Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev: 2023-10-30 20:10:06 Nog för att jag inte gillar att vi arbetsbefriade Hedström och Falk, men det är väl ändå inget nytt att det gjordes? Det här har vi väl vetat om?
Och jag har haft starka åsikter om detta redan innan, men det förstärktes ännu mer nu....
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

BigJ skrev: 2023-10-30 20:15:12
SirDIFalot skrev: 2023-10-30 20:10:06 Nog för att jag inte gillar att vi arbetsbefriade Hedström och Falk, men det är väl ändå inget nytt att det gjordes? Det här har vi väl vetat om?
Och jag har haft starka åsikter om detta redan innan, men det förstärktes ännu mer nu....
Absolut, vi ställde oss både bakom vår VD och sportchef. Litade på att dom tog rätt beslut?

Hade vi legat top 4. Samt truppen hade varit någorlunda nöjd. Så hade det fått passera.

Men nu har de "berömda bägaren" runnit över.

Några av orsakerna är:

- 11:a i HA med 2-3 högsta lönebudet.
- Majoriteten av spelar rekryteringarna är överbetalda. Samt så är deras prestationer under all kritik.
- Tränaren har tappat omklädningsrummet, enligt rykten.
- Varför tjurar Klasen ( offentligt)?
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev: 2023-10-30 14:37:53
diftobbe89 skrev: 2023-10-30 11:00:02 Kan väl inte vara så svårt att hitta en back med pondus som prioriterar försvarsspelet, var det Garpens idé att vi inte skulle ha några försvarare alls? Isåfall ska han bort. Kanske är hans tid över när vi förlorar mot jumbon på Onsdag.

Rensfeldt ska också bort. Han är inte inne i någon svacka. Han är slut. Satsa på Linus Eriksson som center.
Snudd på parodi. Det räcke med ett år där en viss tung del av våran supportergrupp gnällde järnet på bristen av spelande rörliga backar.... Då tvärvände KG, som ändå i intervjuer va på rätt spår när han pratade vikten av spelet utan puck, och skaffade en backsida helt utan försvarare 😂 Oerhört märkligt! Lite barnsligt. "Nu jävlar ska amatörerna få se på rörlig backsida"....
Det var väl egentligen bara du och jag och någon till här inne som såg detta komma när man satte ihop backsidan. Det blir ju en synergieffekt varför vi haft så ostabila målvakter eftersom det går hand i hand.
Spela fult
Manijock
Inlägg: 7797
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2023-10-31 07:50:39
Manijock skrev: 2023-10-30 14:37:53
diftobbe89 skrev: 2023-10-30 11:00:02 Kan väl inte vara så svårt att hitta en back med pondus som prioriterar försvarsspelet, var det Garpens idé att vi inte skulle ha några försvarare alls? Isåfall ska han bort. Kanske är hans tid över när vi förlorar mot jumbon på Onsdag.

Rensfeldt ska också bort. Han är inte inne i någon svacka. Han är slut. Satsa på Linus Eriksson som center.
Snudd på parodi. Det räcke med ett år där en viss tung del av våran supportergrupp gnällde järnet på bristen av spelande rörliga backar.... Då tvärvände KG, som ändå i intervjuer va på rätt spår när han pratade vikten av spelet utan puck, och skaffade en backsida helt utan försvarare 😂 Oerhört märkligt! Lite barnsligt. "Nu jävlar ska amatörerna få se på rörlig backsida"....
Det var väl egentligen bara du och jag och någon till här inne som såg detta komma när man satte ihop backsidan. Det blir ju en synergieffekt varför vi haft så ostabila målvakter eftersom det går hand i hand.
Instabilt försvar är det som har störst inverkan av allting. Folk pratar alltid om att en bra målvakt är viktigast. Skitsnack! Ett bra försvar kan göra en bra målvakt, men en bra målvakt kan aldrig göra ett försvar bra.

Ett skakigt försvar har även kraftig påverkan på anfallsspelet. Det är våran inledning ett levande bevis på. Anfallare kan omöjligen känna det lugnet som krävs för att agera ryggradsmässigt utan att känna stabiliten i ryggen. Det blir stressat! Du vet att du måste sätta varenda jävla läge för om du missar så vänder spelet och då har du med väldigt stor sannolikhet mål i arslet istället. Vi måste ju på allvar göra minst fem mål framåt för att överhuvudtaget ha en chans att vinna.... Mot Kalmar!

Det är omöjligt för någon att arbeta om inte tryggheten att falla tillbaka finns.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av -daniel- »

Jag förstår inte riktigt hur man kan missköta saker så till den milda grad att spelare gång på gång ska behöva uttala sig i media om missnöje. Det är något gravt fel i den här organisationen som måste rättas till. Problemen är förmodligen flera; en alldeles för hög svansföring, en toppstyrd organisation där oliktänkande per automatik verkar ses som dissidenter, en usel ekonomi som gör att vissa måste dubbel - eller t.om trippeljobba (KG...), en spelidé och filosofi som uppenbarligen inte köps av alla, alternativt att tränarna är usla på att förmedla den.

Sen kan man förstås också se på enskilda personer och deras "prestation" och i vissa fall inflytande på resten av verksamheten. Jag kan inte undvika att kommentera Tobias Pehrsson som helt uppenbart verkar ha mycket att säga till om. Hans floskler och snack är ungefär som Jocke Erikssons när han var som värst; ett gäng plattityder och fina ord i ett enda stort sammelsurium. Ungefär i nivå med diverse "management konsulter" jag kommit i kontakt med i mitt yrkesliv - sammantaget enkom en jävla massa ordbajseri och svammel. Jag lovar att han älskar att rita grafer och diagram på en modern blackboard där han förklarar för en helt oförstående organisation hur klubben skall bete sig framöver för att nå framgång. Se så bra det går, Tobbe. Hurra hurra.

Vidare kan man verkligen ifrågasätta Garpenlöv. Är det en tränare som har spelarna bakom sig? Nej det har jag oerhört svårt att se, det finns ju kompetens i den här gruppen men nu är den så jävla sänkt under golvet och Garpenlöv har uppenbarligen inte verktygen att plocka fram den när det behövs som mest.

Jag tror det skulle behövas en städning modell värre i hela föreningen. Tyvärr.
Bild
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av thelinho »

Djurgården får in backen Pontus Johansson från SHL-klubben Frölunda igen. 21-årige Johansson återvände till Frölunda efter segern mot AIK förra veckan och spelade två matcher i SHL, men ska nu vara kvar i Djurgården åtminstone till landslagsuppehållet nästa vecka. Pontus Johansson tränade med Djurgården på tisdagen.
Wikegårds järnkaminer
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Per-Allan »

thelinho skrev: 2023-10-31 15:56:30 Djurgården får in backen Pontus Johansson från SHL-klubben Frölunda igen. 21-årige Johansson återvände till Frölunda efter segern mot AIK förra veckan och spelade två matcher i SHL, men ska nu vara kvar i Djurgården åtminstone till landslagsuppehållet nästa vecka. Pontus Johansson tränade med Djurgården på tisdagen.

Oj vilken långsiktig värvning, bra KG en hel vecka det lovar kontinuitet i truppen.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

thelinho skrev: 2023-10-31 15:56:30 Djurgården får in backen Pontus Johansson från SHL-klubben Frölunda igen. 21-årige Johansson återvände till Frölunda efter segern mot AIK förra veckan och spelade två matcher i SHL, men ska nu vara kvar i Djurgården åtminstone till landslagsuppehållet nästa vecka. Pontus Johansson tränade med Djurgården på tisdagen.
Hoppas man kan fixa så att han är kvar resten av säsongen. Han är snabb och teknisk.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

klintan85 skrev: 2023-11-01 03:39:14
thelinho skrev: 2023-10-31 15:56:30 Djurgården får in backen Pontus Johansson från SHL-klubben Frölunda igen. 21-årige Johansson återvände till Frölunda efter segern mot AIK förra veckan och spelade två matcher i SHL, men ska nu vara kvar i Djurgården åtminstone till landslagsuppehållet nästa vecka. Pontus Johansson tränade med Djurgården på tisdagen.
Hoppas man kan fixa så att han är kvar resten av säsongen. Han är snabb och teknisk.
Ganska mycket att önska i egen zon dock.
Kollat på klippet där Lekkerimäki fintar upp honom på läktaren i matchen Örebro-Frölunda.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7168
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

EspenK skrev: 2023-11-01 12:23:11
klintan85 skrev: 2023-11-01 03:39:14
thelinho skrev: 2023-10-31 15:56:30 Djurgården får in backen Pontus Johansson från SHL-klubben Frölunda igen. 21-årige Johansson återvände till Frölunda efter segern mot AIK förra veckan och spelade två matcher i SHL, men ska nu vara kvar i Djurgården åtminstone till landslagsuppehållet nästa vecka. Pontus Johansson tränade med Djurgården på tisdagen.
Hoppas man kan fixa så att han är kvar resten av säsongen. Han är snabb och teknisk.
Ganska mycket att önska i egen zon dock.
Kollat på klippet där Lekkerimäki fintar upp honom på läktaren i matchen Örebro-Frölunda.
Det finns ju såklart anledningar varför han inte platsar i Frölunda, trots en emellanåt glimrande offensiv.

Men bra för oss. Han får gärna spela många matcher i Djurgården.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Loa Milfors borde få fler chanser i A-laget. Han gjorde det bra förra säsongen i j20 och har öppnat bra i år. Och Anton Frondell verkar vara en intressant spelare. Han är bara 16 men har redan gjort 19 poäng på 12 matcher i j20.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

klintan85 skrev: 2023-11-01 16:01:59 Loa Milfors borde få fler chanser i A-laget. Han gjorde det bra förra säsongen i j20 och har öppnat bra i år. Och Anton Frondell verkar vara en intressant spelare. Han är bara 16 men har redan gjort 19 poäng på 12 matcher i j20.
Frondell hoppas man ju på redan nästa år. Behöver lite muskelmassa ytterligare men är en supertalang.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av SirDIFalot »

Per-Allan skrev: 2023-10-31 22:48:37
thelinho skrev: 2023-10-31 15:56:30 Djurgården får in backen Pontus Johansson från SHL-klubben Frölunda igen. 21-årige Johansson återvände till Frölunda efter segern mot AIK förra veckan och spelade två matcher i SHL, men ska nu vara kvar i Djurgården åtminstone till landslagsuppehållet nästa vecka. Pontus Johansson tränade med Djurgården på tisdagen.

Oj vilken långsiktig värvning, bra KG en hel vecka det lovar kontinuitet i truppen.
Jag skulle säga att det är bra löst att få med Pontus så ofta vi bara kan säsongen ut. Sen om det blir en vecka här och en vecka där så får det vara så. Vi får ta det SHL-lagen är villiga att avvara gratis.
Expert.
RIP Djurgårn hockey
Inlägg: 159
Blev medlem: 2023-09-29
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av RIP Djurgårn hockey »

Inte en krona till vill jag se KG spendera
Nattuggla_
Inlägg: 3141
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Vi släpper till minst skott på mål av samtliga lag i ligan, men släpper in 3:e flest mål. Det är ganska talande tycker jag.
Målvakterna är otroligt svaga och jag tror nog man kommer värva en meriterad målvakt som kan konkurrera med Andrén (oavsett vad vi tycker om det, såklart).

Såå.. har ni något roligt alternativ?
Låst