Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Döden
Inlägg: 1909
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Döden »

Förstår inte riktigt var den här diskussionen hamnat.
Det är förbjudet med pyro inomhus, behöver inte ens jämföras med fotboll överhuvudtaget.

Det kom en varning efter första gången, ändå fortsattes det.

Var det fel att utrymma? Ja, det kan jag tycka. Men faktum kvarstår, hade det inte stått hjärndöda imbeciller i klacken hade INGET hänt, inkl jävligt onödiga böter.

När man sen efter matchen ser dessa avskräden till människor springa runt som testosteronstinna apor så kan jag inte skylla på något annat än just dessa idioter.

Jag vill också säga att Ssk:s ”supportar” var rätt duktiga på att elda upp stämningen innan match också, eller supportar var det inte, det var ett gäng neandertalare som INTE var där för hockey.

Kontentan: En liten klick människor som INTE är supportrar, sabbade jävligt mycket för klubben samt för väldigt många människor. DÄR ska diskussionen vara, inte om pyro är coolt eller inte, eller om det var rätt att utrymma.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 673
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Rudi »

Det är också en rätt smart strategi att alltid peka på regelverket och inte på dem som bryter det. Det enda sättet att komma åt pyroteknik vore förmodligen att legalisera den, i samma stund skulle ju nämligen det egentliga syftet upphöra. Det handlar ju bara om att sätta sig opp mot farbror blå.

Bara för att man inte håller med om en regel medför inte att man kan bryta den. Men ni som har såna värderingar kommer ju fortsätta att ha det så det hela är en ganska fruktlös diskussion. Det är väl också själva kärnan i det ni kallar supporterkultur.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Pyro inomhus är en jävligt dum idé. Bränns det ändå då ge en varning. Bränns det en gång till tömmer man den sektionen. Bränns det mot förmodan en tredje gång från en annan sektion kan man tömma arenan då man uppenbarligen tappat kontrollen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

SirDIFalot skrev: 2023-11-26 08:08:09
EspenK skrev: 2023-11-26 06:17:40 Om du inte kan vara vuxen utan måste vända en tragedi för klubben till din egen fördel i en personlig vendetta så:

AVGÅ ViKTOR!

Du smutsar ner mer än du städar upp nu!

JK ska inte stå för misshandel, skadegörelse och hot mot tjänsteman samt vad som i värsta fall kunde blivit mordbrand.

Snälla nån! Börjar tappa sugen för att gå på matcher helt när det verkar som halva klacken fått en släng av reptilhjärna.
Vad åsyftas egentligen här? JK har gått ut och tagit avstånd från pyro och men också avstånd från polisen beslut att evakuera, att det inte var nödvändigt. Vad för personlig vinning har Viktor med detta och vad hade du velat höra?
Utgår från att det är du Viktor men självklart menar jag ditt inlägg om Abbe. Skiter fullständigt i er historia. Som ordförande i JK får du höja dig och se till att fördöma och slänga ut neandertalarna i den organisation du företräder. Ni är viktiga för DIF men inte större än DIF. Skänker inte ytterligare ett öre till er så länge ni sabbar för föreningen. Tappar min respekt.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

Jim Morrison skrev: 2023-11-26 10:19:51 Pyro inomhus är en jävligt dum idé. Bränns det ändå då ge en varning. Bränns det en gång till tömmer man den sektionen. Bränns det mot förmodan en tredje gång från en annan sektion kan man tömma arenan då man uppenbarligen tappat kontrollen.
Ok. Då vet vi.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

EspenK skrev: 2023-11-26 12:19:00
Jim Morrison skrev: 2023-11-26 10:19:51 Pyro inomhus är en jävligt dum idé. Bränns det ändå då ge en varning. Bränns det en gång till tömmer man den sektionen. Bränns det mot förmodan en tredje gång från en annan sektion kan man tömma arenan då man uppenbarligen tappat kontrollen.
Ok. Då vet vi.
Jag tycker det skulle vara en rimlig bestraffningsskala. Har du något annat förslag eller vill du bara fortsätta vara arg på hela världen?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

EspenK skrev: 2023-11-26 12:17:52
SirDIFalot skrev: 2023-11-26 08:08:09
EspenK skrev: 2023-11-26 06:17:40 Om du inte kan vara vuxen utan måste vända en tragedi för klubben till din egen fördel i en personlig vendetta så:

AVGÅ ViKTOR!

Du smutsar ner mer än du städar upp nu!

JK ska inte stå för misshandel, skadegörelse och hot mot tjänsteman samt vad som i värsta fall kunde blivit mordbrand.

Snälla nån! Börjar tappa sugen för att gå på matcher helt när det verkar som halva klacken fått en släng av reptilhjärna.
Vad åsyftas egentligen här? JK har gått ut och tagit avstånd från pyro och men också avstånd från polisen beslut att evakuera, att det inte var nödvändigt. Vad för personlig vinning har Viktor med detta och vad hade du velat höra?
Utgår från att det är du Viktor men självklart menar jag ditt inlägg om Abbe. Skiter fullständigt i er historia. Som ordförande i JK får du höja dig och se till att fördöma och slänga ut neandertalarna i den organisation du företräder. Ni är viktiga för DIF men inte större än DIF. Skänker inte ytterligare ett öre till er så länge ni sabbar för föreningen. Tappar min respekt.
SirDIFalot är inte Viktor....

Du är så arg. Du måste sitta och tugga fradga hela somrarna när du läser Lauls krönikor och hyllar BK Häcken för deras supportrar. Sen nu när du får chansen att elda upp dig(so to speak) över pyroteknik och alla dessa tungt kriminella mördare som eldar i hockeyn dessutom.... Då går skam på torra land!

Morrisons straffskala känns rimlig. Hade inte protesterat om bara Djurgårdens tårtbit utrymdes. Men att stänga hela arenan? Det är att använda handgranat i ett knivslagsmål.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 23/24

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2023-11-26 12:59:34 Morrisons straffskala känns rimlig. Hade inte protesterat om bara Djurgårdens tårtbit utrymdes. Men att stänga hela arenan? Det är att använda handgranat i ett knivslagsmål.
Det som är efterblivet är att diskussionen direkt kidnappades av acab-gänget till att handla om polisens åtgärder istället för idiotin som föranledde det.
Så tröttsamt förutsägbart.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev: 2023-11-26 13:06:42
Manijock skrev: 2023-11-26 12:59:34 Morrisons straffskala känns rimlig. Hade inte protesterat om bara Djurgårdens tårtbit utrymdes. Men att stänga hela arenan? Det är att använda handgranat i ett knivslagsmål.
Det som är efterblivet är att diskussionen direkt kidnappades av acab-gänget till att handla om polisens åtgärder istället för idiotin som föranledde det.
Så tröttsamt förutsägbart.
Jo fast det är ju den kollektiva bestraffningen som gör att folk är extra arga denna gång. Annars hade samma ramaskri skett förra året när det var ännu värre med flaggbränning via bengaler mot SSK. Då fortsatte matchen istället. Således måste man väl kunna diskutera straffproportionen eftersom det utlöst detta?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
agne
Inlägg: 297
Blev medlem: 2012-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 23/24

Inlägg av agne »

Manijock skrev: 2023-11-25 18:54:43 Hoppas majoriteten av de som går på matcherna är lite mer kapabla att ha flera tankar i huvudet samtidigt... Räcker så!

Det man läser här alltså, man på riktigt tycker att det som hände igår är skäl att hellre vilja ha NHL-stämning... Jag är ledsen, men det är direkt skadligt. Det som är vackert med DIF/svensk sport är supporterkulturen. Den kastar folk bort utan att ens blinka efter en icke-situation/busstreck som polisen överdriver.... Ni vet inte vad ni efterfrågar, men om ni får som ni vill.... Lycka till säger jag... Hej Växjö!
Hur menar du att polisen överdriver? Är pyroteknik tillåtet? Nej och arenan töms på publik. Det rätta hade varit att bara de som tände på skulle åka ut men nu blev det inte så av olika skäl som ingen av oss känner till.

Är det att vara en riktig supporter att göra motstånd mot polisen och orsaka skadegörelse när arenan utryms? Nej det är det inte. Det är att vara en idiot som kanske leder till ett minskat publikunderlag då idioter som dessa skapar en otrygg stämning.

Det finns inget att försvara.
Kom hem Marcus!
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 23/24

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2023-11-26 13:14:09
Praetori skrev: 2023-11-26 13:06:42
Manijock skrev: 2023-11-26 12:59:34 Morrisons straffskala känns rimlig. Hade inte protesterat om bara Djurgårdens tårtbit utrymdes. Men att stänga hela arenan? Det är att använda handgranat i ett knivslagsmål.
Det som är efterblivet är att diskussionen direkt kidnappades av acab-gänget till att handla om polisens åtgärder istället för idiotin som föranledde det.
Så tröttsamt förutsägbart.
Jo fast det är ju den kollektiva bestraffningen som gör att folk är extra arga denna gång. Annars hade samma ramaskri skett förra året när det var ännu värre med flaggbränning via bengaler mot SSK. Då fortsatte matchen istället. Således måste man väl kunna diskutera straffproportionen eftersom det utlöst detta?
Nej folk är arga för att idioter eldar inomhus och slåss både med andra supportrar och polisen och sabbar en hockeyfredag för alla andra. Sen vill en klick gärna vända diskussionen till att handla om att "polisen är dum" istället.
Man borde brutit direkt första gången istället. Daltandet ledde till att beteendet upprepades.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev: 2023-11-26 13:31:39
Jim Morrison skrev: 2023-11-26 13:14:09
Praetori skrev: 2023-11-26 13:06:42
Manijock skrev: 2023-11-26 12:59:34 Morrisons straffskala känns rimlig. Hade inte protesterat om bara Djurgårdens tårtbit utrymdes. Men att stänga hela arenan? Det är att använda handgranat i ett knivslagsmål.
Det som är efterblivet är att diskussionen direkt kidnappades av acab-gänget till att handla om polisens åtgärder istället för idiotin som föranledde det.
Så tröttsamt förutsägbart.
Jo fast det är ju den kollektiva bestraffningen som gör att folk är extra arga denna gång. Annars hade samma ramaskri skett förra året när det var ännu värre med flaggbränning via bengaler mot SSK. Då fortsatte matchen istället. Således måste man väl kunna diskutera straffproportionen eftersom det utlöst detta?
Nej folk är arga för att idioter eldar inomhus och slåss både med andra supportrar och polisen och sabbar en hockeyfredag för alla andra. Sen vill en klick gärna vända diskussionen till att handla om att "polisen är dum" istället.
Man borde brutit direkt första gången istället. Daltandet ledde till att beteendet upprepades.
Varför var inte folk såhär arga i exemplet jag gav då? För att konsekvensen inte var lika hård och därför tycker jag man kan ifrågasätta proportionen till brottet. I en perfekt värld hade det inte skett några brott men tyvärr ser verkligheten inte ut så och då måste man göra det bästa av situationen så att så få som möjligt drabbas.

Ja, jag tyckte också det var dumt att elda inomhus. Men två tankar och så vidare.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2023-11-26 13:52:57, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 23/24

Inlägg av Daniel942 »

Hur många som rasar här inne var faktiskt på plats i scaniarinken?
DIF!
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

agne skrev: 2023-11-26 13:29:34
Manijock skrev: 2023-11-25 18:54:43 Hoppas majoriteten av de som går på matcherna är lite mer kapabla att ha flera tankar i huvudet samtidigt... Räcker så!

Det man läser här alltså, man på riktigt tycker att det som hände igår är skäl att hellre vilja ha NHL-stämning... Jag är ledsen, men det är direkt skadligt. Det som är vackert med DIF/svensk sport är supporterkulturen. Den kastar folk bort utan att ens blinka efter en icke-situation/busstreck som polisen överdriver.... Ni vet inte vad ni efterfrågar, men om ni får som ni vill.... Lycka till säger jag... Hej Växjö!
Hur menar du att polisen överdriver? Är pyroteknik tillåtet? Nej och arenan töms på publik. Det rätta hade varit att bara de som tände på skulle åka ut men nu blev det inte så av olika skäl som ingen av oss känner till.

Är det att vara en riktig supporter att göra motstånd mot polisen och orsaka skadegörelse när arenan utryms? Nej det är det inte. Det är att vara en idiot som kanske leder till ett minskat publikunderlag då idioter som dessa skapar en otrygg stämning.

Det finns inget att försvara.
Nej pyroteknik är inte tillåtet och de som använder dessa ska lagföras. Men de runtomkring som inte eldar och bara bidrar med sång,stämning och ös, de ska få vara kvar...

Två tankar i huvudet samtidigt. Jag sitter på ett tåg på väg till Narvik. Där startar fyra personer att röka brajj i en vagn där. Då väljer man att stanna tåget och slänga av alla resande på spåret. Jag hade nr 1, tyckt att det är störande att pundhuvuden ska bråka på tåget, men även nr 2... Varför i helvete ska vi andra gå av för? Det senare hade nog ändå gjort mig ännu argare än det första. Man kan ju slänga ut hela kompisgänget där i vagnen som hetsar runtomkring , men hela tåget? Skapligt överdrivet. Och nej, bara för att jag tycker det är överdrivet så betyder inte det att jag älskar knark..
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Daniel942 skrev: 2023-11-26 13:52:34 Hur många som rasar här inne var faktiskt på plats i scaniarinken?
Majoriteten har inte varit på match överhuvudtaget denna säsong, om jag får gissa.
Skriv svar