Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
dr111DIF
Inlägg: 1018
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Osten östlund skrev: 2024-02-15 19:44:44
Jim Morrison skrev: 2024-02-15 19:41:47 Är beredd om revidera min åsikt om Kalle Loponen. Har fått till mig lite andra siffror och det ser ut som att han mer haft en dålig roll i Västerås snarare än att han är en dålig back. Med rätt förtroende och backpar kan det nog bli rätt bra.

Måste sluta med mina knee-jerk reactions tills jag har den hela bilden även om dom första siffrorna jag tittade på var rätt dåliga.
Vem bildar han backpar med, Axel?

Spelade igår med 10:an i Västerås. Är väll deras bästa back?
Han är rightare så troligen inte med Axel. Har ingen vidare koll på Loponen men det är antingen en desperationsvärvning för att KG kände sig tvungen men jag hoppas att man faktiskt gjort jobbet och ser att vi kommer kunna få ut något som inte Västerås fick.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av robin_dif »

Inget i texten om Loponen att vi är klara med truppen .
Kan vi fortfarande hoppas på en center ?
Bogart

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Bogart »

Kollade in Loponen och ser inget som är särskilt dåligt med honom. Lite intetsägande back som inte gör så mycket väsen av sig men värderar olika situationer väl. Kliver upp och pinchar när han ska göra det, bra i passningsspelet ur egen zon, hyfsat snabb. Inte den tyngsta eller starkaste backen men helt klart solid back som kan göra det bra för oss. Lär ju få en mer begränsad roll också. Borde fungera i alla olika konstellationer på vår backsida, kan se honom spela med Glad, Ragnarsson, Karlsson eller Hammarlund. Kanske blir bäst som Hammarlunds partner i ett tredje backpar om vi fortsätter med Karlsson-Andersson, Glad-Ragnarsson.
Flunk
Inlägg: 190
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Flunk »

Vet mycket lite om Kalle Loponen men namnet är fem pluss i alla fall. Loppan verkar vara defensiv vilket kan tyda på en positiv prognos på Ytterell om man försöker se glaset som halvfullt. Grymt med Kruger såklart!
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1387
Blev medlem: 2021-01-22

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Exile »

Man hade hoppas på åtminstone ett spännande spetsigt namn efter insamlingen... Så är allt lite besviken om jag ska vara helt ärlig.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av B.I.B.A »

Snark, tyvärr. Bättre att hålla i pengarna.
Avgå Jocke.
dr111DIF
Inlägg: 1018
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-15 19:56:23
Stenkollsåklart skrev: 2024-02-15 19:23:24 Herregud! Forumet brukar vara helt sinnesjukt obalanserat, men vad händer?!

Att Kruger signar är väl ingenting annat än positivt, oavsett vad hans lön är? Att värva spelare med Kruger i truppen, kontra utan, kan jag lova är som natt och dag. Det sänder signaler ut på marknaden att vi kommer att bli att räkna med framöver!

Tjatet om att Rensfeldt och Brodin är överbetalda är jag så sinnesjukt trött att läsa om! Brodin spelade OS säsongen innan han flyttade hem. Har han då en oskäligt hög lön? Svar nej! Vid signeringen av honom så blev var han värd precis det. Han tackade samtidigt nej till flertalet shl-klubbar. Men här inne tycker vi sportchefen gjorde ett dåligt jobb för att Brodin därefter inte levererat efter det forumet förväntat sig. SNARK! Ni kan ju inte tycka att den som varit sportchef gjort ett dåligt jobb, när det faktiskt var riktigt starkt att kunna signa honom. Vad som sker därefter är väl knappast KG’s fel? Han kanske borde gått till något medium och bett om ett framtidsutlåtande….? 🤷🏼

Rensfeldt är en solid tvåvägscenter som har en stor uppsida defensivt. Han är en ledare i gruppen och gör ett sjukt jobb i det tysta. Skaplig tekare och viktig i BP. Är han förväntad att vara något annat än detta hos någon, så ligger problemet i att ni har en förväntan som inte stämmer överens med verkligheten, inte att han är en kass hockeyspelare. Är han verkligen så dyr efter senaste kontraktsförlängningen….?
Jag hör dig, och fattar vad du menar. Mycket bra poäng.

Såhär tänker jag.
Enligt uppgift (har försökt kolla officiella tillsammans med DIFpoddens gissningar) så kommer dessa tre äta ungefär 7-8 mille i spelarbudget.

Vill vi ha Krüger, Brodin och Rensfeldt? Absolut. Självklart.
Fråga då: Har vi råd att behålla alla plus alla vi har på kontrakt och fortfarande kunnat ställa en slagkraftig trupp på isen 2024/25?

Jag är inte anti Krüger, jag är egentligen inte heller anti Brodin. Utan det är helheten jag ifrågasätter.
Vem ställer vi på isen som förstecenter om Krüger går sönder. Har vi ens råd med en ersättare?

Vad kan vi förvänta oss för värvningar framöver?

Det här är endå rimliga frågor.
Jag tycker det är en intressant diskussion. Speciellt med tanke på att vi står utan en ”riktig” sportchef samt inte vet vilken serie vi spelar i.
Självklart ska Kruger spela i DIF om han vill det. Bara närvaron har en effekt på andra lag. Sen tror jag inte han kommer ligga på 175k nästa säsong, det vet nog han själv om att det inte blir bra. Grym timing på förlängningen också, skickar tydliga signaler.

Jävla lätt också att sitta och sportchefa med facit på hand som sagt. Såklart man inte hade gett han 4 år på 100-125k med facit i hand men hur hade det låtit om vi tackat nej till Brodin våren 22? Direkt från OS där han var rätt bra dessutom. Rena gåtan varför han har så svårt nu. Han och Kruger var ju mest överkvalificerade HA-värvningarna sen Kenny Jönsson typ. Sen kan man i allmänhet även utan facit diskutera det rimliga i att skriva så långa kontrakt som typ ekonomiskt förutsätter att att vi går upp år 1.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av B.I.B.A »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-15 18:48:58
DIF_Soldier skrev: 2024-02-15 18:46:11
Nattuggla_ skrev: 2024-02-15 18:41:20
klintan85 skrev: 2024-02-15 18:39:23
Nattuggla_ skrev: 2024-02-15 18:38:06
Yes precis. Och ingen av er har ett vettigt svar.
Kanske för ingen bryr sig.
Ingen bryr sig om vad?
Jag frågar med vilka pengar vi ska ha en slagkraftig trupp när tre spelare äter halva spelarbudgeten.
Det är en rimlig fråga oavsett hur mycket man gillar spelaren i fråga.
Ingen bryr sig om dig som skribent. Du är borderline troll, oseriös och avsiktligt neggo som skjutit din egen trovärdighet i botten. Därför bryr sig ingen.
Ingen moderator som vill plocka sånt här?
Inte lika kul när det kastas skit på användare.
Helt ärligt det här är så jävla onödigt och inte svinkul. Ständig mobbning från dig. Helt sjukt.

Sånt här tar.. det ska ni veta. Ni som fortsätter hålla på såhär.
Oavsett forum.
Ta inte åt dig. Tror ingen har hjärta att banna honom. Att vara tuff på det här forumet är allt han har.
Avgå Jocke.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

robin_dif skrev: 2024-02-15 20:03:36 Inget i texten om Loponen att vi är klara med truppen .
Kan vi fortfarande hoppas på en center ?
Man kanske håller dörren öppen in i det sista.

Däremot är det inte troligt att vi löser nån mer på 3 h ca.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1648
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av jsson »

Exile skrev: 2024-02-15 20:08:44 Man hade hoppas på åtminstone ett spännande spetsigt namn efter insamlingen... Så är allt lite besviken om jag ska vara helt ärlig.
Det har aldrig varit tal om någon spets. Djup.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1387
Blev medlem: 2021-01-22

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Exile »

jsson skrev: 2024-02-15 20:16:20
Exile skrev: 2024-02-15 20:08:44 Man hade hoppas på åtminstone ett spännande spetsigt namn efter insamlingen... Så är allt lite besviken om jag ska vara helt ärlig.
Det har aldrig varit tal om någon spets. Djup.
Beror på hur man definierar spets, men visst topp 6 hade kanske varit ett bättre ordval.
Nattuggla_
Inlägg: 3134
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

dr111DIF skrev: 2024-02-15 20:12:59
Nattuggla_ skrev: 2024-02-15 19:56:23
Stenkollsåklart skrev: 2024-02-15 19:23:24 Herregud! Forumet brukar vara helt sinnesjukt obalanserat, men vad händer?!

Att Kruger signar är väl ingenting annat än positivt, oavsett vad hans lön är? Att värva spelare med Kruger i truppen, kontra utan, kan jag lova är som natt och dag. Det sänder signaler ut på marknaden att vi kommer att bli att räkna med framöver!

Tjatet om att Rensfeldt och Brodin är överbetalda är jag så sinnesjukt trött att läsa om! Brodin spelade OS säsongen innan han flyttade hem. Har han då en oskäligt hög lön? Svar nej! Vid signeringen av honom så blev var han värd precis det. Han tackade samtidigt nej till flertalet shl-klubbar. Men här inne tycker vi sportchefen gjorde ett dåligt jobb för att Brodin därefter inte levererat efter det forumet förväntat sig. SNARK! Ni kan ju inte tycka att den som varit sportchef gjort ett dåligt jobb, när det faktiskt var riktigt starkt att kunna signa honom. Vad som sker därefter är väl knappast KG’s fel? Han kanske borde gått till något medium och bett om ett framtidsutlåtande….? 🤷🏼

Rensfeldt är en solid tvåvägscenter som har en stor uppsida defensivt. Han är en ledare i gruppen och gör ett sjukt jobb i det tysta. Skaplig tekare och viktig i BP. Är han förväntad att vara något annat än detta hos någon, så ligger problemet i att ni har en förväntan som inte stämmer överens med verkligheten, inte att han är en kass hockeyspelare. Är han verkligen så dyr efter senaste kontraktsförlängningen….?
Jag hör dig, och fattar vad du menar. Mycket bra poäng.

Såhär tänker jag.
Enligt uppgift (har försökt kolla officiella tillsammans med DIFpoddens gissningar) så kommer dessa tre äta ungefär 7-8 mille i spelarbudget.

Vill vi ha Krüger, Brodin och Rensfeldt? Absolut. Självklart.
Fråga då: Har vi råd att behålla alla plus alla vi har på kontrakt och fortfarande kunnat ställa en slagkraftig trupp på isen 2024/25?

Jag är inte anti Krüger, jag är egentligen inte heller anti Brodin. Utan det är helheten jag ifrågasätter.
Vem ställer vi på isen som förstecenter om Krüger går sönder. Har vi ens råd med en ersättare?

Vad kan vi förvänta oss för värvningar framöver?

Det här är endå rimliga frågor.
Jag tycker det är en intressant diskussion. Speciellt med tanke på att vi står utan en ”riktig” sportchef samt inte vet vilken serie vi spelar i.
Självklart ska Kruger spela i DIF om han vill det. Bara närvaron har en effekt på andra lag. Sen tror jag inte han kommer ligga på 175k nästa säsong, det vet nog han själv om att det inte blir bra. Grym timing på förlängningen också, skickar tydliga signaler.

Jävla lätt också att sitta och sportchefa med facit på hand som sagt. Såklart man inte hade gett han 4 år på 100-125k med facit i hand men hur hade det låtit om vi tackat nej till Brodin våren 22? Direkt från OS där han var rätt bra dessutom. Rena gåtan varför han har så svårt nu. Han och Kruger var ju mest överkvalificerade HA-värvningarna sen Kenny Jönsson typ. Sen kan man i allmänhet även utan facit diskutera det rimliga i att skriva så långa kontrakt som typ ekonomiskt förutsätter att att vi går upp år 1.
Så är det ju.
Och jag tror det med, att han förmodligen förhandlat ner lönen lite. Målet med karriärslutet nu är nog att ta upp Djurgården och han som kapten för det och en stor ledare vill nog ha ett så slagkraftigt lag som möjligt bakom sig.

Sen skulle han egentligen inte behöva förhandla ner lönen. Det är ju snarare alla andra kontrakt som är dyra.
Men den sitsen har vi ju själva satt oss i.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av -daniel- »

KLASEN É KLAR!

DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av DIFLuWi »

-daniel- skrev: 2024-02-15 20:39:50 KLASEN É KLAR!

Den enda värvning vi nånsin behövt!
Nattuggla_
Inlägg: 3134
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Inget uttalande från K-G ännu. Undrar om han fortfarande har ögonen öppna efter en center de sista timmarna, ifall något dyker upp.
Låst