Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Knickedick
Inlägg: 1263
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Knickedick »

dr111DIF skrev: 2024-02-03 11:59:19 Linus stannar hemma från junisturneringen nu i februari. Är väl en indikation på att Eriksson är ordinarie center nu.
Eller en indikation på att vi inte har några andra centrar tillgängliga...
Osten östlund
Inlägg: 1704
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Knickedick skrev: 2024-02-03 12:15:47
dr111DIF skrev: 2024-02-03 11:59:19 Linus stannar hemma från junisturneringen nu i februari. Är väl en indikation på att Eriksson är ordinarie center nu.
Eller en indikation på att vi inte har några andra centrar tillgängliga...
Tyvärr är det nog så. Förhoppningen att vi ska kunna ha ett skadefritt lag är minimal.

Minns gnaget matchen i mellandagarna, när vi hade nästan friskt lag. Magwood som 13 spelare. ........

Sen gick Kruger sönder, avstängningar och skador. Samma visa som vanligt!!!
Tellqvist32
Inlägg: 588
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tellqvist32 »

Knickedick skrev: 2024-02-03 11:46:04
Tellqvist32 skrev: 2024-02-03 11:02:28 Förra gången när vi gick upp så träffade ju Challe ordentligt rätt när vi lyckades få Jens Jakobs och Marcus Högström. De var ju två toppspelare när vi gick upp.

Den kalibern har vi inte på det vi har tagit in. Inte ens nära. Även om jag tror att Ragnarsson kommer bli nyttig för oss.

Dahlström däremot... nog för att han inte har spelat så mycket i år, men han har ju varit totalt osynlig hittills. Man hade åtminstone velat se lite mer inställning. Kanske är fysiken inte på topp? Vi får väl ge honom tid, antar jag...
Dahlström måste spela med bra spelare för att producera. Det han har levt på mycket genom åren är att han är en bra avslutare på nära hål i övrigt har han aldrig bidragit med så mycket annat. Typ-exemplet på en kille som gjorde mycket mål och var ganska hypead som junior men som när han hamnat längre ned i hierarkin inte klarat av att bidra eller leverera.

Här är återigen ett frågetecken för vår scouting.
Med det sagt så tror jag att med en spelskicklig center eller en passningsläggare a'la Klasen så kan John vara en kille som petar dit en del puckar.
De spelarna verkar inte finnas på marknaden åt HockeyAllsvenska lag. Här blir vi återigen straffade för att vi öst pengar på spelare som Rensfeldt, Brodin och Liss... vi har för få drivande spelare.
Stenkollsåklart
Inlägg: 197
Blev medlem: 2023-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Stenkollsåklart »

Nu har vi ju pengar, så det handlar inte om det, utan att det inte finns spelare. Sedan är det så sjukt lätt att sitta här och vara expert i efterhand! Sjukt trött på att höra ifrågasättandet om Brodin, som var landslagsman när vi signade honom. Är det någon här inne som tror att han hade spelat i Djurgården om han fått en pisslön och ettårskontrakt? Så vitt jag minns så var det dessutom INGEN som tyckte att det var en dålig värvning då. Man kan ju se framför sig hur snacket hade gått här på forumet när Brodin hade gått till FBK istället?! Liss gjorde 47 poäng och var 9:a i hela allsvenskans poängliga förra året, och fram tills Garpenlöv förstörde honom en otroligt produktiv spelare. Innan Garpen fick gå, så var han till och med petad i PP. Jag menar… ni som spelat hockey vet vad självförtroende gör med en spelare, eller snarare vad bristen på det gör med en spelare. Hur han har skött sättet han har behandlats på är dessutom förstklassig. Sjukt proffsig i varenda intervju och absolut noll tendens till gnäll. Toppklass! Att han levererat sämre i år har sina förklaringar och att vi betalade honom en bra lön när vi signerade honom? Helt i paritet med vad han var värd då! Rensfeldt har jag ingen aning om vad han tjänar efter att man åkte ur, jag har svårt att tro att han skulle vara orimligt dyr, då hade man såklart inte förlängt med honom! Han är som spelare väldigt underskattad dessutom. Det är få lag som har en 3:e center av den kalibern. Duktig tekare, riktigt bra smartness och stor uppsida i defensiven. Ledartyp dessutom. Sitter man och tittar och tror att han ska ösa in poäng och vara drivande i det offensiva spelet är det klart man blir besviken, men då bör man se över sina egna förväntningar snarare. Man hittade helt fel med Magwood, vilket gjort att man saknat en duktig offensiv center - där kastade vi pengar i sjön
Osten östlund
Inlägg: 1704
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Stenkollsåklart skrev: 2024-02-03 13:17:40 Nu har vi ju pengar, så det handlar inte om det, utan att det inte finns spelare. Sedan är det så sjukt lätt att sitta här och vara expert i efterhand! Sjukt trött på att höra ifrågasättandet om Brodin, som var landslagsman när vi signade honom. Är det någon här inne som tror att han hade spelat i Djurgården om han fått en pisslön och ettårskontrakt? Så vitt jag minns så var det dessutom INGEN som tyckte att det var en dålig värvning då. Man kan ju se framför sig hur snacket hade gått här på forumet när Brodin hade gått till FBK istället?! Liss gjorde 47 poäng och var 9:a i hela allsvenskans poängliga förra året, och fram tills Garpenlöv förstörde honom en otroligt produktiv spelare. Innan Garpen fick gå, så var han till och med petad i PP. Jag menar… ni som spelat hockey vet vad självförtroende gör med en spelare, eller snarare vad bristen på det gör med en spelare. Hur han har skött sättet han har behandlats på är dessutom förstklassig. Sjukt proffsig i varenda intervju och absolut noll tendens till gnäll. Toppklass! Att han levererat sämre i år har sina förklaringar och att vi betalade honom en bra lön när vi signerade honom? Helt i paritet med vad han var värd då! Rensfeldt har jag ingen aning om vad han tjänar efter att man åkte ur, jag har svårt att tro att han skulle vara orimligt dyr, då hade man såklart inte förlängt med honom! Han är som spelare väldigt underskattad dessutom. Det är få lag som har en 3:e center av den kalibern. Duktig tekare, riktigt bra smartness och stor uppsida i defensiven. Ledartyp dessutom. Sitter man och tittar och tror att han ska ösa in poäng och vara drivande i det offensiva spelet är det klart man blir besviken, men då bör man se över sina egna förväntningar snarare. Man hittade helt fel med Magwood, vilket gjort att man saknat en duktig offensiv center - där kastade vi pengar i sjön
Du har rätt i mycket du säger. Alltid lättare med facit.

Vad jag tror gälland Rensfeldt. Med tanke på att han var 1:a center. När vi åkte ut. Så är han överbetald, samt underpresterar gentemot dom förväntningar han har!

Denna klubb är i toppskiktet vad det gäller supportrar och engagemang. Enorma tifon, insamling av pengar etc etc.

Det vi får tillbaka är mer negativt, än positivt.

Sedan kan man ju inte älta allt för mycket.

Men så som det sett ut mot Aik, Tingsryd och Östersund är oacceptabelt. Där bl a Kevin står med "gråten i halsen" och förklarar.

Samt Liss berättar hur dålig han var in ngn matchintervju, för ngn vecka sen.

Om man inte "klarar trycket". Var ärlig mot dig själv o riv kontraktet. Vara överbetald, samt få empati!?

Personligen så orkar jag inte se skiten då, bara "förstör kvällen"!

Nu blickar vi framåt...... Heja Djurgårn!
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 133
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av bbjs »

Nu betyder ju silly löjlig/fånig och det är ju lördagskväll så...

-Fisk signar back å släpper PJ 15/2 kl 23.02.. samtidigt har chokladlådelössen klart med ny C & Fw från NL å Costmar är fri...
-Vi namnger C.Lindbom för DeLila beordras hålla igång sin 3:e slips å Calle VILL ha revansch för skademissen i våras..
-P.Holm lämnar kexen omedelbart efter konflikt om uteblivna pensionspengar..
-Kessel ska fira påsk med Bengan.. KKK: Kessel-Krüger-Klasen

Frågor på det ?
Jobba nu K-G, de funkar direkt.
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av thelinho »

He’s conquered all of US
He’s never gonna stop
Just took the flight to Stockholm
When Bengan made the call

Nu spelar han i Djurgår’n
I våran gamla borg
Med klasen kapten krüger
Och wiken är på gång!!!

Alez Alez Alez

Sillydrömmar
Senast redigerad av thelinho den 2024-02-04 23:10:38, redigerad totalt 1 gånger.
Wikegårds järnkaminer
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Wishes »

Stenkollsåklart skrev: 2024-02-03 13:17:40 Nu har vi ju pengar, så det handlar inte om det, utan att det inte finns spelare. Sedan är det så sjukt lätt att sitta här och vara expert i efterhand! Sjukt trött på att höra ifrågasättandet om Brodin, som var landslagsman när vi signade honom. Är det någon här inne som tror att han hade spelat i Djurgården om han fått en pisslön och ettårskontrakt? Så vitt jag minns så var det dessutom INGEN som tyckte att det var en dålig värvning då. Man kan ju se framför sig hur snacket hade gått här på forumet när Brodin hade gått till FBK istället?! Liss gjorde 47 poäng och var 9:a i hela allsvenskans poängliga förra året, och fram tills Garpenlöv förstörde honom en otroligt produktiv spelare. Innan Garpen fick gå, så var han till och med petad i PP. Jag menar… ni som spelat hockey vet vad självförtroende gör med en spelare, eller snarare vad bristen på det gör med en spelare. Hur han har skött sättet han har behandlats på är dessutom förstklassig. Sjukt proffsig i varenda intervju och absolut noll tendens till gnäll. Toppklass! Att han levererat sämre i år har sina förklaringar och att vi betalade honom en bra lön när vi signerade honom? Helt i paritet med vad han var värd då! Rensfeldt har jag ingen aning om vad han tjänar efter att man åkte ur, jag har svårt att tro att han skulle vara orimligt dyr, då hade man såklart inte förlängt med honom! Han är som spelare väldigt underskattad dessutom. Det är få lag som har en 3:e center av den kalibern. Duktig tekare, riktigt bra smartness och stor uppsida i defensiven. Ledartyp dessutom. Sitter man och tittar och tror att han ska ösa in poäng och vara drivande i det offensiva spelet är det klart man blir besviken, men då bör man se över sina egna förväntningar snarare. Man hittade helt fel med Magwood, vilket gjort att man saknat en duktig offensiv center - där kastade vi pengar i sjön
Håller helt med, och förstår vad du menar. Dock kan jag inte riktigt förlika mig med att Brodin kom som landslagsspelare ohh nu har tunnat ut fullständigt. Spelar inte någon helst roll, man är inte bättre än sin senaste match. Här har och nu är det som räknas, skiter i historiken. Det är där pengarna värderas.
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2686
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

En del av pengarna har spenderats enligt K-G men det är bra att de letar efter att registrera en till målvakt från SHL utöver Lidö.

https://hockeynews.se/articles/32906/
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7172
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

klintan85 skrev: 2024-02-04 06:59:17 En del av pengarna har spenderats enligt K-G men det är bra att de letar efter att registrera en till målvakt från SHL utöver Lidö.

https://hockeynews.se/articles/32906/
Inte så länge sedan korparna på forumet kraxade om en ekonomi i botten, skulle inte ens gå använda pengarna från Magwood till förstärkning. Nu har vi tagit in 2!! spelare och vi siktar på 2 till.
Samma visa varje år, viktigt att leka domedagsprofet.
Men….någon gång får de ju kanske rätt. :D
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9462
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-02-04 11:01:13
klintan85 skrev: 2024-02-04 06:59:17 En del av pengarna har spenderats enligt K-G men det är bra att de letar efter att registrera en till målvakt från SHL utöver Lidö.

https://hockeynews.se/articles/32906/
Inte så länge sedan korparna på forumet kraxade om en ekonomi i botten, skulle inte ens gå använda pengarna från Magwood till förstärkning. Nu har vi tagit in 2!! spelare och vi siktar på 2 till.
Samma visa varje år, viktigt att leka domedagsprofet.
Men….någon gång får de ju kanske rätt. :D
Haha, men vi hade ju inte kunnat plocka in någonting utan insamlingen från privatpersoner?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7172
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2024-02-04 11:03:20
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-02-04 11:01:13
klintan85 skrev: 2024-02-04 06:59:17 En del av pengarna har spenderats enligt K-G men det är bra att de letar efter att registrera en till målvakt från SHL utöver Lidö.

https://hockeynews.se/articles/32906/
Inte så länge sedan korparna på forumet kraxade om en ekonomi i botten, skulle inte ens gå använda pengarna från Magwood till förstärkning. Nu har vi tagit in 2!! spelare och vi siktar på 2 till.
Samma visa varje år, viktigt att leka domedagsprofet.
Men….någon gång får de ju kanske rätt. :D
Haha, men vi hade ju inte kunnat plocka in någonting utan insamlingen från privatpersoner?
Jag tror inte den här sektionen existerat utan privatpersonernas hjälp. Vi hade nog åtminstone legat längre ned i systemet.
De har räddat oss flera gånger och till skillnad från exempelvis Skellefteå så är det den stolta Djurgårdsfamiljen som bär upp oss medan kommunpengar bär upp dem.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2686
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-02-04 13:43:49
Jim Morrison skrev: 2024-02-04 11:03:20
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-02-04 11:01:13
klintan85 skrev: 2024-02-04 06:59:17 En del av pengarna har spenderats enligt K-G men det är bra att de letar efter att registrera en till målvakt från SHL utöver Lidö.

https://hockeynews.se/articles/32906/
Inte så länge sedan korparna på forumet kraxade om en ekonomi i botten, skulle inte ens gå använda pengarna från Magwood till förstärkning. Nu har vi tagit in 2!! spelare och vi siktar på 2 till.
Samma visa varje år, viktigt att leka domedagsprofet.
Men….någon gång får de ju kanske rätt. :D
Haha, men vi hade ju inte kunnat plocka in någonting utan insamlingen från privatpersoner?
Jag tror inte den här sektionen existerat utan privatpersonernas hjälp. Vi hade nog åtminstone legat längre ned i systemet.
De har räddat oss flera gånger och till skillnad från exempelvis Skellefteå så är det den stolta Djurgårdsfamiljen som bär upp oss medan kommunpengar bär upp dem.
Ja verkligen. Mycket hade sett annorlunda ut om man hade fått lika mycket hjälp som många andra klubbar får ifrån kommunen. Med den ungdomsverksamheten man har och den bredden som finns i Stockholmsområdet så hade man varit i toppen av svensk hockey. Man måste ändra i reglerna för just nu så tävlar ju inte lagen på samma villkor.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Praetori
Inlägg: 13758
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Praetori »

klintan85 skrev: 2024-02-04 16:37:15
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-02-04 13:43:49
Jim Morrison skrev: 2024-02-04 11:03:20
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-02-04 11:01:13
klintan85 skrev: 2024-02-04 06:59:17 En del av pengarna har spenderats enligt K-G men det är bra att de letar efter att registrera en till målvakt från SHL utöver Lidö.

https://hockeynews.se/articles/32906/
Inte så länge sedan korparna på forumet kraxade om en ekonomi i botten, skulle inte ens gå använda pengarna från Magwood till förstärkning. Nu har vi tagit in 2!! spelare och vi siktar på 2 till.
Samma visa varje år, viktigt att leka domedagsprofet.
Men….någon gång får de ju kanske rätt. :D
Haha, men vi hade ju inte kunnat plocka in någonting utan insamlingen från privatpersoner?
Jag tror inte den här sektionen existerat utan privatpersonernas hjälp. Vi hade nog åtminstone legat längre ned i systemet.
De har räddat oss flera gånger och till skillnad från exempelvis Skellefteå så är det den stolta Djurgårdsfamiljen som bär upp oss medan kommunpengar bär upp dem.
Ja verkligen. Mycket hade sett annorlunda ut om man hade fått lika mycket hjälp som många andra klubbar får ifrån kommunen. Med den ungdomsverksamheten man har och den bredden som finns i Stockholmsområdet så hade man varit i toppen av svensk hockey. Man måste ändra i reglerna för just nu så tävlar ju inte lagen på samma villkor.
Svårt att göra något åt boendekostnader, lokalhyror och konkurrens från andra evenemang i en enskild idrott.
Stockholm har fördelar (störst förbund och överlägset flest antal fostrade spelare på elitnivå) men också skriande nackdelar på det ekonomiska planet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av MarcusDaze »

Golod entledigad med omedelbar verkan pga att han brutit mot föreningens värderingar. Troligtvis ingen vi ska jaga då.
Låst