Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Gällande värvning av ny spelare, hur ser det ut med en insamling/fansens spelare likt många andra klubbar gör varje säsong?
Hos vem ligger initiativet för en ev insamling?
Hos vem ligger initiativet för en ev insamling?
Jim Morrison - "Järlan borde betala ett nyförvärv ur egen jävla ficka. Ta ett jävla SMS-lån eller något."
-
Råd borde vi ha. Sen är ju inte sannolikheten hög att det blir träff.dr111DIF skrev: ↑2023-11-29 08:07:45 Frölunda lär väl inte vara intresserade av Falk och det känns kört hos oss. Ang PJ så känns det högst osannolikt att han spelar i DIF efter deadline om inte Frölunda värvar 1-2 backar mer. Måste typ vara att han själv/agent strejkar och det verkar väl inte sannolikt?
Ger mig fan på att Glad blir årets körtelfeber!
Nerifrån är det väl bara Bergström vi sett i A-laget hittils? Vad man kanske har råd med är att försöka göra en träff i hockeyettan igen.
Förstår inte hur Västervik o Kalmar lyckas hitta Brickley och Theocharidis. Dom kan ju ej varit dyra?
Fansen spelare, eller vad man nu vill kalla det!? Är Kurt o co som måste gå ut tydligt att säga att. Vi behöver så här mycket, för att signa honom. Typ Modo ifjol . Bl a Västerås och Brynäs iår.
Om man nu nöjer sig med att säga!? Att vi har ej ngr pengar, sen är det bra. Det är för dåligt isåfall!
- Jim Morrison
Vi har inte råd med något mer denna säsong vilket flera försökt påpeka för dig flera gånger! Det är dåligt skött men tyvärr är det så.Osten östlund skrev: ↑2023-11-29 08:59:12Råd borde vi ha. Sen är ju inte sannolikheten hög att det blir träff.dr111DIF skrev: ↑2023-11-29 08:07:45 Frölunda lär väl inte vara intresserade av Falk och det känns kört hos oss. Ang PJ så känns det högst osannolikt att han spelar i DIF efter deadline om inte Frölunda värvar 1-2 backar mer. Måste typ vara att han själv/agent strejkar och det verkar väl inte sannolikt?
Nerifrån är det väl bara Bergström vi sett i A-laget hittils? Vad man kanske har råd med är att försöka göra en träff i hockeyettan igen.
Förstår inte hur Västervik o Kalmar lyckas hitta Brickley och Theocharidis. Dom kan ju ej varit dyra?
Fansen spelare, eller vad man nu vill kalla det!? Är Kurt o co som måste gå ut tydligt att säga att. Vi behöver så här mycket, för att signa honom. Typ Modo ifjol . Bl a Västerås och Brynäs iår.
Om man nu nöjer sig med att säga!? Att vi har ej ngr pengar, sen är det bra. Det är för dåligt isåfall!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Ok, men jag är en nöjd med det svaret.Jim Morrison skrev: ↑2023-11-29 09:05:04Vi har inte råd med något mer denna säsong vilket flera försökt påpeka för dig flera gånger! Det är dåligt skött men tyvärr är det så.Osten östlund skrev: ↑2023-11-29 08:59:12Råd borde vi ha. Sen är ju inte sannolikheten hög att det blir träff.dr111DIF skrev: ↑2023-11-29 08:07:45 Frölunda lär väl inte vara intresserade av Falk och det känns kört hos oss. Ang PJ så känns det högst osannolikt att han spelar i DIF efter deadline om inte Frölunda värvar 1-2 backar mer. Måste typ vara att han själv/agent strejkar och det verkar väl inte sannolikt?
Men jag släpper det.
Hoppas innerligt att ledningen ej kommer förbli "passiv " resten av säsongen!
- Jim Morrison
Något lån kommer säkert tillkomma men utöver det har man ingen kapacitet till någonting annat än att vara passiv. För att vi betalar helt absurda löner samt har tre tränare inte längre i klubben som avlönas.Osten östlund skrev: ↑2023-11-29 09:10:49Ok, men jag är en nöjd med det svaret.Jim Morrison skrev: ↑2023-11-29 09:05:04Vi har inte råd med något mer denna säsong vilket flera försökt påpeka för dig flera gånger! Det är dåligt skött men tyvärr är det så.Osten östlund skrev: ↑2023-11-29 08:59:12Råd borde vi ha. Sen är ju inte sannolikheten hög att det blir träff.dr111DIF skrev: ↑2023-11-29 08:07:45 Frölunda lär väl inte vara intresserade av Falk och det känns kört hos oss. Ang PJ så känns det högst osannolikt att han spelar i DIF efter deadline om inte Frölunda värvar 1-2 backar mer. Måste typ vara att han själv/agent strejkar och det verkar väl inte sannolikt?
Men jag släpper det.
Hoppas innerligt att ledningen ej kommer förbli "passiv " resten av säsongen!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Nästa signatur på ett spelarkontrakt hoppas jag innerligt är från vår nya sportchef
Nej någon värvning utöver lån från ettan eller SHL är knappast aktuellt. Arvid Bergström får chansen igen i första hand. Större förhoppning då att Frölunda förstärker. En risk för backsidan är också att Degnell är uttagningsbar för JVM.
Spelande sportchef? Hintar du om Krüger??John Terry skrev: ↑2023-11-29 10:14:20 Nästa signatur på ett spelarkontrakt hoppas jag innerligt är från vår nya sportchef
It's easier to be an asshole to words than to people
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nog tror jag vi kommer stärka upp backsidan.
Sedan får våra "forumsportchefer" tro annat.
Vi har ju legat jävligt illa till ekonomiskt sedan förskingringen på 90-talets början.
Sedan får våra "forumsportchefer" tro annat.
Vi har ju legat jävligt illa till ekonomiskt sedan förskingringen på 90-talets början.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Olle Strandell är kanske något att låna. Han var bra i Mora förra säsongen men har inte riktigt lyckats i Hv i år. Plus att det är rykte om honom. Alexander Anderberg som spelade i Östersund förra säsongen och gjorde det bra har inte lyckats i Oskarshamn som resten av Oskarshamn. Eller Oskar Asplund som redan har varit utlånad till Almtuna. Sen har Rögle 11 backar på kontrakt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Gillar verkligen inte att KG förhandlar om förlängningar....
Falk och DIF ”avbryter samarbetet”
Har vi slutat betala lön då eller hur ska det tolkas? Tillsammans med Shilling och halvlösningen av Hedda så kanske det gör utrymme för åtminstone en värvning framöver?
Har vi slutat betala lön då eller hur ska det tolkas? Tillsammans med Shilling och halvlösningen av Hedda så kanske det gör utrymme för åtminstone en värvning framöver?
Sväva i det blå
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
-
- Hedda så betalar vi fortfarande en del av kontraktet, denna säsong.
- Cam o Falk är nog båda utköpta. När dom har "fått sitt". Så betalar vi nog inget mer.
- Sen är det nog bara Garpen, Ragge o Fagervall som har bidrag till sommaren.
- Thomas Kraft oklart!?
Vad finns det att låna för backar i SHL? HV har väll ngr?
Thomas Kraft valde vi inte att förlänga medOsten östlund skrev: ↑2023-11-30 11:21:56- Hedda så betalar vi fortfarande en del av kontraktet, denna säsong.
- Cam o Falk är nog båda utköpta. När dom har "fått sitt". Så betalar vi nog inget mer.
- Sen är det nog bara Garpen, Ragge o Fagervall som har bidrag till sommaren.
- Thomas Kraft oklart!?
Vad finns det att låna för backar i SHL? HV har väll ngr?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB