Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BigJ »

klintan85 skrev: 2023-06-18 18:26:10
BigJ skrev: 2023-06-18 16:48:39 Känns som en rimlig ranking av Hockeynews att vi är 4:a i nuläget där de påtalar backsidan som det stora minuset, vilket flera kloka människor gjort här också. Märkligt att backsidan än en gång ser ut att bli vår akilleshäl, spelar ingen roll vilken sportchef vi har tydligen....
Det ser ju ut som att backsidan blir även ännu sämre nästa säsong än denna när man har tappat de två bästa backarna Elliot och Arnesson.
Kan bara hålla med dessvärre...
Naturligtvis kan ju dock mirakel hända och alla nerskrivna spelare överpresterar så det är väl det vi får hoppas på.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av gaspo »

När fan ska vi få en sportchef som fattar att backar har en stor del i spelet.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1661
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av jsson »

gaspo skrev: 2023-06-18 21:11:47 När fan ska vi få en sportchef som fattar att backar har en stor del i spelet.
Ytterell, Glad, Karlsson, Odelius, Hammarlund och Andersson.

Vad är det, ärligt talat, du inte tycker är bra nog här? Klart det kan tänkas komma någon krydda nu och/eller i vinter. Men det där är en bra backuppsättning för hockeyallsvenskan.

Spelare som Näsén och Bernhardt som väljer MoDo trots bud från SHL är ganska sällsynt.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BigJ »

jsson skrev: 2023-06-18 21:46:17
gaspo skrev: 2023-06-18 21:11:47 När fan ska vi få en sportchef som fattar att backar har en stor del i spelet.
Ytterell, Glad, Karlsson, Odelius, Hammarlund och Andersson.

Vad är det, ärligt talat, du inte tycker är bra nog här? Klart det kan tänkas komma någon krydda nu och/eller i vinter. Men det där är en bra backuppsättning för hockeyallsvenskan.

Spelare som Näsén och Bernhardt som väljer MoDo trots bud från SHL är ganska sällsynt.
Det räcker till att rankas 4:a men men Hockeynews har uppenbarligen samma känsla som flera av oss att det inte räcker för att blanda sig i yttersta
toppstriden.

Av de du nämner ovan ska Andersson täcka upp för Elliott typ och visst, han kanske är en fantastisk backtalang som blommar ut i år. Ingen blir gladare än jag i så fall.

Ytterell var ju mycket bra fram till skadan, Glad ok, Odelius behöver ta stora kliv, bara hoppas, Karlsson, jepp, om han är jämnare, fanns en anledning att han fick spela forward ett tag. Hammarlund, yes, om det inte blir en motreaktion efter succésäsomgen förra året.

Jag hade själv stora förhoppningar på att Ragge skulle få ordning på förra säsongens backsida och göra guld utav sand men trots att vi hade ett på papperet klart bättre backsida förra säsongen blev det inte så bra som jag trodde. Klart bättre under slutspelet dock.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av diftobbe89 »

jsson skrev: 2023-06-18 21:46:17
gaspo skrev: 2023-06-18 21:11:47 När fan ska vi få en sportchef som fattar att backar har en stor del i spelet.
Ytterell, Glad, Karlsson, Odelius, Hammarlund och Andersson.

Vad är det, ärligt talat, du inte tycker är bra nog här? Klart det kan tänkas komma någon krydda nu och/eller i vinter. Men det där är en bra backuppsättning för hockeyallsvenskan.

Spelare som Näsén och Bernhardt som väljer MoDo trots bud från SHL är ganska sällsynt.
Hammarlund, Odelius och Axel Andersson har sammanlagt fyra säsonger i allsvenskan. Hammarlund tror jag mycket på men det blir mer utmaningar det här året, han har gått från en nobody till att den här säsongen helt plötsligt ha endel förväntingar på sig, det är utmaningar vi får se hur han hanterar. Odelius är talangfull men också valpig och oerfaren och det syns i hur han beter sig i olika situationer, han måste hitta en jämn nivå och ge backsidan stabilitet och inte tvärtom, Axel Andersson finns det också frågetecken kring. Vilken nivå håller han? Högst oklart även om han såklart kommer platsa.

Vår tilltänka toppback är en skadebenägen Alexander Ytterell. Jag skulle säga att det vore märkligt om man INTE hade endel frågetecken för vår backsida och hur den kommer leverera. Ordet stabilitet är ju inte det första jag tänker på när jag ser namnen.

Jag känner mig trygg med Glad och faktiskt också Kevin Karlsson, jag tro han tar revansch det här året och Glad är en av få backar som kan spela rejält i egen zon. Kan bli jobbigt för våra backar att möta tunga SSK i höst.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Vi måste våga lita på spelares förmåga att utvecklas, speciellt yngre spelare. Om vi bara ska ha färdiga produkter blir det väldigt dyrt och sett till förra säsongen långt ifrån någon garanterad succé även då. Sedan kan man ha åsikter om vilka spelartyper vi har och det är säkert sant att det saknas någon ledargestalt på förhand men det ska bli spännande att se vem som växer in i den rollen.

Gruppdynamik är ju fantastiskt på det sättet, det är alltid någon som hamnar någonstans den inte var förra säsongen på grund av att någon annan försvinner och lämnar ett tomrum. Både på isen och i omklädningsrummet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Sargut
Inlägg: 8
Blev medlem: 2023-05-31

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Sargut »

Helvete vad det saknas kreativitet bland forwards. Vad har vi två forwards som är kreativa kanske? Kruger och Klasen. Kanske den där Magwood med. Annars så är det bara en massa tvåvägsforwards med stenhänder.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Är Liss fortfarande osäker inför nästa säsong? Varför tar det så lång tid att bli säker med honom.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Osten östlund
Inlägg: 1729
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

klintan85 skrev: 2023-06-19 15:06:27 Är Liss fortfarande osäker inför nästa säsong? Varför tar det så lång tid att bli säker med honom.
Är ju ev. 3 parter.

KG är lite "djärv" tycker jag. När han går ut i media, med att han vill bli av med Liss, Hedström, Falk , Cam S...... samt rykte Rensfeldt.

Ta Liss.... förmodligen ingen klubb som vill ta hans topp lön i HA. När KG även sagt offentligt att han vill bli av med Liss. Så kan ev. ny klubb invänta "DIFs desperation". Där vi tar en del (?) av hans lön.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Osten östlund skrev: 2023-06-19 16:11:43
klintan85 skrev: 2023-06-19 15:06:27 Är Liss fortfarande osäker inför nästa säsong? Varför tar det så lång tid att bli säker med honom.
Är ju ev. 3 parter.

KG är lite "djärv" tycker jag. När han går ut i media, med att han vill bli av med Liss, Hedström, Falk , Cam S...... samt rykte Rensfeldt.

Ta Liss.... förmodligen ingen klubb som vill ta hans topp lön i HA. När KG även sagt offentligt att han vill bli av med Liss. Så kan ev. ny klubb invänta "DIFs desperation". Där vi tar en del (?) av hans lön.
Fortsätter Liss som i slutspelet så ska han bort men spelar han som i grundserien så vill jag gärna ha kvar han.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av SirDIFalot »

Sargut skrev: 2023-06-19 12:46:22 Helvete vad det saknas kreativitet bland forwards. Vad har vi två forwards som är kreativa kanske? Kruger och Klasen. Kanske den där Magwood med. Annars så är det bara en massa tvåvägsforwards med stenhänder.
Det här är väl verkligen ingen "helvete vad det saknas kreativitet"-uppsättning i Allsvenskan?

Klasen - Kruger - Liss
Norman - Magwood - Brodin
Blomgren - Rensfeldt - Gradin
Grewe - Berglund - Nilsson
Schlyter
Expert.
dr111DIF
Inlägg: 1027
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

SirDIFalot skrev: 2023-06-19 20:40:45
Sargut skrev: 2023-06-19 12:46:22 Helvete vad det saknas kreativitet bland forwards. Vad har vi två forwards som är kreativa kanske? Kruger och Klasen. Kanske den där Magwood med. Annars så är det bara en massa tvåvägsforwards med stenhänder.
Det här är väl verkligen ingen "helvete vad det saknas kreativitet"-uppsättning i Allsvenskan?

Klasen - Kruger - Liss
Norman - Magwood - Brodin
Blomgren - Rensfeldt - Gradin
Grewe - Berglund - Nilsson
Schlyter
Nej exakt det här är "upp till garpenlöv"-uppställning på FW som förra året. Backarna är också närmast bättre än vid samma tid, men pengar till lika namnkunniga sena förstärkningar har vi väl inte.

Att vi behållt kärnan men rasat i allas förväntningslista ser man väl nästan som positivt?
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Detblir3poäng »

Pratas ju mycket om att Djurgården vill bli av med både Rensfelt och Liss och skulle vilja göra sig av med Cameron Shilling pga att dessa herrar sitter på höga löner. Är det bara jag som tycker att det är konstigt att Norman inte dragits med in i den situationen? Väldigt dyr på den här nivån och presterade inte alls bra poängmässigt. Jag vet att han hade problem med ögonen och hela den grejen men i slutspelet så ska det ju ha varit bättre än på väldigt länge med synen enligt honom själv och det såg ändå inte bra ut. Han är säkert en bra lagkamrat och har en bra arbetsmotor, samt att han är Dif men ska man se till prestation/potensial kontra lön så borde ju Norman också ligga risigt till om man ska vara rättvis mot dom andra spelarnas insats.
Dju
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Dju »

Detblir3poäng skrev: 2023-06-20 10:35:19 Pratas ju mycket om att Djurgården vill bli av med både Rensfelt och Liss och skulle vilja göra sig av med Cameron Shilling pga att dessa herrar sitter på höga löner. Är det bara jag som tycker att det är konstigt att Norman inte dragits med in i den situationen? Väldigt dyr på den här nivån och presterade inte alls bra poängmässigt. Jag vet att han hade problem med ögonen och hela den grejen men i slutspelet så ska det ju ha varit bättre än på väldigt länge med synen enligt honom själv och det såg ändå inte bra ut. Han är säkert en bra lagkamrat och har en bra arbetsmotor, samt att han är Dif men ska man se till prestation/potensial kontra lön så borde ju Norman också ligga risigt till om man ska vara rättvis mot dom andra spelarnas insats.
Jag håller inte med om Norman där iaf.
Norman kom väl tillbaka typ i mitten av serien mot Löven? Är väl inte alls konstigt att han inte kommer leverera i den utsträckning som han, icke skadad, kanske förväntas göra. Han var ju borta skitlänge i sjukdom där han riskerade att tappa synen.. Efter allt vad det innebär mentalt och fysiskt, bara hoppa in i en sån het serie som det var mot Löven är inte hur lätt som helst. Tycker det är lite hårt dömt att han ska åka ur truppen eller att säga att han inte levererat.

Fö tyckte jag inte han var så dålig heller. Är synen fortsatt bättre nu än den varit så känns det ju snarare som att han kommer leverera än bättre denna sässe.
Osten östlund
Inlägg: 1729
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

En spelare släppt ifrån vår farmarklubb (HV)! Filip Westerlund. Ngt för KG?
Låst