DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Ohddan skrev: 2023-09-24 14:19:18 Ska DIF spela nåt idag eller?
Parkerat bussen
Användarvisningsbild
Doyle 1
Inlägg: 117
Blev medlem: 2023-08-23

DIF Fotboll

Inlägg av Doyle 1 »

Så jäkla klappuselt kass. Vad händer med fotbollen, herregud. Gå in o skäms😬😬😬
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

DIF Fotboll

Inlägg av Harmageddon »

Oavsett om man möter Värnamo el. dagens motståndare så ska man prestera bättre om man ska tävla om plats 1-3 och Europa spel. Med det sagt känns det som man är tillbaks i gamla synder som det varit under hela säsongen.

Kanske en tillfällighet men då Kim Bergstrand tog en kort timeout så presterade laget, visserligen bara en match tror jag.

Undra om det kan bli värre i andra halvlek?

Aja, jag gläds av DIF i hockeyn iaf denna helg.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

DIF Fotboll

Inlägg av Ohddan »

Rättvist.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Nog för att det här laget inte haft några ambitioner alls den här säsongen men den här insatsen är direkt ovärdig.

Kommer inte ihåg när jag såg en sämre insats.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

DIF Fotboll

Inlägg av #10 »

Derby=säker förlust tyvärr
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

DIF Fotboll

Inlägg av B.I.B.A »

Vi möter ett av seriens sämsta lag, det får inte se ut så här. Samma visa år efter år, vi måste hitta sätt att prestera i derbyn.
Avgå Jocke.
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

vilket jävla mög. förlorar med tre mål mot detta klappusla gäng. ja, jag räknar deras bortdömda mål.. usel domarkår.
men mest av allt, totalt genomuselt genomförd match. förlorar mot packet.. usch!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Denna säsong var den sämsta på många år. Man behöver rensa lite inför nästa säsong, tänka nytt för detta funkar inte. Man har helt köpt ner sig denna säsong. Undrar om Bosse har börjat tappa det.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SugGården, sämsta derbyt på väldigt länge
Vilken loj jävla usel inställning till denna match.
Skämmes ta med fan! :evil:

Fattar på ett vis, säsongen är sedan länge körd, inget att spela om, allt blev grus till sist.

Men att inte kunna mobilisera mer när Solna spelar för sitt liv och har all press på sig, det är totalt underkänt.

Nej, dags att riva upp allt och bygga om, ser ut som väldigt få i detta lagbygge verkar vilja vara på plats och delta.
Kim och Tolle känns lite förbrukade nu, deras osmidiga dialog med spelare kombinerat med att inte få gruppen att lyfta sig gör att det känns som ett avslut ligger runt hörnet

Super-Bo:s värvningar ligger väl ungefär på snittet 1 lyckad på 10 försök.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

För varje match blir beslutet att mobba bort Lövgren allt mer kännbart. Ett fungerande mittbackspar har blivit ersatt av ett uselt.
Skepp ohoj Une.

Som LHO’s klockrena analys. Bygg om och bygg rätt.
Finns spelare jag gärna skickar iväg imorgon samt ett gäng spelare jag vill bygga vidare på.

Usch vilken jävla förnedring. AIK visade stake, vi ………….Fy fan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

KoT slut som tränare, försvaret har minst två sopor för mycket i form av Pjotr och vaniljpsyket Une, mittfältet långsammast i världen och bara bra på sidledsonani och Mange är en ovärdig lagkapten, anfallet obefintligt med en värdelös norrman, noname azerier och en 59 årig Haris och all denna skit har bilnasaren Bosse som arkitekt ivrigt påhejad av den analsnåle Henke kokat ihop
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Donkels-3.0 skrev: 2023-09-24 20:12:56 KoT slut som tränare, försvaret har minst två sopor för mycket i form av Pjotr och vaniljpsyket Une, mittfältet långsammast i världen och bara bra på sidledsonani och Mange är en ovärdig lagkapten, anfallet obefintligt med en värdelös norrman, noname azerier och en 59 årig Haris och all denna skit har bilnasaren Bosse som arkitekt ivrigt påhejad av den analsnåle Henke kokat ihop
Une var rikskass men Piotr är fortsatt en personlig favorit. Däremot kanske KoT har gjort sitt i DIF. Vi kommer fan inte framåt, bortsett från när Tolle fick lite luft när Kim var borta. Høgmo var bättre men jag kommer alltid vara team Zoran.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Donkels-3.0 skrev: 2023-09-24 20:12:56 KoT slut som tränare, försvaret har minst två sopor för mycket i form av Pjotr och vaniljpsyket Une, mittfältet långsammast i världen och bara bra på sidledsonani och Mange är en ovärdig lagkapten, anfallet obefintligt med en värdelös norrman, noname azerier och en 59 årig Haris och all denna skit har bilnasaren Bosse som arkitekt ivrigt påhejad av den analsnåle Henke kokat ihop
Mange tycker jag ändå gör det bra men det är svårt att göra något när de inte finns spelare att spela på. Han är en bra ledare som verkligen brinner för DIF. Det är tränarna som är problemet de måste bort snabbt. Une Larsson som var så briljant bredvid Danielsson när man vann sm-guld senast verkar helt ha tappat det. Det verkar nästan som han inte har någon motivation efter utlåningen att han hellre ville varit utlånad istället.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

klintan85 skrev: 2023-09-25 17:37:02
Donkels-3.0 skrev: 2023-09-24 20:12:56 KoT slut som tränare, försvaret har minst två sopor för mycket i form av Pjotr och vaniljpsyket Une, mittfältet långsammast i världen och bara bra på sidledsonani och Mange är en ovärdig lagkapten, anfallet obefintligt med en värdelös norrman, noname azerier och en 59 årig Haris och all denna skit har bilnasaren Bosse som arkitekt ivrigt påhejad av den analsnåle Henke kokat ihop
Mange tycker jag ändå gör det bra men det är svårt att göra något när de inte finns spelare att spela på. Han är en bra ledare som verkligen brinner för DIF. Det är tränarna som är problemet de måste bort snabbt. Une Larsson som var så briljant bredvid Danielsson när man vann sm-guld senast verkar helt ha tappat det. Det verkar nästan som han inte har någon motivation efter utlåningen att han hellre ville varit utlånad istället.
Håller inte med alls då han är för långsam i ett övrigt långsamt mittfält och lirar vi med honom nästa år i en central roll lär vi snart få uppleva det som råttorna gått igenom i år och lagkapten ska han inte vara framöver(nästa säsong) då han redan i år haft svårt att platsa
Skriv svar