Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Klyftig
Inlägg: 66
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Klyftig »

Nu blir det bojkott tills Garpen är borta. Åker inte till Hovet en enda gång till innan han är borta.
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Donkels-3.0 »

Klyftig skrev: 2023-11-03 21:33:08 Nu blir det bojkott tills Garpen är borta. Åker inte till Hovet en enda gång till innan han är borta.
...jag har redan mailat KG och förmedlat detta helst skulle man vilja påtala KG:s oduglighet också till nån som är över honom i hierarkin men styrelsen går ju tyvärr inte att kontakta utan dom har väl grävt ner sig i någon bunker
DIFJKPG
Inlägg: 8
Blev medlem: 2019-02-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av DIFJKPG »

Garpen måste väl avgå imorgon bitti?
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Säsongen 23/24

Inlägg av emilin »

Nu får ni banda mig om ni vill.
Detta är garanterat det jävligaste jag har upplevt, och då menar jag inte denna match, utan allt precis allt som har pågått i så många år.
Nu är det nog dags att skippa alla dinosaurier, som minns Djurgården då man kunde locka med ett jobb för att knyta dem till klubben. Bort med varenda än, sen skiter jag totalt i om dessa herrar har gjort massor för klubben, lite skit samma om man inte fattar att saker förändras, är man kvar i slå pinnar mot varandra för att skicka signaler, och inte har en aning om vad mobil är, bör man skeppas ut ur föreningens inre krets och ut till biljettluckan.
Föreningen hade ett gyllene läge när man lyckades knyta till sig Robban, men man lyckades döda all glöd, som hade kunnat bli vår Roger, byggt något kring hanns tankar, ny tänk ser dagens hockey för vad den är, och ett enormt Djurgårdshjärta, anpassat dagens Djurgården till dagens hockey utan att döda själen i föreningen.
Men vad gör vi i stället, låter någon jävla bok mal utan någon som helst kunskap om föreningens historia, bygga något hitte på system, som våra dinosaurier sväljer med glädje, käften helt öppen sväljer utan att blinka.
Skiten sitter inte på isen, skiten har pågått i så många år utan att någon har tagit tag i det, vi kan skylla på Jocke men han har varit borta ett tag nu, och vi har helt andra spelare som far runt på isen helt vilsna utan att fatta vad deras uppgifter är, och det ser lika jävla illa ut nu.
Ni som styr och ställer just nu kan ta färdkänsten till närmsta hem, och ta med data nördar mm de kan på sin höjd planera när de äldre ska ha frukost.
Tellqvist32
Inlägg: 588
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Tellqvist32 »

Är verkligen inget fan av Garpen, men tro inte att det kommer bli någon stor förvandling bara för att vi gör oss av med honom.

Det är KG som har satt ihop den här usla truppen, fylld av överbetalda rollspelare, som hanterar pucken som om den vore en handgranat. Hur kan vi ha så många tekniskt svaga forwards med de lönerna vi betalar?
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Donkels-3.0 »

Ojojoj vilken skitstorm det kommer bli på medlemsmötet på torsdag om dom nu vågar hålla det
Klyftig
Inlägg: 66
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Klyftig »

Donkels-3.0 skrev: 2023-11-03 22:04:18 Ojojoj vilken skitstorm det kommer bli på medlemsmötet på torsdag om dom nu vågar hålla det
Det hoppas jag verkligen. För oss som är medlemmar och kan vara på plats gäller det att sätta igång ett jävla liv.
Bogart

Säsongen 23/24

Inlägg av Bogart »

Eftersom vi sparkade Kraft, betalar vi hans lön fortfarande? Minns inte varför han fick kicken men kan väl lika gärna plocka tillbaka honom och skicka KG. Han ska inte ha något ansvar i den här föreningen längre.
mille_pilsner
Inlägg: 8
Blev medlem: 2022-04-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Farsta

Säsongen 23/24

Inlägg av mille_pilsner »

Nattuggla_ skrev: 2023-11-03 21:22:53 Redan nu är vi 7 poäng från Topp-6.

I DIFpodden snackas mycket om att vi har för mycket kvalitet för att de ska vara rädda för kval nedåt.
Jag tycker det är den sortens naivitet som har dragit oss ner i skiten 2 gånger de senaste 11 åren, nu håller det på att hända igen.
Det där reagerade jag också på när jag hörde deras snack. De framstod som två naiva pinnfåglar.
Det är EXAKT detta som är problemet. "Vi har ett för bra lag", "På pappret ska vi" bla bla.
Vi har dåligt målvaktsspel, bedrövligt försvarsspel, uselt offensivt spel inklusive powerplay och vi har katastrofalt ledarskap. Vi har för fan inte ens ett hockeylag och det måste folk börja inse på alla nivåer.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5728
Blev medlem: 2012-09-14

Säsongen 23/24

Inlägg av Vikas »

Bara att hoppas på att några lag lyckas vara ännu sämre än oss så vi klarar oss kvar i Hockeyallsvenskan.

Måste till en totalrensning i ledningen nästa säsong. Ny tränare, ny sportchef och nytt fysteam. Hela föreningnen är genomrutten och behöver bytas ut.
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

”Meningsskiljaktigheter”
Enligt Sportbladets uppgifter kulminerade missnöjet med tränaren Johan Garpenlöv i den andra periodpausen i senaste matchen mot Bik Karlskoga.
Garpenlöv ska då ha haft ett stort bråk, på gränsen till handgemäng, med bland annat lagkaptenen Marcus Krüger och diskussioner om sitt ledarskap. Det blev även en diskussion om spelarnas vilja att vinna.
– Jag vill inte kommentera mer än att det var meningsskiljaktigheter om någonting. Det är väl bra att det blir en reaktion och reaktionen fick effekt. Något mer finns det egentligen inte att kommentera i det fallet, säger Djurgårdens sportchef K-G Stoppel.

Robin, du är vanligtvis klok och rationell, men en rimlig fråga, efter förra podavsnittet och dina tweets; får du provision för att försvara Garpen eller vad fan är det frågan om?

Dubbla Stanley Cup-ringar, ekonomiskt klar för alltid, har som mål och dröm att spela upp Djurgården i SHL - och vill spöa tränaren?

Jag är besviken. Inse allvaret.
Senast redigerad av thelinho den 2023-11-03 22:31:46, redigerad totalt 1 gånger.
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
KnoxBlue
Inlägg: 295
Blev medlem: 2016-03-11

Säsongen 23/24

Inlägg av KnoxBlue »

Bogart skrev: 2023-11-03 22:13:13 Eftersom vi sparkade Kraft, betalar vi hans lön fortfarande? Minns inte varför han fick kicken men kan väl lika gärna plocka tillbaka honom och skicka KG. Han ska inte ha något ansvar i den här föreningen längre.
En VD har sällan ett sånt avtal, men vad stor hans fallskärm är vet vi dessvärre inte.
Wrong one - Holmqvist out

Bring Hank home
Bogart

Säsongen 23/24

Inlägg av Bogart »

KnoxBlue skrev: 2023-11-03 22:28:00
Bogart skrev: 2023-11-03 22:13:13 Eftersom vi sparkade Kraft, betalar vi hans lön fortfarande? Minns inte varför han fick kicken men kan väl lika gärna plocka tillbaka honom och skicka KG. Han ska inte ha något ansvar i den här föreningen längre.
En VD har sällan ett sånt avtal, men vad stor hans fallskärm är vet vi dessvärre inte.
Misstänkte att det var så men vafan, man graspar efter halmstrån just nu. Ta tillbaka Kraft ändå, om han vill.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Säsongen 23/24

Inlägg av Per-Allan »

Donkels-3.0 skrev: 2023-11-03 22:04:18 Ojojoj vilken skitstorm det kommer bli på medlemsmötet på torsdag om dom nu vågar hålla det
Risken finns att anmälningstiden sätts under så kort tid att de flesta är på arbetet utan att ha möjlighet att anmäla sin närvaro oavsett om det gäller att komma fysiskt eller vara med digitalt.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 133
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Säsongen 23/24

Inlägg av bbjs »

thelinho skrev: 2023-11-03 22:25:19 Dubbla Stanley Cup-ringar, ekonomiskt klar för alltid, har som mål och dröm att spela upp Djurgården i SHL - och vill spöa tränaren?

Jag är besviken. Inse allvaret.
Problemet just nu är styrelsen, de måste ta ett beslut om något ska hända. Kommer se ut så här tills dess.
Endera sparka Krüger & Laget eller Garpen och staben.
Finns bara ett alternativ oavsett hur de egentligen ser på saken.

Krüger - har vi någonsin haft en sån spelare och kapten ?
Hjälte.
Skriv svar