klintan85 skrev: ↑2023-11-06 18:11:56
Vem blir nya backtränare då?
Du kan ju ta och ansöka tjänsten? Du har ju stenkoll på vad som behövs i ett sådant här läge.
Med Säcken som en utav två så behövs ingen backtränare. Är det något Säcken har koll på så är det försvarsspelet.
Onödigt att strö ännu mer pengar omkring sig som inte finns.
klintan85 skrev: ↑2023-11-06 18:11:56
Vem blir nya backtränare då?
Du kan ju ta och ansöka tjänsten? Du har ju stenkoll på vad som behövs i ett sådant här läge.
Med Säcken som en utav två så behövs ingen backtränare. Är det något Säcken har koll på så är det försvarsspelet.
Onödigt att strö ännu mer pengar omkring sig som inte finns.
Har redan 3st vi betalar lön för denna säsong.
Beroende på hur det går i framtiden. Så tror jag man ser Honken som ett alt. till HC framöver!?
Rudi skrev: ↑2023-11-06 12:57:16
Det blir härligt att se laget lyfta nu när spelarna slipper den psykisk misshandeln och jättebelagda mobbingkulturen som växt fram under Garpens ledarskap.
Har inte skrivit något om årets säsong ännu men nu måste jag när alla åsikter om Säcken kommer.
Det finns inte på kartan att vi går upp i år, är jäkligt förvånad att inga snittpoängstabeller publicerats ännu för att påvisa hur djupt i skiten vi faktiskt sitter.
Det finns en enda sak att göra nu och det är att få upp grabbarnas självförtroende och få dom att prestera på sin normala nivå.
Normal nivå hade kanske inte räckt till topp 3 oasvett men den ska ta oss bort från botten iaf.
Behöver vi en ung hungrig tränare för detta? Nej. Säcken sägs ha sin styrka i gruppkemi och ledarskap och då är det en perfekt lösning.
Honken är kvar för att han är kunnig och spelarna respekterar honom. "Gubbarna" fick gå för att deras ledarskap inte funkade med den här gruppen.
Allt som allt, Honken och Säcken året ut är en bra lösning och mest troligt en tillräckligt bra lösning för att ta oss till plats 5-8.
Man ska ligga hårt på Mårtensson toch jag kan garantera att om Mårtensson kommer så kommer Kimby till nästa säsong.
I detta läge så är jag ändå nöjd med Säcken även om det är ett ganska ”trött” val (om det bara gäller säsongen ut såklart).
Man får in någon med enorm erfarenhet och som varit här innan. Han kan ligan och föreningen. Han vet vad som krävs och kommer inte stressa upp sig i onödan.
Det ända jag inte gillar är att vi köper ut någon när ekonomin är så kass.
Men i det stora hela en fin lösning.
Nu får nya sportchefen själv välja en helt ny tränarstab till kommande säsong, det är jätteviktigt.
sauron skrev: ↑2023-11-06 19:20:44
Säcken blir bra, ganska precis vad vi behöver (inte spelmässigt, men gruppdynamiskt) någon som kan få alla att dra åt samma håll och tro på det.
Inte nog med det men han borde va rätt billig? Känns som att sparka Garpen & Ragnarsson inte kom från KG utan högre upp.
En sak vet man, och det är att Säcken är en oerhört skicklig och klok tränare som kan yrket utan och innan. Till skillnad från det här märkliga testet med en spelarlegend som tränare.
Nej, en det är precis tvärtom Morrison. Vi sitter i den här sitsen för att vi övergav vårat DNA för envälde med JE. Ett experiment med NHL-onani med Barry Smith. Brist på DIF-kultur och avslutningsvis brist på agerande i tid. Hade Fagervall eller liknande tränare kommit in i tid så hade vi aldrig fått kvala.
Säcken är ingen långsiktig lösning. Han kommer in för att städa upp den här arbetsmiljö-katastrofen som Garpenlöv lämnat efter sig. Svårt att se någon som är mer lämpad än Säcken för just detta.
Rädd att han får sin legendstatus förstörd om han misslyckas dock.
PETTAX skrev: ↑2023-11-06 17:16:14
Hellre Tony Zabel än Säcken. Men skitsamma, oavsett vem man tar in så ska den brinna för laget. Lite som Janne Andersson i fotbollen, skäller ut linjedomarn fast man vunnit.
Jävla troll. Säcken är ingen dålig tränare. Rätt efter förutsättningar. Vem vet många faktorer spelar in givetvis Säcken är förmodligen mycket billigare än Kimby om detta är en lösning för säsongen ut för att rädda kvar oss köper ja de. Sen får man gärna kolla över för att bygga framåt.
Vart skrev jag att Säcken var en dålig tränare? Jag skrev vad jag hellre ville ha och vad jag hade för kriterier för blivande coach. Att bli kallad troll för att du inte läst vad jag har skrivit är nog det roligaste jag sett på Internet på hela året.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
PETTAX skrev: ↑2023-11-06 17:16:14
Hellre Tony Zabel än Säcken. Men skitsamma, oavsett vem man tar in så ska den brinna för laget. Lite som Janne Andersson i fotbollen, skäller ut linjedomarn fast man vunnit.
Jävla troll. Säcken är ingen dålig tränare. Rätt efter förutsättningar. Vem vet många faktorer spelar in givetvis Säcken är förmodligen mycket billigare än Kimby om detta är en lösning för säsongen ut för att rädda kvar oss köper ja de. Sen får man gärna kolla över för att bygga framåt.
Vart skrev jag att Säcken var en dålig tränare? Jag skrev vad jag hellre ville ha och vad jag hade för kriterier för blivande coach. Att bli kallad troll för att du inte läst vad jag har skrivit är nog det roligaste jag sett på Internet på hela året.
Vad har Tony Zabel för kriterier som du söker ?
Läget som Djurgården är i just nu så tog jag det som troll när du ansåg att Tony Zabel är bättre lämpad än va säcken är. Då Säcken är känd för att vara lugn och sansad och skapa någon sorts trygghet i gruppen. Där kan jag verkligen inte se att Zabel skulle göra ett bättre jobb.
Får be om ursäkt för mitt ordval.
Manijock skrev: ↑2023-11-06 20:25:39
En sak vet man, och det är att Säcken är en oerhört skicklig och klok tränare som kan yrket utan och innan. Till skillnad från det här märkliga testet med en spelarlegend som tränare.
Nej, en det är precis tvärtom Morrison. Vi sitter i den här sitsen för att vi övergav vårat DNA för envälde med JE. Ett experiment med NHL-onani med Barry Smith. Brist på DIF-kultur och avslutningsvis brist på agerande i tid. Hade Fagervall eller liknande tränare kommit in i tid så hade vi aldrig fått kvala.
Säcken är ingen långsiktig lösning. Han kommer in för att städa upp den här arbetsmiljö-katastrofen som Garpenlöv lämnat efter sig. Svårt att se någon som är mer lämpad än Säcken för just detta.
Rädd att han får sin legendstatus förstörd om han misslyckas dock.
Stora felet JE gjorde var att chansa för mycket under en och samma säsong. Barry, när Barry anslöt, toppspelare, när de skulle anlända etc. Annars gjorde JE ändå ett ganska bra jobb fram till dess. Sen var han hård i förhandlingarna och det var väl kanske därför vi hade ett ganska bra lag kontra spelarbudget ett par år. De brände säkert sina broar med så säger inte att den ledarstilen var bra.
Jag är nog ensam att tycka att han var rätt bra fram till han fick hjärnsläpp. Han hade säkert hyllas om den säsongen fallit väl ut. Men.. det är riktigt korkat att ha så många chansningar. Det är som att be om problem.
peter johansson skrev: ↑2023-11-06 15:52:32
Säcken är helt rätt i detta läge lugn och stabil ett lätt val tycker jag
Gillar Säcken och tror det är ett bra val med tanke på hur han varit som tränare innan. Hoppas bara han inte har blivit för gammal i tanken utan fortfarande kan presstera som tidigare.