Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Och vad menas med ’ storbråk ’ ?
- Jim Morrison
Tony Mårtensson känns bra. Kanske inte riktigt lika nördig som jag hade velat ha men en vanlig, klassisk, sportchef kan mycket väl fungera med rätt typ av coach under sig. Kan tänka mig att Kimby följer med Tony i sådana fall och det är ju en fin kombo.
Båda har visat sig kunna göra mycket med små medel och båda hade varit intressanta att se i en större klubb.
Båda har visat sig kunna göra mycket med små medel och båda hade varit intressanta att se i en större klubb.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2023-11-03 13:09:28, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det framgår inte. Bara att det har varit ett "storbråk" mellan Garpen och några spelare, bland annat Krüger, i periodpausen inför tredje.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Isåfall tycker jag inte att det är mycket att tveka på. Byt huvudtränare! Även Honken som HC skulle vara bättre. Klart att tränare och spelare kan bli förbannade på varandra, hör nästan till lite, men Garpen verkar ju ha tappat gruppen helt enligt massor av varandra oberoende källor!
Spelade inte Filander själv i Aik förövrigt?
-
Jo, 2 säsonger (J20 inräknat).
Men det var 05/06, 06/07.
Sådant får man dock släppa. Vi kan inte ha en till Mitell-gate.
Jag fattar att vi inte kan eller ska värva direkt från AIK men såna här fall där spelaren/tränare har varit ifrån klubben i flera år. Det är bara trams att hänga upp sig på.
Våra sportsliga framgångar måste gå först.
Sen tvekar jag på att Filander vill ta sig an Djurgården i detta läge heller.
Vi är nog inte jätteattraktiva nu.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2023-11-03 13:21:51, redigerad totalt 2 gång.
AB: "Garpenlöv i bråk med Dif-spelare", Uppgifter: ”Storbråk” i Djurgården
Nån som kan kika premium, vill mest veta om det är pure spekulationer eller nått konkret (samt vem spelare in fråga är).
Nån som kan kika premium, vill mest veta om det är pure spekulationer eller nått konkret (samt vem spelare in fråga är).
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Jim Morrison
Finns i en annan tråd. Här tycker jag vi fokuserar på Silly

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
De enda lösningarna för att göra om i båset här och nu är väl att någon som vi redan har i föreningen tar över. Typ honken eller J20. Alternativt att Garpen spolar sitt kontrakt. Sen måste rekryteringar nu ske i rätt ordning, ny sportchef som planerat som får välja sin tränare och inte ärver någon nödlösning. Marknaden känns väl skral nu dessutom. Kombon Mårtensson / Kimby känns väl inte ointressant om det har förts på tal.Detblir3poäng skrev: ↑2023-11-03 12:48:15Isåfall tycker jag inte att det är mycket att tveka på. Byt huvudtränare! Även Honken som HC skulle vara bättre. Klart att tränare och spelare kan bli förbannade på varandra, hör nästan till lite, men Garpen verkar ju ha tappat gruppen helt enligt massor av varandra oberoende källor!
Hålla perspektivet även bortom denna säsong är a och o. Vidare behöver ett storbråk inte säkert vara negativt om missnöje pyrt under en tid.
-
Enligt Aftonbladets uppgifter ska tränaren Johan Garpenlöv råkat i luven med spelare, bland annat lagkaptenen Marcus Krüger.
Kan vara positivt med. Om dom "rensar luften"!?
- Jim Morrison
Den enda intressanta tränaren som eventuellt skulle kunna ligga nära till hands är ju Filander. Då hade man ju kunnat sajna för flera år framöver för att det är någon man kan bygga kring oavsett sportchef. Men att typ ta in Lillis eller liknande nödlösning på två år skulle vara skitdumt.dr111DIF skrev: ↑2023-11-03 13:31:30De enda lösningarna för att göra om i båset här och nu är väl att någon som vi redan har i föreningen tar över. Typ honken eller J20. Alternativt att Garpen spolar sitt kontrakt. Sen måste rekryteringar nu ske i rätt ordning, ny sportchef som planerat som får välja sin tränare och inte ärver någon nödlösning. Marknaden känns väl skral nu dessutom. Kombon Mårtensson / Kimby känns väl inte ointressant om det har förts på tal.Detblir3poäng skrev: ↑2023-11-03 12:48:15Isåfall tycker jag inte att det är mycket att tveka på. Byt huvudtränare! Även Honken som HC skulle vara bättre. Klart att tränare och spelare kan bli förbannade på varandra, hör nästan till lite, men Garpen verkar ju ha tappat gruppen helt enligt massor av varandra oberoende källor!
Hålla perspektivet även bortom denna säsong är a och o. Vidare behöver ett storbråk inte säkert vara negativt om missnöje pyrt under en tid.
Om saker är för infekterade med Garpen för att kunna fortsätta så ser jag enbart att Honken går som huvudtränare resten av säsongen. Detta för att kunna ligga plus/minus noll rent lönemässigt då vi kommer behöva betala Garpen säsongen ut oavsett.
Om inte Filander eller liknande skulle bli ledigt då men då är vi knappast ensamma om att vilja rekrytera honom.
Jaa jag håller med. Är mest ett raljerande för att denna diskussion alltid dyker upp när en Stockholmare nämns. Spelare eller ledare! Oerhört töntigt. Förstår folk att vi aldrig fått Ottosson om vi gått på den linjen.Nattuggla_ skrev: ↑2023-11-03 13:11:13Jo, 2 säsonger (J20 inräknat).
Men det var 05/06, 06/07.
Sådant får man dock släppa. Vi kan inte ha en till Mitell-gate.
Jag fattar att vi inte kan eller ska värva direkt från AIK men såna här fall där spelaren/tränare har varit ifrån klubben i flera år. Det är bara trams att hänga upp sig på.
Våra sportsliga framgångar måste gå först.
Sen tvekar jag på att Filander vill ta sig an Djurgården i detta läge heller.
Vi är nog inte jätteattraktiva nu.
Djurgården jagar succé-sportchef
Ett annat är före detta stjärncentern Tony Mårtensson, som idag är sportchef för Almtuna och gör succé med en budget som är en tredjedel av den som Djurgården använder till att köpa spelare.
Mårtensson funderar på anbudet. Men har också rötter i AIK vilket gör det lite känsligt.
Linköping uppvaktar också Mårtensson.
Djurgården har en fördel gentemot Linköping då Mårtensson bor i Sigtuna och kan dagspendla till Hovet. Det kan han inte till Linköping.
Ett annat är före detta stjärncentern Tony Mårtensson, som idag är sportchef för Almtuna och gör succé med en budget som är en tredjedel av den som Djurgården använder till att köpa spelare.
Mårtensson funderar på anbudet. Men har också rötter i AIK vilket gör det lite känsligt.
Linköping uppvaktar också Mårtensson.
Djurgården har en fördel gentemot Linköping då Mårtensson bor i Sigtuna och kan dagspendla till Hovet. Det kan han inte till Linköping.