Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2024-02-22 20:09:52
klintan85 skrev: 2024-02-22 19:08:56 Jag är glad att de bara var jubileums tröjor de senaste. De var inte de snyggaste.
Är du helt vansinnig?

Nog för att de vanliga tröjorna vi har nu är de snyggaste vi haft typ, men dessa jubileumshistorier är ju så vackra att man smälter. Det enda med DIF Hockey som får en att må bra.
Nej verkligen inte. Det stora röda bandet ser inte bra ut. Ser ut som en stor röd gördel. Och hela ärmen är förstörd av massa Adidas loggor. Det ända som saknas är jokern som håller i DIF märket.
Senast redigerad av klintan85 den 2024-02-23 09:36:53, redigerad totalt 2 gång.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1652
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av jsson »

Ge mig flames-tröjorna igen!
Bild
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

jsson skrev: 2024-02-23 09:01:29 Ge mig flames-tröjorna igen!
Bild
Jösses :lol:
Stockholmimitthjärta
Inlägg: 16
Blev medlem: 2024-01-19

Säsongen 23/24

Inlägg av Stockholmimitthjärta »

Skönt att se urdjurgårdaren Dahlström föra vår talan https://hockeynews.se/nyheter/dahlstrm- ... if-tar-tid Visade ju med hjärta och själ hur mycket han vill att vi ska vinna sist :shock:
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Stockholmimitthjärta skrev: 2024-02-23 12:15:58 Skönt att se urdjurgårdaren Dahlström föra vår talan https://hockeynews.se/nyheter/dahlstrm- ... if-tar-tid Visade ju med hjärta och själ hur mycket han vill att vi ska vinna sist :shock:
Ja, Dahlström borde lagt pucken mot tom bur istället för att söka Norman. Finns en handfull spelare och urdjurgårdare i truppen som inte haft ett rätt på hela säsongen.

Är vi klara nu?

Krossa SSK!
Wikegårds järnkaminer
Cyber
Inlägg: 218
Blev medlem: 2022-11-27

Säsongen 23/24

Inlägg av Cyber »

Hoppas inga idioter bränner pyro ikväll...
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Säsongen 23/24

Inlägg av Vikas »

Faktum är att senaste 10-15 matcherna så är vi inte ett dugg bättre än våra sämsta stunder i början av säsongen.

Det var inte Garpens fel. Laget är felbyggt och felbalanserat. Inga målskyttar och på tok för många föredettingar.

Tyvärr sitter vi kvar med de flesta av dessa föredettingar nästa säsong. Så det blir ännu svårare att bygga ett slagkraftigt lag.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Man får hoppas att de gör ett lika bra slutspel som förra säsongen. DIF spelade som bäst i slutspelet förra säsongen så får hoppas att de höjer sig lika mycket den här säsongen. Är det något som DIF har är det spelare som är som bäst i ett slutspel. Sen med Krüger i laget och laget höjer sig ett snäpp till. Sen känns backsidan mer positiv nu än den har gjort under hela säsongen. Sen är det så jämt mellan de 6 första lagen där alla kan slå alla. Forza DIF.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Säsongen 23/24

Inlägg av BigJ »

klintan85 skrev: 2024-02-23 23:12:58 Man får hoppas att de gör ett lika bra slutspel som förra säsongen. DIF spelade som bäst i slutspelet förra säsongen så får hoppas att de höjer sig lika mycket den här säsongen. Är det något som DIF har är det spelare som är som bäst i ett slutspel. Sen med Krüger i laget och laget höjer sig ett snäpp till. Sen känns backsidan mer positiv nu än den har gjort under hela säsongen. Sen är det så jämt mellan de 6 första lagen där alla kan slå alla. Forza DIF.
Får hoppas vi slipper aik då, annars har vi garanterat ingen Krüger...
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1388
Blev medlem: 2021-01-22

Säsongen 23/24

Inlägg av Exile »

Vad ska man säga...Fuskbygge deluxe signerat KG...Med ett litet ljus i slutet av tunneln är Wikegård! Med tanke på kontrakten så är inte mina förväntningar inför de nästkommande två säsongerna inte skyhöga dock.

Avslutningen på säsong 23/24 lär inte bli en rolig sådan tyvärr.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Det är ju DIFs dåliga bortaspel som fäller dem. Hemma har man över 2 poäng i snitt och är bäst av alla. Man har en noll poängare hemma sen Honken tog över. Så hemma har de spelat bra denna säsong. Men man ligger 11 i bortastatistiken och det är ju för dåligt för att kunna slås om första platsen och kanske också topp 4a. Så det är ännu viktigare för DIF att få hemmaplansfördel.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 23/24

Inlägg av Daniel942 »

Gårdagen gav mig en nödvändig reality-check. Jag har trott på det här laget sen dag ett och egentligen aldrig tvekat på att vi ska kunna gå långt i ett slutspel. Nu är jag i modet att jag tror att vi ryker i kvartsfinalen oavsett motstånd. Omgång 45 och derbyt var det som skapade första sprickan i min tro när man får sänka vår lagkapten utan att stora delar av laget reagerar på vad som händer. Kevin Karlsson, en av lagets kortaste killar tar fighten. Resten åker runt och tänker på annat. Kollar vi på våra motståndare i samma match så lägger Krüger sin klubba på målvaktens handske och får smaka från hela femman som är ute på isen. När motsvarande händer oss så tillåter vi det i stor utsträckning.

Det visas xG-grafer som tyder på att jag tidigare innan derbyt varit på tok för optimistisk över lagets kapacitet.
Bild

Snacket om att det är i slutspelet det gäller, grundserien spelar inte så stor roll kan folk bara lägga ner. Det är en tydlig indikation historiskt sett hur ett slutspel går sett till grundseriespelet. Som det ser ut nu finns det ingenting förutom Brynäs superjinx med TV-serie om återkomsten som kan stoppa dom.

Nästa säsong i HockeyAllsvenskan måste vi ta jobbiga beslut, pengarna finns inte just nu för någon supersatsning. Det är bara att stålsätta sig och acceptera situationen - vi kommer behöva inse att med stor sannolikhet är vi ett hockeyallsvenskt lag många år framöver.
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 23/24

Inlägg av Daniel942 »

Lägger denna från Robin också.

DIF!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9453
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Det krävs verkligen att nästa sportchef med organisation blir en fullständig fullträff för att vi ska kunna ta oss ur den här röran och ligan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Bara kolla målen från Björklöven Västerås igår. Lag som spelar hockey i slottet. Vi spelar i rundeln och har gjort hela säsongen.
Wikegårds järnkaminer
Skriv svar