Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jensa öhling #11

Inlägg av jensa öhling #11 »

Ja försök få hem Tjomme. Tror det blir svårt men där har vi en vettig kille och dessutom med hjärtat på rätta stället.

Ser man till vår situation så lär det bli enormt svårt gå upp i år men tyvärr minst lika svårt åren därpå. Kruger, Klasen, Norman blir inte bättre. Om de ens är kvar nästa säsong.
nevyn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av nevyn »

Tjomme kanske är jättebra, men utifrån sett ser det ut att vara dyra och underpresterande trupper hittills. Jag måste bara fråga, vad är så bra med Leksands prestationer under hans ledning?
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

nevyn skrev: 2023-10-13 09:51:06 Tjomme kanske är jättebra, men utifrån sett ser det ut att vara dyra och underpresterande trupper hittills. Jag måste bara fråga, vad är så bra med Leksands prestationer under hans ledning?
Vet inte om han är rätt man? Samt ej hur han arbetar!?

Men ska jag dra till med ngt, så är det väll att dom lirar i SHL.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Plocka Dima!
Vi saknar spelartypen
EspenK

Inlägg av EspenK »

Osten östlund skrev: 2023-10-13 10:50:30
nevyn skrev: 2023-10-13 09:51:06 Tjomme kanske är jättebra, men utifrån sett ser det ut att vara dyra och underpresterande trupper hittills. Jag måste bara fråga, vad är så bra med Leksands prestationer under hans ledning?

Men lägg av. Ett lag som åkt jojo i över tjugo år är nu ett stabilt SHL lag. I nuläget hade det varit en dröm för oss. Han hittar importer som producerar och blir tongivande spelare i laget. Nämn en import i Djurgården senaste 10 åren som lett laget i poäng och attityd.
En bra sportchef tar mer poäng än vad budgeten egentligen mäktar med.

Även Jocke överpresterade alla år utom hans sista. Och då förstod jag det som att han blev styrd av styrelsen till vissa beslut. Hans och klubbens största misstag var att släppa Robban som ville ha en rejäl satsning mot ett SM-guld.

Nu gäller det att få fansen att tro på det här. Att vilka komma till Hovet. Där är basen till DIF hockeys storhet och framtid.
4000 på läktaren är en vindpust. 8094 en orkan!

Upp till förening och medlemmar att vända detta nu.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag är lite sugen på Petter Rönnqvist som sportchef. Känns lite stöpt i Tjomme-molden och har bra koll på det moderna. Är även tillgänglig då han inte jobbar för någon klubb och kan starta redan nu.

Om han ens skulle vara intresserad dvs.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Per Kenttä som sportchef vore ju en intressant värvning. Lyckats bra i alla sina klubbar de senaste tio åren.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mattias_87 skrev: 2023-10-14 14:48:14 Per Kenttä som sportchef vore ju en intressant värvning. Lyckats bra i alla sina klubbar de senaste tio åren.
Ingen vi kan anställa nu dock och det lät på KG som att själva processen redan var igång och skulle vara klar samt presenteras innan årsskiftet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Jim Morrison skrev: 2023-10-14 15:16:32
Mattias_87 skrev: 2023-10-14 14:48:14 Per Kenttä som sportchef vore ju en intressant värvning. Lyckats bra i alla sina klubbar de senaste tio åren.
Ingen vi kan anställa nu dock och det lät på KG som att själva processen redan var igång och skulle vara klar samt presenteras innan årsskiftet.
Kontraktet verkar ju gå ut våren 2024. Hade varit ett riktgt spännande namn.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Andspe skrev: 2023-10-14 17:46:18
Jim Morrison skrev: 2023-10-14 15:16:32
Kontraktet verkar ju gå ut våren 2024. Hade varit ett riktgt spännande namn.
Känns väl som man redan bestämt sig för att det blir Garpen?
Avgå Jocke.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Skrivbordsgeneralen KG ska avgå nu och avgå kan även tränartrojkan och ett flertal spelare också göra
jensa öhling #11

Inlägg av jensa öhling #11 »

Vi skulle tagit Turgeon istället för Magwood. Surrades ju om
turgeon innan SSK tog honom.

Vad tror ni, kommer DIF bryta med Magwood? Märkligt ha en import som inte är bättre än våra juniorer. En import ska vara spets. Enormt svag scouting.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

jensa öhling #11 skrev: 2023-10-14 21:48:30 Vi skulle tagit Turgeon istället för Magwood. Surrades ju om

Vad tror ni, kommer DIF bryta med Magwood? Märkligt ha en import som inte är bättre än våra juniorer. En import ska vara spets. Enormt svag scouting.
Skulle jag få önska.

- Förutom att vi löser dom 3 arbetsbefriade.

- Liss. Hoppas vi kan bli av med honom. Så jävla dålig.

- Magwood ge han 10 matcher till. Annars låt gå!

Spännande i dif podden. Gällande ny sportchef . Dom spekulerar.

- Växjö ass sportchef ( minns ej vad han hette)

- Tony Mårtenson, Almtuna.

- Garpen, gillar honom. Men hoppas ej det blir han!
Praetori

Inlägg av Praetori »

jensa öhling #11 skrev: 2023-10-14 21:48:30 Vi skulle tagit Turgeon istället för Magwood. Surrades ju om

7 matcher och ni vill redan börja skeppa folk. Tålamod som förskolebarn.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Disciplinnämnden »

EspenK skrev: 2023-10-14 08:38:31
Osten östlund skrev: 2023-10-13 10:50:30

Men lägg av. Ett lag som åkt jojo i över tjugo år är nu ett stabilt SHL lag. I nuläget hade det varit en dröm för oss. Han hittar importer som producerar och blir tongivande spelare i laget. Nämn en import i Djurgården senaste 10 åren som lett laget i poäng och attityd.
En bra sportchef tar mer poäng än vad budgeten egentligen mäktar med.

Även Jocke överpresterade alla år utom hans sista. Och då förstod jag det som att han blev styrd av styrelsen till vissa beslut. Hans och klubbens största misstag var att släppa Robban som ville ha en rejäl satsning mot ett SM-guld.

Nu gäller det att få fansen att tro på det här. Att vilka komma till Hovet. Där är basen till DIF hockeys storhet och framtid.
4000 på läktaren är en vindpust. 8094 en orkan!

Upp till förening och medlemmar att vända detta nu.
Håll i hatten nu.

Tjomme verkar ju vara den som har gjort jojjo-laget "Dala-bajen" stabilt. Eller ja, till att bli ett habilt shl-lag. Nu går det ju inte säga att facit hade varit samma om han hade stannat i DIF istället för Jocke när det begav sig. Men om man lutar sig tillbaka och tänker efter så hade det ju nästan inte kunnat vara sämre om man ser till dagsläget? Känns som vi är 1-2 säsonger ifrån att lite derbyn mot riktiga bajen på en uterink eller typ om nybroviken fryser så vi kan lira på "sjöis".
Senast redigerad av Disciplinnämnden den 2023-10-16 01:02:26, redigerad totalt 1 gånger.
Låst