Stenkollsåklart skrev: ↑2024-02-15 19:23:24
Herregud! Forumet brukar vara helt sinnesjukt obalanserat, men vad händer?!
Att Kruger signar är väl ingenting annat än positivt, oavsett vad hans lön är? Att värva spelare med Kruger i truppen, kontra utan, kan jag lova är som natt och dag. Det sänder signaler ut på marknaden att vi kommer att bli att räkna med framöver!
Tjatet om att Rensfeldt och Brodin är överbetalda är jag så sinnesjukt trött att läsa om! Brodin spelade OS säsongen innan han flyttade hem. Har han då en oskäligt hög lön? Svar nej! Vid signeringen av honom så blev var han värd precis det. Han tackade samtidigt nej till flertalet shl-klubbar. Men här inne tycker vi sportchefen gjorde ett dåligt jobb för att Brodin därefter inte levererat efter det forumet förväntat sig. SNARK! Ni kan ju inte tycka att den som varit sportchef gjort ett dåligt jobb, när det faktiskt var riktigt starkt att kunna signa honom. Vad som sker därefter är väl knappast KG’s fel? Han kanske borde gått till något medium och bett om ett framtidsutlåtande….?
Rensfeldt är en solid tvåvägscenter som har en stor uppsida defensivt. Han är en ledare i gruppen och gör ett sjukt jobb i det tysta. Skaplig tekare och viktig i BP. Är han förväntad att vara något annat än detta hos någon, så ligger problemet i att ni har en förväntan som inte stämmer överens med verkligheten, inte att han är en kass hockeyspelare. Är han verkligen så dyr efter senaste kontraktsförlängningen….?
Jag hör dig, och fattar vad du menar. Mycket bra poäng.
Såhär tänker jag.
Enligt uppgift (har försökt kolla officiella tillsammans med DIFpoddens gissningar) så kommer dessa tre äta ungefär
7-8 mille i spelarbudget.
Vill vi ha Krüger, Brodin och Rensfeldt? Absolut.
Självklart.
Fråga då: Har vi råd att behålla alla plus alla vi har på kontrakt och fortfarande kunnat ställa en slagkraftig trupp på isen 2024/25?
Jag är inte anti Krüger, jag är egentligen inte heller anti Brodin. Utan det är helheten jag ifrågasätter.
Vem ställer vi på isen som förstecenter om Krüger går sönder. Har vi ens råd med en ersättare?
Vad kan vi förvänta oss för värvningar framöver?
Det här är endå rimliga frågor.
Jag tycker det är en intressant diskussion. Speciellt med tanke på att vi står utan en ”riktig” sportchef samt inte vet vilken serie vi spelar i.