Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ohddan

Säsongen 23/24

Inlägg av Ohddan »

sirwilliam skrev: 2023-11-25 09:40:57
Manijock skrev: 2023-11-25 08:41:28 Hedström med rätta anmäld förstås. Dålig träff!
Tomtar till domare som inte höjer armen. Vad vinner vi på att han blir avstängd i efterhand? Och varför känns det som att vi har blivit rånade på 5 min pp några gånger nu?
DIF och SSK lär väl slåss om samma placering i slutändan. Allt manfall på deras sida är väl bra för oss?
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Döden skrev: 2023-11-25 09:37:28 Det hade ju redan varit en bengal tidigare i matchen då hände inget. Tror det var knallskottet som var avgörande.
Dom gick ju ut i högtalarna efter första ”bengalen” att sköter ni inte er bryter vi matchen
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Donkels-3.0 »

Manijock skrev: 2023-11-25 08:41:28 Hedström med rätta anmäld förstås. Dålig träff!
Känns ju inte som nått större tapp för tokstan
daaviid

Säsongen 23/24

Inlägg av daaviid »

DIFLuWi skrev: 2023-11-25 10:35:06 https://hockeynews.se/articles/31351/

Nu börjar väl ssk veva lite väl vilt?
Hur vore det om ni själva ser till att sköta säkerheten på er arena?

Klart att det inte är ssk`s fel, men att lägga allt ansvar på gästande lag blir ganska smaklöst.

Som att Sverige skulle beskylla Belgien för morden under fotbollsmatchen.
Patetisk förening. Försöker dom starta någon form utav "krig"? Detta är ju helt jävla befängt. :lol:
EspenK

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

Hjälp mig nu.

1. Är det inte ssk som ansvarar för visitering av publik i sin arena(sitt evenemang)?Vi har ju inte haft sånt här under våra matcher. Konstigt att vi då ska ställas till svars.

2. Ska man straffas sportsligt som förening för att några kriminella småungar tar på sig våra färger? Känns ruggigt orättvist när vi spelar ut ssk på isen.

Då kan ju vem som helst köpa en ssk tröja och dra igång en massa skit på läktaren för att köpa enkla poäng åt egna laget.

Fattar att man är upprörd från ssk. Det är jag med men i en rättsstat borde gälla att arrangör ansvarar samt att enskilda personer står för sina handlingar.

Det vi ska göra är att samarbeta med polisen för att identifiera och lagföra de här idioterna samt slänga ut dem från alla framtida matcher.
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

m0ng00se skrev: 2023-11-25 09:58:59 Ingen expert på olika pyro och ljud osv men kan ju ha att göra med att terrornivån i Sverige är förhöjd efter det som hände i Belgien så polisen har strikta order om att ta det säkra före det osäkra och i det här fallet blev det tömning av hallen. Kan vara så men säger inte att det är så.

Kan inte bara fotbollshuliganerna gå i ide över vintern å lämna vår fina sport ifred! :evil:
Vad har blink med terror att göra? Skulle någon kunnar smuggla in vapen eller bomber för att blink var inne? Då är ju verkligen ssk boven i dramat med usla visitationer.

Sen skrev någon om en bengal här, men det är väl bekräftat att ingenting annat än blink användes i pyroväg? Allt annat va ju lösa rykten och smällen skulle vara en blink-blindgångare. Det är vad jag har förstått iallafall.

Stor skillnad på blink och en bengal heat-wise...
thelinho
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Nu får du ”blinken” att låta som ett litet tomtebloss, men du vet ju själv att dom brände av den flera gånger.

Första gången vart matchen pausad, andra gången avbruten och till sist utrymd.

DIF - SSK i i Globen i mellandagarna blir en intressant fortsättning.
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 23/24

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Manijock skrev: 2023-11-25 12:52:48
m0ng00se skrev: 2023-11-25 09:58:59 Ingen expert på olika pyro och ljud osv men kan ju ha att göra med att terrornivån i Sverige är förhöjd efter det som hände i Belgien så polisen har strikta order om att ta det säkra före det osäkra och i det här fallet blev det tömning av hallen. Kan vara så men säger inte att det är så.

Kan inte bara fotbollshuliganerna gå i ide över vintern å lämna vår fina sport ifred! :evil:
Vad har blink med terror att göra? Skulle någon kunnar smuggla in vapen eller bomber för att blink var inne? Då är ju verkligen ssk boven i dramat med usla visitationer.

Sen skrev någon om en bengal här, men det är väl bekräftat att ingenting annat än blink användes i pyroväg? Allt annat va ju lösa rykten och smällen skulle vara en blink-blindgångare. Det är vad jag har förstått iallafall.

En helt ointressant diskussion.
Oavsett vad som eldas i en inomhushall är det oerhört korkat och egoistiskt

Sedan verkar du sakna verklighetsinsikt.
Du är jävligt vass på att bli förbannad på sportsliga misslyckanden, men sedan kan du tänka dig att svälja annat vansinne utan att ens blinka, snarare tvärt om, du snudd på försvara agerandet

Neej, det finns så klart ingen direkt koppling mellan lite rök från pyroteknik och terror.
Däremot är det ofantligt idiotisk att inte förstå att många människors orosnivå är mycket högre nu under gällande säkerhetsläge, inte bara sportfånars utan även polis/säkerhetspersonal på arenor

Sedan till "bagatellen", det sportsliga.
DIF hade precis fått utdelning fram till ett rättvist 1-0 läge, sedan lång paus på det, hade lika gärna kunnat tippa över till SSK efter avbrottet.

Tänker på "scenariot vid "Finalen" Fotbollsallsvenskan, då Ellos hade guldet i paus med 0-0, varpå bortaklacken drar igång Mordor-dimma över hela bygden och riskerar alltså SM-guldet (avbruten match) bara för eget spänningssökande.....eller vad fan det där nu handlar om
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

EspenK skrev: 2023-11-25 12:45:53 Hjälp mig nu.

1. Är det inte ssk som ansvarar för visitering av publik i sin arena(sitt evenemang)?Vi har ju inte haft sånt här under våra matcher. Konstigt att vi då ska ställas till svars.

2. Ska man straffas sportsligt som förening för att några kriminella småungar tar på sig våra färger? Känns ruggigt orättvist när vi spelar ut ssk på isen.

Då kan ju vem som helst köpa en ssk tröja och dra igång en massa skit på läktaren för att köpa enkla poäng åt egna laget.

Fattar att man är upprörd från ssk. Det är jag med men i en rättsstat borde gälla att arrangör ansvarar samt att enskilda personer står för sina handlingar.

Det vi ska göra är att samarbeta med polisen för att identifiera och lagföra de här idioterna samt slänga ut dem från alla framtida matcher.
Sportsligt straff tror jag inte det är tal om eftersom matchen spelades klart. Isåfall frångår man tävlingsbestämmelserna grovt.

Felet i hanteringen är väl att man inte bara utrymmet DIF-klacken och låter resten vara kvar. Rimlig kollektiv bestraffning pga pyromanidioterna. Men det felet faller ju inte på DIF. En fet nota för skadegörelse som kommer jävligt olägligt lär det bli dock. Tror AIK fick betala rejält för sitt kaos på Tele2.

Det är ju bedrövligt med dessa svårt omogna imbeciler som tycker det är tufft och ballt med rök och eld. De flesta växer ifrån det i barndomen men tydligen inte alla. De kan väl ses i någon egen lokal och bränna sina fåniga tomtebloss?
EspenK

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

Nu när det börjar rulla på hoppas jag att vi vågar matcha in juniorerna mer.

Ex har Wersäll och Degnell gjort det bättre än flera Alagsspelare

Om alla är hela vill jag att vi kör(ej i hierarkisk ordning):

Norman Kruger Nilsson
Såg ju riktigt bra ut när de fick spela ihop tidigt på säsongen.

Wersäll Costmar Blomgren
Kedja med FART. Kan köra slut på en motståndarkedja.
Hoppas att vi kan behålla Costmar. Gör det svinbra.

Schlyter Berglund Liss
De har nåt. Sett bra ut. Schlyter och Liss har någon form av kemi.

Brodin Rensfeldt klasen
Tänker hockey lika. Kanske liiite sega tillsammans.

Grewe Perfekt att slänga in för att ge lite energi men är inte min typ av spelare(som ni som läser forumet vet).
Magwood: Gillar honom i grunden. Bra fart men händer för lite.

Andersson Johansson
Glad Karlsson
Degnell Ytterell
Hammarn
Osten östlund

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

EspenK skrev: 2023-11-25 13:20:00 Nu när det börjar rulla på hoppas jag att vi vågar matcha in juniorerna mer.

Ex har Wersäll och Degnell gjort det bättre än flera Alagsspelare

Om alla är hela vill jag att vi kör(ej i hierarkisk ordning):

Norman Kruger Nilsson
Såg ju riktigt bra ut när de fick spela ihop tidigt på säsongen.

Wersäll Costmar Blomgren
Kedja med FART. Kan köra slut på en motståndarkedja.
Hoppas att vi kan behålla Costmar. Gör det svinbra.

Schlyter Berglund Liss
De har nåt. Sett bra ut. Schlyter och Liss har någon form av kemi.

Brodin Rensfeldt klasen
Tänker hockey lika. Kanske liiite sega tillsammans.

Grewe Perfekt att slänga in för att ge lite energi men är inte min typ av spelare(som ni som läser forumet vet).
Magwood: Gillar honom i grunden. Bra fart men händer för lite.

Andersson Johansson
Glad Karlsson
Degnell Ytterell
Hammarn

Hoppas Honken vågar vara "tuff" nu när spelare börjar komma tillbaka. Bästa laget spelar.

Om ex. Klasen eller ngn annan gubbe har svårt att "tända till"!?

Spela junisar. Ser det mycket hellre än Klasen som åker runt och surar!

Som ngn var inne på. Hoppas vi lyckas låna Pontus och Arvid säsongen ut! Hade varit guld.

Var underbart att höra intervjun med Kruger. När han säger att laget har gjort det bra utan honom, tänder hopp.
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev: 2023-11-25 13:15:40

Du är jävligt vass på att bli förbannad på sportsliga misslyckanden, men sedan kan du tänka dig att svälja annat vansinne utan att ens blinka, snarare tvärt om, du snudd på försvara agerandet

Neej, det finns så klart ingen direkt koppling mellan lite rök från pyroteknik och terror.
Däremot är det ofantligt idiotisk att inte förstå att många människors orosnivå är mycket högre nu under gällande säkerhetsläge, inte bara sportfånars utan även polis/säkerhetspersonal på arenor

DIF hade precis fått utdelning fram till ett rättvist 1-0 läge, sedan lång paus på det, hade lika gärna kunnat tippa över till SSK efter avbrottet.

Tänker på "scenariot vid "Finalen" Fotbollsallsvenskan, då Ellos hade guldet i paus med 0-0, varpå bortaklacken drar igång Mordor-dimma över hela bygden och riskerar alltså SM-guldet (avbruten match) bara för eget spänningssökande.....eller vad fan det där nu handlar om
Nu har jag i stort sett blivit kallad idiot fem eller sex ggr
Och Robin kallar mig oförskämd och "mobbare".... Haha jaa det här är som att prata tatueringar med mormor. Det blir en viss krock mentalitetsmässigt...

Men jag blir direkt förbannad när ni är totalt oförmögna att ens läsa det jag skriver och direkt går till personangrepp som några imbecilla dårar. En hets i att vara duktiga idioter och jaga billiga moralpoäng i en dispyt som inte ens existerar.

JAG HAR INTE FÖRSVARAR NÅGONJÄVLATING förbannade dövöron. Starta hörselspparaten och på med läsglasögonen någon gång. Jag ifrågasätter polisens agerande och jag ifrågasätter eskaleringsmentaliteten. Fortsätter den här lavinen så Kommer den här blinken/bengalen(för folk som inte vet skillnaden) vara en dynamitgubbe om en vecka. Viskleken är klart på riktigt! Varken bengaler eller bangers verkar ha använts av någon klack igår. Rätt så relevant info kan jag tycka. Att inte enbart använda en gråtande Tornberg som en källa...

Sen skiljer sig bilden åt för oss om vad polisen är till för. Många tror fortfarande att supporterpolisen är där för att garantera säkerhet. Så är det inte! Det har jag sett alldeles för mycket med egna ögon för att ens vara nära att köpa genom åren. Det är en extremt farlig organisation av samma skrot och korn som bråkstakarna.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2023-11-25 14:17:25
Lee Harvey Oswald skrev: 2023-11-25 13:15:40

Nu har jag i stort sett blivit kallad idiot fem eller sex ggr
Och Robin kallar mig oförskämd och "mobbare".... Haha jaa det här är som att prata tatueringar med mormor. Det blir en viss krock mentalitetsmässigt...

Men jag blir direkt förbannad när ni är totalt oförmögna att ens läsa det jag skriver och direkt går till personangrepp som några imbecilla dårar. En hets i att vara duktiga idioter och jaga billiga moralpoäng i en dispyt som inte ens existerar.

JAG HAR INTE FÖRSVARAR NÅGONJÄVLATING förbannade dövöron. Starta hörselspparaten och på med läsglasögonen någon gång. Jag ifrågasätter polisens agerande och jag ifrågasätter eskaleringsmentaliteten. Fortsätter den här lavinen så Kommer den här blinken/bengalen(för folk som inte vet skillnaden) vara en dynamitgubbe om en vecka. Viskleken är klart på riktigt! Varken bengaler eller bangers verkar ha använts av någon klack igår. Rätt så relevant info kan jag tycka. Att inte enbart använda en gråtande Tornberg som en källa...

Sen skiljer sig bilden åt för oss om vad polisen är till för. Många tror fortfarande att supporterpolisen är där för att garantera säkerhet. Så är det inte! Det har jag sett alldeles för mycket med egna ögon för att ens vara nära att köpa genom åren. Det är en extremt farlig organisation av samma skrot och korn som bråkstakarna.
Det spelar ingen roll vad man har använt för pyroteknik all pyroteknik är förbjudet i hockey med all rätt. Dessa jävla idioter i klacken ska hängas ut. De förstör bara och är inga supportrar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

För er som är genuint intresserad om vad jag och några(inte så många härinne fullt förväntat) till fiskar efter och inte bara tävlar i vem som fördömer mest och hårdast. Läs Marcus Wilbergs(DIFpodden) tråd på Twitter!

Oerhört spot on sammanfattat vad som va det stora problemet igår.
Praetori

Säsongen 23/24

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2023-11-25 14:17:25 Sen skiljer sig bilden åt för oss om vad polisen är till för. Många tror fortfarande att supporterpolisen är där för att garantera säkerhet. Så är det inte! Det har jag sett alldeles för mycket med egna ögon för att ens vara nära att köpa genom åren. Det är en extremt farlig organisation av samma skrot och korn som bråkstakarna.
Det tyckte jag också en gång i tiden. Man fick stryk eller fick hundar skickade efter sig och tyckte polisen var dum när man blev avsläppt ute i obyggden. Sen jag slutade vara barn och därmed dum i huvudet och sedan dess har jag aldrig haft problem.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar