Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av crike »

thelinho skrev: 2024-02-19 10:59:03
Nattuggla_ skrev: 2024-02-19 08:29:57
dr111DIF skrev: 2024-02-19 08:22:05
Nattuggla_ skrev: 2024-02-19 07:29:02 I senaste avsnittet av Sanny&Svensson så hyllar man stämningen i derbyt och påpekar det att Djurgårdens klack är bättre på mycket, ex Tifon.
Men att gnagarnas klack är mer "rå" och har högre toppar som vi inte når.

Ska jag försöka vara lite objektiv så håller jag nog med.
Nu var jag inte på plats just i fredags så jag har ju bara TV-ljud att bedöma. Men tycker både sången är tydligare och den når faktiskt toppar som vi inte varit nära på fler säsonger.

Vad kan detta bero på?
Jag vet att man i flera säsonger just tryckt på det att det finns för många som står och bara glor i klacken på våra hemmamatcher, det är mycket telefontittande och inte många som vill vara med och bidra till stämningen.
Tyckte man såg på bilderna i fredags att gnaget fick med egentligen hela kurvan.

Det här är något som man måste prioritera för att försöka få bukt med, för vi kan inte bli omsprungna av solna.
Sen är det också viktigt att poängtera att det var just bara en match, mot oss, där vi inte har supportrar på plats. Men om deras framgång fortsätter så kommer intresset också växa.
Vi hade inte rätt klacktryck framför allt i förra derbyt tycker jag. Sen var det så avslaget av spelarna på isen så det påverkar såklart. I Globen var det rätt ok och jag tycker vi vann förra året. Som du säger dock svårt eftersom man bara sett hemmaderbyna på plats.

I detta derby så nosade de väl på seger och fick in väldigt mycket av bongotrum-nazi-idioterna från fotbollen som trummar, skriker och heilar för full hals.
Absolut, det gjorde vi (vann förra året).
Sen tycker jag man är jäkligt snabba på att hylla efter en bra läktarmatch, de har ju varit klappusla i flera år. Men jag kanske bara är sur efter derbyförlust.

Inte vackert såklart, men rösten fanns, det får jag ge dem. Det var högt och det var tydligt och bra takt.
Jag har ingen aning om vad det kan bero på, eller om det kanske finns flera anledningar. Men helt klart behöver vi försöka ändra på attityden hos vissa som står i våran kurva. Det ska ju vara full fokus stämning i 60 min. Är det billigare klackbiljetter, är det därför vissa står där?
Vi kan nå samma nivå, om inte råare.. Vart tydligt för mig i semin mot Björklöven sist. Då fick man röda-väggen vibbar vid några tillfällen.

Att aix får med sig ett Fredagsderby i toppstriden måste vägas in mot en sömnig söndagsdrabbning i mitten av januari. Det var rätt mycket familj och holkar på plats. En blek insats och torsk med 0-3 gjorde inte saken bättre.
Verkligen, att gå på en match på en hel säsong och det på ett derby där ens lag står emot en rejäl press för att sen slänga in 3 puckar. Det hade skapat kaos även i Östersund.

En topp som ligger över vårt snitt är inget att jämföra med.

Vi har en del som inte bidrar som dom ska utifrån den plats dom står på men dom är iaf där. Råttorna är ju inte där ens.

Vårt hemmaderby var inte bra, spelet på isen bidrog till det.
Mange_Edgarsson
Inlägg: 172
Blev medlem: 2024-01-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Mange_Edgarsson »

Från Hockeynews "Djurgårdens lagkapten Marcus Krüger lämnade derbyt mot AIK efter att ha tagit emot en tackling mot huvudet.

I derbyt mot AIK i fredags råkade lagkaptenen Marcus Krüger ut för en smäll mot huvudet då AIK-backen Hampus Falk tacklade Djurgårdsspelaren som inte hade pucken."

Domarchefen kan ta sitt svar och skita i sin hatt. Så illa skött. Inkompetent och uselt.
thelinho
Inlägg: 994
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Mange_Edgarsson skrev: 2024-02-19 21:39:36 Från Hockeynews "Djurgårdens lagkapten Marcus Krüger lämnade derbyt mot AIK efter att ha tagit emot en tackling mot huvudet.

I derbyt mot AIK i fredags råkade lagkaptenen Marcus Krüger ut för en smäll mot huvudet då AIK-backen Hampus Falk tacklade Djurgårdsspelaren som inte hade pucken."

Domarchefen kan ta sitt svar och skita i sin hatt. Så illa skött. Inkompetent och uselt.
Surrealistiskt.. Liss fick två matcher för att han sparkade på en klubba och play-dirty-råttorna kommer undan med värre hyss. :roll:

Djurgården har ett fint case på närmare 5-6 huvudtacklingar och andra horribla domslut under säsongen. Kanske finns det belägg för att domarna ska hålla ett extra öga på grisarna som är ute efter Krüger under slutspelet? Om någon ens nosar på vår kapten förväntar jag mig att domarna är där.
Wikegårds järnkaminer
Cyber
Inlägg: 219
Blev medlem: 2022-11-27

Säsongen 23/24

Inlägg av Cyber »

Sanny tyckte att det var matchstraff. Jag håller med. Långt ifrån pucken och mot huvudet! Bort med sådan skit.
Nattuggla_
Inlägg: 3240
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

thelinho skrev: 2024-02-19 22:14:04
Mange_Edgarsson skrev: 2024-02-19 21:39:36 Från Hockeynews "Djurgårdens lagkapten Marcus Krüger lämnade derbyt mot AIK efter att ha tagit emot en tackling mot huvudet.

I derbyt mot AIK i fredags råkade lagkaptenen Marcus Krüger ut för en smäll mot huvudet då AIK-backen Hampus Falk tacklade Djurgårdsspelaren som inte hade pucken."

Domarchefen kan ta sitt svar och skita i sin hatt. Så illa skött. Inkompetent och uselt.
Surrealistiskt.. Liss fick två matcher för att han sparkade på en klubba och play-dirty-råttorna kommer undan med värre hyss. :roll:

Djurgården har ett fint case på närmare 5-6 huvudtacklingar och andra horribla domslut under säsongen. Kanske finns det belägg för att domarna ska hålla ett extra öga på grisarna som är ute efter Krüger under slutspelet? Om någon ens nosar på vår kapten förväntar jag mig att domarna är där.
Det här är absolut något man ska gå vidare med.
Nu är vi väl uppe i 4 huvudtacklingar där det inte blir något på isen, men som i efterhand blir matchstraff och/eller kritiseras ganska hårt från kunnigt håll.
Det är dags för ett möte med domarchefen och visa upp det man har.

Det är bara fortsätta driva detta framåt om vi vill ha en förändring i svensk hockey. Såhär kan vi såklart inte ha det.
dr111DIF
Inlägg: 1054
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-20 07:39:08
thelinho skrev: 2024-02-19 22:14:04
Mange_Edgarsson skrev: 2024-02-19 21:39:36 Från Hockeynews "Djurgårdens lagkapten Marcus Krüger lämnade derbyt mot AIK efter att ha tagit emot en tackling mot huvudet.

I derbyt mot AIK i fredags råkade lagkaptenen Marcus Krüger ut för en smäll mot huvudet då AIK-backen Hampus Falk tacklade Djurgårdsspelaren som inte hade pucken."

Domarchefen kan ta sitt svar och skita i sin hatt. Så illa skött. Inkompetent och uselt.
Surrealistiskt.. Liss fick två matcher för att han sparkade på en klubba och play-dirty-råttorna kommer undan med värre hyss. :roll:

Djurgården har ett fint case på närmare 5-6 huvudtacklingar och andra horribla domslut under säsongen. Kanske finns det belägg för att domarna ska hålla ett extra öga på grisarna som är ute efter Krüger under slutspelet? Om någon ens nosar på vår kapten förväntar jag mig att domarna är där.
Det här är absolut något man ska gå vidare med.
Nu är vi väl uppe i 4 huvudtacklingar där det inte blir något på isen, men som i efterhand blir matchstraff och/eller kritiseras ganska hårt från kunnigt håll.
Det är dags för ett möte med domarchefen och visa upp det man har.

Det är bara fortsätta driva detta framåt om vi vill ha en förändring i svensk hockey. Såhär kan vi såklart inte ha det.
Då kommer de bara döma Grewe ännu hårdare och blunda för övergrepp på våra spelare. Honken hanterar det rätt. Ge igen om vi möter dem igen denna säsong bara.
HCCL
Inlägg: 224
Blev medlem: 2019-04-23

Säsongen 23/24

Inlägg av HCCL »

dr111DIF skrev: 2024-02-20 08:13:21
Nattuggla_ skrev: 2024-02-20 07:39:08
thelinho skrev: 2024-02-19 22:14:04
Mange_Edgarsson skrev: 2024-02-19 21:39:36 Från Hockeynews "Djurgårdens lagkapten Marcus Krüger lämnade derbyt mot AIK efter att ha tagit emot en tackling mot huvudet.

I derbyt mot AIK i fredags råkade lagkaptenen Marcus Krüger ut för en smäll mot huvudet då AIK-backen Hampus Falk tacklade Djurgårdsspelaren som inte hade pucken."

Domarchefen kan ta sitt svar och skita i sin hatt. Så illa skött. Inkompetent och uselt.
Surrealistiskt.. Liss fick två matcher för att han sparkade på en klubba och play-dirty-råttorna kommer undan med värre hyss. :roll:

Djurgården har ett fint case på närmare 5-6 huvudtacklingar och andra horribla domslut under säsongen. Kanske finns det belägg för att domarna ska hålla ett extra öga på grisarna som är ute efter Krüger under slutspelet? Om någon ens nosar på vår kapten förväntar jag mig att domarna är där.
Det här är absolut något man ska gå vidare med.
Nu är vi väl uppe i 4 huvudtacklingar där det inte blir något på isen, men som i efterhand blir matchstraff och/eller kritiseras ganska hårt från kunnigt håll.
Det är dags för ett möte med domarchefen och visa upp det man har.

Det är bara fortsätta driva detta framåt om vi vill ha en förändring i svensk hockey. Såhär kan vi såklart inte ha det.
Då kommer de bara döma Grewe ännu hårdare och blunda för övergrepp på våra spelare. Honken hanterar det rätt. Ge igen om vi möter dem igen denna säsong bara.
Problemet är ju att vi ger ju aldrig igen, vi skulle några riktiga praktsvin för ändamålet…
thelinho
Inlägg: 994
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Otroligt viktig vecka om man ska ha chans på topp fyra och en vecka som kommer avgöra om man kan hitta någon bra form och självförtroende inför slutspelet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

thelinho skrev: 2024-02-20 23:43:42 https://x.com/difhockeyse/status/175986 ... 84372?s=46

Ny matchtröja på G?
Ser inte så mycket skillnad just nu förutom att det blir baby blått på bortaplan istället för vitt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Nattuggla_
Inlägg: 3240
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

thelinho skrev: 2024-02-20 23:43:42 https://x.com/difhockeyse/status/175986 ... 84372?s=46

Ny matchtröja på G?
Jubileumströja med CCM och Adidas.
Ser ut som Adidas-märke hela vägen upp för armen.

Min första tanke var "Joker"-tröjan designmässigt.
Nattuggla_
Inlägg: 3240
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Vet inte vart jag skulle lägga denna men i delårsrapporten står nu det som många frågat efter i nya Avicii Arena:
"Ett välkommet inslag är att ståplats införs på ena kortsidan och blir
en bas för vår fantastiska klack."

Fan va fint.

"Den nya arenan kommer att ha en fantastisk potential och
rymma ungefär 13 000 åskådare."
Detta kommer antigen bli fantastiskt eller fiasko. Beror helt på hur föreningens nästa steg blir.
Vi kommer inte fylla den till hälften i en match mot Tingsryd. Publikintresset kommer bli en utmaning om vi lirar kvar i Hockeyallsvenskan.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Säsongen 23/24

Inlägg av Henkos »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-21 08:03:43 Vet inte vart jag skulle lägga denna men i delårsrapporten står nu det som många frågat efter i nya Avicii Arena:
"Ett välkommet inslag är att ståplats införs på ena kortsidan och blir
en bas för vår fantastiska klack."

Fan va fint.

"Den nya arenan kommer att ha en fantastisk potential och
rymma ungefär 13 000 åskådare."
Detta kommer antigen bli fantastiskt eller fiasko. Beror helt på hur föreningens nästa steg blir.
Vi kommer inte fylla den till hälften i en match mot Tingsryd. Publikintresset kommer bli en utmaning om vi lirar kvar i Hockeyallsvenskan.
Grejen med ombyggnationen är väl att man ska kunna dela av arenen vid matcher med mindre publik?
Cyber
Inlägg: 219
Blev medlem: 2022-11-27

Säsongen 23/24

Inlägg av Cyber »

Modo protesterade mot Niederbachs fyra matchers avstängning:
https://www.shl.se/article/rndas90-403dd/view

--------------------

Modotränaren uttalar sig:
– Det får inte gå till så här. Vi måste sätta mer press på den spelaren som får tacklingen. Vi i svensk hockey måste fokusera bredare och inte bara titta på tacklingen.
– Du har ett väldigt bra exempel strax innan på Sampo (Ranta). Om Sampo hade krupit ihop så hade Sampo fått hjärnskakning och Didrik (Strömberg) fått en avstängning. Vi måste analysera skiten, det ska vara känslor och närkamper.
– Jag hade blivit förbannad på Theodor om han inte klivit dit. Då hade motståndaren åkt rakt fram med puckjäveln. Det är ju sånt här vi predikar om varje dag, att man ska kliva in på kropp.
--------------------

Det känns som att inga krav alls ställs på mottagaren. Rindell ser Niederbach långt innan smällen och agerar överhuvudtaget inte. Timrås tränare sade i efterhand att timråkillen måste försvara sig bättre. Timrås sportchef ringde till Modos sportchef och sade att det var ett felaktigt beslut av DN.
Nattuggla_
Inlägg: 3240
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Henkos skrev: 2024-02-21 09:38:54
Nattuggla_ skrev: 2024-02-21 08:03:43 Vet inte vart jag skulle lägga denna men i delårsrapporten står nu det som många frågat efter i nya Avicii Arena:
"Ett välkommet inslag är att ståplats införs på ena kortsidan och blir
en bas för vår fantastiska klack."

Fan va fint.

"Den nya arenan kommer att ha en fantastisk potential och
rymma ungefär 13 000 åskådare."
Detta kommer antigen bli fantastiskt eller fiasko. Beror helt på hur föreningens nästa steg blir.
Vi kommer inte fylla den till hälften i en match mot Tingsryd. Publikintresset kommer bli en utmaning om vi lirar kvar i Hockeyallsvenskan.
Grejen med ombyggnationen är väl att man ska kunna dela av arenen vid matcher med mindre publik?
Ja, det är sant, de kanske skrev antalet åskådare som vid full kapacitet.

Svårt att veta hur det är tänkt och vad som är minimum. Kan tänka mig att vi inte kan hålla på från omgång till omgång utan det kommer säkert vara standardhöjd på taket vid spel SHL/Hockeyallsvenskan.

Men jag hoppas vi kan styra det beroende på liga.
I Hockeyallsvenskan borde vi sätta det på runt 7000 personer isåfall. Spelar man i SHL hade man kunnat sätta 9 000.
Man vill ju ha så få tomma stolar som möjligt. Men vi får se hur stort "reglaget" blir och hur långt ner man kan styra taket.
Skriv svar