Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1658
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av jsson »

Nattuggla_ skrev: 2023-05-24 07:20:52
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-24 05:40:46
SirDIFalot skrev: 2023-04-30 20:23:40 Tror någon på riktigt att Bladet har rätt i att Schilling, Klasen, Norman, Krüger och Brodin allihop kommer spela för DIF kommande år?
Verkar så, ja. Även om KG försöker lösa Schillings dyra kontrakt.
Alla utom Schilling kommer spela i DIF kommande år, ganska säker på det.
Krüger och Klasen har redan gett tumme upp, Brodin och Norman var med på uppstarten vad jag såg.

Skulle säga att Schilling och Rensfeldt är närmast att gå. Schilling till och med bekräftad att man försöker hitta lösningar.
En viktig detalj här är ju att SirDIFalots inlägg är från 30:e April. Det har ju hänt en del sedan dess.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

jsson skrev: 2023-05-24 07:46:47
Nattuggla_ skrev: 2023-05-24 07:20:52
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-24 05:40:46
SirDIFalot skrev: 2023-04-30 20:23:40 Tror någon på riktigt att Bladet har rätt i att Schilling, Klasen, Norman, Krüger och Brodin allihop kommer spela för DIF kommande år?
Verkar så, ja. Även om KG försöker lösa Schillings dyra kontrakt.
Alla utom Schilling kommer spela i DIF kommande år, ganska säker på det.
Krüger och Klasen har redan gett tumme upp, Brodin och Norman var med på uppstarten vad jag såg.

Skulle säga att Schilling och Rensfeldt är närmast att gå. Schilling till och med bekräftad att man försöker hitta lösningar.
En viktig detalj här är ju att SirDIFalots inlägg är från 30:e April. Det har ju hänt en del sedan dess.
Känns som vi har samma budget som ifjol i princip. Om man jämför med förra säsongesstart. har vi väl just nu in:
Andrén
Axel
Glad
Carnebo
Gradin
Grewe
Klasen
(Ny back)
(Ny center)

Ut:
Söderlund
Lekkerimäki
Öhgren
Arnesson
Forsberg
Galajda
Elliott
(Östlund)
(Odelius)
(Lindbom)
(Schilling)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev: 2023-05-24 08:03:38
jsson skrev: 2023-05-24 07:46:47
Nattuggla_ skrev: 2023-05-24 07:20:52
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-24 05:40:46
SirDIFalot skrev: 2023-04-30 20:23:40 Tror någon på riktigt att Bladet har rätt i att Schilling, Klasen, Norman, Krüger och Brodin allihop kommer spela för DIF kommande år?
Verkar så, ja. Även om KG försöker lösa Schillings dyra kontrakt.
Alla utom Schilling kommer spela i DIF kommande år, ganska säker på det.
Krüger och Klasen har redan gett tumme upp, Brodin och Norman var med på uppstarten vad jag såg.

Skulle säga att Schilling och Rensfeldt är närmast att gå. Schilling till och med bekräftad att man försöker hitta lösningar.
En viktig detalj här är ju att SirDIFalots inlägg är från 30:e April. Det har ju hänt en del sedan dess.
Känns som vi har samma budget som ifjol i princip. Om man jämför med förra säsongesstart. har vi väl just nu in:
Andrén
Axel
Glad
Carnebo
Gradin
Grewe
Klasen
(Ny back)
(Ny center)

Ut:
Söderlund
Lekkerimäki
Öhgren
Arnesson
Forsberg
Galajda
Elliott
(Östlund)
(Odelius)
(Lindbom)
(Schilling)
Precis.

Så, långt ifrån de ” säkra” prognoserna rätt många skrev om. Vi skulle få en trupp sämre än Gnaget, vi skulle inte få behålla några stomspelare, inget slutspel, ekonomiska muskler som bottenlagen osv.

Är ju en sak att kasta ur sig saker i frustration efter slutsignalen mot Modo. Men blir något helt annat när folk tycks veta saker om laget som sedan visar sig vara helt felaktigt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1658
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av jsson »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-24 08:24:06 Så, långt ifrån de ” säkra” prognoserna rätt många skrev om. Vi skulle få en trupp sämre än Gnaget, vi skulle inte få behålla några stomspelare, inget slutspel, ekonomiska muskler som bottenlagen osv.

Är ju en sak att kasta ur sig saker i frustration efter slutsignalen mot Modo. Men blir något helt annat när folk tycks veta saker om laget som sedan visar sig vara helt felaktigt.
Det jag fått höra är att vi ska gå upp. Vi ska satsa om vi blir kvar ett år till. Det var under finalspelet.
Sen om det ändrar sig och vad det faktiskt hamnar för slutnota på det här äventyret återstår väl att se.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-24 08:24:06
mb81 skrev: 2023-05-24 08:03:38
jsson skrev: 2023-05-24 07:46:47
Nattuggla_ skrev: 2023-05-24 07:20:52
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-24 05:40:46

Verkar så, ja. Även om KG försöker lösa Schillings dyra kontrakt.
Alla utom Schilling kommer spela i DIF kommande år, ganska säker på det.
Krüger och Klasen har redan gett tumme upp, Brodin och Norman var med på uppstarten vad jag såg.

Skulle säga att Schilling och Rensfeldt är närmast att gå. Schilling till och med bekräftad att man försöker hitta lösningar.
En viktig detalj här är ju att SirDIFalots inlägg är från 30:e April. Det har ju hänt en del sedan dess.
Känns som vi har samma budget som ifjol i princip. Om man jämför med förra säsongesstart. har vi väl just nu in:
Andrén
Axel
Glad
Carnebo
Gradin
Grewe
Klasen
(Ny back)
(Ny center)

Ut:
Söderlund
Lekkerimäki
Öhgren
Arnesson
Forsberg
Galajda
Elliott
(Östlund)
(Odelius)
(Lindbom)
(Schilling)
Precis.

Så, långt ifrån de ” säkra” prognoserna rätt många skrev om. Vi skulle få en trupp sämre än Gnaget, vi skulle inte få behålla några stomspelare, inget slutspel, ekonomiska muskler som bottenlagen osv.

Är ju en sak att kasta ur sig saker i frustration efter slutsignalen mot Modo. Men blir något helt annat när folk tycks veta saker om laget som sedan visar sig vara helt felaktigt.
Jag undrar mest hur vi faktiskt ska ha råd. Vad händer om vi inte går upp kommande säsong. Min känsla är att vi lever över våra tillgångar. Men givetvis glad att vi kan ställa upp ett konkurrenskraftigt lag. Tror det lag vi startar säsongen med nu kommer göra det bättre än det laget vi startade säsongen med ifjol. Juniorernas impact var som störst i slutspelet. Åtminstone Öhgren och Lekker.

Jag trodde länge Rensfeldt skulle försvinna men han blir nog kvar. Schilling, juniorerna och en av Hedström/Falk(jag väljer behålla Hedström då) tror jag försvinner. Då har vi det här laget typ? Det ska väl ändå vara ett topplag?

Andrén(Ny)

Kevin-Ny
Glad-Ytterell
Hammarlund-Axel
Hedström/Carnebo

Norman-Krüger-Liss
Klasen-Ny-Gradin
Grewe-Berglund-Brodin
Blomgren-Rensfeldt-Nilsson
Schlyter
Osten östlund
Inlägg: 1713
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

jsson skrev: 2023-05-24 08:35:01
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-24 08:24:06 Så, långt ifrån de ” säkra” prognoserna rätt många skrev om. Vi skulle få en trupp sämre än Gnaget, vi skulle inte få behålla några stomspelare, inget slutspel, ekonomiska muskler som bottenlagen osv.

Är ju en sak att kasta ur sig saker i frustration efter slutsignalen mot Modo. Men blir något helt annat när folk tycks veta saker om laget som sedan visar sig vara helt felaktigt.
Det jag fått höra är att vi ska gå upp. Vi ska satsa om vi blir kvar ett år till. Det var under finalspelet.
Sen om det ändrar sig och vad det faktiskt hamnar för slutnota på det här äventyret återstår väl att se.
Denna säsong får vi ju lite nhl/shl pengar med. För dem vi tappat.

Som dom sa i ngn podd. Vi har ej råd att göra lika många "ekonomiska misstag" denna säsong. Typ kicka tränare, in/ut spelare etc etc.
Tellqvist32
Inlägg: 588
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tellqvist32 »

Får vi in två skickliga forwards eller en skicklig center+forward nu eller under säsong så tycker jag det ser ganska bra ut. Tycker fortfarande vi har för många forwards som inte är pålitliga poängspelare.

Dessutom frågetecken kring åtminstone två av de tilltänkta spetsspelarna, Klasen och Liss. Klasens ljumskar, hur kommer det gå en säsong till? Liss som gjorde mycket poäng för oss i grundserien var ospelbar och petad i säsongens viktigaste matcher mot de bästa lagen. Kommer Garpen lita på honom denna säsong?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag tänker att vi kommer satsa ända till dess vi är tillbaka.
Sedan kan såklart satsningen komma att variera i tillvägagångssätt.
En större ekonomisk satsning behöver inte betyda en sportsligt bättre satsning.

Men med den stomme vi har kommer det finnas intresse från sponsorer att satsa mer. Jag tror verkligen vi kommer krydda denna trupp under säsong. Och vi kan inte spara oss upp. Vore ju idiotiskt att hålla tillbaka nu med Kruger, Klasen, Norman mfl i truppen.
Ska vi bara spela av Krugers år med målsättningen att hålla oss kvar? Kom igen…. klart vi måste vända på alla stenar i år och ge oss bästa möjliga chans.



Jag fattar bara inte varför så många tävlat i att hitta på massa domedagsprofetior som visat sig vara rena rama skitsnacket.
Gör ju tråden ointressant.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev: 2023-05-24 08:50:41
Jag undrar mest hur vi faktiskt ska ha råd. Vad händer om vi inte går upp kommande säsong. Min känsla är att vi lever över våra tillgångar. Men givetvis glad att vi kan ställa upp ett konkurrenskraftigt lag. Tror det lag vi startar säsongen med nu kommer göra det bättre än det laget vi startade säsongen med ifjol. Juniorernas impact var som störst i slutspelet. Åtminstone Öhgren och Lekker.

Jag trodde länge Rensfeldt skulle försvinna men han blir nog kvar. Schilling, juniorerna och en av Hedström/Falk(jag väljer behålla Hedström då) tror jag försvinner. Då har vi det här laget typ? Det ska väl ändå vara ett topplag?

Andrén(Ny)

Kevin-Ny
Glad-Ytterell
Hammarlund-Axel
Hedström/Carnebo

Norman-Krüger-Liss
Klasen-Ny-Gradin
Grewe-Berglund-Brodin
Blomgren-Rensfeldt-Nilsson
Schlyter
Den truppen med rätt back och center in har goda förutsättningar att vara ett topplag. Lär också kryddas under säsong om känslan att kunna nå framgång på våren växer fram.

Mitt största frågetecken ( eftersom jag slipper oroa mig för ekonomin ) är Garpenlöv.
Vi spelade en märklig och tråkig hockey under hans ledning.
Enda hoppet jag har är att han hade för kort tid på sig för att hinna ordna med annat än försvaret.
Anfallsspelet var bedrövligt och snudd på obefintligt. Ett överjävligt pp räddade oss många gånger.
Men jag är klart orolig över Garpens förmåga.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock
Inlägg: 7817
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-24 10:50:33 Jag tänker att vi kommer satsa ända till dess vi är tillbaka.
Sedan kan såklart satsningen komma att variera i tillvägagångssätt.
En större ekonomisk satsning behöver inte betyda en sportsligt bättre satsning.

Men med den stomme vi har kommer det finnas intresse från sponsorer att satsa mer. Jag tror verkligen vi kommer krydda denna trupp under säsong. Och vi kan inte spara oss upp. Vore ju idiotiskt att hålla tillbaka nu med Kruger, Klasen, Norman mfl i truppen.
Ska vi bara spela av Krugers år med målsättningen att hålla oss kvar? Kom igen…. klart vi måste vända på alla stenar i år och ge oss bästa möjliga chans.



Jag fattar bara inte varför så många tävlat i att hitta på massa domedagsprofetior som visat sig vara rena rama skitsnacket.
Gör ju tråden ointressant.
Av samma anledningar som trollen härinne "med känningar runtomkring laget" skriver överhuvudtaget. Känna sig relevanta och viktiga naturligtvis. Rätt pajigt att slänga sig med begrepp som "jag hör att blablabla är klar", typ tio minuter efter att Svensson, Ek eller Anton släppt det. Säg bara att du precis som oss andra läser alla artiklar och lyssnar på alla poddar som rör silly. Du behöver inte låtsas att du "hör saker" inifrån för att få mer tyngd i dina övriga uttalanden.

Du är lika mycket värd ändå :)

Skrevs ju överlag rätt mycket dynga härinne efter att säsongen tog slut. Lekmanna-managers med fantastisk insyn i våran ekonomi. Kraft var i stort sett redan klar för en episod i nästa säsong av Lyxfällan....
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

Kul att så många är positiva. Vi tappar troligtvis våra båda toppbackar.

Backsidan som inte höll detta året kommer att vara ännu sämre detta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

EspenK skrev: 2023-05-24 12:47:25 Kul att så många är positiva. Vi tappar troligtvis våra båda toppbackar.

Backsidan som inte höll detta året kommer att vara ännu sämre detta.
Jag tror vi har en bättre backsida om rätt backar får istid.
Karlsson, Hammarlund, Andersson och eventuellt Odelius borde ligga top4 i istid och för mig är det en bra sak. Tycker varken Schilling eller Elliott levde upp till lönen eller förväntningar men spelade ändå överlägset mest.

1+1=3 när två hål ska fyllas av flera duktiga backar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1713
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Lindbom...... där händer det väll inget, fören vegas har åkt ut. Då lär dom troligtvis bestämma hans framtid!?
Tellqvist32
Inlägg: 588
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tellqvist32 »

Osten östlund skrev: 2023-05-24 13:36:59 Lindbom...... där händer det väll inget, fören vegas har åkt ut. Då lär dom troligtvis bestämma hans framtid!?
Aldrig att han spelar hos oss oavsett. Han var ju den bästa av våra junisar om man ser till hela säsongen och blir det inte NHL direkt, vilket det förmodligen inte blir, så blir det ju AHL eller SHL.

Vore ju helt ologiskt att han blir kvar när alla polarna har dragit.
Osten östlund
Inlägg: 1713
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Tellqvist32 skrev: 2023-05-24 13:56:49
Osten östlund skrev: 2023-05-24 13:36:59 Lindbom...... där händer det väll inget, fören vegas har åkt ut. Då lär dom troligtvis bestämma hans framtid!?
Aldrig att han spelar hos oss oavsett. Han var ju den bästa av våra junisar om man ser till hela säsongen och blir det inte NHL direkt, vilket det förmodligen inte blir, så blir det ju AHL eller SHL.

Vore ju helt ologiskt att han blir kvar när alla polarna har dragit.
19 bast, var skadad när det gällde. Vi är ju ett jättebra alternativ. Ett år till, visa att han kan hålla jämnheten . Vilket SHL lag kan han vara 1:a i? Samt allt vad det innebär runt det, att byta miljö. Om hans mål ändån är Nordamerika.

-Topplag HA
- Trygghet, kan miljön här.
- Vara 1:a
Låst