Forza DIF
HA 23/24: Djurgårdens IF -Almtuna 4/12
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
HA 22/23: Djurgårdens IF -Almtuna 4/12
Viktig Viktoria 
Forza DIF
Forza DIF
Alla tre skotten går på vänstra sidan av Hävelid. Almtuna som har scoutat?
It's easier to be an asshole to words than to people
Imponerande av Bartholdson att göra det så pass bra!
Komma in från ettan och mer eller mindre sömlöst kliva in i ett hockeyallsvenskt lag.
Kul!
Komma in från ettan och mer eller mindre sömlöst kliva in i ett hockeyallsvenskt lag.
Kul!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Det tar tid att skapa nya trender.. Nu har vi varit framgångsrika ett längre tag och det börjar visa sig. Vi har mer självförtroende i aktionerna på de flesta ytor som jag ser det. Kan något göras för att få målvakterna att ta fler rättbeslut så... Men där kanske det handlar om att leta nytt? (som inte funkar pga ekonomin?)SirDIFalot skrev: ↑2023-12-04 21:18:36Kimby är ju skicklig också men, det här har tyvärr vara lite av en trend under Honken vid ledning i trejde. Hoppas inte det är enligt plan utan bara blivit så satt säga.Rojk skrev: ↑2023-12-04 21:17:25Fortfarande skralt med självförtroende?SirDIFalot skrev: ↑2023-12-04 21:14:41 Såhär får vi inte agera i tredje. Vi är totalt överlägsna i två perioder, ändå så hamnar vi ett läge där vi har ett skott på mål i 5 mot 5 i tredje och mest slår ifrån oss mot ett motstånd vi borde städat av mycket tidigare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Egentligen inte särskilt svårt. Lägg pucken vid sidan mot målet. Ser han den inte hela vägen är det kört.
Alltså, han spelar modernt med det lilla problemet att han är en hobbit till storleken. Ingen modern okej målvakt är ju liten idag av en anledning. Han kryper ihop och vill vara tät men han täcker ju ingenting. Helt hopplöst.
-
Är mot dom här motstånden, vi behöver Grewe, Blomgren, Costmar och junisarna. Som gör jobbet, samt tycker det är kul!
När jag ser hur laget agerar ikväll och sedan Honken tog över så undrar jag ju vad som pågick innan. Det är två olika lag jag ser.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
En bra match till stor del. Synd att Almtuna knappt behövde kämpa för sina mål.
Man ser verkligen vad vinster ger självförtroende. Borta mot Mora på onsdag blir en tuff prövning.
Man ser verkligen vad vinster ger självförtroende. Borta mot Mora på onsdag blir en tuff prövning.
Avskaffa tre mot tre.
Vi har ett par välgrisade bortamöten i rad nu. Bara att fortsätta. Hoppas vi kan få lite PP nu när det är igång.Mattias_87 skrev: ↑2023-12-04 21:50:56 En bra match till stor del. Synd att Almtuna knappt behövde kämpa för sina mål.
-
Man var lika överraskad över hur vi kunde vara ett så mycket kassare än från premiären mot Löven men nu på senare känner man igen samma lag. Hockey är knepigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Premiären gick på vatten.. Jag ser inte riktigt det laget de senaste fighterna. Jag tycker mig se ngt nytt. En lekfullhet. Se Klasens straff. Se hockeymålen som kom både mot Westeros och idag... Se på anfallen. De ser ut som anfall, inte som spretigt skit.

Lite glädje och öppna spjäll ja.Magnutz skrev: ↑2023-12-04 22:24:15Premiären gick på vatten.. Jag ser inte riktigt det laget de senaste fighterna. Jag tycker mig se ngt nytt. En lekfullhet. Se Klasens straff. Se hockeymålen som kom både mot Westeros och idag... Se på anfallen. De ser ut som anfall, inte som spretigt skit.![]()
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Exakt, spelarna ser gladare ut nu! Kanske var så enkelt att Garpen var en sur gammal gubbe som bara ville köra sitt race och det gick inte hem...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Enligt SirDIFalots siffror är Djurgården sämre än under Garpen.

Helt annan energi nu, man ser att spelarna mår bra och gör jobbet för varandra. Hur många offensiva tacklingar hade vi inte idag som ledde till målchanser? Fler än under Garpens 10 första matcher. Det är stor skillnad sen dag ett med Honken.
Sväva i det blå