Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
peter johansson
Inlägg: 234
Blev medlem: 2006-06-07

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av peter johansson »

Jag vet inte hur ni tänker när ni vill dumpa spelare som redan har kontrakt?! Det blir ju definitivt INTE billigare iaf att både dumpa och fortsätta betala deras löner jag menar Renen har ju kontrakt tom 24/25 och Brodda 25/26 bla hur tänker ni här??
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

peter johansson skrev: 2023-05-20 07:20:01 Jag vet inte hur ni tänker när ni vill dumpa spelare som redan har kontrakt?! Det blir ju definitivt INTE billigare iaf att både dumpa och fortsätta betala deras löner jag menar Renen har ju kontrakt tom 24/25 och Brodda 25/26 bla hur tänker ni här??
:D Spot on.

Vi dumpar xxxxx…..vi ger 2 års kontrakt till yyyyyy. Vi byter zzzz. mot aaaaa. :lol:
Hank vill hellre spela för Mora, för DIF är så dumma mot alla.
Vi kommer inte ha råd men någon från årets trupp….ekonomin är i botten, och vi tar oss som bäst till kvartsfinal.

Silly season var det va? :D
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2023-05-20 08:36:29, redigerad totalt 2 gång.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Grimster
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Grimster »

peter johansson skrev: 2023-05-20 07:20:01 Jag vet inte hur ni tänker när ni vill dumpa spelare som redan har kontrakt?! Det blir ju definitivt INTE billigare iaf att både dumpa och fortsätta betala deras löner jag menar Renen har ju kontrakt tom 24/25 och Brodda 25/26 bla hur tänker ni här??
Det här forumet är fyllt till bredden med Sportchefer och experter. :wink:
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Dusinator skrev: 2023-05-19 22:17:25
Nattuggla_ skrev: 2023-05-19 21:41:18 Trystan och Jordyn Mughal är två spelare som plötsligt börjat följa Djurgården på Instagram. Tvillingar, forwards.
Hittar inga tydliga samband med Djurgården som skulle göra att man började följa av andra orsaker, men kollade inte jättenoga.
Lirade senast i NCAA III förra säsongen.

Noll koll på varken dem eller ligan.

En Imran Mughal har också börjat följa Djurgården.
Verkar onekligen udda…
Inga siffror som direkt sticker ut positivt om dem är aktuella.

Imran verkar vara pappan….
Verkligen. Annars kan det ju vara att man spelat med någon som nu spelar i Djurgården, men kändes udda när alla 3 började följa.
Ne håller med.
Galajda hade endå väldigt bra siffror när han värvades från NCAA ifjol.

Får se om detta betyder något eller om de bara följer DIF.
Osten östlund
Inlägg: 1729
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Grimster skrev: 2023-05-20 08:33:39
peter johansson skrev: 2023-05-20 07:20:01 Jag vet inte hur ni tänker när ni vill dumpa spelare som redan har kontrakt?! Det blir ju definitivt INTE billigare iaf att både dumpa och fortsätta betala deras löner jag menar Renen har ju kontrakt tom 24/25 och Brodda 25/26 bla hur tänker ni här??
Det här forumet är fyllt till bredden med Sportchefer och experter. :wink:

Tyvärr är vi arbetslösa sportchefer med, därav hänger vi här😂.

Skämtosido klart det är komplicerat att bli av med en sådan som Cam S exempelvis (vilket KG har antytt). Men att dumpa/ betal lön för någon är inget DIF hockey har råd med. Är väll endast om någon annan klubb tar över kontraktet.

Själv har jag aldrig varit inne på att dumpa Brodin. Men i hans fall om man skulle göra det. Hur skulle "gruppen", Kruger ta det? Stor risk att Kruger drar då med. Allt är inte bara "lön".

Tycker dock fortfarande att om ska man spara in. Så är det Cam S och Liss som ska ut.

Cam S , prestation kontra kostnad.

Liss var en besvikelse när det gällde som mest, han har rutinen, spelat SHL. Vet ej vad man ska ge honom för ursäkter? Tror ej han kommer bli snabbare el . kvickare.
peter johansson
Inlägg: 234
Blev medlem: 2006-06-07

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av peter johansson »

Osten östlund skrev: 2023-05-20 10:00:00
Grimster skrev: 2023-05-20 08:33:39
peter johansson skrev: 2023-05-20 07:20:01 Jag vet inte hur ni tänker när ni vill dumpa spelare som redan har kontrakt?! Det blir ju definitivt INTE billigare iaf att både dumpa och fortsätta betala deras löner jag menar Renen har ju kontrakt tom 24/25 och Brodda 25/26 bla hur tänker ni här??
Det här forumet är fyllt till bredden med Sportchefer och experter. :wink:

Tyvärr är vi arbetslösa sportchefer med, därav hänger vi här😂.

Skämtosido klart det är komplicerat att bli av med en sådan som Cam S exempelvis (vilket KG har antytt). Men att dumpa/ betal lön för någon är inget DIF hockey har råd med. Är väll endast om någon annan klubb tar över kontraktet.

Själv har jag aldrig varit inne på att dumpa Brodin. Men i hans fall om man skulle göra det. Hur skulle "gruppen", Kruger ta det? Stor risk att Kruger drar då med. Allt är inte bara "lön".

Tycker dock fortfarande att om ska man spara in. Så är det Cam S och Liss som ska ut.

När det gäller Liss så får han väl köra start och stopp extra efter varje träning då går det säkert att få upp tempot på honom med Cam vill jag gärna ha kvar om det går han höjde sig rejält allt eftersom säsongen gick och lyfte mest tid ihop med Elliot i slutspelet men det är klart inte till vilket pris som helst och det gäller även Liss känns ändå som att han skulle kunna tänka sig att gå ner i lön jag menar står och nynnar med i spelargången när klacken drar i gång och dessutom vet att han ska sitta på bänken det är inställning det!!

Cam S , prestation kontra kostnad.

Liss var en besvikelse när det gällde som mest, han har rutinen, spelat SHL. Vet ej vad man ska ge honom för ursäkter? Tror ej han kommer bli snabbare el . kvickare.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Döden skrev: 2023-05-20 00:26:52
klintan85 skrev: 2023-05-19 18:55:39 Jag tycker man kan göra sig av med Brodin, Rensfeldt, Norman, Shilling och Liss. Alla dessa tjärnar för mycket mot vad de presterar. Liss var bra i grundserien men försvann helt när han behövdes som mest i ett slutspel. Brodin och Rensfeldt känns för tunga och långsamma för den här serien. Shilling är för ojämn, särskilt nu när inte Elliot kommer vara med honom igen. Han var ju kass tills han parades ihop med Elliot. Norman var mycket borta p.g.a. ögonen men han stack inte ut när han väl var med som man kan tänka sig med tanke på att han var en av de stora värvningarna. Titta på Klasen han var borta mycket men gjorde intryck direkt när han var med. Det är ju mycket pengar man kan frigöra.
Rensfeldt (som jag ändå gillar) är den enda jag kan tycka man kan låta gå… Brodin producerade ändå, även liss… Norman har andra kvaliteter, Schilling är väl ändå en bra HA back tycker jag.
Inte tillräckligt om man ser till lönerna. Särskilt inte nu när man får mycket mindre pengar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
RobTheOne
Inlägg: 15
Blev medlem: 2016-03-31

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av RobTheOne »

Nattuggla_ skrev: 2023-05-19 21:41:18 Trystan och Jordyn Mughal är två spelare som plötsligt börjat följa Djurgården på Instagram. Tvillingar, forwards.
Hittar inga tydliga samband med Djurgården som skulle göra att man började följa av andra orsaker, men kollade inte jättenoga.
Lirade senast i NCAA III förra säsongen.

Noll koll på varken dem eller ligan.

En Imran Mughal har också börjat följa Djurgården.
Jag tittade i laget dom spelar i och där finns det en målvakt som heter Filip Schlyter. Efternamnet är ju väldigt förknippat med Djurgården just nu i och med att Fredrik Schlyter blev klar för oss igen. Förmodligen är ju det en bror till Fredrik (båda är från Saltsjöbaden) och då kanske Mughal-bröderna är bra vänner med dom två.
Dom kanske har varit utbytesstudenter i Sverige och på det sättet lärt känna familjen och Schlyter-bröderna, därav att Mughal-pappan också vill följa Djurgården.

Jag SPEKULERAR bara!
Alltid Oavsett Djurgårdens IF

Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

peter johansson skrev: 2023-05-20 07:20:01 Jag vet inte hur ni tänker när ni vill dumpa spelare som redan har kontrakt?! Det blir ju definitivt INTE billigare iaf att både dumpa och fortsätta betala deras löner jag menar Renen har ju kontrakt tom 24/25 och Brodda 25/26 bla hur tänker ni här??
Man får försöka sälja dem vindare till andra klubbar så man blir av med alla deras kostnader. Man ska inte bara dumpa om man ändå får betala deras löner det är ju bara idiotiskt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Osten östlund
Inlägg: 1729
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

"Svagt rykte"....... Liss till Karlskoga
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Andspe »

klintan85 skrev: 2023-05-20 14:53:43
Döden skrev: 2023-05-20 00:26:52
klintan85 skrev: 2023-05-19 18:55:39 Jag tycker man kan göra sig av med Brodin, Rensfeldt, Norman, Shilling och Liss. Alla dessa tjärnar för mycket mot vad de presterar. Liss var bra i grundserien men försvann helt när han behövdes som mest i ett slutspel. Brodin och Rensfeldt känns för tunga och långsamma för den här serien. Shilling är för ojämn, särskilt nu när inte Elliot kommer vara med honom igen. Han var ju kass tills han parades ihop med Elliot. Norman var mycket borta p.g.a. ögonen men han stack inte ut när han väl var med som man kan tänka sig med tanke på att han var en av de stora värvningarna. Titta på Klasen han var borta mycket men gjorde intryck direkt när han var med. Det är ju mycket pengar man kan frigöra.
Rensfeldt (som jag ändå gillar) är den enda jag kan tycka man kan låta gå… Brodin producerade ändå, även liss… Norman har andra kvaliteter, Schilling är väl ändå en bra HA back tycker jag.
Inte tillräckligt om man ser till lönerna. Särskilt inte nu när man får mycket mindre pengar.
Brodin kan vara en sådan spelare som blir avgörande. Hans främsta styrka är att han kan knäppa iväg skott trots dåliga pass, störning i skott ögonblick och dylikt. Norman går ju knappt att betygsätta då han knappt spelade i år. Brodda hade dessutom problem med en skada.

Rensfelt kommer inte till sin plats i HA. Han är lite för långsam, men passar nog bättre i smartare miljöer tex Shl.

Där kan jag förstå att man släpper. Brodda, Norman, Kruger, Klasen. Där har vi vår ryggrad. Den ska man inte rucka på.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1402
Blev medlem: 2021-01-22

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Exile »

Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Skönt att få det klart. 1+1 indikerar väl på att ingen part vill fortsätta om det inte blir uppgång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Schnabel
Inlägg: 6
Blev medlem: 2015-04-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Schnabel »

Ja, skönt att Garpen är kvar. Tycker han bevisade att han gjorde stor skillnad jämfört med Fagervall.
Håller med många att flera av de rutinerade behöver stäppa upp inför nästa säsong. Förutom Kruger förstås som är vår överlägset bästa spelare.
Tycker att Brodin ändå visade i slutspelet att han är viktig för laget. Men som sagt, han hade onödiga svackor under säsongen och behöver stäppa upp sin lägstanivå. Sedan har vi Norman, Rensfeldt och Liss. Samtliga har ju ändå meriter att kunna dominera i HA. Norman har ju haft problem med synen, så jag tror och hoppas han kommer vara en bättre spelare nästa säsong. När det gäller Rensfeldt och Liss är jag mer kluven. Kan ju varit så att även Rensfeldt varit hämmad av sin tidigare skada. Förra säsongen var han ju en av våra bästa spelare i SHL så han borde ju ha presterat bättre i år kan man tycka, särskilt i slutet av säsongen. Kanske han bör spela ytter istället, som är hans tidigare position. En annan aspekt är att ifall vi skulle kicka honom så kommer han med all säkerhet gå till Brynäs som är hans moderklubb. Det vill man ju inte. När det gäller Liss är jag inte säker på att Garpenlöv vill satsa på honom med tanke på hans usla slutspel. Å andra sidan var han en av få som gjorde poäng under grundspelet, så kanske borde vi behålla även honom. Poängspelare växer ju inte på träden direkt.
Vi har ändå en bättre utgångspunkt inför nästa säsong. Särskilt på backsidan tycker jag, även om det fortfarande fattas lite spets. Skulle vara grymt med två riktigt bra backar till i en första lina, vi behöver en back som gör mycket poäng och är bra i powerplay. Sedan finns ju förstås de ekonomiska aspekterna. Vi bör dock börja med att göra oss av med Falk och Hedström, finns absolut ingen uppsida att ha dem kvar.
När det gäller nyförvärven gillar jag särskilt mycket att vi fått in Andersson, Carnebo och Gradin. Spännande unga spelare som bara kan utvecklats till något bättre. Tycker också värvningen av Schlyter inte ska underskattas, även om han inte platsar nästa säsong så är han utvecklingsbar, och i värsta fall kan han alltid lånas ut för mer speltid till ett sämre HA-lag.
Just nu saknas en till vass center, och minst en till målfarlig ytter, 1-2 toppbackar, och en målis (vore drömmen ifall vi kunde behålla Lindbom).
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Riley Woods är tydligen free agent. Det är något att satsa på. En väldigt bra ersättare till Öhgren i första kedjan. Sen är ju Timashov fortfarande free agent men är väl betydligt för dyr.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Låst