Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

klintan85 skrev: 2023-10-04 20:52:26 Ingen idé alls att analysera efter bara fyra matcher men prestationen har bara blivit sämre och sämre. Helt nytt bottennapp idag. När man ser dem spela så ser de ointresserade ut och frustrerade. Hoppas på det bästa.
Sant. Men de tänker väl vara som bäst i slutspelet. Sluta lite längre ned i tabellen och få tuff matchning mot finalen. Få avgöra borta i den avgörande sjunde matchen. Vem bryr sig om serielunken och att vinna serien?.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

De ser ut att ha tappat tilliten till varandra som fanns för några matcher sedan. Jämfört tex i premiären tvekar man för mycket, vänder om och tar tid på sig man inte har. Tappar helt det enkla raka spelet man måste ha. Sen hjälper det såklart inte att centern lite såsigt åker på byte så fort backar fått pucken under kontroll.
Döden

Säsongen 23/24

Inlägg av Döden »

dr111DIF skrev: 2023-10-05 09:42:41 De ser ut att ha tappat tilliten till varandra som fanns för några matcher sedan. Jämfört tex i premiären tvekar man för mycket, vänder om och tar tid på sig man inte har. Tappar helt det enkla raka spelet man måste ha. Sen hjälper det såklart inte att centern lite såsigt åker på byte så fort backar fått pucken under kontroll.
Håller helt med, tänkte på samma sak igår... ofta en back skulle starta ett uppspel, men antingen åkte alla på byte och han fick vända om, eller så fanns det ingen som var passningsbar och fick vända om och ofta blev det det sämsta alternativet, passa en stillastående forward som sen blev fastcheckad alternativt stoppad i mittzon.
Kan ju ha att göra med backbesättningen igår, men det var inte i närheten av uppspelen vi hade i första matchen.
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Hittar man inte tillbaka mot Östersund så får man kasta om.

1a intakt
Klasen - Rensfeldt - Magwood
Grewe - Berglund - Liss
Blomgren - Schlyter - Brodin

Funkar top9 då så får man utvärdera Schlyter som center och annars ge sig ut på marknaden för en stabil breddcenter.

Kan tänka mig att man petar någon till om det inte blir bättre och ger Wersäll chansen.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 23/24

Inlägg av Doyle 1 »

Missade matchen igår, men fick ingen hicka när jag tryckte fram omgångens resultat. Förstår lite det som Linus K uttrycker det. Det är 52 omgångar och spelar vi som matchen vore leva eller dö i varje omgång skulle vi vara Sveriges BÄSTA hockeylag. Det kommer vara ”up and downs” under en säsong.
Verkligheten är nu så att DIF hoppade i ett slukhål värre än det i Stenungsund igår. Vi har trots allt ett bra lag men med en backsida som knappt håller div 1 klass. Där bör kritiken riktas mot sportchef o styrelse att vi inte lärt av historien. Historien upprepar sig säsong efter säsong o med en envishet som få fortsätter man o trumma på i tron att backsidan nån gång ramlar ner i rätt hål o överraskar. Sååå skärpning där.
Till sist saknar jag den offensiva kreativiteten att marknadsföra DIF inför hemmamatcher. Ordna med evenemang med supporterprylar som delas ut gratis, Sen lotta ut säsongskort till de som inte har råd. Göm puckar på stan för att kvittera ut hemliga gåvor i DIF-shopen för lyckliga upphittare av dessa puckar..
Hade sen varit kul med ett påhittigt DIF-mobilspel där innehavaren med gps-funktion letar DIF-prylar på stan med små o stora värden i potten. Sen utdelning av dessa vinster på hemmamatcherna. Lovar det skulle bli succé. Var för faan kreativa i ledningen o hitta på roliga grejor kring DIF-hockey. Använd den digitala tekniken helt enkelt. Nån spelprogrammerare borde vi ha inom familjen. Är alldeles för sömnigt nu. Dax o kavla upp ärmarna o börja kämpa inte bara på isen.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 23/24

Inlägg av Doyle 1 »

Dessutom kunde sponsorerna få gratisreklam i spelplattformen o dessutom bistå med vinster.Spelet kunde ju sen kosta några kronor o installera i mobilen o vinsten ramla då rätt ner i hockeysektionens tomma kista.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av SirDIFalot »

Vi har ett problem i ett forwardssidan är byggd på för många högerforwards och för få vänsterforwards, och inte heller någon drivande center bakom Kruger. Jag har alltid tyckt att Norman passar bättre som center än som vinge, men där verkar inte DIF hålla med.

Någon naturlig högerforward måste spela till vänster, jag väljer nog Brodin.
Brodin-Krüger-Nilsson
Klasen-Norman-Magwood
Grewe-Rensfeldt-Gradin
Blomgren-Berglund-Liss
Expert.
Praetori

Säsongen 23/24

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev: 2023-10-05 16:17:53 Vi har ett problem i ett forwardssidan är byggd på för många högerforwards och för få vänsterforwards, och inte heller någon drivande center bakom Kruger. Jag har alltid tyckt att Norman passar bättre som center än som vinge, men där verkar inte DIF hålla med.

Brodin-Krüger-Nilsson
Klasen-Norman-Magwood
Grewe-Rensfeldt-Gradin
Blomgren-Berglund-Liss
Vi försöker vara Barca fast i hockey. Svårare än så är det inte.
Spetsen i spelarmaterialet inbjuder till tankar om en hockey där vi äger pucken så till den milda grad att grabbarna inte har det i sig att tillverka målchanser på annat sätt än genom gedigen puckkontroll i hela femman fram till, och förbi, mållinjen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Är det någon som har gått ut och bett om ursäkt efter den dåliga matchen sist? Som Fotbollen gjorde efter den tafatta insatsen mot AIK. Sådär får man inte uppträda på hemmaplan när man har så bra hemmapublik.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 23/24

Inlägg av diftobbe89 »

Praetori skrev: 2023-10-05 19:49:14
SirDIFalot skrev: 2023-10-05 16:17:53 Vi har ett problem i ett forwardssidan är byggd på för många högerforwards och för få vänsterforwards, och inte heller någon drivande center bakom Kruger. Jag har alltid tyckt att Norman passar bättre som center än som vinge, men där verkar inte DIF hålla med.

Brodin-Krüger-Nilsson
Klasen-Norman-Magwood
Grewe-Rensfeldt-Gradin
Blomgren-Berglund-Liss
Vi försöker vara Barca fast i hockey. Svårare än så är det inte.
Spetsen i spelarmaterialet inbjuder till tankar om en hockey där vi äger pucken så till den milda grad att grabbarna inte har det i sig att tillverka målchanser på annat sätt än genom gedigen puckkontroll i hela femman fram till, och förbi, mållinjen.
Bra sagt. Och det är ett problem.
Spela fult
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 23/24

3 riktigt dåliga insatser, efter en bra premiär.

Städar vi inte av ett dåligt Östersund ikväll så är det ett solklart underbetyg.
Vi bör ha rejäl tändvätska att vinna och visa att vi inte redan nu vinkar adjö till absoluta topplagen
Brynäs och Löven ångar på. Djurgården hockey?
Vi kanske tänker släppa förbi Gnaget i tabellen?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-10-06 06:12:04 3 riktigt dåliga insatser, efter en bra premiär.

Städar vi inte av ett dåligt Östersund ikväll så är det ett solklart underbetyg.
Vi bör ha rejäl tändvätska att vinna och visa att vi inte redan nu vinkar adjö till absoluta topplagen
"Är inte nu vi ska vara som bäst"..... Som ett jävla gift! Den sämsta vidriga jävla meningen som någonsin yttrats... Blev snudd på hånad när jag inför Tingsryd pratade om att tåget går och att trepoängarna måste in nu för att inte Brynäs och Löven ska dra ifrån. Det sker just nu, ett par omgångar senare. Vi bygger ett omöjligt slutspel, just i detta nu.

Nej, Brynäs kommer inte att få en sådan formsvacka att de förlorar tre-fyra i rad. Deras formsvacka kommer att vara att de kanske inte vinner varje period, och att det landar ett par kryss i rad. En förlust någon gång. Borta mot Löven eller så.

Ska vi inte bara sänka ribban då? Jaga slutspel? Då har vi kanske råd att glassa lite mer såhär i början. Inse att att Brynäs, Löven, Ssk, Mora, Nybro, Västerås och Aik typ inte riktigt är där vi ska vara. En hedersam åttondel på målsnöret är ju rätt najs. Allting kan hända i ett slutspel, och då ska vi vara som bäst. Trycka på en knapp och vinna allting. Hemmaplansfördelar är ju ändå meningslöst i slutändan. 60 min lika stora rinkar, bla bla.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 23/24

Manijock skrev: 2023-10-06 07:23:11
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-10-06 06:12:04 3 riktigt dåliga insatser, efter en bra premiär.

"Är inte nu vi ska vara som bäst"..... Som ett jävla gift! Den sämsta vidriga jävla meningen som någonsin yttrats... Blev snudd på hånad när jag inför Tingsryd pratade om att tåget går och att trepoängarna måste in nu för att inte Brynäs och Löven ska dra ifrån. Det sker just nu, ett par omgångar senare. Vi bygger ett omöjligt slutspel, just i detta nu.

Allting kan hända i ett slutspel, och då ska vi vara som bäst. Trycka på en knapp och vinna allting. Hemmaplansfördelar är ju ändå meningslöst i slutändan. 60 min lika stora rinkar, bla bla.
Spot on.Bra skrivet Manijock.

Det här giftet (förlorarmentaliteten) har kommit smygandes under många år och är nu etablerad i föreningen.

"Vi har så dåliga förutsättningar i Stockholm" bla....bla....bla....
För i helvete, vi har ju nu haft superbra förutsättningar jämför Tingsryd, Västervik, Nybro, mfl. Ändå ser man ingen större skillnad i kvalite när vi möts.

Som sagt, städar vi inte av Östersund ikväll på ren och skär vilja är vi illa ute.
Eller ska vi slå ut AIK i en kvart? Brynäs i semi? För att sedan vara som bäst mot Löven i en final. :(

Ryck upp er divor och sluta tyck så synd om er. Så besvärligt kan det inte vara att behöva prestera var 4:e eller 5:e dag på jobbet.
m0ng00se

Säsongen 23/24

Inlägg av m0ng00se »

inte 100% klart att Odelius kommer hem vad det verkar. Känns som vi behöver alla om tre backarna vi haft borta tillbaka i spel ASAP så att Odelius skulle stanna kvar där är nog inget KG kalkylerat med

....The second-round pick in 2022 has a bright future, but his contract with Djurgadens IF of the Swedish Elite League made coming to North America not part of his plans until 2024-25.

But a few weeks into camp, the 19-year-old defenseman hinted to The Hockey News that heading back to Europe wasn't 100 percent a done deal........
https://thehockeynews.com/nhl/new-york- ... pe-lambert
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

m0ng00se skrev: 2023-10-06 09:59:09 inte 100% klart att Odelius kommer hem vad det verkar. Känns som vi behöver alla om tre backarna vi haft borta tillbaka i spel ASAP så att Odelius skulle stanna kvar där är nog inget KG kalkylerat med

....The second-round pick in 2022 has a bright future, but his contract with Djurgadens IF of the Swedish Elite League made coming to North America not part of his plans until 2024-25.

But a few weeks into camp, the 19-year-old defenseman hinted to The Hockey News that heading back to Europe wasn't 100 percent a done deal........
https://thehockeynews.com/nhl/new-york- ... pe-lambert
Blir ett väldigt tufft tapp med kvalitet sett till kostnad i sådana fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar