Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Döden
Inlägg: 1912
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Döden »

Manijock skrev: 2023-11-26 13:55:35
Daniel942 skrev: 2023-11-26 13:52:34 Hur många som rasar här inne var faktiskt på plats i scaniarinken?
Majoriteten har inte varit på match överhuvudtaget denna säsong, om jag får gissa.
Jag var där, var vill ni komma?
Hillberry blue
Inlägg: 682
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Säsongen 23/24

Inlägg av Hillberry blue »

Är väl ingen underdrift att påstå att eldandet i fredags har eldat upp många här inne, med rätta, splittring i supporterleden ?
Hoppas på tre nya pinnar i morgon.
Forza DIF
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 23/24

Inlägg av Daniel942 »

Döden skrev: 2023-11-26 13:58:39
Manijock skrev: 2023-11-26 13:55:35
Daniel942 skrev: 2023-11-26 13:52:34 Hur många som rasar här inne var faktiskt på plats i scaniarinken?
Majoriteten har inte varit på match överhuvudtaget denna säsong, om jag får gissa.
Jag var där, var vill ni komma?
Du måste ju se att det är totalt oproportionerligt att tömma hela arenan om vi faktiskt tittar på vad som hände. Men det är oavsett givetvis inte okej att köra pyroteknik inomhus. Sett till hur tidigare matcher varit så har hockeyallsvenskan haft flera matcher i år där det varit betydligt värre utan någon åtgärd. Brynäs - aik i premiären tillexempel när aik kör rök. Karlskoga - Västerås. Det finns fler matcher.

Situationen eskalerade totalt efter beslutet kom att arenan skulle tömmas, vilket var ett extremt uselt beslut att straffa alla besökare för vad enskilda individer väljer att göra. Jag hade också lagt ner en hel del stålar och sett fram emot matchen väldigt länge, detta blir magplask.

Finns mängder av åtgärder man kan göra innan man väljer att skapa enormt kaos samt ekonomiska skador för arrangören. Till exempel tömma bortasektionen och göra en omvisitering vilket hade varit mycket rimligare sett till situationen.

Ska SSK nu behöva betala tillbaka biljetterna till alla som inte fick det man köpt?

Det folk här inne uppmålar allt som är att det var tredje världskriget där inne, vilket absolut inte är sant. Förra året skulle jag säga var betydligt värre.
Dessutom står HockeyAllsvenskans sportchef och ljuger i TV4 om vad som hänt, vilket är så uselt och eskalerar även det diskussionerna på internet (SSK använde t.ex. aldrig någon pyro vad jag kunde se).
DIF!
EspenK
Inlägg: 9085
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

Det ingen tänker på är att man kanske fick tömma HELA arenan för att det var det säkraste alternativ då man kunde förutse att aphjärnorna skulle kasta papperskorgar och förstöra på vägen ut eller börja slåss med förskolebarn på vägen ut vilket skapat risker för övriga åskådare. Nu tog polis och säkerhetsvakter den smällen istället( lite deras arbetsbeskrivning).
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 23/24

Inlägg av Daniel942 »

Daniel942 skrev: 2023-11-26 14:39:09
Döden skrev: 2023-11-26 13:58:39
Manijock skrev: 2023-11-26 13:55:35
Daniel942 skrev: 2023-11-26 13:52:34 Hur många som rasar här inne var faktiskt på plats i scaniarinken?
Majoriteten har inte varit på match överhuvudtaget denna säsong, om jag får gissa.
Jag var där, var vill ni komma?
Du måste ju se att det är totalt oproportionerligt att tömma hela arenan om vi faktiskt tittar på vad som hände. Men det är oavsett givetvis inte okej att köra pyroteknik inomhus. Sett till hur tidigare matcher varit så har hockeyallsvenskan haft flera matcher i år där det varit betydligt värre utan någon åtgärd. Brynäs - aik i premiären tillexempel när aik kör rök. Karlskoga - Västerås. Det finns fler matcher.

Situationen eskalerade totalt efter beslutet kom att arenan skulle tömmas, vilket var ett extremt uselt beslut att straffa alla besökare för vad enskilda individer väljer att göra. Jag hade också lagt ner en hel del stålar och sett fram emot matchen väldigt länge, detta blir magplask.

Finns mängder av åtgärder man kan göra innan man väljer att skapa enormt kaos samt ekonomiska skador för arrangören. Till exempel tömma bortasektionen och göra en omvisitering vilket hade varit mycket rimligare sett till situationen.

Ska SSK nu behöva betala tillbaka biljetterna till alla som inte fick det man köpt?

Det folk här inne uppmålar allt som är att det var tredje världskriget där inne, vilket absolut inte är sant. Förra året skulle jag säga var betydligt värre.
Dessutom står HockeyAllsvenskans sportchef och ljuger i TV4 om vad som hänt, vilket är så uselt och eskalerar även det diskussionerna på internet (SSK använde t.ex. aldrig någon pyro vad jag kunde se).
Ett tillägg - det är två skilda frågor tycker jag som alla måste kunna hålla isär. Den första är själva fenomenet med pyroteknik som är mer vanligt förekommande idag än förut. Det är inte bara i DIF. Den andra är konsekvenserna som ges. Jag kommer aldrig att acceptera att jag som sköter mig ska drabbas av vad någon enskild individ väljer att göra.
DIF!
Döden
Inlägg: 1912
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Döden »

Daniel942 skrev: 2023-11-26 14:39:09
Döden skrev: 2023-11-26 13:58:39
Manijock skrev: 2023-11-26 13:55:35
Daniel942 skrev: 2023-11-26 13:52:34 Hur många som rasar här inne var faktiskt på plats i scaniarinken?
Majoriteten har inte varit på match överhuvudtaget denna säsong, om jag får gissa.
Jag var där, var vill ni komma?
Du måste ju se att det är totalt oproportionerligt att tömma hela arenan om vi faktiskt tittar på vad som hände. Men det är oavsett givetvis inte okej att köra pyroteknik inomhus. Sett till hur tidigare matcher varit så har hockeyallsvenskan haft flera matcher i år där det varit betydligt värre utan någon åtgärd. Brynäs - aik i premiären tillexempel när aik kör rök. Karlskoga - Västerås. Det finns fler matcher.

Situationen eskalerade totalt efter beslutet kom att arenan skulle tömmas, vilket var ett extremt uselt beslut att straffa alla besökare för vad enskilda individer väljer att göra. Jag hade också lagt ner en hel del stålar och sett fram emot matchen väldigt länge, detta blir magplask.

Finns mängder av åtgärder man kan göra innan man väljer att skapa enormt kaos samt ekonomiska skador för arrangören. Till exempel tömma bortasektionen och göra en omvisitering vilket hade varit mycket rimligare sett till situationen.

Ska SSK nu behöva betala tillbaka biljetterna till alla som inte fick det man köpt?

Det folk här inne uppmålar allt som är att det var tredje världskriget där inne, vilket absolut inte är sant. Förra året skulle jag säga var betydligt värre.
Dessutom står HockeyAllsvenskans sportchef och ljuger i TV4 om vad som hänt, vilket är så uselt och eskalerar även det diskussionerna på internet (SSK använde t.ex. aldrig någon pyro vad jag kunde se).
Jag tycker inte hela arenan skulle utrymmas. Dock kvarstår faktum att en klick idioter sabbade för många. Jag precis som du hade lagt pengar, tagit ledigt mm.

Det var även stök och slagsmål i baren jag var i innan match också. Så även om SSK supportar inte använde pyro (vad jag kunde se) så var dom högst delaktiga i att piska upp stämning som sen eskalerade när arenan tömdes.
Vill folk slåss utanför, fine, slå ihjäl varandra, kunde inte bry mig mindre. MEN som jag skrev tidigare, hade man slutat med pyro efter första ”varningen” alt inte använt något alls så hade iaf vi ”normala” människor kanske fått se en hockeymatch samt kunna ta sig hem utan att hamna i en krigszon.

Det snackas om hålla två tankar i huvudet, ja, jag köper det men, återigen, nu säger jag det här sista gången sen ger jag mig i den här diskussionen.

HADE MAN FÖLJT LAGAR OCH REGLER SÅ HADE DETTA INTE HÄNT.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 23/24

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2023-11-26 13:51:19 Ja, jag tyckte också det var dumt att elda inomhus. Men två tankar och så vidare.
Problemet ligger i att man återigen inte tar avstånd utan reflexmässigt gnäller på polisen och försöker få debatten att handla om något annat. Man kan ha 2 saker i huvudet utan att få tourettes/mundiarré.

"Vi fördömer idioterna som ställer till med problem för DIF och kommer verka för att de skall lagföras och stängas av"

Det hade räckt så. Sen kan man skriva till SSK och beklaga det inträffade. Sen kan man ta diskussionen om att man anser att det var fel att tömma arenan med Polisen, helt separat istället för att göra bort sig inför öppen mediaridå.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Säsongen 23/24

Inlägg av SirDIFalot »

Hallå! Nu tycker jag att vi gemensamt på detta forum sjunger...'We shall overcome'"
Expert.
Manijock
Inlägg: 7893
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Tror nog 80% av alla forumister här har klippt både medlemskap och säsongskort i dagarna här :lol:
thelinho
Inlägg: 997
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Ja, det är dags, alternativt att pågående diskussion flyttar till en egen tråd.

Spelmässigt gjorde vi en riktigt bra insats mot SSK. 10/12 pinnar sedan Honken och aptitligt schema kommande 5:

Kalmar H, Västerås B, Almtuna H, Mora B, Västervik H.

Fortsätter vi plocka in 3 poängare är hösten snart ett minne blott.

Full fart framåt!
Senast redigerad av thelinho den 2023-11-26 17:05:43, redigerad totalt 1 gånger.
Wikegårds järnkaminer
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Säsongen 23/24

Inlägg av Magnutz »

Då debaclet i Södertälje hör till säsongen 23/24 är det okej att diskussionen kring det som hände där, och vad effekterna av det kommer att bli, förs här.

Det går alltid bra att kliva in i Rinkside Bar-delen och skapa en helt egen tråd om pyroteknik och annat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1853
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Andspe »

Förstår att man pekar finger mot Djurgården och att det är vårt fel. Men vi ansvarar väl inte över säkerheten på matchen? Ska vi ha egna visitationspersonal som åker med på bortamatcher? Bör rimligtvis vara ssk:s säkerhetsrutiner som fallerat även fastän det är svårt att få bort pyro på matcher.

Sen är det lite, kan man få in pyro på matcher kan man ju få in bomber. (Med tanke på terrornivån)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2699
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Det var ju inte så att SSK blev sämre utan publiken. Man spelade ju sämst under första perioden när publiken var där. Så snacket om att de tappade spelmässigt utan publik stämmer ju verkligen inte. Sen kanske man ska spela inför tomma läktare nästa gång DIF och SSK ska mötas. Hur kommer matchen mot AIK se ut när man spelar borta om dessa människor kommer in.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2699
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

thelinho skrev: 2023-11-26 17:04:36 Ja, det är dags, alternativt att pågående diskussion flyttar till en egen tråd.

Spelmässigt gjorde vi en riktigt bra insats mot SSK. 10/12 pinnar sedan Honken och aptitligt schema kommande 5:

Kalmar H, Västerås B, Almtuna H, Mora B, Västervik H.

Fortsätter vi plocka in 3 poängare är hösten snart ett minne blott.

Full fart framåt!
Tekniskt sett så kan man flytta den till klacktråden.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 23/24

Inlägg av Praetori »

Andspe skrev: 2023-11-26 18:47:15 Förstår att man pekar finger mot Djurgården och att det är vårt fel. Men vi ansvarar väl inte över säkerheten på matchen? Ska vi ha egna visitationspersonal som åker med på bortamatcher? Bör rimligtvis vara ssk:s säkerhetsrutiner som fallerat även fastän det är svårt att få bort pyro på matcher.
Nej men vi som Djurgårdare är ansvariga för kulturen vi fostrar inom föreningen. Vi kan vara lite finare, lite bättre eller så är vi som solnapacket.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar