Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nattuggla_
Inlägg: 3196
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Kom ihåg hörni. Gnaget har bara tur och bra målvakter. Det håller aldrig i längden.

:lol:

Hand upp alla som vill möta dem i bäst av 7 på Hovet. Tror inte ni är många.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Säsongen 23/24

Inlägg av Per-Allan »

Det är sorgligt och nästan patetiskt att vi supportrar drömmer om en målvakt från Tyresö/Hanviken i ettan vid namn Carl Lidö.
Kalle gjorde några bra matcher men om det hade varit en SHL målvakt ens till 10-20% så skulle killen redan varit signad i Leksand/Linköping eller annat lag i högsta serien.
Hur i hela helvetet har styrelser och ledare lyckats fördärva Mesta mästarna så mycket att vi till och med blir tillintetgjorda i ett derby mot aik där det endast fanns några stycken aikare och detta i någon ny jävla giv att derbyn spelas med endast hemmalagets publik på läktarna.
Ska det se ut så i framtiden så kan hockeyn lika gärna avslutas.
En match ska spelas på planen och sångerna eka på läktarna oavsett om DIF har hemmaplan eller om det är Aik som har hemmaplan.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Mattias_87 »

Jag är så jävla äckligt less på Hockeyallsvenskan. Mår dåligt varje gång jag tänker på vart vi är någonstans och att man samtidigt inte har en aning om när denna mardröm tar slut. Håkan Look förespråkar en i princip stängd liga där lag 14 i SHL spelar en bäst av sju mot slutspelsvinnaren i HA. Skulle det gå igenom tänker jag aldrig mer se än hockeymatch någonsin.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Säsongen 23/24

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Och det pratas om att gå för andraplatsen :D
Hamnar detta DIF topp 6 tänker jag fira rejält, för sedan är det slut på skoj för denna säsong.

Att på allvar tro att vi kommer kunna utmana BIF (inte i serielunk), sånt får mig att småle
SHL-trupp mot HA-mittenlagsgegga

Tror vi slipper final dock, det tar slut mot solna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nattuggla_ skrev: 2024-01-21 17:56:26 Kom ihåg hörni. Gnaget har bara tur och bra målvakter. Det håller aldrig i längden.

:lol:

Hand upp alla som vill möta dem i bäst av 7 på Hovet. Tror inte ni är många.
Hand upp. :D

Fast jag möter nog hellre SSK nu när Videll är skadad.
Är orolig att vi kommer möta Löven i semi, det blir tufft. Och då kan bensinen vara slut innan Brynäs.

Synd på skadorna, annars hade vi utmanat om förstaplatsen och fått en enklare resa mot final.
Viktigt att bli tvåa.

Kämpa.

Aik är skit.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels-3.0
Inlägg: 1156
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Donkels-3.0 »

Nattuggla_ skrev: 2024-01-21 17:56:26 Kom ihåg hörni. Gnaget har bara tur och bra målvakter. Det håller aldrig i längden.

:lol:

Hand upp alla som vill möta dem i bäst av 7 på Hovet. Tror inte ni är många.
Hands up
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-01-21 20:40:42 Och det pratas om att gå för andraplatsen :D
Hamnar detta DIF topp 6 tänker jag fira rejält, för sedan är det slut på skoj för denna säsong.

Att på allvar tro att vi kommer kunna utmana BIF (inte i serielunk), sånt får mig att småle
SHL-trupp mot HA-mittenlagsgegga

Tror vi slipper final dock, det tar slut mot solna
Sätt ölen på kylning redan nu
Osten östlund
Inlägg: 1773
Blev medlem: 2022-08-10

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

För mig räcker det att Brodin och Rensfeldt rannsakar sig själva . Är det denna nivå dom vill hålla. Så sänk er lön eller riv kontraktet!

Liss har bara 3 månader kvar. Men är besviken på honom med.

Hammarlund och Grewe, tråkigt men dom håller för hårt i klubban!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Mattias_87 »

Osten östlund skrev: 2024-01-21 21:27:16 För mig räcker det att Brodin och Rensfeldt rannsakar sig själva . Är det denna nivå dom vill hålla. Så sänk er lön eller riv kontraktet!

Liss har bara 3 månader kvar. Men är besviken på honom med.
Håller med om Brodin och Rensfeldt, hoppas dom får för sig att avsluta karriären i sommar även fast det är extremt osannolikt.

Liss har ändå gjort mycket bra sista tiden, och en hel del viktiga mål. Detta lag är verkligen ett kollektiv. De dominerar tillsammans eller så är de värdelösa tillsammans. Förutom Brodda då som alltid är värdelös.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av diftobbe89 »

Mattias_87 skrev: 2024-01-21 21:29:23
Osten östlund skrev: 2024-01-21 21:27:16 För mig räcker det att Brodin och Rensfeldt rannsakar sig själva . Är det denna nivå dom vill hålla. Så sänk er lön eller riv kontraktet!

Liss har bara 3 månader kvar. Men är besviken på honom med.
Håller med om Brodin och Rensfeldt, hoppas dom får för sig att avsluta karriären i sommar även fast det är extremt osannolikt.

Liss har ändå gjort mycket bra sista tiden, och en hel del viktiga mål. Detta lag är verkligen ett kollektiv. De dominerar tillsammans eller så är de värdelösa tillsammans. Förutom Brodda då som alltid är värdelös.
Brodin som säger sig ha DIF-hjärta och är fostrad här borde efter säsongen säga ¨vet ni, jag har beslutat att halvera min lön resterande tid av kontraktet om ni ens vill ha mig kvar, för jag inser att jag har gått och blivit en menlös, ofysisk sopa. Jag har varit överbetald alldeles för länge nu, förlåt, men jag ska göra allt för att ha en bra lågsäsong och kompensera framöver¨
Spela fult
Manijock
Inlägg: 7850
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2024-01-22 01:23:27
Mattias_87 skrev: 2024-01-21 21:29:23
Osten östlund skrev: 2024-01-21 21:27:16 För mig räcker det att Brodin och Rensfeldt rannsakar sig själva . Är det denna nivå dom vill hålla. Så sänk er lön eller riv kontraktet!

Liss har bara 3 månader kvar. Men är besviken på honom med.
Håller med om Brodin och Rensfeldt, hoppas dom får för sig att avsluta karriären i sommar även fast det är extremt osannolikt.

Liss har ändå gjort mycket bra sista tiden, och en hel del viktiga mål. Detta lag är verkligen ett kollektiv. De dominerar tillsammans eller så är de värdelösa tillsammans. Förutom Brodda då som alltid är värdelös.
Brodin som säger sig ha DIF-hjärta och är fostrad här borde efter säsongen säga ¨vet ni, jag har beslutat att halvera min lön resterande tid av kontraktet om ni ens vill ha mig kvar, för jag inser att jag har gått och blivit en menlös, ofysisk sopa. Jag har varit överbetald alldeles för länge nu, förlåt, men jag ska göra allt för att ha en bra lågsäsong och kompensera framöver¨
Fullt rimligt. Hade räddat lite av hans heder.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Allt är förlåtet om Brodin skjuter det avgörande målet på övertid som tar oss upp i shl, fint assisterad av Rensfeldt och Grewe, just innan har Andrén gjort en dubbelräddning på ett 2 mot 1 läge för Brynäs :D
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av JiWe »

Nattuggla_ skrev: 2024-01-21 17:56:26 Kom ihåg hörni. Gnaget har bara tur och bra målvakter. Det håller aldrig i längden.

:lol:

Hand upp alla som vill möta dem i bäst av 7 på Hovet. Tror inte ni är många.
Hand upp!! Sänka dem i kvarten lär ge en fin skjuts för resten av slutspelet :D :D
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Man kan alltid lita på wikepedia. :lol:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Arvid_Costmar

På ett ställe i stycket står det att han är född i Stockholm och sen lite längre ner står det Motala. Och så står det att hans moderklubb är Brinkens IF först och lite längre ner så står det att Moderklubben är Motala AIF. :lol:
Jag har läst artiklar som motsäger varandra men aldrig en artikel som motsäger sig själv. :lol:
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 23/24

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag är helt övertygad om att när det väl kommer till kritan kommer vi vara oerhört svåra att slå.
Säg den glädje som varar
Skriv svar