Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
dr111DIF
Inlägg: 1018
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Enda orosmolnet kring Bengan är låga antalet matcher senaste säsongerna inkl dubbla hjärnskakningar på kort tid. Annars klassmålskytt som är världsklass på att hitta/skapa farlig yta att sätta puckar på. Ingen one trick pony ens i NHL, bara senaste året eller så rollen krympte en del. Sen säger det sig väl själv att vi inte kan betala flet SHL-mässiga löner till någon spelare alls. Det här med att spelare skulle komma och spelar gratis pga skadehistorik är väl mest fantasifoster hos vissa. Lönesättning ligger mycket på agenterna gentemot vilka spelarna efter en lång karriär nog kan känna minst lika mycket lojalitet som mot DIF.

Haga helt annan nivå men bra för allsvenskan och spelartyp vi kan behöva mer av. Blir väl ganska meningslöst att jämföra de två sida vid sida, så olika typer av värvning på så många sätt. Tror båda hade gjort DIF bättre dock.
Manijock
Inlägg: 7797
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Legion skrev: 2023-06-13 16:53:40 Är ju ändå ganska rimligt att den samlade forumkompetensen föredrar M.Haga före Bengan...

* Haga är ju leftare, precis som de flesta andra, Bengan är ju rightare vilket är ett uppenbart minus
* Haga kommer ifrån en lång rad av poängstarka säsonger i flertalet grymma europeiska ligor, Bengan har ju trots allt bara harvat på bakgården i NHL det senaste decenniet
* Haga - Norway rookie of the year!, Bengan - Dubbla Stanley Cup's, Världsmästare och Sweden rookie of the year, whatever, who cares...
* Haga har bara haft någon eller max ett par hjärnskakningar, han är safe, Bengan däremot, Espen/Fernholm/Ante/Josefsson rehab festival just waiting to happen!
* Haga's virvlande snabbhet har tagit honom till de riktigt stora ligorna i världen, ICEHL(ALP) ligan skulle aldrig ens bemöda sig titta på Bengan lädernötande åkning
* Haga är definitivt spelaren vi behöver, vi har redan Bengan karaktären i alldeles för många spelare - och dom har minsann inte slösat bort sin karriär på andra sidan Atlanten!
* Haga har spelat i DIF flera gånger tidigare, där har vi en riktig fanbärare, inte som kapten kanske, men Bengan har ju trots allt aldrig haft något annat än "A" på tröjan
* Haga kommer innebära en rimlig kostnad för oss, Bengan gör kanske föreningen mest rätt genom att ge sina inspelade pengar till DIF

För att summera,
Bengan - Oavsett vad han kostar, är han för dyr. Seg/tvivelaktig på krickorna, fel spelarkaraktär, kommer göra färre mål än Liss, definitivt för gammal och galet skadebenägen (Hur f-n han har lyckats skrapa ihop 901 NHL uppställningar är ett massivt frågetecken!!?) SLUT!. Hjärta?, nej, Hank har mycket större! äuhm, HANK, HANK, HANK!!!

Japp, var röstar man på Haga någonstans, ge mig valsedeln!!

Agree to disagree boys!
Många valid points där som jag inte förstår om du är sarkastisk över eller om du faktiskt köper det :lol:

Man kan ju inte hävda att hans skadesituation inte är ett problem eller? Sen spelartyperna, Bengan VS Haga är ju ojämförbara. Tror faktiskt ingen hävdar att Haga är mindre meriterad eller mer framgångsrik än Hörnquist. Det är ju bara baserat på att Haga kommer att spela betydligt mer. Samt att jag tycker att spelartypsmässigt så passar han betydligt bättre i HA än Patric.

Men vill han gå in som en bonus så är ingen gladare än jag. En sån spelare säljer ju enormt! Sjuk uppsida om allting skulle fungera. Men att ge honom en bärande plats.... Lägga ner alla ägg i en sån där trasig korg, ÄNNU EN GÅNG med våran historik, är ingenting annat än vansinne.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1837
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Andspe »

Rent spontant så är jag enbart tveksam till Bengan pga hans skador. Var en rätt duktig smäll mot huvudet senast. Tror även att många är redo att hålla med mig att det sista vi behöver är ett Engqvist/Josefsson fall till.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av captcash »

Ja precis, det räcker med skadebenägna hemvändare. Känns ju på senare tid som de är mer en belastning än tillgång för oss och bara de som tjänar på läget (softa sista åren hemma i stan för lite bonus stålar).

Dessutom är dessa lirare inte alls på den nivå som vi med våra rosetinted nostalgia glasses minns. De är på dekis och vi kan inte ha 10 lirare som har erfarenhet och grymt spelsinne men som behöver rullator och bryter höftkulorna vid minsta tvär inbromsning.

In med bra lirare nu som kan kötta runt i en pissig lada i Bräkne-Hoby utan att tappa motivation när de drömmer sig tillbaka till sötebrödstiden i NHL som unga. Ta in vad f*n som helst som kan hjälpa oss upp i SHL och sen kan man börja fundera på allvar vilka hemvändare som vi kan ha nytta av.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Doyle »

Väl skrivet..Håller med på alla punkter😊👍
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Nu är nästa spelare med DIF-koppling på väg till KHL. Pontus Åberg. Har folk verkligen inge själ.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av captcash »

klintan85 skrev: 2023-06-14 14:46:43 Nu är nästa spelare med DIF-koppling på väg till KHL. Pontus Åberg. Har folk verkligen inge själ.
Snacka om bloodmoney i hans lön, skitsamma om han inte vill till DIF men killen har ju ett seriöst problem i skallen om han är OK att spela i Ryssland. Vidrig människa!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1837
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Andspe »

captcash skrev: 2023-06-14 16:28:30
klintan85 skrev: 2023-06-14 14:46:43 Nu är nästa spelare med DIF-koppling på väg till KHL. Pontus Åberg. Har folk verkligen inge själ.
Snacka om bloodmoney i hans lön, skitsamma om han inte vill till DIF men killen har ju ett seriöst problem i skallen om han är OK att spela i Ryssland. Vidrig människa!
Ingen bra publicitet nu med Adam, Keps-classe, Press, Mattsson och nu Åberg.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av captcash »

Andspe skrev: 2023-06-14 17:28:38
captcash skrev: 2023-06-14 16:28:30
klintan85 skrev: 2023-06-14 14:46:43 Nu är nästa spelare med DIF-koppling på väg till KHL. Pontus Åberg. Har folk verkligen inge själ.
Snacka om bloodmoney i hans lön, skitsamma om han inte vill till DIF men killen har ju ett seriöst problem i skallen om han är OK att spela i Ryssland. Vidrig människa!
Ingen bra publicitet nu med Adam, Keps-classe, Press, Mattsson och nu Åberg.
Det är ju som vanligt med världen tyvärr, det är bara kul så länge det är popis i media och folk kan skicka sitt support i form av en j-a like på FB eller Twitter! :D Nu är det glömt och preskiberat tänker the average Joe och kör på som vanligt, bra dock för nu ser man vilka som är efterblivna och tyvärr är ett knippe ex. DIFare i den skaran, verkar det som! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
toffffffe
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-04-05

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av toffffffe »



Jag swishade in 1 000 kr för att jag tycker att laget förra året äntligen gav mig otroliga känslor och i slutet av säsongen, när Kruger liksom staplar fram som på kryckor men ändå stänker in avgörande mål mot Björklöven, blev man riktigt stolt över laget och klubbkänslan. I år har vi stommen kvar och kan vi få in en spets till tror jag vi har en ännu bättre chans än förra året att gå upp.
Om Björklöven lyckas få in 2 spetsspelare, som kan vara avgörande, via sin "supporterspelare" borde ju vi kunna få in åtminstone en riktig spets i år via stödet.
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

toffffffe skrev: 2023-06-15 07:46:46

Jag swishade in 1 000 kr för att jag tycker att laget förra året äntligen gav mig otroliga känslor och i slutet av säsongen, när Kruger liksom staplar fram som på kryckor men ändå stänker in avgörande mål mot Björklöven, blev man riktigt stolt över laget och klubbkänslan. I år har vi stommen kvar och kan vi få in en spets till tror jag vi har en ännu bättre chans än förra året att gå upp.
Om Björklöven lyckas få in 2 spetsspelare, som kan vara avgörande, via sin "supporterspelare" borde ju vi kunna få in åtminstone en riktig spets i år via stödet.

Bra.... tror dock man skulle behöva vara tydligare i kampanjen..... målet är ex 800 000:-. Fixar vi det så tar vi in fansens spelare . Då tror jag man skulle få ett "större tryck"!
DifLars
Inlägg: 53
Blev medlem: 2016-02-06

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av DifLars »

Osten östlund skrev: 2023-06-15 08:40:27
toffffffe skrev: 2023-06-15 07:46:46

Jag swishade in 1 000 kr för att jag tycker att laget förra året äntligen gav mig otroliga känslor och i slutet av säsongen, när Kruger liksom staplar fram som på kryckor men ändå stänker in avgörande mål mot Björklöven, blev man riktigt stolt över laget och klubbkänslan. I år har vi stommen kvar och kan vi få in en spets till tror jag vi har en ännu bättre chans än förra året att gå upp.
Om Björklöven lyckas få in 2 spetsspelare, som kan vara avgörande, via sin "supporterspelare" borde ju vi kunna få in åtminstone en riktig spets i år via stödet.

Bra.... tror dock man skulle behöva vara tydligare i kampanjen..... målet är ex 800 000:-. Fixar vi det så tar vi in fansens spelare . Då tror jag man skulle få ett "större tryck"!
Jag har helt missat att det här kommit upp, är det det dålig marknadsföring ifrån DIF eller jag som levt under en sten?
Sånt här vill jag se tydlig push angående.
Tror också på att en tydlig målbild gör det lättare att samla in pengar, lex initiativet med att behålla Ottosson när det begav sig senast.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

DifLars skrev: 2023-06-16 11:37:40
Osten östlund skrev: 2023-06-15 08:40:27
toffffffe skrev: 2023-06-15 07:46:46

Jag swishade in 1 000 kr för att jag tycker att laget förra året äntligen gav mig otroliga känslor och i slutet av säsongen, när Kruger liksom staplar fram som på kryckor men ändå stänker in avgörande mål mot Björklöven, blev man riktigt stolt över laget och klubbkänslan. I år har vi stommen kvar och kan vi få in en spets till tror jag vi har en ännu bättre chans än förra året att gå upp.
Om Björklöven lyckas få in 2 spetsspelare, som kan vara avgörande, via sin "supporterspelare" borde ju vi kunna få in åtminstone en riktig spets i år via stödet.

Bra.... tror dock man skulle behöva vara tydligare i kampanjen..... målet är ex 800 000:-. Fixar vi det så tar vi in fansens spelare . Då tror jag man skulle få ett "större tryck"!
Jag har helt missat att det här kommit upp, är det det dålig marknadsföring ifrån DIF eller jag som levt under en sten?
Sånt här vill jag se tydlig push angående.
Tror också på att en tydlig målbild gör det lättare att samla in pengar, lex initiativet med att behålla Ottosson när det begav sig senast.
Verkligen skitdåligt. Vi måste ju gå chansen att bidra om de vill att vi ska det. Men som ni skriver. Det ska vara namngiven spelare. Typ Hörnqvist eller en toppback som verkligen är en toppback.
dr111DIF
Inlägg: 1018
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Det har väl stått åtminstone på twitter som jag kollar sporadiskt. Använder sociala medier väldigt begränsat men ändå sett. Sen blir det med all säkerhet mer drag om insamlingen har ett tydligt mål.

Har inte följt de andras insamlingar nära men jag tror också att det minst lika mycket är ett annat sätt att redovisa delar av sponsorintäkter, som DIF kanske bara lägger in i budgeten och kör istället.
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

dr111DIF skrev: 2023-06-16 14:39:02 Det har väl stått åtminstone på twitter som jag kollar sporadiskt. Använder sociala medier väldigt begränsat men ändå sett. Sen blir det med all säkerhet mer drag om insamlingen har ett tydligt mål.

Har inte följt de andras insamlingar nära men jag tror också att det minst lika mycket är ett annat sätt att redovisa delar av sponsorintäkter, som DIF kanske bara lägger in i budgeten och kör istället.


Om inte minnet sviker helt.... så tror jag björklöven körde en sådan förra säsongen . "Fansens spelare", tror dom fick in en mille. Som dom använde på shilky, poly o den tredje ( minns ej vad alla hette).
Låst