ersättning på över 100 000 kronor i månaden, och det har inte Djurgården en möjlighet till.

Återstår att se om Djurgården mäktar med en så pass omfattande budget för sportchefen.

Olle Liss lämnar Djurgården
Olle Liss, 31, har gjort sig känd som en pålitlig målskytt på allsvensk nivå, senast i onsdags gjorde han det avgörande målet mot sin tidigare klubb Björklöven. Förra säsongen svarade Liss för 47 poäng, bara Marcus Krüger gjorde fler.

Men tiden i Djurgården varit lite av en berg- och dalbana. I perioder petad för att i nästa stund få en hel del speltid och göra viktiga mål.

Kontraktet går ut efter säsongen och uppgifter till silly-surr säger att Björbosonen med största sannolikhet inte finns med i nya sportchefen Niklas Wikegårds framtida lagbygge.

Bara en riktig slutspelssuccé kan ändra på det.

Kan tycka det låter lite märkligt att man inte kan tänka sig lägga dryga 100k på en sportchef, känns som en otroligt viktig del i föreningen.
Senast redigerad av Henkos den 2024-03-01 13:04:11, redigerad totalt 1 gånger.
DIFLuWi
Inlägg: 2519
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Osten östlund skrev: 2024-03-01 09:57:40 Någon vänlig själ. Som vil dela med sig av Aftonbladet plus?

Var ngt om sportchef, samt att Liss inte får förnyat.
Victor Nybladh från Boston. Förhandlingar pågår. Påstås att Nybladh vill ha 100 lök i månaden för SC-rollen, vilket vi inte verka kunna ge.

Och att Liss inte förväntas få förlängt typ. Om han inte gör enorm slutspelssuccé.
Osten östlund
Inlägg: 1762
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Henkos skrev: 2024-03-01 13:02:57 Här kommer det som rör DIF:

Djurgårdens sportchefsjakt fortsätter
Niklas Wikegård blir ny general manager, eller ”sportsligt ansvarig”, för Djurgården hockey. Men man ska också in med en ny sportchef som ska ha fokus på a-laget.

Diskussioner har förts med NHL-scouten Victor Nybladh, men hittills har inte parterna kommit överens. Nybladh gör en bra karriär hos Boston Bruins och har fått stort förtroende i den anrika klubben. När lön med Djurgården kommit på tal har Nybladh velat ha en ersättning på över 100 000 kronor i månaden, och det har inte Djurgården en möjlighet till.

Återstår att se om Djurgården mäktar med en så pass omfattande budget för sportchefen.

Olle Liss lämnar Djurgården
Olle Liss, 31, har gjort sig känd som en pålitlig målskytt på allsvensk nivå, senast i onsdags gjorde han det avgörande målet mot sin tidigare klubb Björklöven. Förra säsongen svarade Liss för 47 poäng, bara Marcus Krüger gjorde fler.

Men tiden i Djurgården varit lite av en berg- och dalbana. I perioder petad för att i nästa stund få en hel del speltid och göra viktiga mål.

Kontraktet går ut efter säsongen och uppgifter till silly-surr säger att Björbosonen med största sannolikhet inte finns med i nya sportchefen Niklas Wikegårds framtida lagbygge.

Bara en riktig slutspelssuccé kan ändra på det.

Kan tycka det låter lite märkligt att man inte kan tänka sig lägga dryga 100k på en sportchef, känns som en otroligt viktig del i föreningen.
Om man har kommit fram till att han är den bästa kandidaten. Så är det " lite pengar".

Prickar han rätt med värvningar, istället som Kurt. Skjuta "mycket utanför ". Så har man sparat in mycket pengar!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly Season 2024/25

Inlägg av Daniel942 »

Osten östlund skrev: 2024-03-01 13:19:19
Henkos skrev: 2024-03-01 13:02:57 Här kommer det som rör DIF:

Djurgårdens sportchefsjakt fortsätter
Niklas Wikegård blir ny general manager, eller ”sportsligt ansvarig”, för Djurgården hockey. Men man ska också in med en ny sportchef som ska ha fokus på a-laget.

Diskussioner har förts med NHL-scouten Victor Nybladh, men hittills har inte parterna kommit överens. Nybladh gör en bra karriär hos Boston Bruins och har fått stort förtroende i den anrika klubben. När lön med Djurgården kommit på tal har Nybladh velat ha en ersättning på över 100 000 kronor i månaden, och det har inte Djurgården en möjlighet till.

Återstår att se om Djurgården mäktar med en så pass omfattande budget för sportchefen.

Olle Liss lämnar Djurgården
Olle Liss, 31, har gjort sig känd som en pålitlig målskytt på allsvensk nivå, senast i onsdags gjorde han det avgörande målet mot sin tidigare klubb Björklöven. Förra säsongen svarade Liss för 47 poäng, bara Marcus Krüger gjorde fler.

Men tiden i Djurgården varit lite av en berg- och dalbana. I perioder petad för att i nästa stund få en hel del speltid och göra viktiga mål.

Kontraktet går ut efter säsongen och uppgifter till silly-surr säger att Björbosonen med största sannolikhet inte finns med i nya sportchefen Niklas Wikegårds framtida lagbygge.

Bara en riktig slutspelssuccé kan ändra på det.

Kan tycka det låter lite märkligt att man inte kan tänka sig lägga dryga 100k på en sportchef, känns som en otroligt viktig del i föreningen.
Om man har kommit fram till att han är den bästa kandidaten. Så är det " lite pengar".

Prickar han rätt med värvningar, istället som Kurt. Skjuta "mycket utanför ". Så har man sparat in mycket pengar!
Läs årsredovisningen och säg igen att vi ska lägga över 100k på en sportchef i månaden.
DIF!
Osten östlund
Inlägg: 1762
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Daniel942 skrev: 2024-03-01 13:27:53
Osten östlund skrev: 2024-03-01 13:19:19
Henkos skrev: 2024-03-01 13:02:57 Här kommer det som rör DIF:

Djurgårdens sportchefsjakt fortsätter
Niklas Wikegård blir ny general manager, eller ”sportsligt ansvarig”, för Djurgården hockey. Men man ska också in med en ny sportchef som ska ha fokus på a-laget.

Diskussioner har förts med NHL-scouten Victor Nybladh, men hittills har inte parterna kommit överens. Nybladh gör en bra karriär hos Boston Bruins och har fått stort förtroende i den anrika klubben. När lön med Djurgården kommit på tal har Nybladh velat ha en ersättning på över 100 000 kronor i månaden, och det har inte Djurgården en möjlighet till.

Återstår att se om Djurgården mäktar med en så pass omfattande budget för sportchefen.

Olle Liss lämnar Djurgården
Olle Liss, 31, har gjort sig känd som en pålitlig målskytt på allsvensk nivå, senast i onsdags gjorde han det avgörande målet mot sin tidigare klubb Björklöven. Förra säsongen svarade Liss för 47 poäng, bara Marcus Krüger gjorde fler.

Men tiden i Djurgården varit lite av en berg- och dalbana. I perioder petad för att i nästa stund få en hel del speltid och göra viktiga mål.

Kontraktet går ut efter säsongen och uppgifter till silly-surr säger att Björbosonen med största sannolikhet inte finns med i nya sportchefen Niklas Wikegårds framtida lagbygge.

Bara en riktig slutspelssuccé kan ändra på det.

Kan tycka det låter lite märkligt att man inte kan tänka sig lägga dryga 100k på en sportchef, känns som en otroligt viktig del i föreningen.
Om man har kommit fram till att han är den bästa kandidaten. Så är det " lite pengar".

Prickar han rätt med värvningar, istället som Kurt. Skjuta "mycket utanför ". Så har man sparat in mycket pengar!
Läs årsredovisningen och säg igen att vi ska lägga över 100k på en sportchef i månaden.
Givetvis måste ekonomin finnas. Sedan vet jag ej om han är "rätt gubbe"?

Men det jag vet är att SC - rollen är avgörande för klubbens framtid framgångar/ekonomi. En "ny mellanmjölk lösning". Kommer kosta minst 10ggr mer i slutändan!



Så ett alt är att offra en "typ Liss/Dahlstöm lön ". Så får en junis ta den.


Har sett årsredovisningen. Vet dock ej hur det "framtida pusslet ser ut"!?

Fr om maj så betalar vi ej för:

- Garpen
- Ragge
- Fagervall
- Hedda
- Cam
- Falk
- Liss
- Norman
Nattuggla_
Inlägg: 3194
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Daniel942 skrev: 2024-03-01 13:27:53 Läs årsredovisningen och säg igen att vi ska lägga över 100k på en sportchef i månaden.
För mig är det en icke-fråga. Sportchef är en så pass viktig del i Djurgårdens framtid.
Ska vi spara 400-600k på att ta in en chansning?

Med rätt person på den rollen så kan vi spara 4-5 mille på värvningar istället.

Sen kanske inte han är rätt person för 100k, men själva summan skrämde inte mig.
Skriv svar