Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Cyber
Inlägg: 244
Blev medlem: 2022-11-27

Säsongen 23/24

Inlägg av Cyber »

avskedsfest skrev: 2024-01-25 19:59:01 Aha

Trodde alla granskades…. Men jag kan ha fel
Ja, du har fel:)⁰
Daven
Inlägg: 337
Blev medlem: 2015-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Daven »

Klasen - Krüger - Nilsson
Dahlström - Costmar - Liss
Norman - Rensfeldt - Brodin
Blomgren - Berglund - Gradin
Grewe (Schlyter, Eriksson, Eklund, Frondell, Wersäll)

När alla är tillbaka friska och hela.

Har ej gett upp hoppet om Costmar. Norman med Rensfeldt och Brodin var fina under slutspelet. Grewe perfekt som extra. Klasen - Krüger - Nilsson kommer man inte splitta på.
Nattuggla_
Inlägg: 3550
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Jag har bara en önskan till Honken och det är att de bästa ska få spela, oavsett ålder.
Som någon skrev på forumet igår, om Klasen-Eriksson-Nilsson fortsätter att fungera, varför pressa in Krüger där? Då har man ju ett gyllene läge att testa Krüger med några andra för att försöka få igång fler.
Typ Brodin igen? Det var ett tag sedan nu.
Manijock
Inlägg: 8132
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2024-01-26 15:38:36 Jag har bara en önskan till Honken och det är att de bästa ska få spela, oavsett ålder.
Som någon skrev på forumet igår, om Klasen-Eriksson-Nilsson fortsätter att fungera, varför pressa in Krüger där? Då har man ju ett gyllene läge att testa Krüger med några andra för att försöka få igång fler.
Typ Brodin igen? Det var ett tag sedan nu.
Krüger - Brodin var ju ett fullständigt haveri. Aldrig sett så dålig personkemi. Ett tydligt tecken på att sådant inte sitter i vänskapen.

I övrigt håller jag med dig.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1899
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Andspe »

Tycker det är lite synd att vi slutat med coca carolas stockholms stolthet inför 2:a. Vet någon varför?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
#10
Inlägg: 13796
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Hoppas ssk vinner, tror det viktigaste är att komma topp 3, inte topp 2
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8201
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev: 2024-01-26 20:58:58 Hoppas ssk vinner, tror det viktigaste är att komma topp 3, inte topp 2
Jag känner tvärtom. Hoppas Löven vinner så tar vi andraplatsen.
Avskaffa tre mot tre.
#10
Inlägg: 13796
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2024-01-26 21:01:12
#10 skrev: 2024-01-26 20:58:58 Hoppas ssk vinner, tror det viktigaste är att komma topp 3, inte topp 2
Jag känner tvärtom. Hoppas Löven vinner så tar vi andraplatsen.
👍 vi ser det på olika sätt
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 886
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Säsongen 23/24

Inlägg av Rojk »

Oerhört tråkigt att ajks skickliga målskyttar blir nollade mot Nybro.
It's easier to be an asshole to words than to people
Stenkollsåklart
Inlägg: 198
Blev medlem: 2023-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Stenkollsåklart »

Stenkollsåklart skrev: 2024-01-23 13:58:36
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-01-23 12:15:29
DIF_Soldier skrev: 2024-01-23 12:02:22 Jag är helt övertygad om att när det väl kommer till kritan kommer vi vara oerhört svåra att slå.
Det är jag också rätt övertygad om. Men då måste vi få tillbaka ryggraden i laget (Kruger, Norman) samt övriga bärande spelare (Odelius, Glad).
Då får vi både bredd, spets och djup i laget.
Att vi är i en svacka nu är i mina ögon fullt naturligt utifrån omständigheterna.

Wennerholm har ju redan dömt ut oss efter Aik matchen och han kommer kraxa ännu högre efter de kommande 2 väntade förlusterna.
För inte kan vi rå på Löven och Brynäs med alla dessa skador?
Jag förstår inte ens varför folk drar någon som helst slutsats efter att ha spelat sämre de senaste matcherna - det är bara titta på truppen. Wennerholm är ju den största sopan av dem alla dessutom...
Nu är han igång igen… Wennerholm… Helt plötsligt är vi tydligen räkna med igen. Men är vi dåliga en match igen så är vi chanslösa igen. Kappvändarnas kappvändare…
dr111DIF
Inlägg: 1133
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Stenkollsåklart skrev: 2024-01-26 22:46:30
Stenkollsåklart skrev: 2024-01-23 13:58:36
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-01-23 12:15:29
DIF_Soldier skrev: 2024-01-23 12:02:22 Jag är helt övertygad om att när det väl kommer till kritan kommer vi vara oerhört svåra att slå.
Det är jag också rätt övertygad om. Men då måste vi få tillbaka ryggraden i laget (Kruger, Norman) samt övriga bärande spelare (Odelius, Glad).
Då får vi både bredd, spets och djup i laget.
Att vi är i en svacka nu är i mina ögon fullt naturligt utifrån omständigheterna.

Wennerholm har ju redan dömt ut oss efter Aik matchen och han kommer kraxa ännu högre efter de kommande 2 väntade förlusterna.
För inte kan vi rå på Löven och Brynäs med alla dessa skador?
Jag förstår inte ens varför folk drar någon som helst slutsats efter att ha spelat sämre de senaste matcherna - det är bara titta på truppen. Wennerholm är ju den största sopan av dem alla dessutom...
Nu är han igång igen… Wennerholm… Helt plötsligt är vi tydligen räkna med igen. Men är vi dåliga en match igen så är vi chanslösa igen. Kappvändarnas kappvändare…
Det där med Wennerholm är ju sen gammalt. En riktig förbannelse att bli utropade favoriter av honom.

För övrigt, resultatrad hittils mot de lag vi förväntar oss top 4:

7-1-0-1 (V-F-ÖV-ÖF)
Döden
Inlägg: 2119
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Döden »

Jag blir inte riktigt klok på det här laget, vi viker ner oss mot ajk, sen spelar vi ut våra förutspådda största hot, med en tredjedel gallerhjältar. Jag Älskar’t, och ett lyxproblem att Kruger, Norman,Berglund plus nyförvärv ska in i den här truppen 😳
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 23/24

Inlägg av DIF_Soldier »

Möjligen är det med lite vattenskalle efter gårdagens vinst jag tänker detta, men har verkligen Brynäs det där lilla extra? Scott, Rödin och Larsson är alla bra, men de känns inte som några som helst X-factors. X-factor nr 1 har vi, och det är Klasen. Satan vad krut det är kvar i gubben och han kommer bara bli bättre.

Modo vann bara för att vi saknade Lindbom och en hel Krüger, det får man aldrig glömma. Satan vad tur de hade. "Heart of Hockey", ett jävla skämt. När levererade de en talang senast?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 886
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Säsongen 23/24

Inlägg av Rojk »

DIF_Soldier skrev: 2024-01-27 08:46:24 Möjligen är det med lite vattenskalle efter gårdagens vinst jag tänker detta, men har verkligen Brynäs det där lilla extra? Scott, Rödin och Larsson är alla bra, men de känns inte som några som helst X-factors. X-factor nr 1 har vi, och det är Klasen. Satan vad krut det är kvar i gubben och han kommer bara bli bättre.

Modo vann bara för att vi saknade Lindbom och en hel Krüger, det får man aldrig glömma. Satan vad tur de hade. "Heart of Hockey", ett jävla skämt. När levererade de en talang senast?
Och att vi gick en sjumatchare mot Björklöven i semin.
It's easier to be an asshole to words than to people
dr111DIF
Inlägg: 1133
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Hyggligt jäkla genidrag av Honken att köra Blomman som center. Nu sitter vi i förarsätet på andraplatsen. SSK stabila men tandlösa utan Videll. Löven lär fortsätta vara framtunga.

Gäller att kunna ställa om när vi åker ner till dackehallen nu, hålla uppe frenesin.
Skriv svar