HA 23/24: Djurgårdens IF - AIK 21/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - AIK 21/1

Inlägg av daaviid »

Björn Palmqvist skrev: 2024-01-21 19:01:41 I periodpausen tjoar Gallret Eklund att det är ”skitkul, skitkul” och ”skitkul” att vara på banan med alla seniorer. Ledsamt att Honken tvingas kasta in barnrumpor för att täcka upp i luckorna. Efterlyser en redogörelse av skadeläge - när väntas alla sjuklingar vara på benen igen?
Dessa, som du så fint kallar "barnrumpor", överglänser alla våra stjärnor på isen. Så vad är problemet?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

HA 23/24: Djurgårdens IF - AIK 21/1

Inlägg av -daniel- »

Genant tillställning.

Vad sysslar våra äldre spelare med under den här matchen? Klasen såg halvfull ut, Brodin fullständigt oinspirerad. Rensfeldt var bara blyg.

Det är skamligt att det är ett gäng galler-juniorer som på riktigt krigar för skölden. På ett derby.

Vi kanske ska vända på det, spelarna ska skramla och skänka till publiken som tåligt offrar både tid och pengar för att se på eländet?
Bild
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 23/24: Djurgårdens IF - AIK 21/1

Inlägg av Praetori »

daaviid skrev: 2024-01-21 19:47:07
Björn Palmqvist skrev: 2024-01-21 19:01:41 I periodpausen tjoar Gallret Eklund att det är ”skitkul, skitkul” och ”skitkul” att vara på banan med alla seniorer. Ledsamt att Honken tvingas kasta in barnrumpor för att täcka upp i luckorna. Efterlyser en redogörelse av skadeläge - när väntas alla sjuklingar vara på benen igen?
Dessa, som du så fint kallar "barnrumpor", överglänser alla våra stjärnor på isen. Så vad är problemet?
DIF-andan hos junisarna är vad laget i övrigt tycks sakna. Spela hockey för att det är kul. För att ett fullsatt Hovet är det bästa som finns, en boost snarare än ett sänke/krav.
Vi har tappat den biten i DIF-hockey. Hoppas vi hittar tillbaka dit.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

HA 23/24: Djurgårdens IF - AIK 21/1

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev: 2024-01-21 22:34:35
DIF-andan hos junisarna är vad laget i övrigt tycks sakna. Spela hockey för att det är kul. För att ett fullsatt Hovet är det bästa som finns, en boost snarare än ett sänke/krav.
Vi har tappat den biten i DIF-hockey. Hoppas vi hittar tillbaka dit.
Talande innan match att se aik-spelare skratta och skoja för fullt i omklädningsrummet, dom var rätt inställda på en rolig kväll.

Det hänger en stor tung blöt allvarsfilt över hela DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

HA 23/24: Djurgårdens IF - AIK 21/1

Inlägg av Per-Allan »

Daniel942 skrev: 2024-01-21 18:36:11 Spelarna sög men även alla jävla fågelholkar i klacken. Stämningen blir bara sämre och sämre nu ju längre säsongen går.

Nästa så att aiks icke närvarande klack hördes mer i går eftermiddag
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

HA 23/24: Djurgårdens IF - AIK 21/1

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: 2024-01-21 21:15:15 Genant tillställning.

Vad sysslar våra äldre spelare med under den här matchen? Klasen såg halvfull ut, Brodin fullständigt oinspirerad. Rensfeldt var bara blyg.

Det är skamligt att det är ett gäng galler-juniorer som på riktigt krigar för skölden. På ett derby.

Vi kanske ska vända på det, spelarna ska skramla och skänka till publiken som tåligt offrar både tid och pengar för att se på eländet?
Jag tycker även det är skevt att ovanstående nämnda spelares beteende premieras genom att få viktiga minuter i slutskedet.

Juniorerna är bäst och borde belönas. Inte bara för att som är värda det utan för jag känner mig mer trygg med dom på isen när vi jagar mål.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 23/24: Djurgårdens IF - AIK 21/1

Inlägg av captcash »

Jim Morrison skrev: 2024-01-22 16:13:48
-daniel- skrev: 2024-01-21 21:15:15 Genant tillställning.

Vad sysslar våra äldre spelare med under den här matchen? Klasen såg halvfull ut, Brodin fullständigt oinspirerad. Rensfeldt var bara blyg.

Det är skamligt att det är ett gäng galler-juniorer som på riktigt krigar för skölden. På ett derby.

Vi kanske ska vända på det, spelarna ska skramla och skänka till publiken som tåligt offrar både tid och pengar för att se på eländet?
Jag tycker även det är skevt att ovanstående nämnda spelares beteende premieras genom att få viktiga minuter i slutskedet.

Juniorerna är bäst och borde belönas. Inte bara för att som är värda det utan för jag känner mig mer trygg med dom på isen när vi jagar mål.
Det sista där håller jag verkligen med om, alltid när vi ligger under känns det helt hopplöst att sätta in "rutinen" i Rensfelt, Brodda och fan vet allt, det händer aldrig ett skit. Sätt in småttingarna och även om de kan vara lite som yra höns ibland så händer det något och vi skapar farligheter. Skulle de klanta sig så skit samma, med gubbarna blir det ändå inte mål utan vanligtvis ett i röven i tom kass med 4mins kvar!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Nattuggla_
Inlägg: 3132
Blev medlem: 2021-08-14

HA 23/24: Djurgårdens IF - AIK 21/1

Inlägg av Nattuggla_ »

captcash skrev: 2024-01-22 17:15:36
Jim Morrison skrev: 2024-01-22 16:13:48
-daniel- skrev: 2024-01-21 21:15:15 Genant tillställning.

Vad sysslar våra äldre spelare med under den här matchen? Klasen såg halvfull ut, Brodin fullständigt oinspirerad. Rensfeldt var bara blyg.

Det är skamligt att det är ett gäng galler-juniorer som på riktigt krigar för skölden. På ett derby.

Vi kanske ska vända på det, spelarna ska skramla och skänka till publiken som tåligt offrar både tid och pengar för att se på eländet?
Jag tycker även det är skevt att ovanstående nämnda spelares beteende premieras genom att få viktiga minuter i slutskedet.

Juniorerna är bäst och borde belönas. Inte bara för att som är värda det utan för jag känner mig mer trygg med dom på isen när vi jagar mål.
Det sista där håller jag verkligen med om, alltid när vi ligger under känns det helt hopplöst att sätta in "rutinen" i Rensfelt, Brodda och fan vet allt, det händer aldrig ett skit. Sätt in småttingarna och även om de kan vara lite som yra höns ibland så händer det något och vi skapar farligheter. Skulle de klanta sig så skit samma, med gubbarna blir det ändå inte mål utan vanligtvis ett i röven i tom kass med 4mins kvar!
Om Honken vill göra ett statememt nästa match så kan han lira Wersäll-Eriksson-Eklund i en förstalina med betydande minuter. Det skulle inte bli sämre.
Skriv svar