Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av gaspo »

Allt är ju inte garpens fel. Vi har ett stort gäng förvuxna bebisar som åker runt på isen också. Fan ta ett ansvar!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Cyber skrev: 2023-11-03 15:50:51
klintan85 skrev: 2023-11-03 15:11:07
Osten östlund skrev: 2023-11-03 14:45:27
klintan85 skrev: 2023-11-03 14:15:47 Sen hur sant detta är med tanke på att det är sportbladet som skriver det. Hur vet de vad som sas inne i omklädningsrummet? Sportbladet med Ros och Abrahamsson brukar ha fel rätt ofta. Litar inte på något de skriver. Vilka källor har de? Är det spelare i DIF som har skvallrat till dem? Det känns väldigt osannolikt. Sen säger jag inte att det kanske var osämja om något men sportbladet brukar överdriva för effekt.
Kan vara vaktmästaren, Karlskogas lag... ja vem som helst. Dörrarna stod öppna. Lyhört, omklädningsrummen är väg i väg!?

Bara det komma ngt gott ur det, om ngr timmar får vi en indikation!?
Jo visst men tror inget som kommer från sportbladet. Det är mer en tidning som se och hör än en sporttidning.
De är inte världens bästa journalister, men jag har kopiöst svårt att tro att de ljuger. Det är emot hela journalismens idé.
Ja, de kan ha missförstått signaler, men de har inte hittat på det.
Nej Journalister har ju aldrig ljugit för att få läsare. :D
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

klintan85 skrev: 2023-11-03 16:25:37
Cyber skrev: 2023-11-03 15:50:51
klintan85 skrev: 2023-11-03 15:11:07
Osten östlund skrev: 2023-11-03 14:45:27
klintan85 skrev: 2023-11-03 14:15:47 Sen hur sant detta är med tanke på att det är sportbladet som skriver det. Hur vet de vad som sas inne i omklädningsrummet? Sportbladet med Ros och Abrahamsson brukar ha fel rätt ofta. Litar inte på något de skriver. Vilka källor har de? Är det spelare i DIF som har skvallrat till dem? Det känns väldigt osannolikt. Sen säger jag inte att det kanske var osämja om något men sportbladet brukar överdriva för effekt.
Kan vara vaktmästaren, Karlskogas lag... ja vem som helst. Dörrarna stod öppna. Lyhört, omklädningsrummen är väg i väg!?

Bara det komma ngt gott ur det, om ngr timmar får vi en indikation!?
Jo visst men tror inget som kommer från sportbladet. Det är mer en tidning som se och hör än en sporttidning.
De är inte världens bästa journalister, men jag har kopiöst svårt att tro att de ljuger. Det är emot hela journalismens idé.
Ja, de kan ha missförstått signaler, men de har inte hittat på det.
Nej Journalister har ju aldrig ljugit för att få läsare. :D
Man publicerar inte sånt här utan att ha på fötterna. Du menar att hela grejen är helt uppdiktad?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Jim Morrison skrev: 2023-11-03 17:00:50
klintan85 skrev: 2023-11-03 16:25:37
Cyber skrev: 2023-11-03 15:50:51
klintan85 skrev: 2023-11-03 15:11:07
Osten östlund skrev: 2023-11-03 14:45:27

Kan vara vaktmästaren, Karlskogas lag... ja vem som helst. Dörrarna stod öppna. Lyhört, omklädningsrummen är väg i väg!?

Bara det komma ngt gott ur det, om ngr timmar får vi en indikation!?
Jo visst men tror inget som kommer från sportbladet. Det är mer en tidning som se och hör än en sporttidning.
De är inte världens bästa journalister, men jag har kopiöst svårt att tro att de ljuger. Det är emot hela journalismens idé.
Ja, de kan ha missförstått signaler, men de har inte hittat på det.
Nej Journalister har ju aldrig ljugit för att få läsare. :D
Man publicerar inte sånt här utan att ha på fötterna. Du menar att hela grejen är helt uppdiktad?
Jag litar inte alls på något som sportbladet skriver förens det finns fler källor som skriver samma.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

klintan85 skrev: 2023-11-03 17:34:22
Jag litar inte alls på något som sportbladet skriver förens det finns fler källor som skriver samma.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... diskussion

Och Krüger bänkad ikväll.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Klyftig
Inlägg: 66
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Klyftig »

Jim Morrison skrev: 2023-11-03 17:40:33 Och Krüger bänkad ikväll.
Vad i hela helv......
DIFLuWi
Inlägg: 2516
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av DIFLuWi »

Jim Morrison skrev: 2023-11-03 17:40:33
klintan85 skrev: 2023-11-03 17:34:22
Jag litar inte alls på något som sportbladet skriver förens det finns fler källor som skriver samma.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... diskussion

Och Krüger bänkad ikväll.
Fyfan. Nått är jävligt ruttet i den här föreningen.
KG ska ge fan i att surra med media i det här fallet. Han är ansvarig för de anställda, han är deras chef.
Känns som att han indirekt slänger folk under bussen.
”Bra, då fick det effekt”

Fyfan vad jag spyr på sånt där.
Avgå alla för fan!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 23/24

Inlägg av DIF_Soldier »

Om det här bråket leder till att Krüger lämnar Djurgården kommer jag att säga upp mitt medlemskap och aldrig mer följa DIF Hockey. Den största ikonen i modern tid, med störst klubbkänsla, med det CV:t väljer Hockeyallsvenskan för DIF:s skull, och man misshandlar relationen... Jag säger OM. Då är det är tack och hej utan minsta jävla tvivel.
Säg den glädje som varar
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Säsongen 23/24

Inlägg av Foppas78 »

Helt enig i det, klipper kortet och skickar det i posten till kansliet.
Nu måste cirkusen kring vårt älskade Djurgårn få ett slut, vi är för i helvete bättre än så här!
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 819
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Säsongen 23/24

Inlägg av Rojk »

Tabarnak skrev: 2023-11-02 18:44:46
klintan85 skrev: 2023-11-02 16:43:17
EspenK skrev: 2023-11-02 07:10:54 Nu kan vi ju inte klaga på att man inte testat alla formationer i alla fall.

Med ett sorts facit efter alla kombinationer så skulle jag tänka:

Norman Kruger Nilsson
Klasen Rensfeldt Brodda
Grewe Berglund Gradin
Magwood Linus E Schlyter

Blomgren och Liss vid sidan men ska in så fort nån glider på rören eller inte gör som bestämt. INGEN kan ha en plats pga meriter.
Får man bara alla att dra mot samma mål så har man helt klart ett lag för toppen. Men man behöver en målvakt som man kan känna sig trygg med. Glädjen efter övertidsvinsten igår var påtaglig. Jag har knappt sett en sån glädje för en vinst tidigare. Särskilt Krüger som såg ut som han gjorde sitt första mål eller man avgjorde en slutspelsmatch. Det var både lättnad och glädje, hoppas detta ger något till gruppdynamiken.
Jamen det jämfota glädjeskuttet efter avgörandet förde mina tankar till pojklagshockey :)
Själv tyckte jag inte riktigt att det såg att komma spontant. Hörde att Robin var inne på samma i podden.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

DIFLuWi skrev: 2023-11-03 17:51:30
Jim Morrison skrev: 2023-11-03 17:40:33
klintan85 skrev: 2023-11-03 17:34:22
Jag litar inte alls på något som sportbladet skriver förens det finns fler källor som skriver samma.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... diskussion

Och Krüger bänkad ikväll.
Fyfan. Nått är jävligt ruttet i den här föreningen.
KG ska ge fan i att surra med media i det här fallet. Han är ansvarig för de anställda, han är deras chef.
Känns som att han indirekt slänger folk under bussen.
”Bra, då fick det effekt”

Fyfan vad jag spyr på sånt där.
Avgå alla för fan!
Krüger är ju inte bänkad han är skadad.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Säsongen 23/24

Inlägg av emilin »

Nej nu är det fan dags att ta sig en riktig blick i spegeln, vart fan har Djurgården tagit vägen.
Vi kan kritisera denna säsong och säsongen innan denna, men detta icke Djurgården har söndras i så många år att jag inte minns när vi senast kunde titulera oss som äkta Djurgårdare.( personligen så är det nog när vi senast tog oss tillbaka).
Vist att vi var i final men det kändes mer som en sminkad gris, där tränaren gjorde under med det material som fanns till hands.
Hur i helvete kan inte alla kunniga som finns knutna till vår förening inte reagera på vad som felas i vår förening.
Klubben ska äga spelsystemet fin tanke om systemet var anpassat till senior hockey och inte junior hockey..
Sen vi startade denna tanke så har vi som förening lyckas riktigt bra med våra juniorer, medans senior hockeyn har förpassat sig ner i ett djupt mörker som för mig är under all kritik.
Har under mina 50+ aldrig varit med om ett sämre Djurgården, sett till vad som presteras på isen.
Tror inte skiten sitter i materialet som glider runt på isen, där har vi namn som de flesta vet kan producera och kämpa för klubben.
Vi behöver rensa upp i föreningen kasta ut det som möglar, vi bör ha kunskaper knutna till vår förening som vet vad som felar, och är ej rädda för att lyfta skiten och ta tag i problemen.
Sug på denna karamell DIF-Nybro hemma på Hovet 0-0 efter två och vi riskerar förlust då spelet inte hakar i trots många spelare som älskar kriga på Hovet inför vår underbara publik, där publiken är vårt lags 6 spelare, hur fan kan inte någon i föreningen reagera då detta har pågått och pågår under flera år.
Vad är det för helt inkompetenta personer som knyts till vår förening.
Personligen så tror jag min fru vill tacka alla dessa personer som sakta men säkert söndrar allt som gör att man vill följa detta Djurgården, orkar inte bli irriterad längre, lugnt här hemma pö matchdagar, för det gul,röd,blå som skrinnar runt de senaste åren är inte Djurgården, det är någon billig kopia av den äkta varan jag växte upp med.
Tack för ordet, älskar det äkta som finns på läktaren. NI ÄR GRYMA.
P.nilsson62
Inlägg: 1
Blev medlem: 2023-11-03

Säsongen 23/24

Inlägg av P.nilsson62 »

Det ser inget bra ut om man sparkar Garpenberg och sen tar in honom som sportchef.
Hyfsad hockeyspelare, men totalt kass som ledare. VÄRDELÖS!
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1402
Blev medlem: 2021-01-22

Säsongen 23/24

Inlägg av Exile »

På söndag kan DIF officiellt hamna på plats 13-14...
Nattuggla_
Inlägg: 3159
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Redan nu är vi 7 poäng från Topp-6.

I DIFpodden snackas mycket om att vi har för mycket kvalitet för att de ska vara rädda för kval nedåt.
Jag tycker det är den sortens naivitet som har dragit oss ner i skiten 2 gånger de senaste 11 åren, nu håller det på att hända igen.
Skriv svar