HA 23/24: Björklöven - Djurgårdens IF 24/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 23/24: Björklöven - Djurgårdens IF 24/1

Inlägg av captcash »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-01-25 07:11:59
captcash skrev: 2024-01-24 21:31:12 Skönt och oväntat faktiskt, bra jobbat pojkar!
Instämmer.
Grymt starkt att hoppa upp på hästen igen.

Men varför så bleka mot Gnaget i jämförelse?
Vi är ju alltid kass i derby, spelar ingen roll vilken sport, våra killar är rädda för råttor så spelar alltid löjligt stelt och oroligt mot ajk. :( I hate it.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Björklöven - Djurgårdens IF 24/1

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

captcash skrev: 2024-01-25 10:00:31
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-01-25 07:11:59
captcash skrev: 2024-01-24 21:31:12 Skönt och oväntat faktiskt, bra jobbat pojkar!
Instämmer.
Grymt starkt att hoppa upp på hästen igen.

Men varför så bleka mot Gnaget i jämförelse?
Vi är ju alltid kass i derby, spelar ingen roll vilken sport, våra killar är rädda för råttor så spelar alltid löjligt stelt och oroligt mot ajk. :( I hate it.
Ja, tyvärr känns det så. Nästan så man blir förvånad när vi vinner ett derby.... :shock:
4 segrar kvar
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Björklöven - Djurgårdens IF 24/1

Inlägg av Donkels-3.0 »

Förra året vann vi tre av fyra derbyn i hockeyn så jag håller inte med i bollen däremot är vi nästan alltid eternal loosers men vad annat är att vänta med kapten mjukglass, Haris och diverse andra vaniljpsyken
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Björklöven - Djurgårdens IF 24/1

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Wishes skrev: 2024-01-24 23:28:43
jsson skrev: 2024-01-24 22:51:20 PK, om den ej länkats redan:

https://solidsport.com/bjorkloven/watch ... 369cc40e36

Tur kanske att Honken inte tar den.

Löven tar sig ingenstans med Pissestråhle som coach.
Hahaha, grym humor. Kolla på piss-stråhle… helt tom i blicken! Största humorn är när han får frågan varför Fredrik Andersson (lagkapten för Röven) bara var inne på ett byte (22 sek)… - ”För att vi såg att han såg otroligt het ut!” Inte så snygg ironi och sjuk sågning av sin egen lagkapten. Piss-stråle kan inte bli långvarig som tränare. Snacka om att bygga motsättningar i omklädningsrummet! :lol:
Det tycker då inte jag att han säger. Jag uppfattar att han säger "vi tyckte andra såg hetare ut"
Tycker det är ett okey svar på den frågan.
Men i det lättkränktas land är kanske även det över gränsen. :D
Sedan att stå där direkt efter en jobbig förlust, i ett mycket pressat läge, är verkligen inte det lättaste.
Att komma på ett bättre förslag hemma i tv-soffan är enklare. :wink:
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

HA 23/24: Björklöven - Djurgårdens IF 24/1

Inlägg av -daniel- »

Jag, och förstås många med mig, var jävligt kritiska efter derbyt så det är väl på sin plats att också komma med några kommentarer efter matchen igår. Ett väldigt stort lyft, där samtliga chippar in och återigen verkar inse vad som krävs för att vinna hockeymatcher. Galler samt gubbe.

I övrigt vore det väldigt intressant att se statistik på matcher efter derbyn; hur många procent av en direkt efterföljande match vinner det lag som förlorade i derbyt och tvärtom. Jag tror det går att se ett jävligt tydligt mönster där. Något att sätta domarna.se på kanske? :)
Bild
HCCL
Inlägg: 222
Blev medlem: 2019-04-23

HA 23/24: Björklöven - Djurgårdens IF 24/1

Inlägg av HCCL »

Jag kunde tyvärr inte se matchen igår, har bara sett tacklingen på Eriksson och Klasens ”slashing”, men om domarna gör ett så dåligt jobb som dom verkar ha gjort så tycker jag att DIF hockey gör fel om man inte anmäler fulspelet till disciplinnämnden. Jag vet att klubbarna har ett ”gentlemens agreement”, men det gäller gentlemen, inte fulspelare…
Skriv svar