Ny matchdag och tid klart för DIF - Brynäs!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Inget fel på startiden 2000. Då hinner man göra allt man måste uträtta innan, softa ner en stund, värma upp med att käka någonstans och sedan gå på matchen...
kallec
Inlägg: 26
Blev medlem: 2007-02-21

Globen arenorna

Inlägg av kallec »

Djurgården är en av globen arenornas största kunder, jag tror inte att dom kommer försöka skippa att betala djurgården, det blir säkert en ersättning, men hur stor den blir, är det ingen som vet.

Hoppas vi får dom pengarna vi skulle ha fått om matchen skulle ha spelats rätt tid. Annat vore ju helt fel. :?
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

Diffe89 skrev:Ifrågasätter du om jag tycker vi är lite finare, lite bättre? Klart som fan att vi kommer tappa publik, men jag räknar kallt med att Globenarenorna betalar de pengar DIF förlorar eftersom det är deras personal som låg bakom "olyckan".

Ser helst inte att något östgöte ifrågasätter mig som Djurgårdare heller, men det behöver vi inte ta här.
Hej Diffe89,

Jag ifrågasätter inte att du är Djurgårdare. Vad jag reagerade mot var att du i ditt inlägg, som jag kritiserade, uttryckte att DIF ska vara tacksamma mot Globenarenorna för att de hittat en tid som passar dem och få andra.

Mvh

Östgöten
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

blårandigt skrev:
Diffe89 skrev:
Östgöten skrev:Om imorgon söndag 20:00 stämmer är det en mycket svagt av arrangörerna, nämligen Globenarenorna. Jag hoppas verkligen att DIF får pengar för de som köpt biljetter till idag, eftersom det sannolikt inte kommer att komma så många människor för att se på Hockey imorgon söndag.
Säg en tid som fungerat bättre och som varit möjlig att genomföra. Tidigare på dagen imorgon kanske inte går eftersom det tar tid att fixa isen eller för att AIK spelar på Hovet kl 16 och de inte vill att matcherna ska börja samtidigt. Jag vet inte, men är bara glad över att matchen spelas imorgon.
DIF och ajk fans brevid varann bäddar för bråk.
Nej, huliganbråk finns nog inte imorrn tror jag. Väl mött!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
#25 SuperMicke Johansson
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-10-16

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAAAAAAAAAAA SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!

Tack hockeykrigare! Enormt insats hela säsongen!
Är grymt glad och stolt över att vara Djurgårdare!!
Begav mej till Olearys götgatan med en polare efter ishaveriet och såg Skellefteå-Luleå och Södertälje-Linköping..

Bara vråla rakt ut då det var klart!
Gissa om folk stirrade argt och avundsjukt mot oss då stället av fullt med Luleå och skellefteåfans..

Är skönt bakis idag!!
Hylla laget ikväll, de ska jag göra!
BRAGDGULDET TILL DIF SOM TIPPADES SPELA KVALSERIEN AV SVERIGES SÅ KALLADE HOCKEYEXPERTIS!
degen
Inlägg: 275
Blev medlem: 2007-02-19

Inlägg av degen »

Jag kan inte komma på matchen idag, kan jag reklamera min biljett? Kan jag det fast jag har klackkort?
Djurgården
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Inlägg av Highwind »

Nu ska vi för fan fira slutspelsplatsen denna match. Jag kommer sjunga och bärsa tills jag stupar haha =D
Användarvisningsbild
Pompe
Inlägg: 64
Blev medlem: 2005-11-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 44km från Globen

Inlägg av Pompe »

Hoppas att man slipper betala parkeringsavgiften i garaget idag:-)

Hylla Hjältarna!

//Pompe
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Östgöten skrev:
Diffe89 skrev:Ifrågasätter du om jag tycker vi är lite finare, lite bättre? Klart som fan att vi kommer tappa publik, men jag räknar kallt med att Globenarenorna betalar de pengar DIF förlorar eftersom det är deras personal som låg bakom "olyckan".

Ser helst inte att något östgöte ifrågasätter mig som Djurgårdare heller, men det behöver vi inte ta här.
Hej Diffe89,

Jag ifrågasätter inte att du är Djurgårdare. Vad jag reagerade mot var att du i ditt inlägg, som jag kritiserade, uttryckte att DIF ska vara tacksamma mot Globenarenorna för att de hittat en tid som passar dem och få andra.

Mvh

Östgöten
Var har jag skrivit att jag är tacksam gentemot GlobeArenas? Jag är snarare fortfarande arg på dem för debaclet med borrningen som ledde till den inställda matchen, även om det var ett misstag av en individ. Sedan fanns det inte många tider att välja på. Arenabolaget bedömde att det skulle ta nästan ett dygn att ordna isen, men det tog "bara" till klockan 13 igår. Därför hade vi kunnat spela tidigare, men när man bedömde det hela kunde man inte räkna med ett jättesnabbt jobb och riskera att få skicka hem folk en gång till.

Återigen, när tycker du att vi skulle ha spelat annars?
Skriv svar