Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Osten östlund
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

mb81 skrev: 2024-02-08 19:41:03 :wink:
Nattuggla_ skrev: 2024-02-08 17:54:09
Osten östlund skrev: 2024-02-08 17:39:37 Vilka "generaler" finns i HA? Ta den "rollen" på 2-3v , så måste det vara ngn med hyfsat bra CV!

Marcus Karlström, Almtuna?
Tycker en offensiv PP back låter mer lockande. Speciellt eftersom vi fått in Ragnarsson.
Det är väl just det som Karlström är. Duktig offensivt dessutom högerskytt.
Kontraktet går väll ut med. Om Kimby tror att han passar hos oss, så blir det säkert han!?
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

mb81 skrev: 2024-02-08 19:41:03 :wink:
Nattuggla_ skrev: 2024-02-08 17:54:09
Osten östlund skrev: 2024-02-08 17:39:37 Vilka "generaler" finns i HA? Ta den "rollen" på 2-3v , så måste det vara ngn med hyfsat bra CV!

Marcus Karlström, Almtuna?
Tycker en offensiv PP back låter mer lockande. Speciellt eftersom vi fått in Ragnarsson.
Det är väl just det som Karlström är. Duktig offensivt dessutom högerskytt.
Svarade bara på det första med ”general”. Missade helt Karlström.

Absolut. Hade varit väldigt nöjd med Karlström.
Frågan är bara hur många de vill sälja av. Både Harlestam och Ragnarsson borta nu.
Han är dessutom kapten. Vore ju jävligt märkligt av Almtuna tycker jag.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2697
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Fredrik Forsberg verkar ledig. Bästa spelaren i Hv när de var i hockey allsvenskan och en riktigt spets spela med allsvenska måt mät. Bra ålder också.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Hoppas att man pratar med Mackan och Jonte i Ässät också. De ligger ganska bra till för slutspel, men har 18 forwards under kontrakt och det har ju inte varit succé för bröderna där.
Då får vi in en center och forward med näsa för mål på köpet.

Backsidan. Ja, någon som vet hur kontraktet för Simon Johansson ser ut i Iowa? Marcus Karlström hade varit bra, men långsökt då han är kapten och att Almtuna redan sålt av två spelare.
Tycker Gustav Bouramman hade varit ett fint alternativ. Spelar i Graz99ers som är toksist, och de verkar inte ha nedflyttning, utgående kontrakt och har spelat i ligan innan.

Att K-G vill ha någon som spelat i SHL/Hockeyallsvenskan innan drar ju ner alternativen ganska mycket.
Sen hoppas jag att man vågar chansa om man närmar sig deadline och inget av förstaalternativen verkar vara lediga. Men tycker han har sunda krav för någon som ska in så nära inpå slutspelet.
Flunk
Inlägg: 194
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Flunk »

Harmageddon skrev: 2024-02-08 18:08:45
Mattias_87 skrev: 2024-02-08 17:05:38
Nattuggla_ skrev: 2024-02-08 17:00:42 Oj det har jag aldrig sett eller hört. Är det nytt?
Men den är stängd för nedflyttning traditionellt iallafall, tills nästa år då man börjar med det igen.
Men det finns ju knappt intressanta spelare i Saipa/HPK ändå. Tror de andra har hygglig chans att nå slutspel.
Dom ändrar väl system ganska ofta tror jag. Men jag förstod det så eftersom Jokerit ansökte till högstaligan men blev nekade för att dom inte var organisatoriskt och sportsligt redo ännu. Man spelar inte upp sig, utan ansöker. Och sedan kastas man ur om man inte sköter sig.
Trodde också att man skickade in en ansökan och sen tar man ett beslut baserat på ekonomi. Körde Google translate på denna artikel så någon får gärna rätta mig.
https://yle.fi/a/74-20059950

Vinner man Mestis(andraligan el. någon typ av liga under SM liiga) så ska man möta laget som kommer sist i SM-liiga. Man kan skicka in en ansökan närsomhelst där bland annat ska uppfylla krav som licensvillkor, ekonomi och organisation.

Läser man vidare så kommer Jokerit inte söka till högsta ligan dem närmaste åren för Jokerit har inte den ekonomiska grund att stå på. Hellre kör dem på i Mestis och skaffar sig stabil grund att stå på.

Då Hartwall Arena, Jokerits tidigare hemmaarena och Finlands nationalarena, har ryska rötter/ägare så spelar man inte där längre. Antar att det har en betydelse också kring intäkter och kostnader.

Tycker det är bra att Jokerit får kämpa sig för att ta sig tillbaks till högsta ligan. Sen får man tycka vad man vill om vägen dit.
Snacka om mardröm som Jokerit hamnade i. Ryska ägare till deras hemmaplan som är satta under sanktioner från EU. Ryssarna har dessutom vägrat att sälja. Nu har en dom kommit från EU som tvingar ryssarna att sälja vilket antagligen leder till att Jokerit snart spelar i Liiga. Om detta har någon betydelse för vår silly vet jag inte…
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Annars, om Kalmar känner sig nöjda med sin säsong och vill tjäna lite pengar så Teemu Väyrynen, center.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

Riskerar att bli en riktig flopp silly om vi inte får in nåt.

Om vi utgår från att skadorna på backarna snart är ett minne så hävdar jag fortsatt att en målskytt är viktigast. Varför inte Theocharidis som fw. Men han är kanske för dyr.
Osten östlund
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

EspenK skrev: 2024-02-09 09:52:08 Riskerar att bli en riktig flopp silly om vi inte får in nåt.

Om vi utgår från att skadorna på backarna snart är ett minne så hävdar jag fortsatt att en målskytt är viktigast. Varför inte Theocharidis som fw. Men han är kanske för dyr.
Om ngn skulle kunna garantera att vi ej åker på ngr skador. Så skulle jag ta det heller, än ngt nyförvärv!

Men nu är man typ nervös varje byte Kruger är inne (han inte blir skadad)!
Quixilver
Inlägg: 4
Blev medlem: 2022-04-22

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Quixilver »

Leon Gawanke?
Osten östlund
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Quixilver skrev: 2024-02-09 10:11:10 Leon Gawanke?
På väg in?
Användarvisningsbild
Rirre
Inlägg: 201
Blev medlem: 2006-09-24

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Rirre »

Quixilver skrev: 2024-02-09 10:11:10 Leon Gawanke?
Ja tack. Om man kollar på statistiken så har en några poängstarka säsonger i AHL, många mål också. Känns dock som att SHL klubbar kommer vara där och hugga.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Tobbenboy
Inlägg: 8
Blev medlem: 2014-11-29
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tobbenboy »

Rirre skrev: 2024-02-09 11:41:01
Quixilver skrev: 2024-02-09 10:11:10 Leon Gawanke?
Ja tack. Om man kollar på statistiken så har en några poängstarka säsonger i AHL, många mål också. Känns dock som att SHL klubbar kommer vara där och hugga.
Verkar ju bra men årslön på ca 6-7mil så vet ej om vi har råd även för en kortare period?
Osten östlund
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Då vill vi ej satsa på honom långsiktigt!?



Aftonbladet


I onsdagskväll stod Carl Lidö i Djurgårdens mål i toppmatchen mot Brynäs.
Och gjorde det galet bra och höll Djurgården kvar i matchen.
Men han är bara inlånad till Djurgården och tillhör Tyresö i Hockeyettan vanligtvis.
Nu uppges Mora vara nära hans signatur till kommande säsong och han ses som en ersättare för Waltteri Ignatjew som troligtvis hamnar i NHL eller SHL.
Lidö är bara 20 år och har en bra säsong bakom sig.
Som junior spelade han för Linköping och var back up i en SHL-match säsongen 21–22.
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Osten östlund skrev: 2024-02-09 12:10:36 Då vill vi ej satsa på honom långsiktigt!?



Aftonbladet


I onsdagskväll stod Carl Lidö i Djurgårdens mål i toppmatchen mot Brynäs.
Och gjorde det galet bra och höll Djurgården kvar i matchen.
Men han är bara inlånad till Djurgården och tillhör Tyresö i Hockeyettan vanligtvis.
Nu uppges Mora vara nära hans signatur till kommande säsong och han ses som en ersättare för Waltteri Ignatjew som troligtvis hamnar i NHL eller SHL.
Lidö är bara 20 år och har en bra säsong bakom sig.
Som junior spelade han för Linköping och var back up i en SHL-match säsongen 21–22.
Jäkligt trist att vi inte plockade honom.
Men man anser väl att det är ett för osäkert kort som förstemålvakt och att han och Hävelid tillsammans inte är tillräckligt, och det förstår jag. Mora är en klubb som kan gambla sådant, det ska inte vi. Vi ska ha minst en rutinerad målvakt, anser jag.
Vi har kontrakt med Hävelid över kommande säsong, så man vill nog ha något mer meriterat som första (antar att Andrén inte blir kvar, vore konstigt).
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Osten östlund skrev: 2024-02-09 12:10:36 Då vill vi ej satsa på honom långsiktigt!?



Aftonbladet


I onsdagskväll stod Carl Lidö i Djurgårdens mål i toppmatchen mot Brynäs.
Och gjorde det galet bra och höll Djurgården kvar i matchen.
Men han är bara inlånad till Djurgården och tillhör Tyresö i Hockeyettan vanligtvis.
Nu uppges Mora vara nära hans signatur till kommande säsong och han ses som en ersättare för Waltteri Ignatjew som troligtvis hamnar i NHL eller SHL.
Lidö är bara 20 år och har en bra säsong bakom sig.
Som junior spelade han för Linköping och var back up i en SHL-match säsongen 21–22.
Skönt, då kan masspsykosen avta och vi kan alla gå vidare :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst