Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

EspenK skrev: 2023-11-02 07:10:54 Nu kan vi ju inte klaga på att man inte testat alla formationer i alla fall.

Med ett sorts facit efter alla kombinationer så skulle jag tänka:

Norman Kruger Nilsson
Klasen Rensfeldt Brodda
Grewe Berglund Gradin
Magwood Linus E Schlyter

Blomgren och Liss vid sidan men ska in så fort nån glider på rören eller inte gör som bestämt. INGEN kan ha en plats pga meriter.
Får man bara alla att dra mot samma mål så har man helt klart ett lag för toppen. Men man behöver en målvakt som man kan känna sig trygg med. Glädjen efter övertidsvinsten igår var påtaglig. Jag har knappt sett en sån glädje för en vinst tidigare. Särskilt Krüger som såg ut som han gjorde sitt första mål eller man avgjorde en slutspelsmatch. Det var både lättnad och glädje, hoppas detta ger något till gruppdynamiken.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Tabarnak
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-03-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 23/24

Inlägg av Tabarnak »

klintan85 skrev: 2023-11-02 16:43:17
EspenK skrev: 2023-11-02 07:10:54 Nu kan vi ju inte klaga på att man inte testat alla formationer i alla fall.

Med ett sorts facit efter alla kombinationer så skulle jag tänka:

Norman Kruger Nilsson
Klasen Rensfeldt Brodda
Grewe Berglund Gradin
Magwood Linus E Schlyter

Blomgren och Liss vid sidan men ska in så fort nån glider på rören eller inte gör som bestämt. INGEN kan ha en plats pga meriter.
Får man bara alla att dra mot samma mål så har man helt klart ett lag för toppen. Men man behöver en målvakt som man kan känna sig trygg med. Glädjen efter övertidsvinsten igår var påtaglig. Jag har knappt sett en sån glädje för en vinst tidigare. Särskilt Krüger som såg ut som han gjorde sitt första mål eller man avgjorde en slutspelsmatch. Det var både lättnad och glädje, hoppas detta ger något till gruppdynamiken.
Jamen det jämfota glädjeskuttet efter avgörandet förde mina tankar till pojklagshockey :)
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Eklind i Luleå leder skytteligan i shl, hörde att Luleå betalade 65k/mån för han, var det inte det Hedda hade hos oss🤣🤣🤣
Osten östlund
Inlägg: 1783
Blev medlem: 2022-08-10

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

#10 skrev: 2023-11-02 18:47:17 Eklind i Luleå leder skytteligan i shl, hörde att Luleå betalade 65k/mån för han, var det inte det Hedda hade hos oss🤣🤣🤣
Hörde med det. Dom räknade upp ett gäng SHL spelare, som låg i top gällande statistik. Som låg där i spannet, 65-75k/mån.

Hedda hade 45 o falk 40. Hedda gick nog ner hos SSK, fick ett år extra?

Men dom över 100k/mån
hos oss som ej prestera därefter:

- Liss (fast han inte lirar, så förstår jag att han är glad. Hade jag med varit).
- Rensfeldt
- Cam

Hörde i ngn podd. Att "fimpen" slängde ur sig att Magwood hade runt 100k/mån (vet ej sanningen där).
Senast redigerad av Osten östlund den 2023-11-02 18:56:36, redigerad totalt 1 gånger.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Osten östlund skrev: 2023-11-02 18:54:18
#10 skrev: 2023-11-02 18:47:17 Eklind i Luleå leder skytteligan i shl, hörde att Luleå betalade 65k/mån för han, var det inte det Hedda hade hos oss🤣🤣🤣
Hörde med det. Dom räknade upp ett gäng SHL spelare, som låg i top gällande statistik. Som låg där i spannet, 65-75k/mån.

Hedda hade 45 o falk 40. Hedda gick nog ner hos SSK, fick ett år extra?

Men dom över 100k/mån
hos oss som ej prestera därefter:

- Liss
- Rensfeldt
- Cam

Hörde i ngn podd. Att "fimpen" slängde ur sig att Magwood hade runt 100k/mån (vet ej sanningen där).
Fyfan vad vi överbetalar för dom flesta om det stämmer med många shl löner man hört
Osten östlund
Inlägg: 1783
Blev medlem: 2022-08-10

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

#10 skrev: 2023-11-02 18:56:20
Osten östlund skrev: 2023-11-02 18:54:18
#10 skrev: 2023-11-02 18:47:17 Eklind i Luleå leder skytteligan i shl, hörde att Luleå betalade 65k/mån för han, var det inte det Hedda hade hos oss🤣🤣🤣
Hörde med det. Dom räknade upp ett gäng SHL spelare, som låg i top gällande statistik. Som låg där i spannet, 65-75k/mån.

Hedda hade 45 o falk 40. Hedda gick nog ner hos SSK, fick ett år extra?

Men dom över 100k/mån
hos oss som ej prestera därefter:

- Liss
- Rensfeldt
- Cam

Hörde i ngn podd. Att "fimpen" slängde ur sig att Magwood hade runt 100k/mån (vet ej sanningen där).
Fyfan vad vi överbetalar för dom flesta om det stämmer med många shl löner man hört
Man förstår att KG gjorde så gott han kunde. Men han var helt ensam. När han delade ut "pengasäcken". Från skrivbordstjänst. Till sportchef/VD. Ett annat slutresultat, så hade KG varit "omänsklig"!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Tabarnak skrev: 2023-11-02 18:44:46
klintan85 skrev: 2023-11-02 16:43:17
EspenK skrev: 2023-11-02 07:10:54 Nu kan vi ju inte klaga på att man inte testat alla formationer i alla fall.

Med ett sorts facit efter alla kombinationer så skulle jag tänka:

Norman Kruger Nilsson
Klasen Rensfeldt Brodda
Grewe Berglund Gradin
Magwood Linus E Schlyter

Blomgren och Liss vid sidan men ska in så fort nån glider på rören eller inte gör som bestämt. INGEN kan ha en plats pga meriter.
Får man bara alla att dra mot samma mål så har man helt klart ett lag för toppen. Men man behöver en målvakt som man kan känna sig trygg med. Glädjen efter övertidsvinsten igår var påtaglig. Jag har knappt sett en sån glädje för en vinst tidigare. Särskilt Krüger som såg ut som han gjorde sitt första mål eller man avgjorde en slutspelsmatch. Det var både lättnad och glädje, hoppas detta ger något till gruppdynamiken.
Jamen det jämfota glädjeskuttet efter avgörandet förde mina tankar till pojklagshockey :)
Glädje är viktig och hoppas att de kan släppa lite på tyglarna nu. Jag tycker om intervjun med Rensfeldt också efter matchen när han säger att nu är det roligt att spela igen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Klyftig
Inlägg: 66
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Klyftig »

Om vi inte går upp denna säsong, hur låg är sannolikheten att vi går upp framöver? Jag hörde i DIFpoddens avsnitt att vi kanske ligger på en lönebudget på 12-13 miljoner om något år. Det är väl ungefär där Aik ligger och som vi ser räcker det inte för att ens vara nära avancemang. Är det någon mening att då ha kvar hockeysektionen?
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Klyftig skrev: 2023-11-02 21:40:01 Om vi inte går upp denna säsong, hur låg är sannolikheten att vi går upp framöver? Jag hörde i DIFpoddens avsnitt att vi kanske ligger på en lönebudget på 12-13 miljoner om något år. Det är väl ungefär där Aik ligger och som vi ser räcker det inte för att ens vara nära avancemang. Är det någon mening att då ha kvar hockeysektionen?
Okej, vi ska lägga ner hockeyn för att vi får en sämre budget, hahahaha
Klyftig
Inlägg: 66
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Klyftig »

#10 skrev: 2023-11-02 22:14:01 Okej, vi ska lägga ner hockeyn för att vi får en sämre budget, hahahaha
Inte för att vi får en sämre/lägre budget. Utan för att vi får en budget som är omöjlig att gå upp med.
Osten östlund
Inlägg: 1783
Blev medlem: 2022-08-10

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

Klyftig skrev: 2023-11-02 21:40:01 Om vi inte går upp denna säsong, hur låg är sannolikheten att vi går upp framöver? Jag hörde i DIFpoddens avsnitt att vi kanske ligger på en lönebudget på 12-13 miljoner om något år. Det är väl ungefär där Aik ligger och som vi ser räcker det inte för att ens vara nära avancemang. Är det någon mening att då ha kvar hockeysektionen?
Ja förhoppningsvis. Men det gäller att vi lyckas med rekryteringar av sportchef/VD. Så vi inte till sist blir som Bajen hockey!

Om vi inte blir uppflyttade på ngt "sätt". Om SHL utvidgas!?

Så har vi en stomme nästa säsong , med : Rensfeldt, Brodin, Berglund och kanske Norman. Svårt att se Kruger åka buss till Kalmar och Östersund 2år till efter det här!
Klyftig
Inlägg: 66
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Klyftig »

Osten östlund skrev: 2023-11-02 22:40:36 Ja förhoppningsvis. Men det gäller att vi lyckas med rekryteringar av sportchef/VD. Så vi inte till sist blir som Bajen hockey!

Om vi inte blir uppflyttade på ngt "sätt". Om SHL utvidgas!?

Så har vi en stomme nästa säsong , med : Rensfeldt, Brodin, Berglund och kanske Norman. Svårt att se Kruger åka buss till Kalmar och Östersund 2år till efter det här!
Dessa måste fortfarande överprestera enormt med den budgeten. Sedan tror jag chansen är nära noll att SHL utökar antal lag. Det skulle innebära 60 omgångar vilket blir för mycket, och derbygrupper kommer aldrig att hända. Lämnar Kruger kan vi ge upp.
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 133
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Säsongen 23/24

Inlägg av bbjs »

Sa till min son efter matchen att precis så det såg ut.... efter 57 minuter - Gör vad fan ni vill.. å det gjorde de.

"Storbråk mellan Garpenlöv och lagkapten Krüger"

https://hockeynews.se/articles/30924/
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9505
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Så dumt att sånt läcker. Vem inifrån omklädningsrummet har berättat det liksom?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
thelinho
Inlägg: 990
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Får riktigt dåliga vibbar av Garpens ledarskap. Jaget före laget? Det måste ju finnas någon form av vilja att gå åt samma håll. När till och med Marcus surnar, då är det något som är ruttet.

Om det är för dyrt med ny HC, låt Honken ta över, förutsatt att spelarna anser att det är för klubbens bästa.

Marcus Krügers järnkaminer!
Senast redigerad av thelinho den 2023-11-03 12:44:38, redigerad totalt 1 gånger.
Wikegårds järnkaminer
Skriv svar