Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2023-12-07 08:29:38
Jim Morrison skrev: 2023-12-07 07:09:53 Grewe känns som att han har gått på myten om sig själv. Att han ska behöva överbevisa att han är en annan slags spelare än vad vi har i laget vilket förvisso stämmer. Men han måste spela hockey först för att sedan hårfint ligga på linjen på vad som hjälper laget och vad som stjälper laget. Just nu är det ju enbart det senare med matchstraff, avstängningar, långa boxplay samt utvisningar i viktiga skeden i matchen - etc.

Sätt dig ned med Honken och prata ut. Lugna ned dig lite så kommer du bli en perfekt pest som gör att motståndarna tar utvisningar på dig istället.

I övrigt tycker jag att Melvin Wersäll och Linus Eriksson ska ha permanenta platser i det här laget. Anton Frondell bör också få en chans snart men vi har ju så otroligt mycket forwards i laget att det blir svårt, tråkigt nog.
Enig till viss del. Tycker att han allt som oftast varit briljant just i det fysiska spelet. Hans tacklingar är MUMMA och undantaget den igår helt regelrätta och med hög skicklighetsgrad. Sen slåss han ju rätt ofta och åker på tvåor. Han har svårt att hitta gubbar som vill dansa och då slutar det ju med att han endast ger någon stryk... Han måste lugna ner sig där! Inte slå först liksom utan plocka fram det verktyget när det är rimligt och gynnar laget. Stå upp för en medspelare när denne fått någon ful tackling tex.

Han är lite vilsen och vet inte riktigt när han ska plocka fram T-rex liksom. Orutin? Kanske.

Men sluta för guds skull inte tacklas för det här igår nu.
Nej, han ska inte sluta, han ska fortsätta spela till sina styrkor men göra det med smartness. En Brad Marchand eller en Fredric Weigel för den delen jävlas såpass mycket med motståndare men åker aldrig ut för det. Förutom att vara duktiga och kreativa spelare så snackar dom skit och är allmänt småfula hela tiden. Dom blir istället då slashade i ren frustration och vips ordnat ett powerplay för sitt lag. En sådan spelare vill jag och tror att Albin Grewe kan vara.

Det handlar om att värdera och hela tiden ligga på gränsen men aldrig kliva över den. Att ta matchstraff efter en minuts speltid eller en dum utvisning i slutskedet av matcher gynnar inte oss utan bara motståndarna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
m0ng00se

Säsongen 23/24

Inlägg av m0ng00se »

Nån mer än jag som tycker Hammarlund är lite väl enkelspårig i sitt spel. Visst han är ingen kreativ back och ska spela enkelt efter sina förutsättningar men att hela tiden skyffla ner pucken efter sargen när det finns rena gubbar i mitten eller bortre stolpen.....
Detblir3poäng

Säsongen 23/24

Inlägg av Detblir3poäng »

Grewe får 4 matchers avstängning för tacklingen igår.
Användarvisningsbild
Rojk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Rojk »

Detblir3poäng skrev: 2023-12-07 14:06:53 Grewe får 4 matchers avstängning för tacklingen igår.
Gör det enklare för vårt forwardspussel
It's easier to be an asshole to words than to people
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Rimligt. Klart det väger upp att han nyligen låg på deras bord. Även om det var groteskt fjantigt då! Den här gången känns det närmare logiskt. Hade säkert varit "bara" 3 matcher om det varit första förseelsen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 23/24

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Detblir3poäng skrev: 2023-12-07 14:06:53 Grewe får 4 matchers avstängning för tacklingen igår.
Om han ska ha 4 matcher borde Morabacken få 2.
Avstängd för att icke skydda sig själv. Så fruktansvärt naivt och idiotiskt att tro sig kunna vända ryggen mot och kladda med puck i det där läget.. åk in och ställ dig vid sargen så händer inget.

Tragisk utveckling att allt hänger på tacklaren. Tar bort tacklingar och inför petande med klubba.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Otroligt att en spelare blir anmäld till disciplinnämnden i 3 av sina 5 senast spelade matcher :lol:
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-12-07 14:33:14
Avstängd för att icke skydda sig själv. Så fruktansvärt naivt och idiotiskt att tro sig kunna vända ryggen mot och kladda med puck i det där läget.. åk in och ställ dig vid sargen så händer inget.

Tragisk utveckling att allt hänger på tacklaren. Tar bort tacklingar och inför petande med klubba.
Väldigt onödigt också när vi redan går kort på folk i denna intensiva period. Sen är det hårt med 4 matcher men matchstraff var det. Onödigt att sätta laget i den situationen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Rätt bra match igår som man förtjänade att vinna. Det känns verkligen som man blev bestulna på 3 poäng igår. T.o.m. Mora spelare tyckte att de fick två bonuspoäng. Vilken otrolig utveckling man har haft på bortaplan under Honken. Nu klarar man t.o.m. att föra matcher på bortaplan.
-Rolle Stoltz
EspenK

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

Ändå ett bra sätt om man vill slippa att arbeta.
Gör en dum grej varannan match så får du några lediga kvälla ett par veckor.
Kommer tyvärr att hända igen.

Grewe tror för mycket på legenden om sig själv. TREX! Begränsad som spelare trots en lovande juniortid. Nu går han all in för att vara lite åt psykopathållet på isen. Ser konstant skitsur ut och verkar inte tycka hockey är speciellt roligt.

Inget mot att man spelar hårt men man behöver inte bete sig som ett praktarsel. Väx upp!
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

EspenK skrev: 2023-12-07 20:50:17 Ändå ett bra sätt om man vill slippa att arbeta.
Gör en dum grej varannan match så får du några lediga kvälla ett par veckor.
Kommer tyvärr att hända igen.

Grewe tror för mycket på legenden om sig själv. TREX! Begränsad som spelare trots en lovande juniortid. Nu går han all in för att vara lite åt psykopathållet på isen. Ser konstant skitsur ut och verkar inte tycka hockey är speciellt roligt.

Inget mot att man spelar hårt men man behöver inte bete sig som ett praktarsel. Väx upp!
Tycker ändå att han har gjort det bra sen han kom till DIF.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 23/24

klintan85 skrev: 2023-12-07 20:06:07

Väldigt onödigt också när vi redan går kort på folk i denna intensiva period. Sen är det hårt med 4 matcher men matchstraff var det. Onödigt att sätta laget i den situationen.
Håller såklart inte med. Har själv spelat back i många år. Satte mig inte i sådana där dumma situationer. Men så skolades jag in i A-lag i början på 90~ talet. Då fick man lära sig att ta vara på sig där ute. Dagens naiva spelare hade inte blivit rutinerade på den tiden.
Tränar numera u14 och skulle aldrig förespråka Morabackens idiotiska backspel.

Som sagt, sök upp sarg, vänd upp, stå aldrig 1 m från sarg och kladda.
Axel mot sarg, fundamentalt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Säsongen 23/24

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-12-07 23:23:46

Håller såklart inte med. Har själv spelat back i många år. Satte mig inte i sådana där dumma situationer. Men så skolades jag in i A-lag i början på 90~ talet. Då fick man lära sig att ta vara på sig där ute. Dagens naiva spelare hade inte blivit rutinerade på den tiden.

Äh, det är väl som i fotbollen. Spelarna söker situationer som kan ge numerärt överläge och att stå lite skevt till vid sarg är ju nästan en vinstlott direkt. De vet att chansen att få spela 5on4 ökar ordentligt, då tar de den chansen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-12-07 23:23:46

Jo visst men onödigt att ta en tackling i ryggen när man vet hur reglerna är. Onödigt att tackla i den situationen. Så fick han en match extra p.g.a. att han nyss hade varit avstängd också. Man har inge nytta av en spelare avstängd.

Jag tycker Fredrik sammanfattar det bra. https://x.com/TV4_Hockey/status/1732488 ... 30417?s=20
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 23/24

Jag kan absolut förstå att han blir utvisad och avstängd utifrån nuvarande regler.
Det jag i första hand är ute efter är ett ökat ansvar på tacklingsmottagaren.
Visst, vi ska ha respekt för varandra. Spelare som kommer in i situationer som tredjeperson och smäller på är fega kräk som ska stängas av rejält.
Men jag ogillar den här nyblivna taktiska aspekten att vända ryggen till och "fuska" sig till pp.
I mina ögon är det nästan lika illa som att filma.
Skriv svar