Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av jsson »

Osten östlund skrev: 2023-11-09 10:00:25 Säcken förtydligar. Han var snabb att tacka ja. Men han var ej vårat första val.
Källa?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Osten östlund
Inlägg: 1726
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

jsson skrev: 2023-11-09 10:33:13
Osten östlund skrev: 2023-11-09 10:00:25 Säcken förtydligar. Han var snabb att tacka ja. Men han var ej vårat första val.
Källa?
Hockeynews:

Nu utvecklar Hans Särkijärvi varför det inte blev något med Djurgården. Till Helagotland.se säger han:
– Det är klart att det blir lite turbulent och att det blir jobbigt för många av oss, och därför tog jag det snabba beslutet. Jag kunde inte vänta längre, säger han.
Djurgården ska samtidigt ha jobbat på ett mer långsiktigt namn
Bogart

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Bogart »

Osten östlund skrev: 2023-11-09 10:40:14
jsson skrev: 2023-11-09 10:33:13
Osten östlund skrev: 2023-11-09 10:00:25 Säcken förtydligar. Han var snabb att tacka ja. Men han var ej vårat första val.
Källa?
Hockeynews:

Nu utvecklar Hans Särkijärvi varför det inte blev något med Djurgården. Till Helagotland.se säger han:
– Det är klart att det blir lite turbulent och att det blir jobbigt för många av oss, och därför tog jag det snabba beslutet. Jag kunde inte vänta längre, säger han.
Djurgården ska samtidigt ha jobbat på ett mer långsiktigt namn
För mig låter det som att han hade hoppats på att vara en mer långsiktig lösning men jag kanske läser in för mycket? Han var på att ta jobbet men hör att vi samtidigt jobbar på en långsiktig lösning och tackar då nej. Ville inte lämna ett fast jobb där han trivs för en kort period i Stockholm? Vilket är så klart rimligt.
Osten östlund
Inlägg: 1726
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Bogart skrev: 2023-11-09 10:52:06
Osten östlund skrev: 2023-11-09 10:40:14
jsson skrev: 2023-11-09 10:33:13
Osten östlund skrev: 2023-11-09 10:00:25 Säcken förtydligar. Han var snabb att tacka ja. Men han var ej vårat första val.
Källa?
Hockeynews:

Nu utvecklar Hans Särkijärvi varför det inte blev något med Djurgården. Till Helagotland.se säger han:
– Det är klart att det blir lite turbulent och att det blir jobbigt för många av oss, och därför tog jag det snabba beslutet. Jag kunde inte vänta längre, säger han.
Djurgården ska samtidigt ha jobbat på ett mer långsiktigt namn
För mig låter det som att han hade hoppats på att vara en mer långsiktig lösning men jag kanske läser in för mycket? Han var på att ta jobbet men hör att vi samtidigt jobbar på en långsiktig lösning och tackar då nej. Ville inte lämna ett fast jobb där han trivs för en kort period i Stockholm? Vilket är så klart rimligt.

Vi vet ju ej exakta detaljer.

Men KG har sagt att dom jobbar på flera namn. Tog kontakt med Säcken. Samt antar dom andra med i söndags/måndags.

Gällande Säcken så läckte det ut snabbt. Han tackar ja. Sedan så har KG bett han "vänta" eller så är villkoren dåliga.
Oavsett så hinner väll verkligheten ikapp honom. Pensionär, samt har det lugnt, fint på Gotland.
Är 66år. Kan väll ej tro att han skulle få ett flerårs avtal !?
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Hepsnastian »

Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Hepsnastian skrev: 2023-11-09 12:39:20 Ingen Mårtensson då.

https://hockeynews.se/articles/31027/
Samma artikel på svar om ”Garpen” som sportchef:

”I söndags fick Djurgårdens huvudcoach Johan Garpenlöv. Han är också en av kandidaterna till att bli ny sportchef.

Är han ute ur bilden nu?
– Nej, det kan jag inte säga. Men vi har inte hunnit diskutera det, säger Stoppel.”

Herregud. SLÄPP HONOM NU!
Osten östlund
Inlägg: 1726
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Han har ju lön. Så det är väll ett tungt argument för att sätta honom som sportchef. Får hoppas att spelarna inte är "långsinta"!?

Väljer man det spåret. Så sätt Ragge som VD. Kan Fagervall stötta Honken.

Om man hade velat ha ngt seriösare alt. Så kunde man gjort detta arbete i somras. I lugn o ro!

- Märklig att KG har blivit trött på 3 månader!
- Garpen tappat gruppen på 3månader!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9486
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Värva Patrik Hall!!!!!!!!!!!!!!!!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av jsson »

Det innebär att ni tittar även utanför Djurgårdens närmaste krets när det gäller ny sportchef?
– Ja, vi kollar brett och vi ska nog inte låsa in oss, att den ska ha någon Djurgårdsidentitet. Den ska ha kompetens.

I söndags fick Djurgårdens huvudcoach Johan Garpenlöv. Han är också en av kandidaterna till att bli ny sportchef.
Är han ute ur bilden nu?
– Nej, det kan jag inte säga. Men vi har inte hunnit diskutera det, säger Stoppel.

Det har blivit ett nytt läge för honom och för er och gentemot spelarna?
– Precis. Absolut. Vi har som sagt en lista som vi jobbar med och bearbetar och håller på med intervjuer.

K-G Stoppel om Djurgårdens arbete med att hitta ny sportchef:
– Vi har kommit så långt att vi tittar på hur en profil skulle kunna se ut och efter det ett antal namn som vi tycker är intressanta och till viss del har påbörjat en del intervjuer och ska fortsätta med det.

Och hur går det?

– Det går sakta framåt. Vi vill se till att det blir rätt.

Allt detta låter ju bra. Stressa inte. Garpen är ett alternativ, men väldigt skönt att det inte ges vibbar av att han var en av två man väljer mellan.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Bogart

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Bogart »

Jim Morrison skrev: 2023-11-09 13:06:53 Värva Patrik Hall!!!!!!!!!!!!!!!!
Drömvärvning men oerhört tveksam till att han skulle vara intresserad. Fast jobb som assisterande sportchef i Växjö och i princip garanterad att ta över efter Evertsson den dagen han lämnar/blir befodrad. Men man kan alltid hoppas!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9486
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Bogart skrev: 2023-11-09 13:20:39
Jim Morrison skrev: 2023-11-09 13:06:53 Värva Patrik Hall!!!!!!!!!!!!!!!!
Drömvärvning men oerhört tveksam till att han skulle vara intresserad. Fast jobb som assisterande sportchef i Växjö och i princip garanterad att ta över efter Evertsson den dagen han lämnar/blir befodrad. Men man kan alltid hoppas!
Jag vet. Men vem vet när Evertsson ska sluta? Och ett sportchefsjobb i Stockholm är väl inte SÅ oattraktivt? Han hade kunnat göra underverk med den här föreningen. Helt annan juniorverksamhet att förlita sig på än i Växjö dessutom. En Tjomme på steroider om han får jobba fritt och sätta sitt eget team.

Osannolikt men det absoluta drömnamnet för mig. Hans kontrakt går dessutom ut i år så tajmingen kunde inte vara bättre.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1726
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Mora.... dom har gjort det bra. Deras sportchef?

Mårtenson valde otippat LHC.
Bogart

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Bogart »

Jim Morrison skrev: 2023-11-09 13:26:57
Bogart skrev: 2023-11-09 13:20:39
Jim Morrison skrev: 2023-11-09 13:06:53 Värva Patrik Hall!!!!!!!!!!!!!!!!
Drömvärvning men oerhört tveksam till att han skulle vara intresserad. Fast jobb som assisterande sportchef i Växjö och i princip garanterad att ta över efter Evertsson den dagen han lämnar/blir befodrad. Men man kan alltid hoppas!
Jag vet. Men vem vet när Evertsson ska sluta? Och ett sportchefsjobb i Stockholm är väl inte SÅ oattraktivt? Han hade kunnat göra underverk med den här föreningen. Helt annan juniorverksamhet att förlita sig på än i Växjö dessutom. En Tjomme på steroider om han får jobba fritt och sätta sitt eget team.

Osannolikt men det absoluta drömnamnet för mig. Hans kontrakt går dessutom ut i år så tajmingen kunde inte vara bättre.
Ja han skulle göra under med oss. Hoppas verkligen han är en kandidat för det finns få bättre alternativ.
Torspo500
Inlägg: 16
Blev medlem: 2012-01-31

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Torspo500 »

Per Kenttä , är väl ledig efter denna säsong, bra på att bygga lag med relativt små resurser.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av sensei »

Varför inte bara nöja sig med Honken och ge huvudförtroendet där istället för att diskutera massa random namn.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst