Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

sensei skrev: 2023-11-09 14:31:43 Varför inte bara nöja sig med Honken och ge huvudförtroendet där istället för att diskutera massa random namn.
Tungt ansvar, han har inte ens varit ass coach 1 säsong på senior nivå. Våran målsättning är att gå upp i SHL. Är "orättvist att sätta honom i denna situationen". Därav hade det varit bra att skicka fram Säcken eller liknande. Efter Björklöven nästa onsdag eller när vi torskar 2 matcher i rad...
Klyftig
Inlägg: 66
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Klyftig »

Det blir nog väldigt svårt eller näst intill omöjligt att hitta en bra och rutinerad huvudtränare som bara ska ha positionen över denna säsong. Almtuna kommer aldrig släppa Kimby i förtid om vi inte erbjuder en rejäl summa pengar vilket vi inte har idag.
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Klyftig skrev: 2023-11-09 15:20:54 Det blir nog väldigt svårt eller näst intill omöjligt att hitta en bra och rutinerad huvudtränare som bara ska ha positionen över denna säsong. Almtuna kommer aldrig släppa Kimby i förtid om vi inte erbjuder en rejäl summa pengar vilket vi inte har idag.
Hade inte allt varit så "jäkla rörigt". Så :

Om man nu vill satsa på Honken. Men vill ha en rutinerad mentor, samt är bra med "folk". Perfekt att kalla hem Fagervall. Han tar intervjuer vid förlust, samt månar om gruppen . Honken gör " fin jobb". Vi betalar ju Fagge denna säsong med.

Fortsätter det gå dåligt, då är det Fagges fel. Samt så "förstör" vi inte Honken helt!

Kimby gick väll under Fagervall. Vi har kompetens som vi betalar för.
Bogart

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Bogart »

Osten östlund skrev: 2023-11-09 15:27:09
Klyftig skrev: 2023-11-09 15:20:54 Det blir nog väldigt svårt eller näst intill omöjligt att hitta en bra och rutinerad huvudtränare som bara ska ha positionen över denna säsong. Almtuna kommer aldrig släppa Kimby i förtid om vi inte erbjuder en rejäl summa pengar vilket vi inte har idag.
Hade inte allt varit så "jäkla rörigt". Så :

Om man nu vill satsa på Honken. Men vill ha en rutinerad mentor, samt är bra med "folk". Perfekt att kalla hem Fagervall. Han tar intervjuer vid förlust, samt månar om gruppen . Honken gör " fin jobb". Vi betalar ju Fagge denna säsong med.

Fortsätter det gå dåligt, då är det Fagges fel. Samt så "förstör" vi inte Honken helt!

Kimby gick väll under Fagervall. Vi har kompetens som vi betalar för.
Fagervall är i Boden. Rutin behöver inte heller vara en huvudtränare, rutin finns i mängder av assisterande tränare och vi har en jävla massa rutinerade spelare som kan och bör ta en del ansvar om det går skit fortsatt. Ingen kommer slänga Honken under bussen med tanke på hur Djurgården Hockey är som förening just nu och hur bra hans rykte är. Ge Honken förtroendet, skaffa honom en ass-tränare som kan vara med när den långsiktiga lösningen kommer in i sommar alternativt fortsätta backa upp Honken med en till assisterande om det går bra.
Bogart

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Bogart »

https://hockeynews.se/articles/31028/

"Djurgården möter Björklöven i Umeå nästa onsdag då Hockeyallsvenskan drar igång på allvar efter landslagsuppehållet. På ett långsiktigare plan tittar Djurgården på att få in Robert Kimby från Almtuna och hans namn har cirkulerat runt huvudcoachjobbet i Djurgården sedan i somras.

39-årige Kimby ska enligt uppgift till Hockeynews nu vara aktuell för Djurgården, trots jobbet i Almtuna.

Hur bemöter du den uppgiften?

– Inte på något sätt egentligen mer än att ”Robban” har gjort det jättebra i Almtuna med de förutsättningar han har haft. I övrigt finns det inte så mycket att tillägga faktiskt, säger Stoppel utan att vare sig bekräfta eller dementera.

Djurgården letar efter en huvudtränare som kan stanna lite längre och bygga saker på sikt.

– Du kommer inte få mycket, men det är klart att vi tänker till vad vi tror och vad vi känner att vi vill ha, men det kommer jag inte att kommentera."
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BigJ »

sensei skrev: 2023-11-09 14:31:43 Varför inte bara nöja sig med Honken och ge huvudförtroendet där istället för att diskutera massa random namn.
Det hade varit perfekt med Säcken bredvid honom resten av säsongen men som det utvecklat sig så är nog Honken det man borde gå på.

Det blir ju väldigt konstigt att ta in en långsiktig lösning som Kimby om man nu tänker sig Honken som framtida coach, risken är väl då att han går någon annanstans om Kimy blir kvar flera år.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av daaviid »

Osten östlund skrev: 2023-11-09 13:36:37 Mora.... dom har gjort det bra. Deras sportchef?

Mårtenson valde otippat LHC.
Vart står det att han har valt LHC?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9454
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Nu handlar den här tweeten om fotboll men precis såhär opererar en framgångsrik förening oavsett sport. Det är därför en klubb som Växjö sömlöst kan gå från Sam Hallam till Jörgen Jönsson utan att tappa mark eller känna att man behöver byta ut hela spelartruppen på grund av ett nytt spelsystem.

Det är precis det här jag hoppas vi har i åtanke när vi lägger upp planen för den nya sportchefen samt VDn. Vi ska inte vara tränarberoende - vi ska om något vara sportchefs och föreningsberoende.

Senast redigerad av Jim Morrison den 2023-11-09 19:00:22, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

daaviid skrev: 2023-11-09 17:43:12
Osten östlund skrev: 2023-11-09 13:36:37 Mora.... dom har gjort det bra. Deras sportchef?

Mårtenson valde otippat LHC.
Vart står det att han har valt LHC?
Efter Hockeynews avslöjande rapporterar Expressen nu att Tony Mårtensson är överens med Linköping och kommer att jobba med Peter Jakobsson i den sportsliga ledningen. Mårtensson vill ej kommentera det, men bekräftar att han tackat nej till Djurgården.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av sensei »

Honken och/eller Wikegård, där ligger min röst då båda dessa delar hockey-värdegrund med sensei. Säcken hade jag väl inte haft något emot heller, sarg ut och enkelt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av bbjs »

sensei skrev: 2023-11-09 19:11:03 Honken och/eller Wikegård, där ligger min röst då båda dessa delar hockey-värdegrund med sensei. Säcken hade jag väl inte haft något emot heller, sarg ut och enkelt.
Att Honken stannar är väl givet hoppas jag.
Wikegård har ju tjatat om att han vill/kan träna på elitnivå, sen förlängde han med TV... kan ju ta tjänstledigt i 6mån...
Då får vi en ny Garpen men med empati....

Fredrik Söderström (TV4) ryktades ju till Lekstugan innan Challe fick ta över å ordnade styrsel...

Pennerborn lär harva i botten av österrikiska ligan, där har vi förmodligen en välscoutad HC då ärkekräken
i Karlstad troligen gjorde ett grundligt jobb innan rekrytering även om han inte fick till kemin och lyftet hos dem..
Lär kräva externa pengar....
Nattuggla_
Inlägg: 3144
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-11-09 18:59:07 Nu handlar den här tweeten om fotboll men precis såhär opererar en framgångsrik förening oavsett sport. Det är därför en klubb som Växjö sömlöst kan gå från Sam Hallam till Jörgen Jönsson utan att tappa mark eller känna att man behöver byta ut hela spelartruppen på grund av ett nytt spelsystem.

Det är precis det här jag hoppas vi har i åtanke när vi lägger upp planen för den nya sportchefen samt VDn. Vi ska inte vara tränarberoende - vi ska om något vara sportchefs och föreningsberoende.

Det låter ju på intervjuerna som att K-G förstått att en förändring behöver göras.
Sen kan jag ha fel men min uppfattning är att han nu vill göra en totalförändring mot tidigare. Vi kan bara hoppas att den inte kommer för sent.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9454
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2023-11-09 20:44:19
Jim Morrison skrev: 2023-11-09 18:59:07 Nu handlar den här tweeten om fotboll men precis såhär opererar en framgångsrik förening oavsett sport. Det är därför en klubb som Växjö sömlöst kan gå från Sam Hallam till Jörgen Jönsson utan att tappa mark eller känna att man behöver byta ut hela spelartruppen på grund av ett nytt spelsystem.

Det är precis det här jag hoppas vi har i åtanke när vi lägger upp planen för den nya sportchefen samt VDn. Vi ska inte vara tränarberoende - vi ska om något vara sportchefs och föreningsberoende.

Det låter ju på intervjuerna som att K-G förstått att en förändring behöver göras.
Sen kan jag ha fel men min uppfattning är att han nu vill göra en totalförändring mot tidigare. Vi kan bara hoppas att den inte kommer för sent.
Det tror jag när jag ser det dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1840
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Andspe »

Per Känttäs kontrakt går ju ut nu i vår. Det hade ju varit något.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

- KG menar på att han varit tydlig. Mot dom 3 arbetsbefriade. Var/ är deras representanter fel. Att det drog ut på tiden. Var Garpen som inte ville ha dem.

- Ingen kontakt med Eliott, för dyr.

- Mårtenson tackade nej för 2dgr sen.
Låst