Jag håller med dig till stora delar. Men jag tycker inte att djurgården ska göra sig av med Ronnie Pettersson. När han väl är hel så är han enligt en av elitseriens mest underskattade spelare, kanske till och med den mest underskattade. Riktigt stabil bakåt. Däremot så börjar han komma till åren, är inte den snabbaste och vart denna säsong lite skadad. Men håller sig Ronnie frisk så tycker jag att man ska förlänga med honom. Om man inte hittar någon klassback som är bättre.Fritiof skrev:DIF har ett antal spelare vars kontakt löper ut efter denna säsong och där jag anser att vi INTE skall förlänga kontraktet.
Thomas Johansson
Ronnie Pettersson
Jiri Marusak
Pär Bäcker
Johan Ryno
De två förstnämnda har ju visserligen en otrolig rutin, men det går alltför långsamt. Det känns samtidigt trist att gör sig av med två gamla trotjänare.
Vad gäller Marusak, så är jag helt övertygad om att vi kan hitta en bättre spelare för pengarna. En förutsättning för att DIF skall lyckas bättre inför nästa säsong blir att hitta en skicklig center som gärna skall spela ihop med Bremberg. M.a.o. så finns det inte längre plats för Pär Bäcker.
Johan Ryno har tyvärr inte imponerat på mig, och bör inte få en förlängning
Thomas Johansson är en kille mer rusktigt mycket rutin och väldigt erfaren, jag gillar Thomas men jag satsar nog hellre på Ronnie än på Thomas. Fast det är verkligen ett svårt val.
Angående Bäcker så borde inte han få något nytt kontrakt. Men Djurgården borde ersätta honom med en riktigt duktigcenter, hellst en bra målskytt som kan ta vara på alla underbara mackor från "Linkan". Tittar man här i Elitserien så vore Hahl ett väldigt bra alternativ, men tyvärr så är nog inte Djurgården ens i närheten av att kunna få honom. Det är synd att Hörnqvist försvinner för han är ett bra komplement till "Linkan". Men någon bra lekkamrat till "Linkan" kommer jag inte på just nu, måste förstås vara inom ett rimligt pris som Djurgården kan klara av att betala.