Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Persona non grata dessa så kallade Djurgårdare som skriver monsterlånga avtal. Jävla plastfnask dra åt helvete! 1 år hade varit förståeligt. 2 år hade varit fine. 3 år hade svidit men ändå varit ok. 4 år är en piss i ansiktet på "hans klubb". Förståndshandikappad som många andra hockeyspelare helt klart.

Bajen blå! Rehaba och kom igång hemma hos idioterna i Djurgården och sen dra vidare.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Mattias_87 »

Om vi ska fortsätta vara farmarlag åt SHL så har jag snart tappat allt hockeyintresse. Det är riktigt jävla nära att ligga på noll.
Avskaffa tre mot tre.
Osten östlund
Inlägg: 1526
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Förhoppningsvis är det väll bara Östlund kvar då. Som ska köra massa superlativ, gälland växjö (hoppas jag har fel).

Men som någon sagt/skrev tidigare...... åt helvetet att vi hamnat/är i HA , så jävla dåligt skött av dom som har/ är ansvariga till det!
Tellqvist32
Inlägg: 526
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tellqvist32 »

Det känns verkligen inte bra detta... Öhgren, Lekkerimäki, Vejdemo (och snart Östlund) hade alla varit pålitliga poängspelare nästa säsong. Enbart Gradin kan räknas vara en ersättare till detta.

Grewe kommer säkert göra nytta, men kommer han helt plötsligt börja spotta in massa poäng? Det tror jag tyvärr inte.

Räknar med att åtminstone en center kommer in, men annars är det upp till spelare som Nilsson, Blomgren, Norman och Rensfeldt att börja leverera poäng regelbundet om inte tappet från fjol ska bli ganska rejält.


Hmm...
Osten östlund
Inlägg: 1526
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Tellqvist32 skrev: 2023-06-03 13:03:43 Det känns verkligen inte bra detta... Öhgren, Lekkerimäki, Vejdemo (och snart Östlund) hade alla varit pålitliga poängspelare nästa säsong. Enbart Gradin kan räknas vara en ersättare till detta.

Grewe kommer säkert göra nytta, men kommer han helt plötsligt börja spotta in massa poäng? Det tror jag tyvärr inte.

Räknar med att åtminstone en center kommer in, men annars är det upp till spelare som Nilsson, Blomgren, Norman och Rensfeldt att börja leverera poäng regelbundet om inte tappet från fjol ska bli ganska rejält.


Hmm...


Dom du nämner, levererade när det verkligen gällde.

Hoppas man suttit ner med Rensfeldt/ Liss.... utvärderat , gällande vart dom "höll hus". Under slutspelet!?

Samt vidta dom åtgärder som behövs. Så dom kan vara dom förväntade ledande spelar, vi har tagit hit dem/ betalar för att vara!
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Ingen mer än jag som stör sig på att vi "hjälpte" Vejdemo på fötter efter långtidsskada, för att behandlas som en jävla språngbräda? Med facit i hand skulle vi haft kulor och bett honom fara och flyga om han inte ärade ett tvåårskontrakt.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2417
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2023-06-03 13:32:37 Ingen mer än jag som stör sig på att vi "hjälpte" Vejdemo på fötter efter långtidsskada, för att behandlas som en jävla språngbräda? Med facit i hand skulle vi haft kulor och bett honom fara och flyga om han inte ärade ett tvåårskontrakt.
Han hade nog fortsatt i DIF om vi gick upp. Jag förstår att han inte vill fortsätta i HA. Så hade alla andra också gjort. Så man kan inte beklaga dem för att villa gå vidare. Det hade varit värre om DIF hade gått upp och de hade bytt till en annan SHL klubb.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Tellqvist32
Inlägg: 526
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tellqvist32 »

Jag förstår karriärsmässigt och hade förmodligen gjort samma sak själv.

Men kom inte och lek supporter inne på Hovet sedan och fjäska för oss i sociala medier när vi krigar på i slutspel samtidigt som er egen säsong är slut och ni dyker upp för att få lite cred och fjäskar för supportrarna på sociala medier.

Stör mig mer när jag ser spelare som valt bort oss bli intervjuade inne på Hovet antigen på jumbotronen eller TV stå och prata som en supporter när vi i själva verket behövt dem på isen.

Undantaget är ju såklart om vi talar om spelare av Zibanejad eller Landeskogs kaliber, där det säger sig självt varför de inte spelar hos oss.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Doyle »

Att vi tappar dessa unga stjärnor beror garanterat på hur DIF vill satsa på kort o lång sikt. Analysen som de gjort verkar då ha blivit att ingen större satsning görs för återkomst till SHL.Att enbart vara med i slutspel men inte i topp tre räcker inte för dessa ungdomar.Därför går vi torsk på dessa framtida stjärnlöften. De lockas av lite extra GULD o plats i finrummet innan dollargrinet med utbytta titan tänder sätter sin prägel på dessa individer. Otroligt att man överger det lag som behöver en mest o sen dessutom glatt förespråkar det nya lagts hymn o publikstöd som något väldigt häftigt Herregud, på riktigt säger man alltså så. Närmare kräks i munnen går inte o komma. Hade känts mer ärligt o hålla käften o enbart säga jag är här för o vinna inget annat..
Men den dagen DIF är tillbaka då ska vi inte glömma sveket från dessa sk gul/blå/röda hjältar..GLÖM ALDRIG DET!!!
Sargut
Inlägg: 8
Blev medlem: 2023-05-31

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Sargut »

Doyle skrev: 2023-06-03 14:18:03 Att vi tappar dessa unga stjärnor beror garanterat på hur DIF vill satsa på kort o lång sikt. Analysen som de gjort verkar då ha blivit att ingen större satsning görs för återkomst till SHL.Att enbart vara med i slutspel men inte i topp tre räcker inte för dessa ungdomar.Därför går vi torsk på dessa framtida stjärnlöften. De lockas av lite extra GULD o plats i finrummet innan dollargrinet med utbytta titan tänder sätter sin prägel på dessa individer. Otroligt att man överger det lag som behöver en mest o sen dessutom glatt förespråkar det nya lagts hymn o publikstöd som något väldigt häftigt Herregud, på riktigt säger man alltså så. Närmare kräks i munnen går inte o komma. Hade känts mer ärligt o hålla käften o enbart säga jag är här för o vinna inget annat..
Men den dagen DIF är tillbaka då ska vi inte glömma sveket från dessa sk gul/blå/röda hjältar..GLÖM ALDRIG DET!!!
Nej. Dom lämnar för att dom vill uppåt i karriären, och då är SHL nästa steg. NHL klubbarna som dom är tingade av har också ett finger med i spelet. Klart att dom inte ska lira i HA. Inget konstigt med det här och inget att bli arg över.
Steef
Inlägg: 342
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Steef »

Så här i retrospekt kanske det var dumt att låta Jocke kasta ut Tjomme om man ska vara diplomatisk.
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 635
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Rudi »

Det är inte mycket att göra åt det här. Majoriteten av spelare kommer alltid vilja spela på så hög nivå som möjligt. Klubbkänsla hit och dit, det existerar inte i dag. Om någon säsong har vi också en trupp som till största del består av nordamerikaner.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av SirDIFalot »

Vänta.. tycker, eller tror... folk verkligen att spelare som Vejdemo ska insistera på korta kontrakt i sitt proffsliv för att Djurgården kanske går upp närmaste åren och kanske då har utrymme och viljan att ta in honom?
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: 2023-06-04 01:06:25 Vänta.. tycker, eller tror... folk verkligen att spelare som Vejdemo ska insistera på korta kontrakt i sitt proffsliv för att Djurgården kanske går upp närmaste åren och kanske då har utrymme och viljan att ta in honom?
Tycker jaa. Jag tycker att om man ska ära sin lojalitet och fara sig med begrepp som "Djurgårdare" så finns det fina lösningar på det här. Tvåårsavtal i SHL ala Brodin i Brynäs. Flerårsavtal utomlands! Killen är i sin prime och ska spela så högt han kan.

Nu drar han och blir Leksing för merparten av sin karriär troligen. Löper stor risk att tvingas möta oss. Sen naturligtvis när han är 33-34+ då kommer han krälandes med något anförande om att han stått på våra läktare och sjungit hela sin uppväxt. Vi tar emot honom med öppna armar där han suger pengar och avslutar sin karriär i vår sjukstuga...

Vet att du inte är personen som agerar känslomässigt men för tusan det är ju grönjävligt uselt att binda upp sig över så lång tid med en potentiell seriekonkurrent framöver.

Sen vad jag tror? Jag har noll förväntningar från och med nu. Ingen föreningstillhörighet finns längre. Vill lita på typ Krüger men är ju på något sätt fullt rimligt att han också knåpar på ett 3årsavtal med Luleå eller något. Måste ju tänka på sig själv.....

Besviken.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Inlägg: 188
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Enskede

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Philly Flu »

SirDIFalot skrev: 2023-06-04 01:06:25 Vänta.. tycker, eller tror... folk verkligen att spelare som Vejdemo ska insistera på korta kontrakt i sitt proffsliv för att Djurgården kanske går upp närmaste åren och kanske då har utrymme och viljan att ta in honom?
En ishockeyspelare vill tjäna så mycket pengar som möjligt nu. Karriären kan vara över redan på nästa träning eller match om olyckan är framme. Det är ingen som tackar en om man spelat för mindre lön och karriären får avslutas med mindre på kontot.

En spelare vill också lägga grunden för maximal utdelning även kommande säsonger. Undantaget är spelare med klubbhjärta som uppnått sina mål men fortfarande har mer att ge.
Låst