K2: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 13/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Inlägg av Jockmaniac »

Diffe89 skrev:
xsy skrev:Kan tyvärr meddela att ståplats är slut. Var vid cc idag och skulle köpa, men dom var slut :(
De är "slut" eftersom de bara ger ståplatsbiljetter till de som åker organiserat, alltså med JK. Landsort och andra som åker själv kan maila till JK (mobilnr och medlemsnummer) men de som åker organiserat har förtur och man är därför inte garanterad biljett. Mitt tips är att köpa sittplats nära vår klack.
Jag och min bror fick ut ståplatsbiljetter utan att resa organiserat :shock: Däremot så kan det bli svårt att hamna i "bortaburen" utan att resa organiserat och vara medlem i JK. Annars är risken att man hamnar på neutrala läktaren. Men jag har inget emot att fylla den med Djurgårdare :D
100% DJURGÅRDSJ***L
vikt0r_DIF
Inlägg: 69
Blev medlem: 2007-02-09
Kontakt:

Inlägg av vikt0r_DIF »

Jockmaniac skrev:
Diffe89 skrev:
xsy skrev:Kan tyvärr meddela att ståplats är slut. Var vid cc idag och skulle köpa, men dom var slut :(
De är "slut" eftersom de bara ger ståplatsbiljetter till de som åker organiserat, alltså med JK. Landsort och andra som åker själv kan maila till JK (mobilnr och medlemsnummer) men de som åker organiserat har förtur och man är därför inte garanterad biljett. Mitt tips är att köpa sittplats nära vår klack.
Jag och min bror fick ut ståplatsbiljetter utan att resa organiserat :shock: Däremot så kan det bli svårt att hamna i "bortaburen" utan att resa organiserat och vara medlem i JK. Annars är risken att man hamnar på neutrala läktaren. Men jag har inget emot att fylla den med Djurgårdare :D
exakt va djag me tänkt kommer vi inte in där så fyller vi neutrala läktarn vi har nog liakdan biljetter !
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Inlägg av Jockmaniac »

Nu är det frågetecken för Pihls medverkan i matchen imorrn. Undrar varför? Kanske stavas Ö-L-V-E-S-T-A-D :D
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jockmaniac skrev:Nu är det frågetecken för Pihls medverkan i matchen imorrn. Undrar varför? Kanske stavas Ö-L-V-E-S-T-A-D :D
ååååh vad tråkigt :lol:

Jocke Erikssons kommentar var talande (blev manglad bakom eget mål i 3:e per)
-hade jag inte tittat upp innan tacklingen skulle nog slutspelet vara över för mig nu
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

Börjar bli nervös inför matchen (som jag förövrig kommer följa på TV hemma, hoppas ni stolta krigare som tar er till Linköping sjunger er hesa!).

Hoppas på lite bättre skärpa och att killarna kan spela en aning mer avslappnat imorgon. Hoppas också att Thomas Johansson skärper sig minst 5 klasser, han var riktigt jävla usel senast. Vill också se lite mer stabilt spel från Ossi (han kan Så jävla mycket bättre). Vore också oerhört positivt om Jimmie kunde hålla samma adrenalinvåg imorrn också, det kommer verkligen behövas.

Förlorar vi den här matchen så ser det, uppenbarligen, riktigt dåligt ut. Visst, vi kan fortfarande vända skutan men jag tror lite att den här matchen imorrn blir nyckelmatch. Tar vi den så får vi ett jävla Go inför hemmamatchen på lördag, där har vi självfallet en gyllene chans att såfall slakta bönderna där också. 2-1 i matcher till DIF och "Cluben" kommer börja darra en smula. Torsk imorrn och vi kan få se ett LHC med enormt självförtroende i match 3 där de har 2-0 i matchserien, samtidigt som våra grabbar kommer "vilja" för mycket och allt låser sig.

Usch... jobbigt med slutspel (men ack så förbannat roligt). :shock:
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

aah sjukt, min kropp pallar knappt med den här nervositeten, nu vinner vi imorgon och sen tar vi ledningen med 2-1 i matcher på lördag :)
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
DIFmanglarn
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-10-25
Säsongskort: Ja
Ort: Bagis

Inlägg av DIFmanglarn »

Önskar verkligen jag kunde åka, men har så lite pengar att jag måste prioritera... Det lutar åt att det blir måndag istället!
Bild
Användarvisningsbild
X3M
Inlägg: 366
Blev medlem: 2006-08-10
Ort: Gotland

Inlägg av X3M »

jjonas skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Längtar som f... trots att jag bara kommer att se matchen på TV
(jag hoppas den sänds på någon kanal)
Annars så finns det en hemsida där man kan titta på matcherna live. Tor det var kanalnio.se eller nåt sånt.
Den visas inte på kanal 9. Det finns en annan sida som jag inte får lov att ta upp här men där visas matchen. Kolla matchchatten imorgonkväll så får du nog info.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Säsongskortet är faktiskt värt pengarna. Skaffa det så missar ni inga matcher alls.

För övrigt har jag nu gjort mitt för att vi skall vinna i afton. Spenderade precis 200 riksdaler på ett LHC slår oss och då vet vi alla hur det kommer att sluta...

Känns för övrigt så rätt att man nu ordnat plåtar till premiären mot Peking borta...
Användarvisningsbild
TOBBEN
Inlägg: 10
Blev medlem: 2008-03-05
Ort: Linköping

Inlägg av TOBBEN »

Nån som har en aning om hur många vi blir där nere? Jag menar eftersom alla ståbiljetter e slut, blir det massa järnkaminer eller e det mest linköpingsbor?

ps. finns gott om sitt kvar så kom ner o invadera CC!!!
ALLTID OAVSETT!
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Vilken kanal sänder matchen ikväll?
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

säsongskortet sänder ju matchen, men det stod ju att man skulle få alla grundserieomgångar.. men man får väl slutspelsmatcherna också ?
Djuuuuuuuuuuuuu
Fnatte79
Inlägg: 191
Blev medlem: 2006-09-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Inlägg av Fnatte79 »

Denna match kommer att ses på plats i CC ikväll.
Jag hoppas nu att våra krigare visar vart skåpet ska stå och ror hem en seger!
DIF 4 Ever
Fnatte79
Inlägg: 191
Blev medlem: 2006-09-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Inlägg av Fnatte79 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2039961.ab
Synd att träningarna ska störas så där men vi får hoppas att de blir mer taggade utav det istället!

P.S. Dags för en egen arena/hall för DIF snart tycker jag.
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
Pilate
Inlägg: 16
Blev medlem: 2007-05-15

Inlägg av Pilate »

Kan Djurgården ta med sig tredje periodens spel senast mot Linköping så kommer vi att se en mycket bättre match ikväll från Djurgårdens sida.
Det finns dock några punkter som är viktiga inför denna match. Ganska självklara saker för att Djurgården ska lyckas besegra Linköping.

-> Att man spelar stabilt försvarspel genom hela matchen, men framförallt i första perioden. Linköping lär köra gasen i botten från första nedsläpp och då är det viktigt hålla 0-0 så länge som möjligt i den första perioden. Kan dem göra det så är mycket vunnet för Djurgården tror jag.

-> PP kommer man att få under matchens gång och då är det viktigt att Djurgården utnyttjar det på mycket bättre sätt än senaste matchen

-> Vad gäller enskilda spelare.
Jimmie måste från första bytet visa vägen med sitt fysiska spel och sända till medspelarna att matchen har börjat. Det var ju han som gjorde att Djurgården ryckte upp sig avsevärt förra matchen.
Linköping tog bort Bremberg effektivt förra matchen och det kommer dem göra i fortsättningen också. Då är det viktigt att någon annan spelare kliver fram istället. Annars kommer framförallt PP bli lidande.
Även om Ossi gjorde en godkänd insats senast så hade jag högre förhoppningar på honom. Jag vill se mera fysisk spel från hans sida så han kan sätta en respekt hos motsåndarna

Naturligtvis finns det massa andra saker också men jag tycker dessa punkter är viktigast.
Men som alltid i ett slutspel så vill jag dock betona mer fysisk hockey från Djurgårdens utan för den skull dra på sig mer utvisningar. Det känns som Linköping spelarna kommer ur balans då Djurgården visar sin tuffa sida utåt.

Kör ihårt ikväll Djurgården och lycka till.
Skriv svar