Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kevinha
Inlägg: 18
Blev medlem: 2024-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av kevinha »

Stenkollsåklart skrev: 2024-02-08 15:38:33
kevinha skrev: 2024-02-08 11:05:47
#10 skrev: 2024-02-08 10:10:35 Just say, Gradin har gjort lika många mål som wn trots att han spelat med Brodin, byt plats på dom och jag är ganska säker på att Gradin skulle ha spottat in fler än 13 puckar om han lirat med klasen/kruger
Jag håller verkligen med! Jag har väldigt svårt att se Nilsson som en avgörande spelare, han kommer till vissa lägen men gör inte det där avgörande som man förväntar sig i en första kedja. Jag hade älskat att se Gradin i första med krüger och klasen. där skulle han kunna vara motorn som sliter och avslutar. Han är en jävel i slottet dessutom! Nilsson skulle vara bra med Liss och norman tror jag två grymt snabba och kan lämna utrymme för Liss att ladda bössan. Liss hamnar väldigt ofta fel i sin nuvarande kedja tycker jag och skulle må bra av att få två nya runt sig som kan skapa utrymme för honom. alternativt hade jag gärna sett Nilsson - Eriksson - Liss. Det kittlar lite extra....
Kolla hur många gånger Gradin kommer in med pucken i zon med kontroll under en match, jämfört med Nilsson. Kolla hur många assist Gradin har jämfört med Nilsson. Kolla hur bra Gradin är
på att hålla puck och skapa tid åt sina medspelare jämfört med Nilsson. Kolla vem det är som haft massor med shl-intresse utav dem. Nilsson är ingen finlirar, men att säga att han inte är en toppspelare på allsvensk nivå, och jämföra med Gradin…. Klasen skulle ALDRIG vilja spela med Gradin, så det kommer inte att ske iallafall 🙃
Jag påstår inte att Nilsson inte är bättre på vissa saker eller sämre på andra, Jag tycker att han gör den där extra skillnaden lite för sällan. Gradin är enligt MIG en spelare som inte fått utrymmet han behöver för att producera på den nivån han kan göra. Sen att Nilsson är grym på täcka puck, driva in i Zon är inget snack, där är han riktigt bra och visst har han flera klubbar efter sig i SHL. MEn glöm inte att Gradin hade flera SHL klubbar efter sig innan han skrev på för DIF.
Att Klasen inte skulle vilja spela med Gradin är rent skitnsack. Skulle Honken sätta Gradin på Nilssons plats så skulle Klasen eller vem som helst i laget spela med honom. Sorry men det är ingen fri vilja där. Dom spelar där dom blir satta för att honken tycker dom passar ihop inget annat. Skulle spelarna börja bestämma vem dom ska spela med så är den här sporten död. Önskemål kan dom säkert ha men inget mer än så.
nalland
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: röda linjen

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av nalland »

- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av #10 »

Vi måste nog starta en knarktråd :wink:
Osten östlund
Inlägg: 1859
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

nalland skrev: 2024-02-08 16:41:43 Uppdatering från KG:
https://www.difhockey.se/article/lobas8j-1lead/view
Är det oroväckande?!
Nattuggla_
Inlägg: 3258
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Osten östlund skrev: 2024-02-08 16:46:56
nalland skrev: 2024-02-08 16:41:43 Uppdatering från KG:
https://www.difhockey.se/article/lobas8j-1lead/view
Är det oroväckande?!
Nej. Tycker det låter ganska hoppfullt (går bara på känslan här, han säger ju att det finns utmaningar såklart).

Tittar på en spelförande center som även kan bidra PP. Backsidan har vi två spår, antigen en mer offensiv som också kan bidra i PP eller en med lite storlek, han nämner ”försvarsgeneral”.

Säger också att man vill att spelaren helst har erfarenhet från SHL/Hockeyallsvenskan alternativt Europa. De vill inte ha in någon direkt från Nordamerika som bara spelat på liten rink.

Jag gillar tänket med spelförande center och där passar Trevor Cheek in (även på erfarenhet från Hockeyallsvenskan).

Han säger att bara Finland har stängd liga. Men det stämmer inte. Österrikiska ICEHL har inte heller nedflyttning och där har många Hockeyallsvenska lag plockat spelare ifrån, med bra resultat.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8131
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Mattias_87 »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-08 16:52:51 Han säger att bara Finland har stängd liga. Men det stämmer inte.
Finland har ingen stängd liga, men det har väl inget traditionellt kval för att åka ur? Utan man bedömer organisation och ekonomi om jag förstått det rätt?
Avskaffa tre mot tre.
Nattuggla_
Inlägg: 3258
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Mattias_87 skrev: 2024-02-08 16:54:56
Nattuggla_ skrev: 2024-02-08 16:52:51 Han säger att bara Finland har stängd liga. Men det stämmer inte.
Finland har ingen stängd liga, men det har väl inget traditionellt kval för att åka ur? Utan man bedömer organisation och ekonomi om jag förstått det rätt?
Oj det har jag aldrig sett eller hört. Är det nytt?
Men den är stängd för nedflyttning traditionellt iallafall, tills nästa år då man börjar med det igen.
Men det finns ju knappt intressanta spelare i Saipa/HPK ändå. Tror de andra har hygglig chans att nå slutspel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8131
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Mattias_87 »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-08 17:00:42 Oj det har jag aldrig sett eller hört. Är det nytt?
Men den är stängd för nedflyttning traditionellt iallafall, tills nästa år då man börjar med det igen.
Men det finns ju knappt intressanta spelare i Saipa/HPK ändå. Tror de andra har hygglig chans att nå slutspel.
Dom ändrar väl system ganska ofta tror jag. Men jag förstod det så eftersom Jokerit ansökte till högstaligan men blev nekade för att dom inte var organisatoriskt och sportsligt redo ännu. Man spelar inte upp sig, utan ansöker. Och sedan kastas man ur om man inte sköter sig.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9560
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Felix Olsson känns som det självklara valet…
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1859
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Vilka "generaler" finns i HA? Ta den "rollen" på 2-3v , så måste det vara ngn med hyfsat bra CV!

Marcus Karlström, Almtuna?
Nattuggla_
Inlägg: 3258
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Osten östlund skrev: 2024-02-08 17:39:37 Vilka "generaler" finns i HA? Ta den "rollen" på 2-3v , så måste det vara ngn med hyfsat bra CV!

Marcus Karlström, Almtuna?
Tycker en offensiv PP back låter mer lockande. Speciellt eftersom vi fått in Ragnarsson.
Osten östlund
Inlägg: 1859
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-08 17:54:09
Osten östlund skrev: 2024-02-08 17:39:37 Vilka "generaler" finns i HA? Ta den "rollen" på 2-3v , så måste det vara ngn med hyfsat bra CV!

Marcus Karlström, Almtuna?
Tycker en offensiv PP back låter mer lockande. Speciellt eftersom vi fått in Ragnarsson.
Vilka har vi där isåfall? Forwarden som lirar back i Kalmar?
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1292
Blev medlem: 2016-02-24

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Harmageddon »

Mattias_87 skrev: 2024-02-08 17:05:38
Nattuggla_ skrev: 2024-02-08 17:00:42 Oj det har jag aldrig sett eller hört. Är det nytt?
Men den är stängd för nedflyttning traditionellt iallafall, tills nästa år då man börjar med det igen.
Men det finns ju knappt intressanta spelare i Saipa/HPK ändå. Tror de andra har hygglig chans att nå slutspel.
Dom ändrar väl system ganska ofta tror jag. Men jag förstod det så eftersom Jokerit ansökte till högstaligan men blev nekade för att dom inte var organisatoriskt och sportsligt redo ännu. Man spelar inte upp sig, utan ansöker. Och sedan kastas man ur om man inte sköter sig.
Trodde också att man skickade in en ansökan och sen tar man ett beslut baserat på ekonomi. Körde Google translate på denna artikel så någon får gärna rätta mig.
https://yle.fi/a/74-20059950

Vinner man Mestis(andraligan el. någon typ av liga under SM liiga) så ska man möta laget som kommer sist i SM-liiga. Man kan skicka in en ansökan närsomhelst där bland annat ska uppfylla krav som licensvillkor, ekonomi och organisation.

Läser man vidare så kommer Jokerit inte söka till högsta ligan dem närmaste åren för Jokerit har inte den ekonomiska grund att stå på. Hellre kör dem på i Mestis och skaffar sig stabil grund att stå på.

Då Hartwall Arena, Jokerits tidigare hemmaarena och Finlands nationalarena, har ryska rötter/ägare så spelar man inte där längre. Antar att det har en betydelse också kring intäkter och kostnader.

Tycker det är bra att Jokerit får kämpa sig för att ta sig tillbaks till högsta ligan. Sen får man tycka vad man vill om vägen dit.
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 135
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av bbjs »

Helvete också.. Vancouver verkar hinna före K-G...
Bengan får förklara hur kul det blir till Påsk

mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

:wink:
Nattuggla_ skrev: 2024-02-08 17:54:09
Osten östlund skrev: 2024-02-08 17:39:37 Vilka "generaler" finns i HA? Ta den "rollen" på 2-3v , så måste det vara ngn med hyfsat bra CV!

Marcus Karlström, Almtuna?
Tycker en offensiv PP back låter mer lockande. Speciellt eftersom vi fått in Ragnarsson.
Det är väl just det som Karlström är. Duktig offensivt dessutom högerskytt.
Låst