Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
nalland
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: röda linjen

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av nalland »

Jim Morrison skrev: 2024-02-16 01:50:52 KG är verkligen det största skämtet vi haft till sportchef.
Om KG har fått många här inne att bete er som mjukglassar så har han gjort ett bra fönster. Du hoppar förmodligen inte under "gnagarsvin".
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
Döden
Inlägg: 1888
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Döden »

Liiiiite meh blev det …men nu har vi det vi har, nu är det bara att köra!

Kruger är kung btw
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9486
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

nalland skrev: 2024-02-16 02:36:08
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 01:50:52 KG är verkligen det största skämtet vi haft till sportchef.
Om KG har fått många här inne att bete er som mjukglassar så har han gjort ett bra fönster. Du hoppar förmodligen inte under "gnagarsvin".
Vad snackar du om? Vad har det med KGs kompetens att göra?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9486
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

DIF_Soldier skrev: 2024-02-16 02:00:54
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 01:50:52 KG är verkligen det största skämtet vi haft till sportchef.
Och det kommer från någon som offade sig 1971. Till Paris och stanna i badet tack. Största jävla dravlet jag hört. KG har missat mycket men största skämtet, då är du lika hjärndöd som din namne. Missade du just att han löste Krüger till 2026? Jävla sopa! Ställ dig i gnagets klack och försvinn. KG har gjort mer för den här föreningen än du har runkpartiklar på ditt tangentbord. Och det är JÄVLIGT mycket.

Jösses jävlar, karln har axlat en roll i åratal som han inte ens velat ha för att han bryr sig om vårt kära Djurgården, han är BOKSTAVLIGT talat den enda som steppat upp i en handfallen förening som inte kan tillsätta en sportchef i tid. Och så sitter nån jävla serieonanist som du och spottar på honom. Åt helvete med dig.
Rent kompetensmässigt är han det. Sedan är han en jättefin kille och har gjort mycket för föreningen. Men som sportchef är jag rädd att han har satt oss i en rätt svår sits för en lång tid framöver. Fint jobbat med Krüger dock även om jag inte vet hur mycket det är hans gärning kontra Krügers Djurgårdshjärta.

Sund reaktion förresten. Jag som tyckte att jag uttryckte mig lite för plumpt angående KG men du tar nog priset ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
RIP Djurgårn hockey
Inlägg: 159
Blev medlem: 2023-09-29
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av RIP Djurgårn hockey »

Besviken men att hoppa på personer i vår förening brukar sällan leda till nått bra. Vi får hoppas att någon av våra målvakter hittar en stabil form till slutspelet. Sen att vårt PP är på den nivån det kan vara . Då har vi en chans
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-02-16 05:36:53
DIF_Soldier skrev: 2024-02-16 02:00:54
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 01:50:52 KG är verkligen det största skämtet vi haft till sportchef.
Och det kommer från någon som offade sig 1971. Till Paris och stanna i badet tack. Största jävla dravlet jag hört. KG har missat mycket men största skämtet, då är du lika hjärndöd som din namne. Missade du just att han löste Krüger till 2026? Jävla sopa! Ställ dig i gnagets klack och försvinn. KG har gjort mer för den här föreningen än du har runkpartiklar på ditt tangentbord. Och det är JÄVLIGT mycket.

Jösses jävlar, karln har axlat en roll i åratal som han inte ens velat ha för att han bryr sig om vårt kära Djurgården, han är BOKSTAVLIGT talat den enda som steppat upp i en handfallen förening som inte kan tillsätta en sportchef i tid. Och så sitter nån jävla serieonanist som du och spottar på honom. Åt helvete med dig.
Rent kompetensmässigt är han det. Sedan är han en jättefin kille och har gjort mycket för föreningen. Men som sportchef är jag rädd att han har satt oss i en rätt svår sits för en lång tid framöver. Fint jobbat med Krüger dock även om jag inte vet hur mycket det är hans gärning kontra Krügers Djurgårdshjärta.

Sund reaktion förresten. Jag som tyckte att jag uttryckte mig lite för plumpt angående KG men du tar nog priset ändå.
Största anledningen till varför Krüger och Brodin är här är på grund av hjärta för föreningen. Vem som helst hade löst det.
Det är lite som med Brynäs och Rödin, Ölund, Larsson och Bertilsson. Det är inte Alcéns skicklighet som höll fast dem, det var hjärta för Brynäs.

Kollar vi på övriga värvningar han gjort så är det lite av ett fiasko, både lönemässigt, kontraktlängd och spelare.

Kärleken för Djurgården kommer ingen kunna ta ifrån honom, men någon bra sportchef är han inte. Det har vi facit på.
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

Det här lagets problem är inte spets.

Är alla hela håller jag truppen som näst bäst i ligan.

Som vi spelar nu och under första delen av hösten så är vi knappt topp 6.

Finns mycket potential i truppen men vi måste tillbaka till hockeyn vi spelade i december.
Orädd, intensiv och framförallt noggrann.

Vägen till framgång i Svensk hockey idag är inte det uppställda spelet i motståndarnas zon utan att vara starka i spelvändningar. Se Växjö och Frölunda. Starka i egen zon. Gör de flesta målen i farten när man vunnit puck.

Om vi kan spela lite mer cyniskt i egen zon, tråka ut morståndarna och tvinga dem till att köra åttor i sarghörnen och slå tio ordentliga icings istället för att fastna i egen zon genom att försöka spela oss ur,,, ja då är vi kanske tillräckligt bra för att kunna hota ajk och brunäs .

Just nu är det vi som är naiva. Åker runt i sarghörnen och ser coola ut. På sin höjd leder det till backskott. Är dessa inte på mål leder det allt som oftast till spelvändning och målchans då vi har tre gubbar högt i anfallszon.

Nästa år behöver vi inte ha den dyraste truppen. Bara den mest arbetsvilliga.
Manijock
Inlägg: 7833
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2024-02-16 05:36:53
DIF_Soldier skrev: 2024-02-16 02:00:54
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 01:50:52 KG är verkligen det största skämtet vi haft till sportchef.
Och det kommer från någon som offade sig 1971. Till Paris och stanna i badet tack. Största jävla dravlet jag hört. KG har missat mycket men största skämtet, då är du lika hjärndöd som din namne. Missade du just att han löste Krüger till 2026? Jävla sopa! Ställ dig i gnagets klack och försvinn. KG har gjort mer för den här föreningen än du har runkpartiklar på ditt tangentbord. Och det är JÄVLIGT mycket.

Jösses jävlar, karln har axlat en roll i åratal som han inte ens velat ha för att han bryr sig om vårt kära Djurgården, han är BOKSTAVLIGT talat den enda som steppat upp i en handfallen förening som inte kan tillsätta en sportchef i tid. Och så sitter nån jävla serieonanist som du och spottar på honom. Åt helvete med dig.
Rent kompetensmässigt är han det. Sedan är han en jättefin kille och har gjort mycket för föreningen. Men som sportchef är jag rädd att han har satt oss i en rätt svår sits för en lång tid framöver. Fint jobbat med Krüger dock även om jag inte vet hur mycket det är hans gärning kontra Krügers Djurgårdshjärta.

Sund reaktion förresten. Jag som tyckte att jag uttryckte mig lite för plumpt angående KG men du tar nog priset ändå.
Alltså jag köper att det rycker i manager-tarmen men nu tycker jag du överreagerar. Minst sagt! KG har gjort mycket bra. Till exempel höll han ensam på att hålla oss kvar efter Eriksson/Barry haveriet med en drös pricksäkra förstärkningar(Söderlund, Gelinas ex).

Men även en hel del dåligt! Egentligen precis som alla andra sportchefer. Sen kan du dilla om kompetensbrist hur du vill, precis som en annan gör gällande JEs lek med våran existens och identitet för några år sedan. Fine! Men när det kommer till kritan så är varken du, jag, Nattuggla, DIFpodden eller någon annan supporter härinne kapabla att sätta sådana stämplar på någon av dem. Vi är helt enkelt inte kompetenta nog att kalla yrkesmän inom den branschen för mer inkompetent än någon annan. Vi varken ser eller förstår tillräckligt.

Sen kan man tycka att beslut hit och dit är galna, men vi får väl se. Det kommer ju slutresultatet avgöra. Ibland(ofta i mitt fall :wink:) så faller amatörens profetia in, och ibland har man fel och då är det happy times och alla hårda ord glöms bort.

Tycker det här larvet med att såga Loponen osedd för att han inte lyft i ett hopplöst Vik är pubertalt dravel. Sen att vi inte norpar jänkare framför Aik tror jag har en annan orsak en dåligt sportcheferi. Flugorna dras till sockerbiten. Aik är precis som Löven en transatlantisk koloni numera.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9486
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2024-02-16 07:10:39 Alltså jag köper att det rycker i manager-tarmen men nu tycker jag du överreagerar. Minst sagt! KG har gjort mycket bra. Även en hel del dåligt! Egentligen precis som alla andra sportchefer. Sen kan du dilla om kompetensbrist hur du vill, precis som en annan gör gällande JEs lek med våran existens och identitet för några år sedan. Fine! Men när det kommer till kritan så är varken du, jag, Nattuggla, DIFpodden eller någon annan supporter härinne kapabla att sätta sådana stämplar på någon av dem. Vi är helt enkelt inte kompetenta nog att kalla yrkesmän inom den branschen för mer inkompetent än någon annan. Vi varken ser eller förstår tillräckligt.

Sen kan man tycka att beslut hit och dit är galna, men vi får väl se. Det kommer ju slutresultatet avgöra. Ibland(ofta i mitt fall :wink:) så faller amatörens profetia in, och ibland har man fel och då är det happy times och alla hårda ord glöms bort.

Tycker det här larvet med att såga Loponen osedd för att han inte lyft i ett hopplöst Vik är pubertalt dravel. Sen att vi inte norpar jänkare framför Aik tror jag har en annan orsak en dåligt sportcheferi. Flugorna dras till sockerbiten. Aik är precis som Löven en transatlantisk koloni numera.
Det var klumpigt och dumt uttryckt av mig från första början att han skulle vara ett skämt. Sedan är han inte min typ av sportchef och jag tror han skulle vara bättre lämpad i en annan roll inom föreningen. Till exempel på juniorsidan där jag vet att han gjorde ett bra jobb från början.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2024-02-16 07:13:58, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Nej det här blev en riktig grisen utan säcken-deadline. Alla vet att man får medioker halvskit men slänger pengar omkring sig bara för att.

KGs sportchefsgärning lämnar en del att önska sedan vi åkte ner absolut. Denna deadline är typ det enda jag är frågande till varför man gick för Loponen alls. Jag är rätt orolig för att han sitter på läktaren när Odelius är tillbaka, och ännu värre när Ytterell är det.

Bättre då att skita i det helt. Pengarna har ändå gått till i sammanhanget ganska prisvärda värvningar av Dahlström och Ragge Jr. "Tack alla som samlade in, det enda som dök upp som passade profilen vi sökte var en dyr center som varit knäskadad sedan i december. Av förklarliga skäl med vår skadehistorik var detta inget vi ville riskera att luta oss mot. Som tack får ni istället Krüger finansierad och klar 24/25 utan att belasta nästa års budget".

Jag är väldigt glad att vi backade från Hutchinson. Får se om jag får äta upp det.

Bäst deadline med god marginal gör Västerås. Lyckas sälja de enda två bra och hela spelarna till andra ligor för överpris. Till seriekonkurrenter endast skadat gods och bänknötare, också överpris.
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Ny tråd gärna så vi kan beklaga oss över nästa säsongs trupp :lol:
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-16 07:23:21 Ny tråd gärna så vi kan beklaga oss över nästa säsongs trupp :lol:
Ånej. Det finns säkert ett dussin personangrepp på både spelare, anställda och forumiter kvar att kräma ur tråden. Likt en sur disktrasa. Och ingen har varit ute och vevat mot sportjournalister än!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Bästa värvningen att vi reggar Myran igen. Bra livlina på målvaktssidan. Hoppas LHC halkar ner till play-in och ryker.
Olon
Inlägg: 220
Blev medlem: 2008-02-05

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Olon »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-16 07:06:38
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 05:36:53
DIF_Soldier skrev: 2024-02-16 02:00:54
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 01:50:52 KG är verkligen det största skämtet vi haft till sportchef.
Och det kommer från någon som offade sig 1971. Till Paris och stanna i badet tack. Största jävla dravlet jag hört. KG har missat mycket men största skämtet, då är du lika hjärndöd som din namne. Missade du just att han löste Krüger till 2026? Jävla sopa! Ställ dig i gnagets klack och försvinn. KG har gjort mer för den här föreningen än du har runkpartiklar på ditt tangentbord. Och det är JÄVLIGT mycket.

Jösses jävlar, karln har axlat en roll i åratal som han inte ens velat ha för att han bryr sig om vårt kära Djurgården, han är BOKSTAVLIGT talat den enda som steppat upp i en handfallen förening som inte kan tillsätta en sportchef i tid. Och så sitter nån jävla serieonanist som du och spottar på honom. Åt helvete med dig.
Rent kompetensmässigt är han det. Sedan är han en jättefin kille och har gjort mycket för föreningen. Men som sportchef är jag rädd att han har satt oss i en rätt svår sits för en lång tid framöver. Fint jobbat med Krüger dock även om jag inte vet hur mycket det är hans gärning kontra Krügers Djurgårdshjärta.

Sund reaktion förresten. Jag som tyckte att jag uttryckte mig lite för plumpt angående KG men du tar nog priset ändå.
Största anledningen till varför Krüger och Brodin är här är på grund av hjärta för föreningen. Vem som helst hade löst det.
Det är lite som med Brynäs och Rödin, Ölund, Larsson och Bertilsson. Det är inte Alcéns skicklighet som höll fast dem, det var hjärta för Brynäs.

Kollar vi på övriga värvningar han gjort så är det lite av ett fiasko, både lönemässigt, kontraktlängd och spelare.

Kärleken för Djurgården kommer ingen kunna ta ifrån honom, men någon bra sportchef är han inte. Det har vi facit på.
Det har vi facit på? Det enda vi har facit på är att ingen bryr sig om vad du skriver.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Glider in på forumet rejält morgontrött. Ser att Sillytråden exploderat med typ 20 sidor. Wow!
Tänker att nu har vi värvat Kassian eller någon i den stilen. :)

Börjar läsa. När jag är klar får jag mig ändå ett gott skratt tack vare er alla kära forumiter.
Fick nämligen en bild framför mig att tänk om vi alla hade träffats live på annexet under gårdagens silly-nedräkning.
Fri tillgång till sprit och fullt med skärmar om rykten hit och dit.
Tror att många av oss samlats runt Jim och Soldaten framåt småtimmarna. :D

Sillyn då. Inte lätt med så begränsad marknad. Men underbart med Kruger, gör mig än mer hoppfull för framtiden.
Kruger och juniorerna får en att verkligen tro på en ljus framtid för DIF. Wikegård, Honken och Kimby på det gör inte saken sämre.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst