Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9494
Blev medlem: 2009-12-01

Skadetråden

Inlägg av Jim Morrison »

Är nog bättre om vi räknar bort Krüger fram till ett eventuellt slutspel. Lika bra kanske att han skadar sig nu hellre än då.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5730
Blev medlem: 2012-09-14

Skadetråden

Inlägg av Vikas »

Jävligt trist att Kruger är glaslirare. Har han alltid varit det eller är det den sedvanliga DIF-historian att alla som kommer hit helt plötsligt drar på sig en massa skador?

Känns som han konstant skadar sig på ett eller annat ställe, och även om det är lovvärt att spela på smärtstillande så är det ju knappast en bra lösning.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17542
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Vikas skrev: 2023-12-27 23:35:36 Jävligt trist att Kruger är glaslirare. Har han alltid varit det eller är det den sedvanliga DIF-historian att alla som kommer hit helt plötsligt drar på sig en massa skador?

Känns som han konstant skadar sig på ett eller annat ställe, och även om det är lovvärt att spela på smärtstillande så är det ju knappast en bra lösning.
Norman och Krüger är två spelare med väldigt mycket slitage på sina kroppar. Krüger är en smart spelare, men har ju alltid varit en spelare som kastar sig in i situationer trots sin relativt lilla kropp. Det är ju inte sällan man ser honom ligga på isen i sarghörn och simma. Han tar mycket stryk. Han har en sån spelstil, därför har han också missat rätt många matcher i sin karriär.
Expert.
thelinho
Inlägg: 987
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av thelinho »

Vikas skrev: 2023-12-27 23:35:36 Jävligt trist att Kruger är glaslirare. Har han alltid varit det eller är det den sedvanliga DIF-historian att alla som kommer hit helt plötsligt drar på sig en massa skador?

Känns som han konstant skadar sig på ett eller annat ställe, och även om det är lovvärt att spela på smärtstillande så är det ju knappast en bra lösning.
Snart 34-år och troligtvis spelat/tränat/sargats mest i hela ligan. Klart det tär på kroppen.
Wikegårds järnkaminer
Morwiin
Inlägg: 696
Blev medlem: 2018-09-21

Skadetråden

Inlägg av Morwiin »

Ja men utan Kruger kommer vi inte ens till slutspel så ingen ide att längta dit om han inte kan spela framöver :(
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4517
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Skadetråden

Inlägg av captcash »

Exakt, ajk dödade vår säsong här, jag tror Krüger är riktigt jävligt skadad, han hade aldrig avbrytit ett ajk derby annars. tack och hej för denna säsong och folk undrar varför man hatar ajk... :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Skadetråden

Inlägg av #10 »

SirDIFalot skrev: 2023-12-27 23:47:03
Vikas skrev: 2023-12-27 23:35:36 Jävligt trist att Kruger är glaslirare. Har han alltid varit det eller är det den sedvanliga DIF-historian att alla som kommer hit helt plötsligt drar på sig en massa skador?

Känns som han konstant skadar sig på ett eller annat ställe, och även om det är lovvärt att spela på smärtstillande så är det ju knappast en bra lösning.
Norman och Krüger är två spelare med väldigt mycket slitage på sina kroppar. Krüger är en smart spelare, men har ju alltid varit en spelare som kastar sig in i situationer trots sin relativt lilla kropp. Det är ju inte sällan man ser honom ligga på isen i sarghörn och simma. Han tar mycket stryk. Han har en sån spelstil, därför har han också missat rätt många matcher i sin karriär.
Tycker Kruger sätter sig i dåliga situationer titt som tätt, han vet ju att folk vill sätta dit honom så borde ha lite bättre marginaler
HCCL
Inlägg: 223
Blev medlem: 2019-04-23

Skadetråden

Inlägg av HCCL »

Jag kunde inte se matchen igår, vad hände med Krüger?
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 822
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Skadetråden

Inlägg av Rojk »

HCCL skrev: 2023-12-28 14:27:15 Jag kunde inte se matchen igår, vad hände med Krüger?
https://fxtwitter.com/TV4_Hockey/status ... 1982975031
Senast redigerad av Rojk den 2023-12-28 14:35:05, redigerad totalt 1 gånger.
It's easier to be an asshole to words than to people
Nattuggla_
Inlägg: 3190
Blev medlem: 2021-08-14

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-12-27 22:06:45 Är nog bättre om vi räknar bort Krüger fram till ett eventuellt slutspel. Lika bra kanske att han skadar sig nu hellre än då.
Vi har inget i ett slutspel att göra med Andrén i kassen.
Jag fattar om vi inte har råd med en målvakt, men om vi inte värvar en så behöver vi inte hoppas på något avancemang heller, simple as that.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9494
Blev medlem: 2009-12-01

Skadetråden

Inlägg av Jim Morrison »

Veckor enligt Krüger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av klintan85 »

Jim Morrison skrev: 2023-12-29 22:43:54 Veckor enligt Krüger.
Japp tråkigt. Överkroppskada, det är väl handen.

https://www.hockeynews.se/articles/32127/
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av klintan85 »

Nattuggla_ skrev: 2023-12-28 14:34:38
Jim Morrison skrev: 2023-12-27 22:06:45 Är nog bättre om vi räknar bort Krüger fram till ett eventuellt slutspel. Lika bra kanske att han skadar sig nu hellre än då.
Vi har inget i ett slutspel att göra med Andrén i kassen.
Jag fattar om vi inte har råd med en målvakt, men om vi inte värvar en så behöver vi inte hoppas på något avancemang heller, simple as that.
Förhoppningsvis så får Hävelid bra självförtroende från jvm som han har spelat hittills.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7181
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

klintan85 skrev: 2023-12-29 22:49:27
Nattuggla_ skrev: 2023-12-28 14:34:38
Jim Morrison skrev: 2023-12-27 22:06:45 Är nog bättre om vi räknar bort Krüger fram till ett eventuellt slutspel. Lika bra kanske att han skadar sig nu hellre än då.
Vi har inget i ett slutspel att göra med Andrén i kassen.
Jag fattar om vi inte har råd med en målvakt, men om vi inte värvar en så behöver vi inte hoppas på något avancemang heller, simple as that.
Förhoppningsvis så får Hävelid bra självförtroende från jvm som han har spelat hittills.
Vi får hoppas på det. Inte helt omöjligt att han kan bli en joker i vår.
Men målvakterna är i mina ögon vårt lags största frågetecken.
Jag kan inte riktigt bestämma mig om Andren. Stabil, men ändå inte på något sätt.
Hoppas han kan tysta mina tvivel framöver.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
dr111DIF
Inlägg: 1031
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av dr111DIF »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-12-29 23:03:12
klintan85 skrev: 2023-12-29 22:49:27
Nattuggla_ skrev: 2023-12-28 14:34:38
Jim Morrison skrev: 2023-12-27 22:06:45 Är nog bättre om vi räknar bort Krüger fram till ett eventuellt slutspel. Lika bra kanske att han skadar sig nu hellre än då.
Vi har inget i ett slutspel att göra med Andrén i kassen.
Jag fattar om vi inte har råd med en målvakt, men om vi inte värvar en så behöver vi inte hoppas på något avancemang heller, simple as that.
Förhoppningsvis så får Hävelid bra självförtroende från jvm som han har spelat hittills.
Vi får hoppas på det. Inte helt omöjligt att han kan bli en joker i vår.
Men målvakterna är i mina ögon vårt lags största frågetecken.
Jag kan inte riktigt bestämma mig om Andren. Stabil, men ändå inte på något sätt.
Hoppas han kan tysta mina tvivel framöver.
Få hem en Hugo i form kan absolut vara bra. Lite det där lugnet att inte överarbeta som saknats, annars är han ju rörlig och följsam. Dock är väl grejen med Andren att han börjar vela om han inte är självklar etta. Andrén är mycket bättre än i början av säsongen ändå, har gått från att vara en negativ påverkan till att ta det han ska och stå upp i perioder också.
Skriv svar